ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 10170
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۳۲
  • 137 بازدید
  • ارسال توسط :

افتتاح 500 مهد کودک قرآنی/ سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری هفته بسیج امروز 24 آبان ماه، با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین برگزار و وی ضمن معرفی عناوین و برنامه‌های روزهای هفته‌های بسیج پاسخ گوی سوالات خبرنگاران نیز شد. وی با بیان اینکه امروز کاملا روشن شده است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری هفته بسیج امروز 24 آبان ماه، با حضور سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین برگزار و وی ضمن معرفی عناوین و برنامه‌های روزهای هفته‌های بسیج پاسخ گوی سوالات خبرنگاران نیز شد. وی با بیان اینکه امروز کاملا روشن شده است که بسیج نسخه‌‌ای شفابخش است و قابلیت عملیاتی شدن دارد اظهار کرد: امروز همه دنیا می‌دانند که بسیج یک فعالیت میدانی و عملیاتی برای رها شدن ملت‌ها از ظلم و زور استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب با انسجام خود و با تشکل الهی بسیج ضربات مهلکی را به ستمگران عالم و استکبار وارد کرد تصریح کرد: پرچم انقلاب و پرچم رهایی بخش حسینی امروز الهام بخش بیداری در سواحل مدیترانه، سواحل دریای سرخ، آفریقا، آمریکای لاتین، شرق آسیا و حتی خود آمریکا برای مبارزه با ظلم شده است.

سردار نقدی شعار هفته بسیج را «بسیج انقلابی و خدمت گذار» خواند و گفت: انقلاب دستاوردهای مادی و معنوی متعددی برای ما داشته است که بسیج نیز یکی از آنها محسوب می‌شود فعالیت‌های هفته بسیج و خدمت گذاری به مردم در تمام طول سال روال عادی خود را طی می‌کند و هفته بسیج تنها یک بهانه برای یادآوری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی جان ماندگان زیارت اربعین اظهار کرد: تمام کسانی که موفق به حضور در کربلا معلی همزمان با اربعین حسینی نشده‌اند می‌توانند با حضور در مراسم جاماندگان زیارت اربعین در ثواب این مراسم شریک شوند بدین منظور در تمام شهرها عموم مردم به سمت اماکن متبرکه حرکت می‌کنند. امسال تجلیل از خانواده شهدای حرم نیز به سنت مراسم اربعین اضافه می‌شود.

وی عنوان در نظرگرفته شده برای روز سی ام آذر مصادف با اولین روز از هفته بسیج را «بسیج پژواک ندای زنیب» برشمرد و گفت: علاقمندان پس از حضور در مراسم جاماندگان زیارت اربعین می‌توانند در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) که توسط بانوان بسیجی طی عصر همان روز برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

وی عنوان روز یکم آذرماه را بسیج انقلابی گری و ظلم ستیزی خواند و گفت: در این روز نخبگان بسیجی همراه با فرمانده‌های بسیجی در تمامی مدارس کشور حاضر می‌شوند و نشست‌های گفتگوی صمیمی و پرسش و پاسخ با دانش آموزان را برپا می‌کنند. همچنین افتتاح 500 مهد کودک قرآنی نیز از سوی بسیج جامعه زنان در این روز صورت می‌گیرد.

سردار نقدی «بسیج انقلابی گری و پیشرفت» را عنوان روز سوم آذر خواند و گفت: پیشرفت‌های علمی و صنعتی رخ داده در کشور مدیون وقوع انقلاب اسلامی است در این راستا جشنواره‌های علمی طی دوم آذرماه در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. که از جمله آنها می‌توان به جشنواره علم و فناوری بسیج اشاره کرد که با حضور مسئولان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای روز سوم آذرماه عنوان بسیج انقلابی گری و کار آفرینی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در چهارم آذرماه با عنوان بسیجی، انقلابی گری و ایثار نیز برگزاری جشنواره مالک اشتر با محوریت گردهمایی 900 فرمانده برگزیده بسیجی و سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده است.

سردار نقدی با اشاره به صدور فرمان امام خمینی(ره) در 5 آذرماه به منظور تشکیل بسیج مستضعفین گفت: در این روز که بسیج انقلابی گری و اقتدار جهانی نام گرفته است شاهد برگزاری همایش سازمان یافته گردان‌های بسیج و حضور بسیجیان در نماز جمعه خواهیم بود.همچنین ظرف مدت سه روز 14 میلیون قطعه از طیور کشور توسط بسیجیان در ۱۰ هزار و پانصد روستا واکسینه می‌شوند.

وی در ادامه عنوان روز ششم آذرماه را بسیج، انقلابی گری و مبارزه با فساد و اشرافی گری خواند و گفت: در این روز شاهد برگزاری همایش شکوه هجرت و تجلیل از طلائه‌ داران اقتصاد مقاومتی خواهیم بود. همچنین نمایشگاه مبارزه با فساد و اشرافی گری برپا می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیجیان پیش از هفته بسیج همزمان با 26 آبان ماه با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق خواهند کرد اظهار کرد: همچنین طی 27 آبان ماه بسیجیان برگزیده با حضور در شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار خواهند داشت.

وی در ادامه از رسانه‌ها خواست تا همچون عموم مردم انقلابی کشور مروج مقاومت باشند چرا که حاصل مقاومت چیزی جز اقتدار و پیشرفت نیست.

وی در پاسخ به سوال ایکنا مبنی بر فعالیت‌های که بسیج در زمینه معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی برای عموم مردم و جوانانی که کمتر سمت و سوی مذهبی دارند اظهار کرد: 344 هزار حلقه تربیتی در مدارس و دانشگاه‌ها دایر است که براساس الگوی اسلامی فعالیت می‌کنند همچنین بازی‌های رایانه‌ای در 25 ایستگاه پویا نمایی با 1500 دقیقه تولید محتوا و انتشار کتاب‌های سیره شهدا از دیگر اقدامات بسیج محسوب می‌شود.

سردار نقدی با تاکید بر این نکته که فعالیت‌های بسیج صرفا محدود به قشری خاص نیست اظهار کرد: به منظور جذب تمامی اقشار و گروه‌ها فعالیت‌های فرهنگی خود را به سطح شهر و در میان مردم برده‌ایم که از جمله می‌توان به اجرای برنامه‌های فرهنگی در 800 نقطه گردشگری، بوستانها و سواحل دریا‌ها اشاره کرد. در این مراکز با حضور روحانیون به ارائه مشاوره و جلسات پرسش و پاسخ، بیان آسیب‌های اجتماعی و بزرگداشت یاد شهدا می‌پردازیم.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی متعددی در سطح شهر با تولیت بسیج

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی متعددی در سطح شهر صورت می‌گیرد که خود مردم نیز از اینکه بسیج مجری این برنامه‌هاست بی خبر هستند گفت: به طور مثال برای اینکه مخاطب کنگره‌های شهدا صرفا افراد بسیجی نباشند اقدام به برگزاری مراسم آبروی کوچه‌ها با حضور مردم در محلات و در مقابل منزل شهدا کردیم.

سردار نقدی به فعالیت 4 هزار گروه جهادی اشاره و عنوان کرد: تعداد بسیاری از بسیجیان در نقاط مرزی و صعب العبور کشور حضور پیدا می‌کند و به ارائه خدمات می‌پردازند و در این بین درگیر برخی بیماری‌ها می‌شوند اما مردم آشنایی کافی با این فعالیت‌های بسیج ندارند در این راستا رسانه‌ها باید تلاش بیشتری برای معرفی چهره بسیج داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت دشمن شناسی، دشمن ستیزی تاکید کرد و گفت: بخشی از امنیت امروز کشور حاصل فعالیت جوانان بسیجی است اما مردم از این مهم آگاه نیستند و نمی‌دانند که آمریکا به همان اندازه که برای آشوب در سوریه تلاش و هزینه می‌کند در ایران نیز این اهداف را پیش رو دارد و بسیج همواره در طی خنثی کردن توسعه استکبار است. 

الهام بخشی به سایر ملت‌ها

وی اصلی‌ترین کارکرد بسیج را الهام بخشی به سایر ملت‌ها خواند و گفت: در زمینه مبارزه با بیکاری در دولت قبل طرحی را ارائه دادیم که مورد استفاده واقع نشد این طرح به دولت فعلی نیز ارائه داده شده است اما هنوز بازخوردی دریافت نکردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره مندی از مشارکت عموم مردم در اداره کشور تاکید و تصریح کرد: از مشخصه‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مشارکت مردم است اما این امر صرفا به انتخابات محدود شده است. این درحالی است که مردم کشور ما در بستر تفکر اهل بیت(ع) تربیت شده‌اند و از خودگذشتگی و ایثار از صفات بارز آنها محسوب می‌شود به نحوی که خیران دو برابر دولت در ساخت مدرسه، حسینیه، مسجد و مراکز درمانی سهیم هستند.

وی بر ضرورت تعامل با مردم و احیا مدل بسیج در دوران جنگ در ارتباط با مردم تاکید و تصریح کرد: باید با شهروندان صادق بود و در تعاملی نزدیک مشکلات را با آنها در میان گذاشت و از آنان یاری طلبید اما متاسفانه دستگاه‌ها درگیر بروکراسی خود هستند و به این مهم توجه‌ای ندارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن