ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100234
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۵۴
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

جلسه سناتور‌های آمریکا با موضوع بن‌سلمان!

خبرآنلاین نوشت: مارکو روبیو در جلسه سنا گفت که ولیعهد عربستان تبدیل به «تبهکار کامل» شده است! جلسه روز چهارشنبه سنای آمریکا با حضور سفیر پیشنهادی رئیس جمهوری این کشور برای خدمت در عربستان صحنه شدیدترین حملات لفظی سناتورها به مقامات سیاسی سعودی بود.سناتورهای آمریکایی، از جمهوری‌خواه و دموکرات در این جلسه نحوه جنگ عربستان […]

خبرآنلاین نوشت: مارکو روبیو در جلسه سنا گفت که ولیعهد عربستان تبدیل به «تبهکار کامل» شده است!

جلسه روز چهارشنبه سنای آمریکا با حضور سفیر پیشنهادی رئیس جمهوری این کشور برای خدمت در عربستان صحنه شدیدترین حملات لفظی سناتورها به مقامات سیاسی سعودی بود.سناتورهای آمریکایی، از جمهوری‌خواه و دموکرات در این جلسه نحوه جنگ عربستان در یمن، نقض حقوق بشر از جمله شکنجه فعالان حقوق زنان و قتل جال خاشقجی را محکوم کردند.

سناتور جیم ریش، رئیس کمیسیون سنا، گفت که واشنگتن باید پیامی محکم به ریاض برای اعمالش بفرستد.سناتور باب مندز از حزب دموکرات نیز گفت: «ولیعهد عربستان این کشور را به یک جنگ ویرانگر در یمن کشانده است.»مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه، نیز با برشمردن لیستی بلندبالا از اعمال مقامات عربستان شامل زندانی کردن فعالان حقوق زنان تا بازداشت نخست وزیر لبنان را ارائه داد و گفت: محمد بن سلمان تبدیل به یک «تبهکار کامل» شده است.

در روزهای پایانی سال گذشته مجلس سنای ایالات متحده آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد پرنفوذ سعودی را به‌عنوان مسئول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول معرفی کرد.همزمان نمایندگان سنا قطعنامه دیگری برای قطع حمایت نظامی و لجستیک دولت آمریکا از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن صادر کرده بودند.

جان ابی زید، فرمانده بازنشسته ارتش آمریکا، از سوی دونالد ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در عربستان سعودی انتخاب شده است و به همین عنوان در جلسه حضور یافته بود.ابی‌زید در پاسخ خواهان اجرای عدالت در پرونده جمال خاشقجی شد و حمایت خود از حقوق بشر را یادآور شد، با این حال به دفعات بر اهمیت رابطه میان واشنگتن و ریاض تاکید کرد.

انتصاب آقای ابی‌زید باید به تائید مجلس سنای ایالات متحده برسد.آمریکا از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی سفیری در عربستان نداشته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن