ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100742
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
کشته و مجروح شدن هفتگی 100 غیرنظامی در یمن در سال 2018

کشته و مجروح شدن هفتگی 100 غیرنظامی در یمن در سال 2018

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018  در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند.   به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018  در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند.

  به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرده که تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است.

 بر این  اساس، نزدیک به نیمی از آمار کشته و مجروح شدگان در غرب یمن و در شهر الحدیده (چهارمین شهر بزرگ این کشور) بوده است. این گزارش سازمان ملل متحد که پنجشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد که یک سوم تلفات متعلق به «کودکان» بوده است.

«والکر تورک» یک مقام آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در این زمینه اظهار داشت: «بسیاری از اهالی یمن تحت خشونت روزانه قرار دارند و بسیاری از آن‌ها در شرایط ترس و رنج  مداوم زندگی کرده و در پی ساز و کاری برای ادامه زندگی هستند.»

 

 

آخرین ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد همچنین نشان می‌دهد که حدود 85 هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال 2015 تاکنون بخاطر گرسنگی جان باخته‌اند. گفته می‌شود که 14 میلیون نفر یمنی نیز در خطر قحطی قرار دارند.

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح «انصارالله» در  یمن آغاز کرد، اما با گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

گفته می‌شود ائتلاف عربستان در جریان جنگ یمن حدود 9 میلیارد و 360 میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن