ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 10083
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا از جنگ سوریه فقط خاطره‌هایش را می‌گویند؟

چرا از جنگ سوریه فقط خاطره‌هایش را می‌گویند؟

حبیب عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره موضوعات مورد علاقه رسانه ها برای پوشش اخبار گفت:« رسانه‌ها اغلب به موضوعی می‌پردازند که برایشان منفعت داشته باشد و مخاطب بیشتری با آنها همراه شود و به آنها عکس العمل مثبت نشان دهد. امروز ممکن است مدافعین حرم باشد، فردا ممکن است زمین خواری یا یک […]

حبیب عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره موضوعات مورد علاقه رسانه ها برای پوشش اخبار گفت:« رسانه‌ها اغلب به موضوعی می‌پردازند که برایشان منفعت داشته باشد و مخاطب بیشتری با آنها همراه شود و به آنها عکس العمل مثبت نشان دهد. امروز ممکن است مدافعین حرم باشد، فردا ممکن است زمین خواری یا یک موضوع اجتماعی دیگر باشد.

وی ادامه داد: این بد است که یک رسانه صرفا دنبال آن چیزی باشد که مخاطب آن را می‌پسندد. چون یکی از اهداف رسانه‌ها خط دهی ست و این اتفاقی ست که تاکنون کمتر افتاده است.

جانباز مدافع حرم با اشاره به توجه رسانه ها به موضوع تکفیری ها و مبارزه با آنها افزود: برای بچه‌ها مدافعان حرم تا کنون جز چند خبر که آمده و جز اینکه بگوییم فلان شهید کجا و فلان جا شهید شده است کار ویژه‌ای انجام نشده است و اخبارشان فقط گوشه کنار سایت‌هاست. البته شرایط قطعا از روزی‌های ابتدایی بهتر است اما کافی نیست.

رسانه‌ها از ما فقط خاطره می‌پرسند

این جانباز مدافع حرم در خصوص خبرنگاران و مستندسازانی که برای تهیه گزارش و مستند به مدافعان حرم مراجعه می‌کنند گفت: تعداد زیادی به ما مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهند که درباره این جنگ حرف بزنیم. ما کلی صحبت و تحلیل‌های عمقی ارائه می‌دهیم اما صرفا خاطره‌هایش را جدا می‌کنند. از ما فقط خاطره می‌خواهند. متاسفانه این داستان در مستندها نیز وجود دارد و به بعد احساسی بیشتر از بعد جدی و چرایی جنگ توجه می‌شود. شاید سازنده می‌ترسد که مخاطب نداشته باشد یا حرفهای ما برای بعضی زنگ خطر باشد. شاید نان دانی برخی قطع می‌شود و برخی رسواتر شوند.

برخی نان نظام را خورده‌اند اما به نفع ضد انقلاب نشخوار می‌کنند

عبداللهی معتقد است برخی صرفا برای پر کردن رسانه شان به مدافعین حرم پرداخته‌اند که در خور رزمندگان اسلام نیست و هنوز شبهاتی وجود دارد که رسانه باید آنها را برطرف کند و اضافه می کند: در فضای رسانه‌ای برخی صرفا برای خالی نبودن ویترین‌شان از این موضوع خبر زده‌اند تا از بقیه عقب نمانند. خیلی هم برای منافعشان این کار را کردند. البته برخی هم از سر اخلاص به این موضوع توجه کرده‌اند ولی کافی نیست. چون اگر کافی بود ما امروز دیگر در جامعه و شبهات نداشتیم.

وی ادامه داد: رسانه باید علت حضور ما را در این جبهه بگوید. مخاطب باید بفهمد ما در سوریه و عراق چرا حضور داریم. این کار هم روحیه خودمان را تقویت می‌کند و هم اگر یک آدم معلوم‌الحالی (مثل  مصاحبه چند وقت اخیر) حرفی زد دیگر دست خودش را رو کرده است و نیازی هم به جواب دادن به آن شبهه نیست. متاسفانه برخی از بیت المال و نان نظام خورده‌اند اما به نفع ضد انقلاب حرف می زنند.

پرداختن تنها به موضوعات احساسی جنگ خطرناک است

این رزمنده جبهه مقاومت اسلامی پرداختن صرف به موضوعات احساسی و خاطره‌گویی ها را خطرناک دانست و گفت: در روایت‌ها آمده‌است وقتی سر امام حسین (ع) را برای ابن زیاد آوردند؛ ابن زیاد یک چوب بر می‌دارد و بر سر مبارک آن حضرت می‌زند و می‌گوید:«ریش‌هایت چرا سفیده شده؟ چه زود سفید شده» دراین زمان حضرت زینب می فرمایند:«برادر من اینطور نبود داغ علی اکبر او را اینطور کرد.» این یعنی بعد عاطفی و احساسی ماجرا اما حضرت بلافاصله خطبه می‌خوانند و درباره حماسه و اهداف قیام حرف می‌زنند. پرداختن به موضوعات احساسی دردی را دوا نمی‌کند و تنها یک موج زودگذر است. این بعد احساسی خطرهایی هم دارد.هر آدمی در احساس یک ظرفیتی دارد. وقتی این ظرفیت اشباع شد خطرناک می‌شود. دیگر برایش بی تفاوت و بی اهمیت می‌شود و حتی تحلیلی برای این موضوع ندارد.

پیاده روی اربعین را مدیون مدافعان حرم هستیم

 عبداللهی درباره تاثیر رسانه‌ها بر مخاطب و نقش مدافعان حرم در اجتماع بزرگ اربعین حسینی، گفت: « شما در حال حاضر از هر قشر و تیپی درباره اربعین و پیاده روی اربعین بپرسید برایتان حرف می‌زند. چون رسانه در چندسال اخیر خوب به آن پرداخته‌است و همه ابعاد آن را برای مخاطب روشن کرده است. اما در مورد مدافعان حرم اینطور نیست و چه بسا می‌گویند این موضوع به ما ربطی ندارد. در صورتی که حضرت آقا می‌گوید اگر مدافعان حرم نبودند اثری از حرم اهل بیت باقی نمی‌ماند. آیا این پیاده روی حرم تا حرم را مدیون مدافعان حرم نیستیم؟ آیا این امنیتی که وجود دارد خود به خود آماده می‌شود؟ یا اینکه پدرانی بی پسر شدند. دخترانی بی پدر شدند، زنانی بی شوهر شدند و مادرانی بی پسر شدند. اما ما به آنها توجه نمی‌کنیم.»

وی در پایان خطاب به رسانه‌ها گفت: ما و شما همه خوب می‌دانیم که رسالت‌تان چیست. پس به رسالتتان خوب عمل کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن