ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101092
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
  • 456 بازدید
  • ارسال توسط :
رایگان‌شدن ویزای عراق به‌همت ایثارگری شهدای مدافع‌حرم بود/ باورکنیم که امروز باید با داعش در ایران می‌جنگیدیم

رایگان‌شدن ویزای عراق به‌همت ایثارگری شهدای مدافع‌حرم بود/ باورکنیم که امروز باید با داعش در ایران می‌جنگیدیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید احمد دارستانی، در "هفتمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم" شب گذشته در مسجد زینبیه اعظم قزوین اظهار کرد: وجود نازنین سه امام، همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در پنجاه سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید احمد دارستانی، در "هفتمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم" شب گذشته در مسجد زینبیه اعظم قزوین اظهار کرد: وجود نازنین سه امام، همچون امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در پنجاه سال دو لشکر برای کربلا تربیت کرد.

وی افزود: یک لشکر 72مرد باغیرت و جنگی و لشکر دیگر 83نفر زن و بچه بی پناه بودند، لشکر اول به امامت امام حسین(ع) و علمداری قمر بنی‌هاشم بود و لشکر دوم نیز به امامت امام سجاد(ع) و علمداری حضرت زینب(س) بود. هر دو لشکر بی‌بدیل و بی‌نظیر بودند و ما نمی‌توانیم بگوییم که کدام لشکر وزن سنگین‌تری داشت. 

این کارشناس دینی ابراز کرد: هر دو لشکر تربیت شده بودند، یک لشکر به ظاهر تا غروب عاشورا کارش تمام شد و لشکر دیگر کارش بعد از غروب عاشورا شروع شد تا این رسالت را به مرکز بنی امیه ببرد، لشکری که زینب(س) آن را سکانداری می‌کند، در واقع هر دو لشکر بی‌نظیرند. 

وی ادامه داد: هر دو لشکر برای دل خودشان آمدند و هیچ اصرار و اجباری از سوی امام حسین(ع) نبود، چون امام به ما نیازی ندارد و ما به امام احتیاج داریم، امام حسین(ع) حتی شب عاشورا به لشکریان مرخصی داد و به لشکری که پنجاه سال تربیت شده اند، تعارف نکرد. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اذن امام حسین(ع) برای رفتن یارانش یادآور شد: خبر شهادت مسلم که رسید، امام حسین(ع)، برادر و برادرزاده‌های مسلم را صدا کرد و گفت تا قیامت نسل عقیل سربلند هستند و من اجازه می‌دهم، بروید و اگر در دنیا و قیامت کسی پرسید چرا رفتید بگویید من گفتم، اذن می‌دهم بروید. پسر مسلم بلند شد و گفت، اگر ما برویم و زن‌ها و بچه‌های ما گفتند امام شما کجاست چه بگوییم؟ بگوییم شما را بین گرگ‌ها رها کردیم؟ می‌خواهید تا آخر عمر نتوانیم سر خود را بالا بگیریم؟   
وی اضافه کرد: شب عاشورا هفتصد نفر در خیمه بودند و امام حسین(ع) فرمودند؛ از شما راضی هستم، لشکر یزید فقط من را می‌خواهد و با شما کاری ندارند، امام خیمه را رها کرد و به خیمه خودش رفت و مشاهده کرد که فقط 42 نفر مانده اند.

دارستانی افزود: از بین 42 نفر، حضرت عباس(ع) و علی اکبر(ع) گفتند کجا برویم؟ امام دو انگشتانش را باز کرد و گفت جای کسانی را که مانده اند در بهشت نشان می‌دهم، زهیر بلند شد و گفت بهشت ما شمایید و اگر دنیا بهشت ابدی هم بود ما باز آن را خرج شما می‌کردیم، ما برای شما آمده ایم نه برای بهشت! 

وی در ادامه با اشاره به لشکر دوم در عاشورا اذعان کرد: در عصر روز عاشور لشکر دوم به پاخاست، امام زین العابدین(ع)، حضرت زینب(س)، زن‌ها و مخدرات ماندند. هر کسی کربلا و عصر عاشورا را می‌دید، می‌گفت که کار دین تمام شد، امام حسین(ع) شهید شده و فقط زن‌ها و بچه‌ها مانده اند و زن‌ها جز گریه کاری بلد نیستند. 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: فرماندهی که اسرا را به شام آورد به یزید گفت ما مثل گرگ به گله گوسفند زدیم، یزید گفت وقتی حرف می‌زنی مثل پیروزها حرف می‌زنی اما چهره ات مثل شکست خورده‌هاست. او گفت ما از لشکر اول حسین بن علی شکست نخوردیم اما از این لشکر دوم شکست خوردیم.

وی بیان کرد: تاریخ اسرا را دشمن نوشته است اما یک نقطه ضعف هم نتوانستند بنویسند چون  اهل بیت سیدالشهدا تربیت شده ابودند.

ما بدهکار شهدا و رزمندگان مدافع حرم هستیم
دارستانی ابراز کرد: دشمن فکر می کرد بعد از غروب عاشورا کار تمام است اما نمی‌دانست زینب(س) سکاندار این کشتی خراب شده است و آن را مرمت می‌کند. آنجا که باید گریه کنند، گریه کردند و آنجا که باید خطبه بخوانند، می‌خواندند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) کسی است که در کاخ ابن زیاد می‌گوید یابن مرجانه! ابن زیاد می‌گوید این زن که هست؟ یا در کاخ یزید می‌گوید "یابن الطلقاء" یعنی پدرت تو برده ما بود که آزاد کردیم. 

این کارشناس دینی اذعان کرد: خدای متعال در بین 124هزار پیغمبر و 14معصوم یکبار راضی شد که ناموس ولی خدا به اسارت گرفته شود و آن هم ناموس امام حسین(ع) است و تجربه قبلی وجود ندارد که زینب(س) از آن الگو تجربه بگیرد، این عالم و حکیم حوادث را از قبل پیش بینی کرده بود. 

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در کتاب "آفتاب در مصاف" دو جمله در مورد زینب کبری می‌فرمایند، اول اینکه «زینب کبری (س) در کربلا در ظرفیت و قامت رسول الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) ظهور کرد»، یعنی اگر رسول خدا جای زینب کبری(س) در کربلا به اسارت می‌رفت نه یک کلمه بیشتر از زینب (س) می‌گفت و نه یک کلمه کمتر! جمله دوم این است که «کار زینب کبری (س) به بزرگی کار امام حسین(ع) در کربلا است.» 

این استاد دانشگاه بیان کرد: زینب(س) در عاشور داغ برادر، فرزند و برادر زاده را دید، نه تنها یک نفر به زینب(س) تسلیت نگفت و برای امام قرآن نخواند، بلکه آنها را خارجی دانستند، اگر هزار برابر بلا هم وارد می‌شد باز هم تحمل می‌کردند، به همین دلیل عالی‌ترین تصاویر عالم از کربلا تا شام است. 

وی ادامه داد: من معتقدم زینب کبری(س) تمام شرایط امام بودن را داشت اما خدا نمی‌خواست زن امام باشد، همانطور که صدیقه طاهره(س) جامع تمام شرایط نبوت و امامت است، اما خدا اراده نکرده است که زن، پیغمبر یا امام شود.

دارستانی افزود: پیامبر(ص) به علی(ع) فرمود تو در همه چیز با من مشترکی جز نبوت، نه اینکه تو نمی‌توانی نبی شوی! بلکه خدا می‌خواهد کارها با امام پیش برود و تمام انبیا به ولایت تو اقرار کرده اند. 

این استاد حوزه بیان کرد: ما نمی‌توانیم زینب کبری(س) را توصیف کنیم، غیر از چهارده معصوم زینب(س) تنها کسی است که بدون معلم تربیت یافته است، یک نفر در عالم می‌تواند زینب (س) را توصیف کند و آن هم امام زمان(عج) است و یک نفر هم می‌تواند این توصیف را بشنود که آن هم خود حضرت است. 

وی گفت: روز قیامت تمام فلاسفه، خطبا، علما، بزرگان، شعرا از هرچه که در باب اهل بیت (ع) گفته اند، خجالت خواهند کشید.

دارستانی با اشاره به نقش مدافعان حرم حضرت زینب(س) در امنیت ایران تصریح کرد: 90درصد شهدای مدافع حرم جوان بودند، اگر امروز اعلام کردند که ویزای عراق رایگان شد، این را از شهدای مدافع حرم ببینید نه کسی دیگر، رفتند که امروز ما برای رفتن به کربلا اذیت نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، نه در سوریه، نه در عراق، بلکه در ایران با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم، بدهکار بچه‌های مدافع حرم هستیم. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن