ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 101903
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

از آرزو برای حاج قاسم تا تاکید بر انقلابی گری حوزه علمیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها و دیدار های اسفند ماه به مباحثی نظیر نقش و اهمیت انقلابی گری در حوزه,  امتیازات شهدای مدافع حرم  و آرزوی شهادت برای سردار سلیمانی؛ پرداختند که در این گزارش به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها و دیدار های اسفند ماه به مباحثی نظیر نقش و اهمیت انقلابی گری در حوزه,  امتیازات شهدای مدافع حرم  و آرزوی شهادت برای سردار سلیمانی؛ پرداختند که در این گزارش به شرح اجمالی این بیانات خواهیم پرداخت.

آرزوی رهبر انقلاب درباره سردار سلیمانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در  تاریخ  نوزدهم اسفند ماه طی مراسمی برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نشان نظامی ذوالفقار را به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند.

ایشان در این مراسم درباره سردار سلیمانی فرمودند: الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی-هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد. ان‌شاءالله مبارکتان باشد.

امتیازات شهدای مدافع حرم در بیان رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم با بیان اهمیت کار شهدای مدافع حرم افزودند: شهدای مدافع حرم دارای امتیازاتی هستند که یک امتیاز این است که اینها داوطلبانه به استقبال شهادت رفتند؛ یک وقت انسان در خانه‌ی خودش نشسته، دشمن به او حمله میکند، موشک میخورد، شهید میشود؛ او هم شهید است امّا فرق میکند با کسی که از خانه بیرون می‌آید «وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهاجِراً إِلَی الله»(۱) و هجرت میکند؛ این یک هجرت باارزش است.

ایشان در تشریح امتیازات شهدای مدافع حرم فرمودند: امتیاز دوم اینکه بسیاری از این شهیدان افرادی هستند که از دوران نوجوانی و جوانی عبور کردند. نمیشود گفت هیجان جوانی اینها را کشانده؛ نه، مردی که چهل و چند سال، پنجاه و چند سال، سی و چند سال عمر دارد، اگر به استقبال خطر رفت، به مقابله‌ی با دشمن جرّار رفت، این دیگر ناشی از لُبّ اعتقاد و فداکاری است.

رهبری در ادامه امتیاز سوم و مهم این شهدا را شوق شهادت آن هم بدون درک دوران دفاع مقدس و در زمانی که جاده شهادت باریک شده است دانستند.

دستگاه ها از کاشت مضر و آسیب به درختان جلوگیری کنند

حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه روز درختکاری و در هفته منابع طبیعی در مراسم غرس نهال با اشاره به اهمیت مسئله درختکاری  افزودند: گاهی شنیده میشود که مراکز پُردرختی را به‌خاطر احداث ساختمان و امثال اینها دچار آسیب میکنند، درختها را از بین میبرند؛ دستگاه‌های مسئول کشور جدّاً باید در مقابل این بِایستند و نگذارند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اقدامات غلط در خصوص بیابان زدایی فرمودند: همچنان‌که گاهی شنیده میشود در مورد غرس برخی از نهالهای مضر در بعضی از نقاط کشور بی‌توجّهی میشود؛ به این مسئله خیلی باید اهمّیّت داده بشود. شنیدیم در بعضی از مراکز کشور به‌خاطر جلوگیری از پیشرفت صحرا و بیابان‌زایی، برخی از نهالها و اصله‌هایی که مناسب نیست و مضر است، کاشته میشود! خیلی ضروری است که دستگاه‌های مسئول مراقبت کنند که چنین اتّفاقی نیفتد.

مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور  قرار نگیرد؛

رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و اعضا موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با تاکید بر اهمیت جهت گیری انقلابی افزودند:  مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت‌گیری انقلابی. طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه حوزه باید انقلابی باشد, فرمودند: اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند.

صف آرایی دشمنان از آغاز پیدایش دین خدا

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار امسال با مداحان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با تاکید بر مدیحه سرایی یک فعالیت هنری است افزودند: البتّه زبان مدّاحی و مدیحه‌سرایی با زبان گویندگی و منبر و سخنرانی متفاوت است؛ اینجا شعر هست، تخیّل هست، هنرنمایی هست، فعّالیّت هنری هست، عیبی هم ندارد، امّا جهت و محتوا باید همان جهت و محتوایی باشد که ما انتظار داریم تا در یک سخنرانی خوب، در یک کتاب خوب، در یک فیلم خوب، تجلّی پیدا کند؛ جهت باید همین جهت باشد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دشمنان اسلام تازه به وجود نیامده‌اند؛ فرمودند: دشمنان حقیقت و دین خدا از آغازِ پیدایشِ دین خدا صف‌آرایی داشته‌اند؛ امروز هم همان صف‌آرایی هست.

دشمن به دنبال مسدود شدن جاده شهادت

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای کرمان با بیان اینکه این با برگزاری این کنگره دیگران را به ادامه این راه تشویق می کنید افزودند: برای همین مسئله‌ی ، مخالفین شما، دشمنان شما، میخواهند یاد شهدا احیا نشود و شهدا تکریم نشوند؛ برای اینکه جادّه‌ی شهادت کور بشود، مسدود بشود، برای اینکه دیگران تشویق به حرکت مجاهدانه نکنند.

برای حرکت با جماعت با نشاط باشید

رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه خود در شرح حدیثی از امام صادق فرمودند: آدم ملول، دوست و صدیق پیدا نمیکند. «ملول» یعنی کم‌حوصله. آدمهایی که خسته‌اند، افسرده‌اند، کم‌حوصله‌اند، همراه و رفیق پیدا نمیکنند. درست است. اگر میخواهید کار جمعی بکنید، با جماعتحرکتکنید،مسابقه بدهید، پیش بیفتید، باید بانشاط باشید.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن