ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101161
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۵:۰۳
  • 410 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش یمن به اظهارات پمپئو درباره حمایت از متجاوزان سعودی

واکنش یمن به اظهارات پمپئو درباره حمایت از متجاوزان سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمدعلی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در خصوص حمایت واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن واکنش نشان داد. او در پیامی در حساب کاربری خود در […]

واکنش یمن به اظهارات پمپئو درباره حمایت از متجاوزان سعودیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمدعلی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در خصوص حمایت واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن واکنش نشان داد.

او در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اظهارات پمپئو که حمایت از متجاوزان را حمایت از تحقق شغل و سود قرارداد‌های تسلیحاتی کشنده یمنی‌ها دانست برای ثابت کردن وفاداری به ترامپ بیان شد.»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: «حتی (پمپئو) تضمین کرد در سیاست دولت کنونی، که جایگزین کردن اشخاص است، با کوشنر رقابت نکند و تاکید کرد این سیاست با فعالیت اطلاعاتی پیشین او تناقضی ندارد بر خلاف متیس که یک روز پس از اعلام خروج از سوریه استعفا کرد.»

شایان ذکر است، پمپئو گفته بود دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اعمال محدودیت بر کمک‌های آمریکا به ائتلافی که عربستان سعودی در یمن فرماندهی آن را بر عهده دارد، مخالف است.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متجاوز در یمن را برعهده دارد و مورد حمایت واشنگتن است، از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ عملیاتی را در حمایت از نیرو‌های ارتش طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، برای بازگرداندن مناطق تحت سیطره انصارالله آغاز کرده است.

با این حمله نظامی ائتلاف سعودی که همچنان ادامه دارد، یمن با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه شده است و بر اساس اعلام سازمان ملل متحد هزاران نفر کشته و زخمی شده‌اند. علاوه بر این ۲۲ میلیون نفر یعنی ۷۵ درصد مردم این کشور به نوعی به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن