ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 101989
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۰۷
  • 432 بازدید
  • ارسال توسط :

امارات مجددا ساخت پایگاهی نظامی در سقطری یمن را آغاز کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان جزیره سقطری یمن ویدیویی را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد نظامیان امارات در حال تاسیس بندری ویژه خودشان در داخل پایگاه نظامی در دست احداث در نزدیکی بندر رسمی دولتی یمن در سقطری هستند. کاربری، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان جزیره سقطری یمن ویدیویی را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد نظامیان امارات در حال تاسیس بندری ویژه خودشان در داخل پایگاه نظامی در دست احداث در نزدیکی بندر رسمی دولتی یمن در سقطری هستند.

کاربری، که این ویدئو را ضبط کرده است می گوید که سایت «Chalets »که در تصویر نشان داده شده است، یک پایگاه نظامی جدید امارات عربی متحده در این منطقه است، منابع محلی این جزیره خبر دادند که نیروهای امارات عربی متحده حصارهای زیادی را مجهز به دوربین‌های نظارتی و نگهبانانی از ملیت‌های خارجی ساخته‌اند که تحت نظارت ارتش امارات عربی متحده قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از القدس العربی، منابع محلی گفته‌اند که نیروهای امارات عربی متحده که در بندر دولتی حولاف که زیر نظر مقامات محلی سقطری است، محدودیت‌هایی داشتند، طول ساحل را پر کرده‌اند تا یک بندر مخصوص به خود را در این جزیره تاسیس کنند.

منابع یمنی تایید کردند که نیروهای امارات عربی متحده همچنین از بندر  ویژه خود در «المکلا » ، مرکز استان حضرموت، وسیع‌ترین استان در جنوب یمن برای نقل و انتقال افراد بازداشتی و اقلام ناشناخته استفاده می‌کنند، بندر جدید المکلا همچنین برای انتقال بازپرس‌های آمریکایی که یمنی‌های بازداشتی در زندان‌های مخفی امارات را مورد بازجویی قرار می‌دهند، استفاده می‌شود.
«احمد عبید بن دغر»، نخست وزیر سابق امارات هم قبل از برکناری از منصبش رفتارهای امارات در سقطری را اشغالگری خوانده و خواهان خروج فوری نظامیان اماراتی از آنجا شده بود؛ او تهدید کرده بود به شورای امنیت متوسل می‌شود؛ اما ریاض برای حل اختلاف پادرمیانی کرده و امارات توافق کرد نیروهایش را از آنجا خارج می‌کند.

اما دو ماه بعد عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، بن دغر را برکنار کرد؛ کسی که بارها مقابل تلاش اماراتی‌ها برای تسلط بر سقطری ایستاده بود.

اخیرا هم ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک مسئول اماراتی، جزیره سقطری یمن را اماراتی می‌خواند و به مردم آن وعده‌ اعطای تابعیت می‌دهد. این فیلم با موج شدیدی از انتقاد کاربران یمنی در توئیتر همراه شد و ناظران سیاسی گفتند این مسئله نشان از تلاش امارات برای اشغال جزیره و تطمیع مردم آن دارد.

«حمد المطروشی» مورخ اماراتی در عجمان هم اخیرا میزبان تعدادی از افراد سرشناس جزیره سقطری بود. وی در این ضیافت گفت که اهالی سقطری بدون اینکه خودشان مطالبه کنند استحقاق دریافت تابعیت اماراتی را دارند.

استدلال المطروشی این بود که دو سوم اهالی امارت عجمان در امارات ریشه‌شان به سقطری یمن باز می‌گردد و از حیث تاریخی اماراتی‌ها با اهالی سقطری پیوند دارند.

نیروهای ارتش امارات در نیمه اردیبهشت ماه 1397 با دو هواپیمای نظامی در قالب ائتلاف عربی قدم به خاک جزیره زیبای سقطری گذاشتند و حتی نظامیان «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور را از فرودگاه فراری دادند.

امارات در قالب حضورش در ائتلاف عربی وارد سقطری شد با اینکه سقطری از جمله مناطق جنگ و درگیری نبود.

بیش از یک سال است امارات درصدد تسلط بر سقطری است با وجود اینکه به دلیل مخالفت‌های مردمی و رسمی یمن و محکومیت بین المللی در نیمه ماه مه گذشته مجبور به خروج نیروهای نظامی خود از آنجا شده است.

امارات سپس سعی کرد تا از طریق ایجاد هرج و مرج توسط ابزارهای سرمایه گذاری و عوامل بومی خود، زندگی مردم در آنجا را غیرممکن سازد، منظور از عوامل بومی، مقامات سابقی است که با شورش علیه دولت مستعفی منصور هادی به ابوظبی پیوستند و کمکش کردند تا  آنجا را تحت کنترل بگیرد.

سقطری مجمع‌الجزایری است که در باختر اقیانوس هند، میان دو قارهٔ آسیا و آفریقا و در دهانهٔ خلیج عدن قرار دارد. این جزایر راهبردی از آن کشور یمن است.

سقطری (Socotra) نام جزیره‌ای است که مردم از آن با نام جواهری در دریای عرب یاد می‌کنند و دلایل زیادی را هم برای این نامگذاری دارند. جزیره‌ای که سرشار از تنوع زیستی عجیب و غریب، مناظر طبیعی فوق العاده، سواحل افسانه‌ای، غارهای آتشفشانی تحسین‌ برانگیز، آب‌های بلوری و صخره‌های مرجانی طبیعی و دست نخورده است به احتمال فراوان شایسته این نامگذاری است و البته اینها تنها نمونه‌هایی از مشخصات این جزیره‌ی جادویی هستند.

بدون شک یکی از شگفت انگیزترین مجمع الجزایرهای دنیا سقطری (Socotra) است که در شمال غربی اقیانوس هند واقع شده است و در حدود ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره که به عنوان یک میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته می‌شود، امکان ورزش‌های زمین و دریایی زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن