ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 101032
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
رونمایی از دو مستند «شاهد بهار» و «بر فراز خلسه» در شهر بهار

رونمایی از دو مستند «شاهد بهار» و «بر فراز خلسه» در شهر بهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، ظهر امروز همزمان با روز شهید از دو مستند «شاهد بهار» و «بر فراز خلسه» که زندگینامه شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی و زندگینامه شاعر بهاری غلامرضا بهاری را بازگو می‌کند در فرهنگسرای آیت‌الله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، ظهر امروز همزمان با روز شهید از دو مستند «شاهد بهار» و «بر فراز خلسه» که زندگینامه شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی و زندگینامه شاعر بهاری غلامرضا بهاری را بازگو می‌کند در فرهنگسرای آیت‌الله بهاری شهر بهار رونمایی شد.

احسان قنبری در این مراسم که با حضور ائمه جماعات، برخی از مسؤولان شهرستانی، استانی، سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین و همچنین رئیس صدا و سیمای مرکز همدان برگزار شد با تشکر از صدا و سیمای مرکز همدان برای تهیه این دو مستند فاخر اظهار کرد: قرار بود از این دو مستند در دهه فجر امسال رونمایی شود که متاسفانه محقق نشد و زمان رونمایی به امروز یعنی در روز شهید موکول شد.

وی با اشاره به فضایل شهدا خصوصا شهید ترابی‌کمال گفت: تقاضای ما این است که در آینده مستند زندگینامه شهید مرتضی ترابی‌کمال نیز ساخته شود تا ما بتوانیم حق مطلب را در مورد شهدای مدافع حرم شهرستان ادا کرده و شرمنده آنها نشویم.

امام جمعه شهرستان بهار نیز با تحسین این کار به بیان خصلت‌های جوانان شهید پرداخت و افزود: امروز می‌بینیم که روسای کشور ما با چه عزت و احترامی به کشور عراق سفر کرده و مورد استقبال قرار می‌گیرند ولی رئیس جمهور امریکا با چه وضعیت خجالت‌آوری به این کشور سفر کرد! این عزت و عظمت همه به برکت خون همین شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم ماست و ما نیز طبق گفته رهبری باید امروز بیش از هر زمان شهدا را گرامی بداریم و به مردم معرفی کنیم.

رئیس صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این مراسم بیان کرد: برنامه صدا و سیمای مرکز همدان مبتنی بر پوشش تمام  استان بوده و رونمایی از این دو مستند نیز در همین راستاست و امیدواریم که در سال آینده نیز تعداد این گونه برنامه‌ها بیشتر شود.

مهدی دهقان‌نیری رونمایی این دو مستند در روز شهدا را بدون برنامه‌ریزی قبلی دانست و گفت: روز شهید به مناسبت شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس نامگذاری شده و رونمایی از مستند شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی در این روز اتفاق مبارکی است که نشان‌دهنده پیوند بین شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

 

در ادامه جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به خاطراتی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اشاره و اضافه کرد: دشمن ما در دوران دفاع مقدس عراق نبود بلکه امریکا و متحدانش بودند.

سردار مهدی فرجی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم شهر بهار گفت: در این شهر هم شهید دهه اولی دارید و هم دهه چهارمی و خون شهید دهه چهارمی کاری کرد که دهه اولی غیرتی شد و خونش به جوش آمد و شهید ترابی را به ارمغان آورد.

وی شهید سیدمیلاد مصطفوی را یک حججی گمنام خواند و به ماجرای تحویل پیکر شهید سیدمیلاد مصطفوی اشاره کرد و گفت: پیکر شهید سی روز پس از اعلام خبر شهادتش وارد کشور شد و این در صورتی بود که تنها نیم تنه‌ای از شهید داشتیم و خجالت‌زده بودیم و نمی‌دانستیم چگونه این موضوع را به خانواده وی اطلاع دهیم زیرا برای آرامش خانواده پیکر شهدا را نشان می‌دهند اما پدر شهید مصطفوی به خانواده‌اش اجازه نداد که پیکر شهید را نگاه ببینند.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: هم اکنون که مسئولان ما به راحتی و با عزت و احترام در کشورهای همسایه تردد می‌کنند باید بدانند که این احترام به خاطر سایه مذاکره و دیپلماسی التماسی آنها نیست بلکه تنها به خاطر خون همین شهداست.

در پایان مراسم، بخش‌هایی از دو مستند «شاهد بهار» به کارگردانی مهدی دزفولی که به زندگینامه و شهادت شهید مدافع حرم سیدمیلاد مصطفوی پرداخته و مستند «بر فراز خلسه» به کارگردانی فاطمه خلوصی که به زندگینامه شاعر نامی شهر بهار ، غلامرضا بهاری اشاره شده به نمایش درآمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن