ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102116
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۷:۵۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

اذعان دولت مستعفی یمن به «شکست» در «الحدیده»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که در «ریاض» پایتخت عربستان مستقر است، به «شکست» در الحدیده در غرب یمن، اذعان کرد.  شبکه خبری العربیه امروز دوشنبه در وبسایت خود به نقل از الیمانی نوشت، «دولت [مستعفی] یمن شکست در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که در «ریاض» پایتخت عربستان مستقر است، به «شکست» در الحدیده در غرب یمن، اذعان کرد. 

شبکه خبری العربیه امروز دوشنبه در وبسایت خود به نقل از الیمانی نوشت، «دولت [مستعفی] یمن شکست در الحدیده را… نمی‌پذیرد».

طبق این گزارش، الیمانی که دو ماه گذشته در کنفرانس «ورشو» با نشستن کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنجال و اعتراض بزرگی در افکار عمومی برانگیخت، این سخن را به «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت گفته است. 

الیمانی به صباح گفته «دولت [مستعفی] یمن شکست را نمی‌پذیرد که شبه‌نظامیان حوثی آن را به عنوان گزینه‌ای در الحدیده، تحمیل کنند». 

وزیر دولت مستعفی یمن در ادامه از «شورای امنیت و جامعه بین‌المللی» درخواست کرده که برای جلوگیری از این شکست «فشار بیشتری بر طرف حوثی وارد کنند تا [به خواسته دولت مستعفی] تن دهد و توافق‌هایی را اجرا کند که با نظارت سازمان ملل به دست آمده است». 

در عین حال، دولت نجات ملی در صنعاء بارها اعلام کرده است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، بارها آتش‌بس در الحدیده را که نتیجه مذاکرات صلح در استکهلم سوئد است، نقض کرده و به تعهدات خود در تبادل اسرا و رساندن کمک‌های بشردوستانه در استان تعز (جنوب غرب یمن) عمل نکرده است. 

هم‌زمان با این سخنان، سفر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، طی دو روز گذشته سفر خود به صنعاء پایتخت یمن را به تعویق انداخته است. قرار است او با سران دولت نجات ملی در صنعاء گفت‌وگو کند تا توافق استکهلم در الحدیده اجرایی شود. 

دولت نجات ملی یمن در صنعاء و هیأت دولت مستعفی یمن مستقر در عربستان سعودی، اواسط آذر ماه ۱۳۹۷، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گو با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق‌هایی در خصوص استان الحدیده، استان تعز و ارسال کمک‌های بشردوستانه رسیدند.

۳۰ بهمن‌ماه هم سازمان ملل اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن، به توافق رسیدند که نیروهای خود را از «الحدیده» خارج کنند، ولی با آنکه نیروهای یمنی دو بار از مواضع خود عقب‌نشینی کردند، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی تعهدات خود را اجرا نکرده‌اند و طرفین یکدیگر را به نقض توافق‌ها متهم می‌کنند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن