ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 100975
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
  • 371 بازدید
  • ارسال توسط :

اعتراض شدید یمنی‌ها به انفعال سازمان ملل مقابل جنایت یکشنبه سعودی‌ها در «حجه»

حملات وحشیانه چند روز پیش آل‌سعود به استان «حجه» یمن که باعث شهادت 23 نفر از جمله 14 زن و کودک شد خشم گروه‌های مردمی یمن را برانگیخته است. بسیاری از آنها سازمان ملل را مسئول این جنایت می‌دانند. وزارت حقوق بشر یمن در این ارتباط حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان حجه را محکوم […]

حملات وحشیانه چند روز پیش آل‌سعود به استان «حجه» یمن که باعث شهادت 23 نفر از جمله 14 زن و کودک شد خشم گروه‌های مردمی یمن را برانگیخته است. بسیاری از آنها سازمان ملل را مسئول این جنایت می‌دانند. وزارت حقوق بشر یمن در این ارتباط حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به استان حجه را محکوم کرد و سازمان ملل را مسئول آن دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مجروحانی که به علت وخامت حالت جسمانی، به سختی به بیمارستانی در صنعا منتقل شدند، اصرار داشتند با وجود همه درد و رنجشان، پیام خود را به گوش جهان برسانند. یکی از مجروحان زن به خبرنگار العالم گفته: «با وجود همه جنایات و کشتار‌های وحشیانه آنان، هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم و دست نمی‌کشیم.»
یکی از همراهان مجروحان نیز گفته: «۱۲ نفر از اعضای خانواده من به شهادت رسیدند، از افراد کهنسال گرفته تا کودکان و حتی نوزادان که کوچکترین آنها، دخترم آمنه مصطفی بود که تنها 20 روز سن داشت.» جنایت سعودی‌ها با ابراز انزجار شدید مردم و مسئولان یمن همراه شد، به گونه‌ای که وزارتخانه‌های بهداشت و حقوق بشر یمن، ارتکاب کشتار‌های پیوسته در حق غیرنظامیان را محکوم کردند و سازمان ملل را شریک ائتلاف سعودی و مسئول اقدامات متجاوزان دانستند، زیرا این سازمان در برابر هر جنایتی که اتفاق می‌افتد سکوت می‌کند. «علی تیسیر»، سرپرست وزارت حقوق بشر یمن در مصاحبه با العالم گفته: «جامعه جهانی، یکی از عناصر اصلی این تجاوز است.
در گذشته بر این باور بودیم تدابیر قانونی زیادی در ارتباط با قانون بین‌المللی حقوق بشر و قانون بین‌المللی جنایی اتخاذ خواهد کرد، اما آن را بسیار هماهنگ و همراه با ائتلاف متجاوزان یافتیم.»
انصارالله: بی‌پاسخ نمی‌ماند
اداره اجتماعی دفتر اجرایی جنبش انصارالله یمن هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت اخیر ائتلاف سعودی در استان حجه، اعلام کرد جنایت اخیر متجاوزان و همچنین جنایت‌های پیشین آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و آنها تاوان خون‌های ریخته شده بی‌گناهان یمنی را خواهند داد.
در ادامه این بیانیه آمده: «ما به شدیدترین وجه ممکن، نارضایتی خود را از موضع گیری‌های منفی سازمان ملل و هیئت‌های تابعه آن درخصوص این جنایت اعلام می‌کنیم. بار دیگر دعوت خود را از مردان قبایل باوفای یمن برای حمایت از جبهه‌های عزت و کرامت و متوقف کردن طغیانگری‌های متجاوزان تکرار می‌کنیم.»
سازمان ملل و حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌هایی این جنایت را محکوم کردند. اما نکته مهم این است که سازمان ملل تنها به صدور بیانیه‌هایی اکتفا کرده و هیچ اقدام عملی علیه متجاوزان به یمن انجام نمی‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن