ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100000
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
  • 188 بازدید
  • ارسال توسط :
یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جوان سرباز در بندرعباس

یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جوان سرباز در بندرعباس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این جشنواره که ظهر امروز باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای سرباز برگزارشد، از برگزیدگان فعالیت‌های سربازان در سال 97 و نیروهای وظیفه نظامی و انتظامی شهر بندرعباس تجلیل شد.  سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این جشنواره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این جشنواره که ظهر امروز باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای سرباز برگزارشد، از برگزیدگان فعالیت‌های سربازان در سال 97 و نیروهای وظیفه نظامی و انتظامی شهر بندرعباس تجلیل شد. 

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این جشنواره اظهار داشت: سربازان و جوانان مایه افتخار و اقتتدار این کشور هستند و گام دوم انقلاب متعلق به همین جوانان است پس بدانند امید مقام معظم رهبری اسلام و مملکت به به جوانان کشور است.

وی حکومت اسلامی را غایت ائمه اطهار دانسته و همه گیر شدن آن را هدفی بزرگ برشمرد و افزود: امروز هرکس که بین این دو جبهه حق و باطل، ظلم و خوبی قرار بگیرد به هرسمت که کشش داشته باشد خط و اعتقادش مشخص می‌شود پس به خوبی راه بر همه روشن است و بدانید تا زمانی دلتان با حق باشد در مسیر راستی و درست خواهید بود و ثمره آن را خواهید دید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به نقش و جایگاه سربازان و جوانان در این دوران اشاره کرده و حضور آن را بسیار تاثیرگذار با ارزش دانست. 

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور  سربازان سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی بندرعباس در این مراسم گفت: این جشنواره مربوط به جوانان است و نام آن نیز مزین شده است به جوان نامی امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) که همگان به وجود ایشان می‌بالیم.

وی با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری که همواره با تاکید بر اعتماد و ارزش و بهاء دادن به جوانان همراه است جوانان را در کشور محور پیشرفت و توسعه قلمداد کرد و گفت: عرصه دفاع مقدس سند افتخار ملت اسلامی ماست که به یمن حضور جوانان رقم خورده است وقتی به شهداء نیز می‌نگریم، می‌بینیم که میانگین سنی آن‌ها نزدیک به 22 سال می‌باشد و همواه با عظمت و افتخار از آنان یاد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت در ادامه اظهار داشت: در گام دوم انقلاب و در بیانیه ارزشمند رهبر معظم انقلاب که خود سندی راهبری برای آینده انقلاب خواهد بود بیشترین انتظار و توقع از جوان به عنوان وام دار آینده انقلاب ذکر شده است. 

وی با خطاب به جوانان افزود: به فرموده رهبری شما موتور پیشران حرکت کشور هستید پس باید بدانید که انتظارات از شما بسیار بالاست و امید است تا در زمینه‌های روحی، معنوی، اخلاقی و علمی گام‌های موثر و رو به جلویی بردارید تا به لطف خداوند بتوانید تمدن نوین اسلامی را که مدنظر رهبری انقلاب نیز هست را رقم بزنید البته این توانمندی در شما وجود داشته و دارد، ولی خودتان باید به این باور هم برسید. 

وی در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ جوانان در انقلاب اسلامی تاکید کرد: جوانان باید خصایص و اوصاف حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان الگویی مناسب و تاثیرگذار مد نظر داشته باشند، الگویی که ایثار و شجاعت و اطاعت از امام را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در پایان خطاب به سربازان گفت: جوانان سرباز از فرصت جوانی بهترین بهره را بگیرید و قدر آن را بدانید سعی کنید در عرصه‌های معنوی، علمی و اخلاقی خود را تقویت کنید تا آینده خود و کشور را همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح کردند درخشان نموده و با ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید عظمای ولایت در اوج افتخار و عزت قرار بگریم.  

در بخش دیگری از این مراسم، رجبی مسؤول دبیرخانه جشنواره سرباز سپاه ضمن ارئه گزارش در رابطه با اهداف و برنامه‌های انجام شده در این زمینه، گفت: فرایند جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جوان سرباز هر ساله از مرداد ماه شروع می‌شود و در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در سطح کل نیروهای مسلح کشور با حضور نفرات برتر هر نیرو برگزار می‌شود.   

وی افزود: روند تکمیلی این جشنواره امسال در مرحله مقدماتی در نواحی، تیپ‌ها و یگان‌های مختلف و سپس به صورت استانی و نیرویی سپاه  اجرا شد و پس از سیر این مراحل ضمن جمع‌بندی، نفرات برتر در جشنواره سراسری که به میزانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد حضور می‌یابند.

مسؤول دبیرخانه جشنواره جوان سرباز سپاه در ادامه ضمن بیان برخی از آمار اجرایی برنامه‌های مرتبط در سطح سپاه اظهار داشت: در پایان این جشنواره 20 سرباز نمونه، 6 نفر کادر مرتبط، 2 رده موفق در زمینه سربازان و خانواده شهداء و ایثار گران سرباز مورد تجلیل قرار می گیرند. 

وی اضافه کرد: در سال 97 در کاروان شهادت 15 نفر از سربازان قرار داشتند که سیزده نفر از آنان مربوط به حادثه تروریستی 31 شهریور در اهواز و دو شهید نیز مربوط به مبارزه با گروه تروریستی پژاک می‌شوند که امروز از چند خانواده به نمایندگی از آن بزرگواران در این مراسم تقدیر می‌گردد.

رجبی با اشاره به حوزه فرهنگی نیز  اظهار داشت: امسال در مسابقه کتابخوانی که در 14 بهمن ماه اجر شد در 26 رده 517 مسابقه کتاب برگزار گردید که 8662 سرباز در آن شرکت داشتند که  این آمار در این حوزه قابل توجه و رشد و رویکردحوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری چشمگیر است. 

گفتنی است در این جشنواره برنامه‌های متنوع نمایشی، هنری و سرودهای تک‌خوانی و هم‌خوانی متنوعی که جزء برنامه‌های انتخابی و برتر بود، توسط سربازان رده‌های مختلف سپاه، در بخش‌های مختلف به اجرا در آمد. 

لازم به ذکر است، از در پایان با حضور سردار تنگسیری و دیگر فرماندهان، مسؤولین سپاه و نیروهای مسلح از خانواده شهداء، سربازن ایثارگر، مسؤولین مرتبط و سربازن برتر با اهداء تندیس و لوح تقدیر و جوایز دیگر، تجلیل شد.

انتهایرپیام/88045/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن