ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101311
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۱۷
  • 468 بازدید
  • ارسال توسط :
المان سازی از شهداء و ایثارگران زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است

المان سازی از شهداء و ایثارگران زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از البرز, عباس یاوندی مشاور وزیر در امور ایثارگران در آخرین شورای اداری شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد, گفت: المان سازی در حوزه ایثار شهادت داشته باشیم تا علاوه بر زنده نگهداشتن این فرهنگ به مردم و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از البرز, عباس یاوندی مشاور وزیر در امور ایثارگران در آخرین شورای اداری شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد, گفت: المان سازی در حوزه ایثار شهادت داشته باشیم تا علاوه بر زنده نگهداشتن این فرهنگ به مردم و نسل جوان مفاهیم ارزشی را منتقل سازیم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران با بیان اینکه قوانین انبوهی در امور ایثارگران وجود دارد که 90 درصد آن ها غیرقابل رجوع است و کاربردی نیست، مطرح کرد: مباحث فرهنگی و خدمات رسانی واجب است که به این قشر رسیدگی ویژه ای صورت گیرد.

یاوند عباسی تصریح کرد: هدفگذاری منطقی در جامعه توسط مدیران صورت نگرفت و نظارت کافی و پیگیری دقیق نیز بر این هدف گذاری ها انجام نشد و این یکی از دلایل وجود مشکلات است.

این مسئول در محور دیگر سخنان خود با نظر بر این مطلب که شرایط ویژه کشور ما می طلبد کسانی امور کار را در دست بگیرند که جامعه را دچار تنش نکنند، تصریح کرد: عناصری وجود دارند که علاوه بر توانمندی امید به زندگی دارند و توانایی های بالقوه را به فعل تبدیل می کنند.

یاوند عباسی با تأکید بر اینکه باید هدفگذاری ها محقق شود،گفت: مهمترین هدف ما رضایتمندی مردم است و باید این رضایتمندی را ارتقاء داد تا تاثیر این رضایت در زندگی مردم احساس شود.

این مسئول با نظر بر این مطلب که باید روش ها و شیوه های خود را اصلاح و بازنگری کنیم و بازتولید انگیزه های دفاع مقدس و انقلاب در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: خدمات رسانی عزتمند با حضور مدیران توانمند و کاردان محقق خواهد شد.

مناسب سازی اماکن عمومی برای جانبازان و معلولین

مشاور وزیر در امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت مناسب سازی اماکن عمومی و خیابان ها, اضافه کرد: سازمان هایی هنچون بهزیستی و بنیاد شهید در این راستا بیش از گذشته پیگیری کند.

وی تأکید کرد: هرچه تعداد جانباز و معلول در جامعه بیشتر باشد نشان دهنده این است که اقدامات حوزه مناسب سازی اماکن موفق تر بوده است؛ طراحی موزائیک و مناسب سازی خیابان ها باید به شکلی تعریف شود تا زبانی برای نابینایان و معلولان باشند و راهنمای مسیر این قشر شوند.

فرهنگ دنیا طلبی به مقابله با فرهنگ ایثار می پردازد

مشاور وزیر با بیان اینکه فرهنگ ایثار در هشت سال دفاع مقدس تولید و اجرا شد, اظهار کرد: آنچه کشور ما را نابود نی کند فرهنگ دنیا طلبی است, دنیا طلبی در مقابل فرهنگ ایثار رشد کرده است و تنها چیزی است که کشور ما را در معرض خطر قرار می دهد.

عباسی فرهنگ دنیا طلبی را خطرناک تر از استکبار برای مردم خواند و گفت: فرهنگ جوان گرایی در آن دوران بسیار رونق داشت, اما امروز توانمندی جوانان باور نشده است و معتقدیم که قشر جوان خام و ناپخته هستند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در محور دیگر سخنان خود با نظر بر این مطلب که امروز باید به حوزه ایثار شهادت و فداکاری توجه کرد و این ها نباید زینت مجالس ما باشند بلکه باید وارد فرهنگ ما شود و پیشرفت کشور کمک کند، تصریح کرد: این فرهنگ به مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله کاهش آمار طلاق کمک خواهد کرد چرا که صبر را افزایش می دهد.

 ادارات موظف به تعریف واحدی تحت عنوان رسیدگی به امور ایثارگران هستند

یاوند عباسی با بیان اینکه فرهنگ ایثار به اهدای عضو و اهدای خون کمک خواهد کرد و زندگی بسیاری از افراد را نجات می دهد, ادامه داد: اگر مسؤولی فرهنگ ایثار داشته باشد منافع خود را به مردم ارجح تر نمی دانند.

وی با تأکید بر اینکه در ادارات طبق قانون فردی تحت عنوان مسؤول ایثارگران حضور دارند, اضافه کرد: طبق قانون همه ادارات موظف هستند یک نفر یا یک واحد را زیر نظر بالاترین عضو دستگاه و اداره استخدام کنند تا به امور مربوط به جانبازان رسیدگی کنند.

اقدامات مدیران در سال آتی پررنگ تر شود

مشاور وزیر در امور ایثارگران افزود : امیدواریم در حوزه های معیشتی و اقتصادی در سال آتی به آرامش برسیم از همین سو انتظار می رود شرایط برای مدیران پرکار تر باشد. سال آتی انتخابات مجلس را داریم که این مهم ایجاد شور و نشاط در جامعه را به همراه دارد.

مشاور وزیر در امور ایثار ادامه داد: طبق ترسیم گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری باید امید را در جامعه گسترش یابد و مدیران کار مؤثر بیشتری را در کشور انجام دهند. سال آینده سال توفیقات و پیشرقت خواهد بود و برای رسیدن به آن نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن