ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100232
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۳
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
‘ اردیبهشت مقاومت ‘ در آمل برگزار می شود

‘ اردیبهشت مقاومت ‘ در آمل برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا ، اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش بسی که با وساطت سازمان ملل در سوریه برپا شده بود،13 تن از رزمندگان مازندرانی مدافع حرم در شهرک خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند که پیکر مطهر جمعی از آنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا ، اردیبهشت سال 95 پس از نقض آتش بسی که با وساطت سازمان ملل در سوریه برپا شده بود،13 تن از رزمندگان مازندرانی مدافع حرم در شهرک خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند که پیکر مطهر جمعی از آنان پس از 2 سال به کشور بازگشت.
در نبرد خان طومان سوریه شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بربری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر به شهادت رسیدند.
شهرک راهبردی خان‌طومان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کمک‌ رسانی تکفیری ها به یکدیگر از شمال به جنوب استان حلب سوریه بود که در فاصله 10 تا 15 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و به‌ خاطر نزدیکی به اتوبان حلب – دمشق در جنگ داخلی سوریه دارای اهمیت راهبری بود.
روایت رزمندگان مدافع حرم ایرانی حاکیست که روز جمعه هفدهم اردیبهشت ‌ماه 95 حدود سه هزار تکفیری با نقض آتش بس به خان ‌طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.
**گردهمایی 16هزار نفری در سومین سالگرد شهدای خان طومان مازندران
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران روز پنجشنبه در جلسه بزرگداشت سالروز شهدای خان طومان در محل استانداری گفت که بر اساس برنامه کاروان هایی از شهرهای غرب و شرق در قالب اردیبهشت مقاومت به سمت شهر آمل به راه می افتند.
سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه 16هزار نفر از اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور پیدا می کنند، افزود: سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز به عنوان سخنران اصلی این مراسم هستند.
وی با بیان اینکه در مسیر پیاده روی بابل به آمل و محمودآباد به آمل 40موکب ایجاد می شود، بیان داشت: در راستای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس این مراسم متفاوت و با حضور هنرمندان و فعالان در این عرصه برگزار می شود.
**زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس را باید گسترش بدهیم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه اثر گذاری برگزاری یادواره های شهدا بر اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید را مهم توصیف کرد و گفت: باید زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس را با برنامه های مختلف هنری، علمی و فرهنگی گسترش بدهیم.
حسن حسین نژاد با بیان اینکه نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان مجموعه ثروت های فرهنگی یک وظیفه شهروندی است، ادامه داد: باید جهت گیرهای محتوایی برنامه های یادواره شهدا منتج به نشر ایستادگی و مقاومت و ایثار در حفظ حریم نظام جمهوری اسلامی شود.
معاون استاندار مازندران توضیح داد: سادگی و مردمی بودن برنامه های یادواره های شهدا می تواند اثرگذاری خوبی بگذارد و همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
حسن نژاد تصریح کرد: فرصت های نشر ارزش های دفاع مقدس در یادواره ها نباید سبب ایجاد سوء تفاهم برای عموم شود ، چراکه باید با هزینه های گزاف در صدد تبیین آن باشیم.
وی زبان هنر، اجرای برنامه های ساده و با محتوا را در برگزاری یادواره مهم دانست و گفت: در این برنامه ها باید سهم خطبه، سخنرانی، هنر و موسیقی جنگ و ایثارگری و شهادت، فرهنگ بومی و محلی، نوع تبلیغات در فضای مجازی و محیطی مشخص و بدرستی عملیاتی شود.
مازندران با تقدیم 42 شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه و عراق داشته است.
استان مازندران بیش از 10هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است.
6990/1899
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن