ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 100160
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
  • 167 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا انقلاب‌های مشهور در دهه چهارم خود شهید حججی ندارند

چرا انقلاب‌های مشهور در دهه چهارم خود شهید حججی ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، چهاردهمین قسمت از مجموعه رنگ صبح  تداوم آرمان اولیه انقلاب های مشهور دنیا در بین نسل بعدی آن جوامع را مورد مطالعه قرار داده است. چرا پس از گذشت ۳۵ سال از وقوع انقلاب چین، از میان آرمان های اولیه آنان تنها عکسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، چهاردهمین قسمت از مجموعه رنگ صبح  تداوم آرمان اولیه انقلاب های مشهور دنیا در بین نسل بعدی آن جوامع را مورد مطالعه قرار داده است.

چرا پس از گذشت ۳۵ سال از وقوع انقلاب چین، از میان آرمان های اولیه آنان تنها عکسی از مائو باقی مانده بود، یا چرا خروشچف رهبر وقت شوروی که خود از دست پرورده های استالین بود پس از مرگ وی بر دیدگاه های او تاخت و نهایتا گورباچف شوروی سابق را ملغی کرد.

روند تغییر ارزش ها به ضد ارزش ها چگونه رخ می دهد، لیبرال های قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی که انقلاب فرانسه و وقایع پس از آن را رقم زدند اکنون چرا ضد انقلابی ترین گرایش سیاسی اجتماعی هستند، آمریکا تنها کشور بزرگ است که می توان تاسیس آنرا مدیون وقوع یک انقلاب دانست، همین کشور چرا بعد ها در قرن بیستم  به ضد انقلاب ترین قدرت دنیا تبدیل شد که انقلاب های بسیاری را در نقاط مختلف عالم سرکوب کرد.

در ایران ولی انتقال ارزش ها به نحو دیگری صورت گرفته و همان ارزش هایی که در دهه اول انقلاب و دفاع مقدس بروز دارند، چهل سال بعد در مفهومی به نام مدافعان حرم تجلی مجدد پیدا می کنند، راز قطع نشدن چرخه انتقال ارزش ها در انقلاب اسلامی چیست.

انقلابی که در سال های اول خویش شهدای بسیاری را داده چگونه پس از چهل سال به لحاظ بنیه و آرمان هنوز در حدی از توانمندی قرار دارد که شهید حججی و امثال وی را پرورش می دهد.

چگونه است که پدیده ترمیدور (خستگی انقلاب ها) در انقلاب اسلامی وقوع پیدا نمی کند و هرگاه اتفاقی می افتد که از آن به ترمیدور جمهوری اسلامی تعبیر می شود، در پس خود زایش دیگری دارد که همچنان سبب تجدید انرژی و حیات انقلاب اسلامی، دیدگاه ها و ارزش های منشعب از آن می شود.

بدیهی است مطالعه مقایسه ای یک از مطلوب ترین راه های شناخت هر پدیده اجتماعی می باشد و سبب می شود با علم بهتر نسبت به همین شباهت ها و تفاوت ها درک عمیق تری از ماهیت آن پدیده بدست آوریم.

پخش مجموعه مستند رنگ صبح کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما که به مناسبت دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، به کنکاش در مفهوم انقلاب ها در تاریخ و علوم سیاسی پرداخته و سعی در شناخت شباهت ها و تفاوت های انقلاب اسلامی با انقلاب های مشهور جهان همچون انقلاب های فرانسه، آمریکا، روسیه و چین دارد.

این مجموعه هر شب بجز روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ و سی دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن