ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102022
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲:۴۴
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :

آخرین تحولات میدانی جنوب استان حجه یمن/ دفع حملات ۷ تیپ مزدور سعودی پس از ۴ روز درگیری سنگین در بخش « حیران» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، از جنوب استان حجه در شمال غرب یمن خبر می‌رسد، نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی از ۴ روز قبل حمله گسترده و وسیعی را علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش «حیران» انجام دادند. براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران در قالب تیپ‌های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، از جنوب استان حجه در شمال غرب یمن خبر می‌رسد، نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی از ۴ روز قبل حمله گسترده و وسیعی را علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش «حیران» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران در قالب تیپ‌های ۱۰۵، ۱۰، ۲۵، ۷، ۸۲، نخبه و امنیتی با پشتیبانی یگان‌های هوایی و دریایی رژیم عربستان در این عملیات شرکت کردند اما با واکنش قاطع و محکم نیروهای یمنی مواجه شدند.

نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی، دریایی و درگیری‌های نفس گیر زمینی در میدان نبرد مقاومت کردند و پس از ۴ روز موفق شدند هجوم مزدوران سعودی را به طور کامل در بخش حیران در جنوب استان حجه دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده‌های سعودی در ۴ روز گذشته بیش از ۴۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در مناطق مختلف حیران هدف قرار دادند تا راه برای پیشروی نیروهای مزدور باز شود که ناکام ماندند و به نتیجه‌ای نرسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، مزدوران سعودی عملیات را در ۳ مرحله علیه رزمندگان یمنی انجام دادند که هر بار با شکست روبه رو شدند و نتوانستند اهداف پیش بینی شده را در بخش حیران به اشغال دربیاورند.

رزمندگان یمنی در جریان دفع حملات در جنوب استان حجه موفق شدند ۱۶ خودروی نظامی و تانک مزدوران سعودی را منهدم کنند و انبارهای سلاح آنان را نیز با موشک بدر ۱ هدف قرار دادند؛ نیروهای یگان مهندسی نیز در یک کمین دقیق توانستند ۳ خودروی نظامی مزدوران را منهدم کنند.

خبرها حاکیست، حدود ۲۰۰ تن از مزدوران سعودی در درگیری‌های ۴ روز گذشته در بخش حیران کشته و زخمی شدند که نام شماری از فرماندهان بلند پایه میدانی در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

از بخش راهبردی «حرض» خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، حمله غافلگیر کننده‌ای را علیه مواضع مزدوران در غرب منطقه «مثلث عاهم» انجام دادند.

شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان این حمله کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ یگان توپخانه همچنین مواضع مزدوران را در شرق منطقه «مثلث عاهم» به شدت هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، حملات جنگنده‌های رژیم سعودی به بخش‌های مختلف استان حجه ادامه دارد و تاکنون تعدادی از شهروندان از جمله چند کودک در اثر این حملات هوایی کشته و زخمی شدند.

۱۰ درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن از جمله «صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق حیران و طوال» در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان از محور جنوبی با استان الحدیده و المحویت و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن