ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101542
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
  • 281 بازدید
  • ارسال توسط :
ورزشکارانی که پای آرمان‌های خود و انقلاب ایستادند

ورزشکارانی که پای آرمان‌های خود و انقلاب ایستادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گستردگی ورزشکارانی که با امتناع از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی پهلوانی را معنا کردند. ایستادگی پای آرمان! ورزش و تاثیری که رویداد‌ها و بسیاری از پیام‌های سیاسی در میادین بزرگ ورزش از طریق قهرمانان آن منتقل شوند که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گستردگی ورزشکارانی که با امتناع از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی پهلوانی را معنا کردند.

ایستادگی پای آرمان!

ورزش و تاثیری که رویداد‌ها و بسیاری از پیام‌های سیاسی در میادین بزرگ ورزش از طریق قهرمانان آن منتقل شوند که از جمله پیام‌ها می‌توان به مبارزه نکردن پهرمانان ورزش ایران با نمایندگان رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد.

در تمام سال‌ها و در بسیاری از مسابقات از المپیک گرفته تا رقابت‌های جهانی، ورزشکاران کشورمان با ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نمایندگان اسرائیل نشدند. این اتفاق مهم که حالا دیگر در روزش ایران تبدیل به یک رویه شده در سال ۹۷ چند بار رخ داد.

امسال هم ورزشکانی بودند که در اوج آکادگی به مدال و عناوینی قهرمانی پشت کردند و با حاضر نشدن در میدان رقابت با نماینده رژیم جعلی، واژه پهلوانی را در عرصه ورزش معنا کردند.

در آخرین روز‌های سال گذشته موضوع کشتی نگرفتن علیرضا کریمی نماینده رژیم اشغالگر قدس حسابی خبرساز شد. او در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد  زیر ۲۳ سال جهان به عمد مقابل کشتی‌گیر روس بازنده شد تا در مرحله بعدی به مصاف نماینده اسرائیل نرود. همین اتفاق موجب شد که اتحادیه جهانی کشتی برای کریمی و مربی‌اش محرومیت‌هایی را در نظر گیرد. با به پایان رسیدن محرومیت، کریمی محکم تر از گذشته به روی تشک بازگشت و در بازی‌های آسیایی جاکارتا گردن آویز طلا را به خود اختصاص داد.

ورزشکارانی که زیر بار بازی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نرفتند

کناره‌گیری تیم والیبال دانش آموزی

درست در روز‌هایی که محرومیت کریمی به پایان رسیده بود و او خودش را آماده شرکت در بازی‌های آسیایی می‌کرد، تیم والیبال دانش آموزی ایران حاضر به شرکت در رویدادی نشد که تیم رژیم اشغالگر قدس نیز در آن حضور داشت. خرداد ماه امسال قرار بود رقابت‌های والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان به میزبانی شهر “برنو” جمهوری چک برگزار شود، اما  به دلیل حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات و احتمال رویارویی در دور حذفی با این تیم، مسئولان از اعزام تیم والیبال دانش آموزی به این مسابقات امتناع کردند.

تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران که سابقه قهرمانی و چندین بار ایستادن بر روی یکی از سکوه‌های این رقابت‌ها را در کارنامه خود دارد، در گروه A در کنار تیم‌های گرجستان،   کرواسی و مجارستان قرار داشت و رژیم صهیونیستی در گروه C. با تیم‌های صربستان، اتریش و لوکزامبورگ هم گروه بود. با توجه به اینکه ایران شانس اول صعود از گروه A به شمار می‌رفت و بر اساس برنامه در مرحله یک هشتم نهایی دو تیم برتر گروه A با C بازی می‌کردند، مسئولان فدراسیون دانش آموزی تصمیم گرفتند با وجود شانس پایین رژیم صهیونیستی برای صعود از گروه سوم، از اعزام تیم ملی دانش‌آموزی خودداری کنند! ارزش این اقدام زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم تیم والیبال ایران در صورت حضور در مسباقات یکی از شانس‌های مسلم ایستادن بر روی سکو بود، ولی مسئولان و ورزشکاران با ایستادن پای عقاید خود به کلی قید حضور در این مسابقات را زدند.

انصراف دو میدانی کاران از مسابقات ارزروم

اواخر تیرماه و در مسابقات بین‌المللی ارزروم ترکیه، این بار نوبت به دو میدانی کاران رسید تا پهلوانی را در ورزش معنا کنند. مهران حسینی و علی خدیور دوندگان سرعتی کشومان به دلیل حضور نمایندگان اسرائیل و برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین از رقابت‌ها کناره‌گیری کردند. این نخستین بار بود که در رشته دومیدانی دوندگان کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی هم گروه می‌شدند.

دیدار آرین غلامی با رهبر انقلاب

در اواسط دی ماه نوبت به آرین غلامی نوجوان شطرج باز کشورمان که از مصداق بارز رویش‌های انقلاب است رسید تا در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد حاضر به رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس نشود.

غلامی با ریتینگ ۲۴۸۸ در بخش استاندارد با کسب ۶.۵ امتیاز (هم امتیاز با نفر پنجم) در جایگاه یازدهم قرار گرفت. در پایان این رقابت آرین غلامی ضمن عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگ یشد. نقطه عطف عملکرد غلامی در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد عدم رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس در بخش بلیتز یا برق آسا بود. در این بخش آرین غلامی که تا قبلب از دور هفتم صاحب ۶ پیروزی شده بود، در دور هفتم به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد، ولی حاضر به مسابقه با او نشد، اگرچه انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی، آرین را از سکوی قهرمانی و پاداش دلاری مناسب دور کرد، اما شطرنج‌باز ایرانی در اقدامی جوانمردانه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی در بخش برق‌آسا ترجیح داد.

این اقدام تحسین‌برانگیز آرین غلامی سبب شد که او هدیه‌ای نیز از دستان سردار قاسم سلیمانی دریافت کند.

سردار سلیمانی اسفند ماه امسال برای شرکت در یادواره یک هزار و ۷۴۷ شهید بابل، در این شهر حاضر شد. حضور در بابل فرصت خوبی برای آرین غلامی بود تا دیداری با سردار سلمانی داشته باشد.

پس از این اتفاق، آرین غلامی، قهرمان شطرنج ایران، از دیدارش با سردار قاسم سلیمانی، خبر داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «روایت یک دیدار پرخاطره برام بود با مردی دیدار کردم که خیلی توی دنیا دوستش دارن. پشت و پناه مستضعفان و محرومین دنیاست یار واقعی رهبره و یک ایرانی شجاع و با صلابته مهربونیش اونقد زیاد بود که نمی‌تونم براتون شرحش کنم.»

ورزشکارانی که زیر بار بازی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نرفتند

غلامی در پست خود سه عکس نیز بارگذاری کرد و در شرح آن‌ها نوشت:

عکس اول: حاج قاسم بار‌ها بهم گفتند: کارت خیلی بزرگ بود تو کار بزرگی کردی دل همه رو شاد کردی من خیلی از کارت خوشحال شدم و بار‌ها صورتم بوسید و منم فرصت کردم یک قهرمان بزرگ کشور رو ببوسم.

عکس دوم: همون اول توی بغلش که رفتم انگار همه غصه‌هام رو فراموش کردم، خستگی همه سختی‌های این سال‌ها روی توی آغوش مردی در کردم که بوی شهدا رو می‌داد. حاج قاسم بوی اشک چشم کودکان مظلوم عالم روی توی آغوشش داشت. بوی زخم خستگی بشریت از جنگ و ظلم. اونی که منو پدرانه بغل کرد امروز، امید خیلی‌هاست.

عکس سوم: هدیه غافلگیر کننده‌ سردار بود. انگشتر خودشونو از دستشون در آوردند و توی دست من گذاشتند. بزرگ بود مثل روح خودش، اما بهترین مدال دور ان زندگیم بود تا امروز.

حاج قاسم، آرین سرباز همون نبرد بزرگیه که شما و رزمنده‌ها دارین توش مقاومت می‌کنین. فرمانده؛ فرمان ده.

سه روز بعد از این اتفاق آرین غلامی به همراه خانواده خود با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت. در این دیدار گفت و گوی کوتاه صمیمانه‌ای نیز صورت پذیرفت که متن مثل آن به شرح زیر است:

معظم‌له: خب رفتید تیم ملی؟

غلامی: بله، لطف شما بود، ممنونم.

معظم‌له: الحمدلله، خدا ان‌شاءاالله شما‌ها را حفظ کند.

خدا ان‌شاء‌االله شما‌ها را برای اسلام، برای این کشور نگه دارد. ایشان پدرتان هستند؟ خانم هم مادرتان هستند. خدا ان‌شاالله به شما (پدر و مادر) ببخشد این جوان را. ان‌شاءالله که مایه‌ی چشم روشنی شما باشد و در نیا و آخرت.

غلامی: میخواهم مدالم را تقدیم کنم خدمتتان.

معظم‌له: به به! خیلی خوب. خیلی خوشحال شدم آقای غلامی، آقای آرین گل. خوشحالیم که بحمدالله شما‌ها را داریم. برای آینده کشور شما‌ها سرمایه‌اید؛ این سرمایه را نگهدارید.

غلامی: خیلی ممنون شرمنده می‌کنید.

معظم‌له: این مدال را من از شما قبول می‌کنم و به شما برمیگردانم؛ این را دلم می‌خواهد نگهدارید شما و داشته باشید.

ملایی پهلوانی را معنا کرد

آخرین برگ دفترچه پهلوانی ورزشکاران ایرانی در سال ۹۷ توسط سعید ملایی بهترین جودکار جهان در وزن ۸۱_کیلوگرم پر شد. سعید ملایی جودوکار وزن ۸۱_ کیلوگرم دارنده مدال طلای جهان در رقابت‌های گرنداسلم پاریس که اواخر بهمن ماه برگزار شد، بخاطر روبرو نشدن با جودوکاری از رژیم صهیونیستی برابر حریف گمنام خود از قزاقستان عمداً شکست خورد و در شرایطی که بخت نخست رسیدن به مدال طلای ایران رقابت‌ها بود و در نهایت با این شکست به مدال برنز رسید. این اتفاق برای سومین مرتبه طی ماه‌های اخیر برای این جودوکار تیم ملی رخ داد.

ورزشکارانی که زیر بار بازی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نرفتند

ملایی پس از این اتفاق در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار داشت: رسیدن به مدال طلایی این تونمنت برای من خیلی راحت و آسان بود، چون با آمادگی بالا در این مسابقات شرکت کرده بودم. دور اول استراحت خوردم، دور دوم حریف گردن کلفت و عنوان دار ژاپنی را از پیش رو برداشتم، دور سوم رقیب عنوان دار جهانی و المپیکی ام را از آلمان شکست دادم و در بین ۸ نفر برتر قرار گفتم. در این مرحله باید پای ارزش‌های اسلامی خود می‌ایستادم و قید رویارویی با حریف اسرائیلی برای رسیدن به فینال را را زدم تا در این مسیر من هم مثل تمامی ورزشکارانی که همین راه را برای دفاع از ارزش‌های ایرانی اسلامی انتخاب کردند پرچمدار باشم، البته من در طول دوره قهرمانی‌ام چندین بار این حرکت ارزشی را انجام دادم، اما این بار واقعا حضور در فینال و طلایی شدن در این تورنمنت برایم خیلی ارزشمند بود، اما به خاطر مواردی که گفتم قیدش را زدم. بعد از آن تصمیم گرفتم حداقل مدال برنز مسابقات را از دست ندهم.

به همین دلیل اگر چه باخت تعمدی مقابل حریف قزاق برایم خیلی سنگین و دشوار بود، اما خودم را جمع‌و جور کردم و ابتدا حریف بلژیکی خود را که مدال دار جهان و المپیک بود را ضربه فنی کردم و بعد از آن هم قهرمان روس بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را با ضربه فنی ملغوب کرده و مدال برنز گرند اسلم پاریس را به خود اختصاص دادم. مطمئناً برای کسانی که در پاریس بودند تعجب انگیز بود که چطور من به حریف قزاق که اصلا حریف قدری برای من نبود باختم، اما خب من طوری رفتار کردم که آنجا شرایط عادی و طبیعی جلوه کند. به همین دلیل در جریان مسابقات این موضوع خیلی غیر طبیعی به نظر نمی‌رسید.

اوج کار ملایی جایی بود که پس از رسیدن به مدال برنز نیز حاضر به ایستادن روی سکو نشد؛ او در توضیح این مسئله می‌گوید: جودوکار اسرائیلی در این مسابقات نایب قهرمان شد و برای آنکه بر روی سکو کنار او نایستم حاضر به شرکت در مراسم اهدای جوایز نشدم. به همین دلیل خود را به مصدومیت زدم و در بیمارستان بستری شدم. کمیته برگزاری مسابقات نیز بعد از اینکه من در بیمارستان بستری شدم مدال برنزم را در بیمارستان به من هدیه دادند.

اقدام جوانمردانه ملایی بازتاب بسیاری از در جامعه ورزشی داشت تا جایی که سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در گفت‌گو با یکی از خبرگزاری ها اظهار داشت: ملایی بخت اول رسیدن به مدال طلای این رقابت‌ها بود و این بار نیز مانند مرتبه‌های قبل پای آرمان‌های نظام ایستاد و حاضر به مبارزه با نماینده این رژیم کودک کش نشد، صبح نیز با درخشان در هیمن مورد صحبت کردم و قصد داریم هم از سعید ملایی و هم آرین غلامی در شطرنج بزودی طی مراسمی تجلیل کنیم.

مراسم سالیانه ما نیز سال آینده برگزار می‌شود و قطعا این ورزشکاران مورد تجلیل قرار می‌گیرند. با مسئولان وزارت ورزش نیز در این باره صحبت می‌کنم و مطمئناً آن‌ها نیز برای تجلیل از این اقدام ارزشمند ملایی از او تقدیر خواهند کرد. وی با ارزشمند دانستن این اقدام سعید ملایی در روبرو نشدن با جودوکار اسرائیلی گفت: ما باید با ورزشکارانی که صاحب ملت، دولت و جغرافیای سیاسی مستقل هستند مبارزه کنمیم نه رژیم کودک‌کش اسرائیل که کشور دیگری غصب کرده و اساساً هویت یک کشور را در هیچ زمینه‌ای ندارد.

بناراین پشت این موضوع فلسفه محکمی قرار دارد و ما هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور نمی‌شناسیم. مالزی نیز چندی پیش اجازه نداد ورزشکاران اسرائیل در رقابت‌های شنا حضور پیدا کنند و محکم نیز پای این موضوع ایستاد. این موضوع در حوزه‌های دیگر غیر از ورزش نیز هیچ‌گونه مراوده‌ای با این رژیم نخواهند داشت. این یک بحث منطقی و عقلانی و دارای پایه و بنیانی محکم و عقلانی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن