ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101094
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۰۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
تجلیل رشیدیان از خانواده شهیدان

تجلیل رشیدیان از خانواده شهیدان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،علیرضا رشیدیان در مراسم بزرگداشت خانواده‌های شهدای شاغل در سازمان حج و زیارت، یاد و خاطره تمامی شهدای کشور اعم از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع از ایران اسلامی را گرامی داشت. وی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،علیرضا رشیدیان در مراسم بزرگداشت خانواده‌های شهدای شاغل در سازمان حج و زیارت، یاد و خاطره تمامی شهدای کشور اعم از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع از ایران اسلامی را گرامی داشت.

وی به آیات و تفاسیر موجود نسبت به موجودیت انسان و تعاریف آن اشاره کرد و افزود: انسان اسلامی انسانی گوشه‌گیر و تأثیرپذیر از محیط نیست بلکه اثرگذار و فعال است. انسان باید تواصی به‌حق و امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن نیازمندی‌های جریان انسانیت توضیح داد: تفکر، امربه‌معروف و نهی از منکر، استقامت، صبر و تلاش از عناصر جریان انسانیت است و باید به آن توجه شود. انسان بدون استقامت و صبر نمی‌تواند در مسیر حق رشد و ایستادگی پیدا کند؛ صبر و مقاومت برای یک انسان الهی مسلمان موردنیاز است.

وی با تأکید بر اینکه انسان الهی مسلمان تسلیم محیط نیست، اظهار کرد: انسان الهی مسلمان درراه رسیدن به هدف مطلوب اهل مبارزه و سختی کشیدن است؛ انسان پیرو پیامبر و اهل‌بیت(ع) تلاشگر است و برای اعتلای کلام‌الله به جهاد و مبارزه می‌پردازد و خدا بر چنین کسانی برتری اعطا کرده است.

رشیدیان به راه مقدس شهیدان اشاره کرد و افزود: نقطه اوج جهاد و اجر آن شهادت درراه خدا است؛ شهدا چراغ‌های روشن مسیر و ستارگان روشن آسمان تاریخ بشریت و شمع‌های فروزان تاریخ برای هدایت انسان‌ها به صلح و پیشرفت هستند.

وی تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که ایمان، اخلاص و اعتقادشان فقط در زبان نبود بلکه این مهم در عمق وجود آن نهادینه‌شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: شهدا دنیا را عرصه هنرمندی می‌دانستند و با بزرگ‌ترین سرمایه که جان آن‌ها بود برای اعتلای کلام‌الله و عزت و آزادگی و دفاع از حق و حمایت از مستضعفان تلاش کردند و شرایط را آن‌گونه که خداوند و ائمه معصومین تأکید داشتند، تغییر دادند.

وی افزود: شهدا نشان دادند که انسان می‌تواند بر استکبار فائق آید و نمونه بارز آن شهدای ۸ سال دفاع مقدس بودند که با دستان خالی در مقابل دشمن تادندان‌مسلح ایستادند. آنچه ما را در مقابل رژیم ستم‌شاهی و ۸ سال جنگ تحمیلی به پیروزی رساند سلاح و لشکرهای طولانی نبود بلکه روحیه ایثار و شهادت برآمده از ایمان دینی مردم بود.

رشیدیان تأکید کرد: اگر به دنبال حفظ استقلال، آزادی و ارزش‌های دینی هستیم باید تلاش کنیم ارزش‌های ایثار و شهادت را در درون جامعه حفظ کرده و گسترش دهیم. یادواره‌های شهدا و گرامی داشت خاطره آن‌ها یا تجلیل از خانواده‌های این بزرگواران تداوم راه شهداست و ما نیز باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی با قدردانی از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا گفت: باید همه مردم قدردان این خانواده‌ها باشند چراکه آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه خود را برای استقلال و آزادی اعطا کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن