ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101509
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۵:۰۰
  • 296 بازدید
  • ارسال توسط :
مهم‌ترین اخبار منطقه در 12 ساعت گذشته| از پاسخ قاطعانه لبنانی‌ها به ادعاهای پامپئو علیه «حزب‌الله» تا ساقط شدن پهپاد آمریکایی بر فراز صنعا

مهم‌ترین اخبار منطقه در 12 ساعت گذشته| از پاسخ قاطعانه لبنانی‌ها به ادعاهای پامپئو علیه «حزب‌الله» تا ساقط شدن پهپاد آمریکایی بر فراز صنعا

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، که روز جمعه با محور تحولات لبنان و حزب‌الله، وارد بیروت شد با مقام‌های ارشد این کشور از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه آن دیدار کرد. وزیر […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، که روز جمعه با محور تحولات لبنان و حزب‌الله، وارد بیروت شد با مقام‌های ارشد این کشور از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه آن دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا ابتدا در کاخ نخست‌وزیری موسوم به «السرای الحکومی» با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف آخرین تحولات لبنان و منطقه و روابط دوجانبه را بررسی کردند.

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز در نشست خبری مشترک با مایک پامپئو در بیروت تصریح کرد، حزب‌الله یک حزب لبنانی است نه یک گروه تروریستی. این حزب از حمایت گسترده مردمی برخوردار است و نمایندگان منتخبی( در پارلمان) دارد.

باسیل تاکید کرد: لبنان هرگز مأمن و بستری مناسب برای تروریسم نخواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، با تکرار اظهارات بی‌پایه و خصمانه علیه حزب‌الله لبنان مدعی شد که حزب‌الله مانع تحقق آرزوهای مردم لبنان می‌شود و امنیت مردم لبنان را به خطر می‌اندازد.

پامپئو با این ادعا، که حزب‌الله به نیابت از ایران اقداماتی انجام می‌دهد، افزود آمریکا از همه ابزارهای موجود برای اعمال فشار علیه حزب‌الله استفاده خواهد کرد.

در دیدار میان مایک پامپئو و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، درباره تحریم‌های آمریکایی علیه حزب‌الله و پیامدهای منفی آن بر لبنان و لبنانی‌ها بحث و گفت‌وگو شد.

نبیه بری خطاب به پامپئو، تأکید کرد که مقاومت حزب‌الله برگرفته از اشغالگری مستمر اسرائیل در اراضی لبنان است.

بری با تأکید بر این‌که حزب‌الله حزبی لبنانی است که در پارلمان و دولت حضور دارد، متذکر شد که تحریم حزب‌الله به لبنان آسیبی جدی می‌زند.

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نیز خطاب به وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، حزب‌الله لبنان حزبی به شمار می‌رود که در پارلمان و دولت بیروت حضور داشته و برخاسته از پایگاه مردمی است.

الجعفری: اعلامیه ترامپ درباره جولان سوریه بی‌ارزش است

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، روز جمعه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد موضع ایالات متحده درباره جولان اشغالی این حقیقت را که این منطقه سوری و عربی است، تغییر نخواهد داد.

الجعفری اعلام کرد، دولت سوریه اظهارات غیرمسئولانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

ترامپ روز پنجشنبه مدعی شده، وقت آن رسیده است که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

وی متذکر شد، اظهارات ترامپ هرگز این حقیقت را، که جولان بخشی از خاک سوریه بود و خواهد ماند، تغییر نخواهد داد، و دولت ترامپ هیچ حقی یا قیمومیتی ندارد که بتواند سرنوشت جولان اشغالی سوریه را تعیین کند.

بشار الجعفری تأکید کرد که «هرگونه مشروعیت دادن یا اجرایی از جانب ایالات متحده درباره جولان اشغالی سوریه بی‌ارزش است».

این دیپلمات ارشد سوریه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست اظهارات ترامپ را محکوم و گام‌هایی برای حفظ اصول و قطعنامه‌های بین‌المللی اتخاذ کنند.

قطعنامه شورای حقوق بشر درباره جولان اشغالی سوریه

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، عصر دیروز در چهلمین نشست خود پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده از سوی پاکستان جهت مخالفت با اشغالگری اسرائیل در بلندی‌های جولان سوریه و پایبندی این رژیم به تمامی قطعنامه‌های این سازمان به ویژه به قطعنامه 497 شورای امنیت را به رای گذاشت و تصویب کرد.

طبق این گزارش، این قطعنامه شورای حقوق بشر با 26 رای موافق، 16 مخالف و 5 رای ممتنع تصویب شد. آمریکا به دلیل خروج از شورای حقوق بشر در سال گذشته در جانبداری از رژیم صهیونیستی، در این رای‌گیری حضور نداشت.

پیش‌نویس قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر، بر وابستگی بلندی‌های جولان به سوریه تأکید و اشغالگری اسرائیل در این منطقه را محکوم کرده است.

دعوت رسمی از وزیر صهیونیست برای سفر به بحرین

خبرگزاری «اسپوتنیک روسیه» به نقل از یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی، گزارش کرد که وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی برای سفر به یک کشور عربی حوزه خلیج‌فارس دعوت شده است.

«شمعون آران» در پیامی توییتری نوشت: «ایلی کوهین» وزیر اقتصاد و صنعت اسرائیل ماه آتی میلادی به بحرین سفر خواهد کرد.

آران تصریح کرد، کوهین اواسط ماه آینده میلادی به بحرین سفر خواهد کرد. این سفر در پاسخ به دعوت رسمی منامه از وی برای مشارکت در کنفرانس استارت‌آپ بین‌المللی با حضور مقامات ارشد عربی و خارجی است که در جریان آن فناوری‌های جدید اسرائیل عرضه خواهد شد.

ساقط شدن پهپاد آمریکایی در صنعا

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن اعلام کرد که یگان دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، جمعه‌شب یک فروند هواپیمای بدون سرنشینِ متعلق به نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی را در آسمان صنعا، پایتخت ساقط کرد.

یک منبع نظامی یمن در این‌باره تصریح کرد سامانه‌های دفاع هوایی با سلاحی مناسب پهپاد مدرن دشمن را در منطقه «همدان» در صنعا منهدم کردند که در نتیجه آن، این پهپاد بلافاصله در حومه پایتخت ساقط شد.

منبع مذکور تصریح کرد، هواپیمای ساقط‌شده از نوع «MQ1» آمریکا بود که در حال انجام ماموریت جاسوسی در آسمان صنعا بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن