ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100966
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
  • 263 بازدید
  • ارسال توسط :

حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار توقف همیشگی صادرات تسلیحات به عربستان شد

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، بسیاری از نمایندگان بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان درخواست کردند که فراکسیون آن ها در پارلمان آلمان در نشستی که امروز برگزار می شود درباره پایان روند […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، بسیاری از نمایندگان بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان درخواست کردند که فراکسیون آن ها در پارلمان آلمان در نشستی که امروز برگزار می شود درباره پایان روند ارسال تسلیحات به عربستان سعودی رای گیری کند.

به این ترتیب فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین با پیشنهاد اخیر "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان از حزب خود برای مسئله ارسال تسلیحات به عربستان مخالفت می‌کند. هایکو ماس، اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان لغو توقف موقت روند صادرات به عربستان سعودی را منوط به تحولات آینده  در یمن دانسته است.

"فلوریان پست"، از نمایندگان حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه ای با روزنامه تاگس اشپیگل در این باره گفته است که من بر این عقیده‌ام که حزب ما در نشست فراکسیونی خود موضع آشکار خود در این باره را ابراز خواهد کرد. شرایط در این باره از زمان تصمیم دولت آلمان برای توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی در پاییز تغییری نکرده است.

بعد از قتل "جمال خاشقچی"، روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه دولت آلمان در ماه اکتبر تصمیم گرفت مجوزهای صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کند.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان خواستار بازنگری در خط و مشی سختگیرانه صادرات تسلیحات آلمان به نفع همکاری های تسلیحاتی اروپایی است. در اواخر ماه مارس دولت آلمان می خواهد درباره تمدید طرح توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی تصمیم گیری کند.

فلوریان پست مخالف ایده وزیر امور خارجه آلمان است که ادامه روند صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را منوط به تحولات یمن دانسته است. وی تصریح کرد که قرارداد دولت ائتلافی آلمان آشکارا ارسال تسایحات به کشورهایی که مستقیما در جنگ یمن مشارکت کرده اند را ممنوع می کند. به این ترتیب همچنین پیشرفت هایی در فرآیند صلح در یمن هیچ تغییری در این شرایط ایجاد نمی کند.

هلیکو ماس اخیرا اظهار داشته است که توقف صادرات تسلیحات به عربستان نه تنها به دلیل قتل خاشقچی انجام شده بلکه ما می خواهیم به این ترتیب این مسئله را آشکار کنیم که همچنین از عربستان سعودی و امارات متحده عربی ایفای نقشی در فرآیند صلح یمن را انتظار داریم.

    مسئله قوانین صادرات تسلیحات به ویژه در پروژه های مشترک تسلیحاتی در اروپا این روزها به مسئله ای بحث برانگیز در میان سیاستمداران احزاب مختلف در دولت ائتلافی آلمان تبدیل شده است.

"آنگرت کرامپ کارن بایر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان اخیرا خواستار تضعیف قوانین صادرات تسلیحات آلمان در پروژه های تسلیحاتی مشترک اروپایی شده است. این درخواست رئیس حزب دموکرات مسیحی با مخالفت حزب سوسیال دموکرات مواجه شده است.

"توماس هیتشلر"، از کارشناسان سیاست دفاعی حزب سوسیال دموکرات آلمان این اظهار نظر حزب دموکرات مسیحی را مشکوک ارزیابی کرده و گفته است: مسئله محدودیت صادرات تسلیحات نباید از دلایل اقتصادی تضعیف شود. در مسئله صادرات تسلیحات، حزب دموکرات مسیحی ظاهرا کاملا قطب نمای اخلاقی خود را از دست داده است.

عربستان بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهانعربستان صادرات نفت خام را در آوریل هم کاهش می‌دهد

فرانسه و انگلیس اخیرا انتقادهای شدیدی به توقف صادرات تسلیحات آلمان به عربستان وارد کرده اند چرا که پروژه های مشترک تسلیحاتی را هم تحت الشعاع قرار داده است.

ائتلاف بزرگ در آلمان در اوایل ژانویه سال جاری میلادی در این باره توافق کرد که توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را تا 9 ماه مارس تمدید کند. اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان از آن زمان در این باره با هم اختلاف نظر دارند که آیا این تحریم‌ها بعد از این تاریخ باید برداشته شود. اخیرا برخی رسانه های آلمانی از تمدید تحریم تسلیحاتی برلین علیه عربستان به مدت دو هفته دیگر خبر دادند.

دولت آلمان بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه صادرات تسلیحات به عربستان را موقتا متوقف کرده است.

اخیرا برخی رسانه ها خبر داده اند که کشورهای آلمان و فرانسه روی اولین اصول برای صادرات کالاهای تسلیحاتی مشترک به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و ناتو توافق کرده‌اند.

آنگلا مرکل، همچنین اخیرا درباره پروژه مشترک ساخت ناو هواپیمابر با فرانسه ابراز تمایل کرده و از این ایده که از طرف رئیس حزب دموکرات مسیحی ارائه شده است استقبال کرده است.

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل، آلمان در پروژه‌های تسلیحاتی مشترک دست فرانسه را برای فروش تسلیحات به کشورهای ثالث باز گذاشته است. آلمان سیاست بسیار محدودی در زمینه صادرات تسلیحات دارد، اما فرانسه این طور نیست. ظاهراً آلمان و فرانسه می‌خواهند بر اساس این توافق قواعد صادرات تسلیحات را ملایم‌تر کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن