ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101611
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
  • 425 بازدید
  • ارسال توسط :
از قلعه سن آنجلو تا شیخ نشین‌های قطری

از قلعه سن آنجلو تا شیخ نشین‌های قطری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آذر ۱۳۹۷  به رم برای شرکت در نشست  بین‌المللی گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای سفر کرد و بعلاوه برای نشست صلح افغانستان در ژنو به سوئیس رفت. ایتالیا، رم رئیس دستگاه دیپلماسی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آذر ۱۳۹۷  به رم برای شرکت در نشست  بین‌المللی گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای سفر کرد و بعلاوه برای نشست صلح افغانستان در ژنو به سوئیس رفت.

ایتالیا، رم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان،  در جریان سفر به ایتالیا در جمع ده‌ها تن از ایرانیان و نخبگان مقیم رم حضور یافت.

ظریف در این جمع در سخنانی، ایرانیان مقیم خارج را پل ارتباطی میان فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی از یک سو و هویت جوامعی که در آن حضور دارند، خواند و آن‌ها را سفیران گفتگو، مفاهمه و درک مشترک نامید.

وی همچنین اظهار کرد: برای ساختن ایران باید با دنیا ارتباط داشته باشیم، اما نباید متکی به آن باشیم و ایرانیان مقیم خارج با سرمایه عظیم انسانی و اقتصادی و فرهنگی خود می‌توانند تسهیل کننده این ارتباط باشند.

ظریف در این سفر همچنین با وزیر امور خارجه ژاپن، روسیه و استفان دی میستورا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ژاپن طی ملاقاتی همراه با ناهار کاری به میزبانی وزیر امور خارجه ژاپن در رم، در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، برجام، تحولات بین المللی و منطقه‌ای از جمله شرایط یمن، سوریه و کره شمالی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

عید-ظریف-آذر ماه///// از قلعه سن آنجلو تا شیخ نشین‌های قطری

همچنین در این سفر ظریف  با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار کرد که روابط دو جانبه، آخرین تحولات برجام، مسائل منطقه‌ای بویژه تحولات سوریه و یمن از مهمترین محور‌های گفت‌وگو در این دیدار بود.

در جریان این سفر ظریف با استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه، بررسی راه حل سیاسی بحران و تدوین قانون اساسی، کمک‌های انسانی و بازسازی سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

‌نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد

وزیر امور خارجه در نشست گفتگو‌های مدیترانه‌ای در رم گفت: همه مرا اهل تعامل و گفتگو می‌شناسند؛ اما اگر پای انتخاب استقلال ایران و تعامل در میان باشد، حتماً برای استقلال ایران می‌ایستم.

وی همچنین در این نشست اظهار کرد:  ایران نه ۴۰ سال که هفت هزار سال دوام آورده و می‌آورد. تاریخ امپراطوری ایران و ایتالیا از عمر برخی کشور‌های مدعی بیشتر است و برای همین است که زیر بار زور نمی‌رویم، چون می‌دانیم هیچ قدرتی دائمی نیست. چرا ایران باید سیاست‌هایش را در منطقه عوض کند؟ آیا ما از صدام حمایت کردیم؟ آیا ما از داعش و طالبان و جبهه النصره حمایت کردیم؟ آیا ما ۱۱ سپتامبر را خلق کردیم؟ آیا ما قطر را محاصره کردیم؟ آیا ما داریم مردم یمن را بمباران می‌کنیم؟ آیا ما نخست وزیر کشور دیگری را در خاک خود زندانی کردیم؟ ما اشتباه کردیم یا دیگران؟ این، آن‌ها هستند که باید سیاست‌ها و رفتار‌های منطقه‌ای خود را تغییر دهند.

ظریف همچنین تاکید کرد:  ما همراه سایر کشور‌ها با آمریکا مذاکره کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم. در حال حاضر اروپا و بقیه کشورها باید برای زحمات خود و امنیت جهانی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند و نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد.

سوئیس، ژنو

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست صلح افغانستان که در ژنو برگزار شد به سوئیس سفر کرد.

وی در این سفر با  عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد و تبادل نظر کرد. در این دیدار دستور کار‌های کنفرانس ژنو در مورد افغانستان بررسی و در زمینه آخرین تحولات افغانستان از جمله روند صلح در این کشور و مبارزه با تروریسم رایزنی شد.

ظریف همچنین با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. آخرین تحولات افغانستان و برنامه‌های دولت این کشور برای پیشبرد روند صلح، مسائل روابط دوجانبه از جمله روند پیشرفت کار کمیته‌های فنی مشترک دو کشور، مسائل مربوط به مدیریت آب، همکاری‌های امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم و نا امنی از جمله موضوعات رایزنی‌های وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور افغانستان بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار محمدجواد ظریف با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق بشر را نه تنها یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی دانست.

وی همچنین با ابراز تاسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق بشری و بهره برداری ابزاری از سازوکار‌های حقوق بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل، صدور گزینشی قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران را تقبیح کرد.

باشلت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با کشورمان اعلام کرد.

هند، دهلی‌نو

وزیر امور خارجه کشورمان در آذر ماه سال گذشته علاوه بر ژنو و رم به منظور شرکت در نشست “رایسینا” ، به دهلی نو نیز سفر کرد و در آنجا با همتای هندی خود «سوشما سواراج» دیدار و دو طرف در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی پس از خروج آمریکا از برجام را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

عید-ظریف-آذر ماه///// از قلعه سن آنجلو تا شیخ نشین‌های قطری

قطر، دوحه

در آخرین روزهای آذر ماه، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور شرکت در  نشست بین المللی دوحه، به قطر سفر کرده و در حاشیه آن با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیران امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. طی این دیدار، دو طرف در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

عید-ظریف-آذر ماه///// از قلعه سن آنجلو تا شیخ نشین‌های قطری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن