ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100228
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۴۴
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
گفت‌وگوی فرزند ارشد طالبانی با العبادی در سلیمانیه

گفت‌وگوی فرزند ارشد طالبانی با العبادی در سلیمانیه

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الفرات، بر اساس بیانیه دفتر حیدرالعبادی، رئیس ائتلاف النصر، پاول طالبانی و شیخ جنگی طالبانی رئیس دستگاه پشتیبانی و اطلاعات اقلیم کردستان عراق را در مقر اقامت خود در سلیمانیه […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الفرات، بر اساس بیانیه دفتر حیدرالعبادی، رئیس ائتلاف النصر، پاول طالبانی و شیخ جنگی طالبانی رئیس دستگاه پشتیبانی و اطلاعات اقلیم کردستان عراق را در مقر اقامت خود در سلیمانیه به حضور پذیرفت که طی آن آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه و همچنین روابط مرکز و اقلیم و اهمیت حل مشکلات موجود بر اساس قانون اساسی برای خدمت به مردم را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه،‌العبادی نبرد ارتش و نیروهای پیشمرگه با باندهای تروریستی داعش نقطه عطف بزرگی برای عراق بود و پیروزی محقق شد که قشرهای مختلف مردم آن را رقم زدند و جهان را مبهوت خود کردند که مسئله بسیار مهم حفظ این پیروزی است.

ارزیابی رسانه عراقی از روابط عراق و همسایگان  

یک رسانه عراقی به نقل از خلیل اسماعیل از تحلیلگران مسائل منطقه‌ای از انسجام و هماهنگی جدید میان کشورهای همسایه برای حمایت از عراق و کمک به آن برای پشت سر گذاشتن مشکلاتش خبر داده است.

اسماعیل به شبکه الفرات گفت برگزاری مکرر کنفرانس‌ها و نشست‌ها در بغداد یا اربیل نشان می‌دهد که دست اندرکاران برگزاری چنین نشست‌ها بر ضرورت برگزاری آن برای پشت سر گذاشتن افراط گرایی و رنج‌هایی که منطقه به ویژه عراق با آن روبرو است، تاکید دارند.

وی افزود نشست سلیمانیه که هیئت‌هایی در بالاترین سطوح در آن شرکت کردند، چنین نشست‌هایی می‌تواند به اصل عملی برای امور سیاسی و اداری در آینده تبدیل شود تا چنین تلاش‌ها و فرصت‌هایی که باید به تصمیم‌گیری‌هایی تبدیل شود، از دست نرود.

نوع جدیدی از هماهنگی و انسجام میان عراق و کشورهای همسایه به وجود آمده است، زیرا تغییراتی که در سطح سیاسی، امنیتی و نظامی عراق رخ داده به طور کلی بر تمام منطقه تاثیر می‌گذارد و این مسئله بر تمایل منطقه‌ای و بین المللی برای حمایت از عراق با هدف پشت سرگذاشتن مشکلاتش دلالت دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد عراق آماده است تا پلی میان کشورهای منطقه برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها باشد.

ششمین نشست سلیمانیه در دانشگاه آمریکایی این شهر شمالی عراق در اقلیم کردستان با  عنوان «کشور عراق و کشورهای همسایه به سوی نظام منطقه‌ای جدید» با حضور 400 شخصیت بلندپایه سیاسی و اقتصادی از داخل و خارج عراق از روز چهارشنبه آغاز به کار کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن