ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100137
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۱۹
  • 402 بازدید
  • ارسال توسط :
تلاش‌ها و تماس‌های گریفیث با طرفین درگیر در یمن برای نجات توافقنامه سوئد

تلاش‌ها و تماس‌های گریفیث با طرفین درگیر در یمن برای نجات توافقنامه سوئد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اماراتی ارم نیوز ، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک گفت که مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حال حاضر  به پیشبرد طرف‌های درگیر در یمن به اجرای توافقنامه استکهلم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اماراتی ارم نیوز ، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک گفت که مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حال حاضر  به پیشبرد طرف‌های درگیر در یمن به اجرای توافقنامه استکهلم درباره الحدیده تمرکز دارد و دو طرف بارها اعلام کرده‌اند که به این توافق پایبند هستند.

دوجاریک در  ادامه افزود: ما می‌خواهیم بندهای این توافق اجرایی شوند و به همین منظور رایزنی‌ها میان فرستاده ویژه سازمان ملل و طرفین درگیر در یمن ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص زمانه ارائه گزارش‌ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره عدم اجرای بندهای این توافقنامه، گفت: گوترش گزارشی را در این خصوص به اعضای شورای امنیت ارائه خواهد داد.

وی به زمان ارائه این گزارش اشاره‌ای نکرد.

این در حالی است که مارتین گریفیث روز گذشته برای دیدار با رهبران دولت مستعفی در چارچوب تلاش‌ها برای نجات توافقنامه استکهلم به ریاض بازگشت.

در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی دولت مستعفی یمن و انصارالله به دنبال مذاکراتی که در سوئد انجام شد درباره حل و فصل وضعیت استان ساحلی الحدیده و تبادل اسرا و بازداشتی‌های دو طرف که بیش از ۱۵ هزار تن هستند، توافق کردند اما اجرای این توافقنامه به دلیل تفاوت‌ دیدگاهای دو طرف درباره برخی از بندهای آن با مشکل روبرو شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن