ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102119
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

دادخواست جدید در انگلیس برای توقف فروش سلاح به ریاض

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «عفو بین‌الملل» امروز دوشنبه اعلام کرد که این هفته به همراه دو سازمان حقوق بشری دیگر، به صدور مجوز صادرات سلاح به عربستان سعودی اعتراض خواهد کرد. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان عفو بین‌الملل، این سازمان به همراه سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «عفو بین‌الملل» امروز دوشنبه اعلام کرد که این هفته به همراه دو سازمان حقوق بشری دیگر، به صدور مجوز صادرات سلاح به عربستان سعودی اعتراض خواهد کرد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان عفو بین‌الملل، این سازمان به همراه سازمان «حقوق بشر جهانی» و سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» که مقر آن در انگلیس است، تصمیم دارند در دادگاه استیناف لندن علیه صدور مجوز صادرات سلاح از انگلیس به عربستان سعودی (که در ژوئن ۲۰۱۷ در دادگاه عالی انگلیس صادر شد) اعتراض کنند.

سازمان «کمپین ضد تجارت سلاح» در فوریه ۲۰۱۷ در انگلیس به صادرات سلاح از لندن به عربستان سعودی اعتراض کرد اما دادگاه عالی انگلیس در حکمی در ژوئن همان سال اعلام کرد که انگلیس حق صادرات سلاح به عربستان سعودی را دارد.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرده است که خطر استفاده از سلاح‌های انگلیسی در جنایات جنگی در طی درگیری‌ها وجود دارد.

«لوسی کلاریدچ» مدیر برنامه دادخواست‌های استراتژیک در سازمان عفو بین‌الملل، در این خصوص گفت که مردم یمن تحت کشتار و همچنین گرسنگی شدید به دلیل حملات روزانه ائتلاف سعودی و اماراتی هستند و سلاح و تجهیزات انگلیسی نیز در این ماجرا نقش دارند.

او تأکید کرد: «چند نفر باید بمیرند تا دولت انگلیس متوجه شود که اشتباه می‌کند؟ هنگامی که سلاح‌هایی با قیمت میلیاردها پوند به عربستان سعودی فروخته می‌شود در واقع حکم اعدام مردم یمن امضاء می‌شود».

کلاریدچ با بیان اینکه چندین کشور اروپایی صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرده‌اند، از دولت لندن خواست تا سودآوری به حساب جان مردم را متوقف کند.

طبق اعلام پایگاه عفو بین‌الملل، از زمان آغاز جنگ یمن بیش از ۱۷۶۴۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند که بمباران‌های هوایی عامل اغلب آن‌ها بوده است. همچنین در پی بروز بحران غذایی ۱۴ میلیون نفر در خطر گرسنگی قرار دارند.

این سازمان جهانی حقوق بشری در گزارش خود آورده است که عربستان سعودی تا کنون دهها حمله هوایی بی هدف در یمن انجام داده و در طی آن مدارس، بیمارستان‌ها، بازارها، مساجد و مراسمات عروسی و عزا را بمباران کرده است.

همچنین عربستان تا کنون حداقل ۴۱ بمباران هوایی انجام داده که آشکارا قوانین حقوق بشری را نقض کرده و بسیاری از آن‌ها می‌تواند در چارچوب جنایت جنگی تعریف شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن