ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101960
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
  • 318 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست 456 سازمان عربی از اتحادیه عرب؛ جنگ در یمن را متوقف کنید

درخواست 456 سازمان عربی از اتحادیه عرب؛ جنگ در یمن را متوقف کنید

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، مرکز آزادی مطبوعات در تونس، روز گذشته در یادداشت‌نامه‌ای به اتحادیه عرب، خواستار توقف جنگ در یمن و پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور شدند. این یادداشت‌نامه، که […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، مرکز آزادی مطبوعات در تونس، روز گذشته در یادداشت‌نامه‌ای به اتحادیه عرب، خواستار توقف جنگ در یمن و پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور شدند.

این یادداشت‌نامه، که به امضای 456 تا از نهادها و انجمن‌های مدنی تونس و 10 کشور عربی رسیده، به وزارت خارجه تونس ارسال شده است؛ کشوری که سی‌امین نشست اتحادیه عرب را امروز- یکشنبه- سازماندهی می‌کند.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در دستور کار اجلاس تونس قرار دارد؟

این یادداشت‌نامه با عنوان «اعلامیه تونس برای توقف جنگ و تجاوز، پایان دادن به محاصره و برقراری صلح» است که مرکز آزادی مطبوعات تونس آن را طی کنفرانسی که ماه فوریه گذشته برای «بررسی اوضاع وخیم انسانی در یمن در نتیجه جنگ، محاصره و ویرانی» تشکیل داد، منعقد کرد.

نهادها و انجمن‌های مدنیِ امضاکننده این یادداشت‌نامه، بر پایان دادن به محاصره یمن و فرودگاه صنعا و اجازه ورود فوری و بی‌قید و شرط کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور جنگ‌زده تأکید کرده‌اند.

یادداشت‌نامه مذکور همچنین خواستار اجرای توافق استکهلم شده است که طی آن اسرای جنگ باید آزاد و سرنوشت مفقودان مشخص شوند و سازمان ملل کمیته تحقیقات درباره جنایات جنگی در یمن تشکیل دهد.

سازمان‌ها و انجمن‌هایی، که این یادداشت‌نامه را امضا کرده‌اند از 10 کشور عربی شامل تونس، مغرب، الجزائر، مصر، سودان، اردن، عراق، فلسطین، لبنان و یمن هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن