ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102219
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۵:۳۰
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان ایلام دچار آسیب شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور کولیوند رئیس اورژانس کشور و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: در سیل اخیر ما تلاش زیادی کردیم که از وقایع سخت و خسارات جانی و مالی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور کولیوند رئیس اورژانس کشور و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: در سیل اخیر ما تلاش زیادی کردیم که از وقایع سخت و خسارات جانی و مالی پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: وقتی که سازمان هواشناسی و ستاد بحران در کشور اعلان خطر کردند و اخطار داند ما به سرعت وارد عمل شدیم و در یکایک مناطقی که بارندگی شدید احتمال می‌رفت بنده و همکاران شخصاً حضور داشتیم.

وی افزود: در قبل از سیل در همین منطقه ماژین حضور یافتیم و روستا‌هایی که در معرض آب گرفتگی قرار داشتند تخلیه کردیم و نقاط بحران خیز و سیل خیز را برای مدیریت بهتر بین مسئولان و ارگان‌ها تقسیم کار کردیم.

وی بیان داشت: با امکانات و ماشین آلات متعدد کانون‌های سیل خیز را مدیریت کردیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در تمام نقاط بحرانی این تقسیم کار و تقسیم مناطق و نواحی انجام شد اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت قطعاً حوادث ما دست کمی از لرستان و خوزستان و گلستان نداشت.

استاندار ایلام اظهار داشت: میزان بارندگی استان در دو موج بارندگی به حدود ۴۰۰ میلی متر رسید و در بعضی از مناطق در عرض ۳ ساعت حدود ۶۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی گفت: با همه تمهیدات و پیشگیری‌ها سیل در بسیاری از مناطق استان شروع شد برخی از مناطق استان ارتباط زمینی آن‌ها قطع شد، در بخش ماژین ۶ روستا را تخلیه کردیم و هر شش روستا زیر آب رفتند.

وی افزود: به حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان آسیب جدی وارد شد که نزدیک به ۲ هزار واحد نیاز به بازسازی کامل دارند.

وی بیان داشت: از اولین نهاد‌هایی که به سرعت وارد عمل شد اورژانس کشور بود، یکی دیگر از نهاد‌هایی که قبل از حوادث برای پیشگیری سخت در تلاش بود سپاه پاسداران بود هم قبل از حوادث هم حین بحران و هم بعد از بحران تلاش قابل تقدیری داشت.

استاندار ایلام افزود: سپاه در مواد قانون اساسی ما یکی از ارکان نظام است و تعریف قانونی شده و اغلب آحاد مردم ما عضو سپاه و بسیج هستند، امروز سپاه در امداد رسانی نقش اول را دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن