ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102280
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
  • 489 بازدید
  • ارسال توسط :
همه ایران سپاه است و همه مردم پاسدار انقلاب هستند‌/ اقدام آمریکا عقده‌گشایی و از درماندگی است

همه ایران سپاه است و همه مردم پاسدار انقلاب هستند‌/ اقدام آمریکا عقده‌گشایی و از درماندگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته سراسر کشور  خطیبان جمعه ضمن اعلام حمایت از نیروهای خدوم و فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام خصمانه ترامپ در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را محکوم کردند. گزیده خطبه‌های نماز جمعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته سراسر کشور  خطیبان جمعه ضمن اعلام حمایت از نیروهای خدوم و فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام خصمانه ترامپ در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را محکوم کردند.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور را در زیر می خوانید: 

 

استان تهران

همه ایران سپاه است و همه مردم پاسدار انقلاب هستند‌

 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته(۲۳ فروردین ماه ۹۸) تهران اظهار داشت: اگر کسی اسیر دنیا و شیفته دنیا شد، دیگر حساب نمی‌کند که این پول از کجا و چگونه آمده است و فقط می‌خواهد با دروغ، سیاه‌نمایی و هر کاری که فکرش را بکنید به مقام و قدرت برسد.

تروریست اعلام کردن سپاه با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد

وی با اشاره به اتفاقات هفته گذشته و اقدام خصمانه ترامپ ادامه داد: این که نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور را به عنوان گروه تروریستی محسوب شود، با همه اصول و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد. من نمی‌دانم چرا این ترامپ احمق نمی‌فهمد که چه می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران هم‌چنین در ادامه روز ۲۹ فروردین که به روز ارتش منتسب است را تبریک گفت و عنوان کرد: بسیاری از کشورها از این موضوع ابراز نارضایتی کرده‌اند و تحلیلگران آمریکایی هم تحلیل کرده‌اند که با این اقدام جان سربازان آمریکایی به خطر می‌افتد.

خود آمریکایی‌ها هم می‌دانند که مادر تروریسم هستند

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز همه می‌دانند که آمریکا مادر تروریسم است، گفت: خود آن‌ها به خلق طالبان، داعش، النصره و احرارالشام معترف هستند و از این موضوع هم باخبر هستند. این سپاه پاسداران بود که جلوی مولودهای خطرناک آمریکا را گرفت.

وی تخریب ارکان نظام اسلامی را از هدف اصلی آمریکایی‌ها دانست و یادآور شد: ترامپ در بیانیه‌اش می‌گوید که این اقدام ما فشار بر ایرانی‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. بسیاری از کارشناسان آمریکایی هم به تمسخر ترامپ پرداختند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: عکس‌العمل روسای سه قوه، سخنان نمایندگان مجلس و پوشیدن لباس پاسداری، تشکل‌های سیاسی مختلف و آحاد مردم به حمایت از سپاه پرداختند. احمق‌ها نمی‌‌دانند همه ایران سپاه است و همه ما پاسدار انقلاب هستیم.

دو اتفاق سیاسی مهم که ترامپ را دیوانه کرد

آیت‌الله موحدی کرمانی به نفوذ معنوی و تاثیرگذار ایران در غرب آسیا از یک طرف و شکست مفتضحانه آمریکا در لهستان از طرفی دیگر اشاره کرد و بیان داشت: این دو حماسه عقل و هوش را از ترامپ برده است. کار به جایی رسیده که ۷ تریلیون دلار هزینه می‌کند و باید چراغ خاموش و بدون اطلاع قبلی به عراق بیاید.

آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: آقای ترامپ بیچاره! تو هنوز سپاه را نشناخته‌ای. سپاه در صف مقدم دفاع از کشور و خادم مردم است. سپاه به همین دلیل است که در دل مردم جای دارد. آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن. اگر رهبر اجازه دهد، سپاه می‌تواند با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سیل‌های اخیر ادامه داد: از ابتدای سال شاهد وقوع بارش‌های شدید و در نهایت سیل بودیم. متاسفانه چندین نفر کشته و هزاران نفر نیز از خانه‌ها خارج شدند. رهبر معظم انقلاب در همان روزهای نخست به نیروهای مسلح و مسئولان دولتی دستور دادند تا به کمک مردم سیل‌زده بشتابند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: گرچه این حادثه تلخ بود اما حضور مردم، مسئولان و نیروهای جهادی سپاه و ارتش صحنه‌های بسیار زیبایی از وحدت و همدلی را به نمایش گذاشت.

 

خطرات خشکسالی به مراتب بیشتر از خطرات سیل بود

وی بر همین اساس مطرح کرد: سیل خسارات سنگینی به کشور وارد کرد و جان برخی از عزیزانمان را گرفت اما این بارش‌ها کشور را از خشکسالی نجات داد چرا که خشکسالی هم خطر بسیار بزرگی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان مربوطه یادآور شد: هرچند سیل رخ داد اما اگر به زیرساخت‌ها و لایروبی بستر رودخانه‌ها، ایجاد کانال‌های موازی برای دور کردن آب و پیش‌بینی درست توجه کنیم، میزان تلفات و تخریب‌ها بسیار کمتر می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان با تاکید بر لزوم رسیدگی به مردم سیل‌زده خاطرنشان کرد: بازسازی خانه‌های مردم، ترمیم خرابی‌ها، جبران خسارت مسئولان کشاورزی و حمایت از کسب و کار آسیب‌دیدگان از وظایف مراحل بعدی است که با کمک همگان باید به این موضوع توجه شود.

 

 

استان خراسان رضوی

سپاه برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه تلاش می‌کند/ آمریکا در حال دست و پا زدن در باتلاقی است که عاقبتی جز نابودی ندارد 

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفته‌های آمریکا در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران مورد نکوهش قرار گرفت.

مشروح خطبه‌ها به شرح ذیل است:

خطیب جمعه خلیل‌آباد:

آمریکا محور تروریست و تروریست پروری در جهان است/ سپاه برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه تلاش می‌کند

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: واژه تروریسم بعد از حادثه برج‌های دوقلو 11 سپتامبر در آمریکا بروز و ظهور داد.

 

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا همواره برای معرفی جهان اسلام به‌عنوان تروریسم و تروریسم پروری تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: بوش در کنگره‌ای اعلام می‌کند که هر مسلمانی تروریسم نیست بلکه هر تروریستی مسلمان است.

 

خطیب جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها بودند که گروه‌های فراوانی از تروریسم را به وجود آوردند، تصریح کرد: سعی داشتند مسائل تروریستی را در کشورهای غرب آسیا پرورش و رشد دهند تا مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا محور تروریست و تروریست پروری در جهان است، اذعان کرد: تروریسم و تروریسم پروری توسط خود آمریکا صورت گرفته است و برخی از سران آمریکا اعلام می کنند که القاعده، داعش و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی توسط خود آن‌ها به وجود آمده‌اند.

 

ناهیدی با بیان اینکه کشورهای غربی در رأس آن آمریکا اقدام به تحریم برخی از کشورها به بهانه تروریسم کردند، عنوان کرد: با توجه به سابقه بلند بالایی که آمریکا تروریست پروری دارد اقدام به‌قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها می‌کند، سپاهی که تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه به کار گرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از هشدارهای قرآنی کریم که با کلمه ویل می‌باشد، تشریح کرد: ویل به معنای زشتی کار است و مسلمانان باید مراقب صحبت و اعمال خود باشند و نباید با دروغ گفتن و برچسب زدن به یکدیگر، مردم را از نظام نا امید کنند یا آبروی شخصی را ببرند.

 

امام‌جمعه خلیل‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای چندین برابر کردن مشکلات نظام هستند و نباید ما رفتار و اعمال خود را آب به آسیاب دشمن بریزیم و همه باید اسلام و نظام را تقویت کنیم.

 

امام جمعه سبزوار:

شکست‌های پی در پی طرح‌های آمریکا توسط سپاه باعث شد تا چنین حماقتی از ترامپ سر بزند/ سپاه همواره در دل ملت جای دارد

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره طرح آمریکا مبنی بر تروریستی بودن سپاه اظهار داشت: سپاه توانسته با رشادت ها خود طرح ها وتوطعه های آمریکا در خصوص منطقه را به شکست برساند واین دلیلی است بر اعلام چنین طرحی.

 

وی با بیان اینکه ترامپ در بدعتی که در احکام بین المللی ایجاد کرده است عنوان کرد:هیچ کشوری نمی تواند  بخشی از یک کشور را که متصل به بدنه  نظام است را به عنوان تروریست اعلتم کند و قوانین بین الملل این اجازه را نمیدهد .

 

مقیسه با بیان اینکه پاسداران در قلب مردم جای داشته وجز بهترین اعراد گشور هستند بخشی از خدمات سپاه را نام برود وعنوان داشت: خودکفا کردن کشور در خصوص تولیدات بنزین ضربه سختی به طرح تحریم های آمریکا در خصوص صنایع نفتی ایران بود.

 

وی ادامه داد: سپاه با ورود به عرصه سازندگی نقش مهمی در عمران وآبادانی کشور داشته است و باعث شد نقشه های  دشمن  در عرصه جنگ اقتصادی تا حد زیادی ناکام شود.

 

وی با اشاره به مجاهدت های پاسداران در کشور های سوریه عراق ودیگر بلاد اسلامی وادامه داد: پاسداران نه تنها با کم کردن شر تروریست ها از منطقه به کشور های دیگر خدمت کردن که با این اقدام امنیت کانل کشور را نیز تامین کردند.

 

مقیسه تاکید کرد:مستکبرین جهان بدانند سپاه در دل مردم جای دارد واین کار باعث شد که مردم به خدمات سپاه وضرورت وجود این نیروی قدرتمند که با جان ول مردم عجین شده است بیشتر واقف شوند.

 

امام جمعه درگز:

آمریکا در حال دست و پا زدن در باتلاقی است که عاقبتی جز نابودی ندارد

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: صفات اخلاقی انسان به مرکبی می ماند که اگر این صفات، نیک و پسندیده باشد، مرکب در اختیار، راهوار خواهد بود و انسان را به بهشت جاودان می رساند.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع بسیار حائز اهمیت خانواده عنوان کرد: امروزه فضای مجازی خود یک ابزار مهم در تغییر سبک زندگی است، باید خیلی مراقب باشیم ارزشهای الهی و انسانی ما تبدیل به سبک زندگی غربی و غیر انسانی نشود.

 

امام جمعه درگز مساله بیکاری را یکی از معضلات اصلی جوانان و خانواده ها دانست و گفت: بیکاری عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی است که باید در این زمینه دولت، خانواده ها و خود فرد اهتمام کافی را برای اشتغال آفرینی داشته باشند؛ جوانان باید دقت کنند که ملاک کار فقط کار دولتی و پشت میز نشینی نیست.

 

حجت الاسلام ایروانی با تبریک روز ارتش به دلاورمردان مقتدر ارتشی عنوان کرد: ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با حضور در عرصه های مختلف جامعه تاثیرات بسیار مثبتی از خود نشان داده؛ حضور فعال نیروهای ارتشی در بلایای طبیعی نشان از نیروی ایمان و انقلابی است که نیروهای مسلح ما دارند.

 

وی در بخش های دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت مستکبر آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه و خوش خدمتی به رژیم جعلی ذلت خود را بیش از پیش به جهانیان ثابت کرد.

 

امام جمعه درگز تشریح کرد: سیلی که استکبار جهانی و آمریکا از سپاه در منطقه خورده باعث سردرگمی این رژیم منفور شده چرا که تمام برنامه های تجزیه طلبانه آمریکا و تلاش گروههای تروریستی توسط سپاه و نیروهای مقاومت با شکست مواجه شده است.

 

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون شعله کار و توسعه را در کشور فروزان نگه داشته و در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی و نظامی کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشته است.

 

وی ابراز کرد: آمریکا در حال دست و پا زدن در باتلاق و منجلابی است که عاقبتی جز نابودی در انتظار او نیست و سپاه ما روز به روز در حال قدرتمندتر شدن است

 

امام جمعه درگز در پایان ضمن تشکر از عکس العمل بسیار خوب شورای عالی امنیت ملی و مردم غیور ایران اسلامی در مقابل چنین اقدام خصمانه ای خاطرنشان کرد: آمریکایی که دیگران را متهم به تروریسم می کند، خودش محور تروریسم است؛ دولت کودک کش آمریکا اقدامات ننگینی در پرونده خود دارد که باید به بشریت پاسخگو باشد.

 

استان سمنان 

 

سپاه پاسدارن عامل شکستن اقتدار آمریکا/ هر فرد در کشور یک پاسدار محسوب می شود

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: ماه شعبان براى انسان به سوى خدا یکى از ماه هاى سال است و براى آن جایگاه بزرگ و پر فضیلتى در احادیث و روایات اسلامى گزارش شده است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به حادثه عظیم سیل در برخی از استان های کشور اظهار کرد: ملت ایران با همدلی و وحدت خود با جان و مال خود به پا برخواسته و به مردم سیل زده کمک کردند.

عبدوس در ادامه با اشاره به تروریست خواندن سپاه جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: حماقت و حسادت های بسیار مزدوران نسبت به این تشکل انقلابی از اول اتقلاب تا کنون ادامه دارد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری که فرموده اند توهین مزدوران کشور به خودشان برخواهد گشت افزود: دشمنان از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون هر دشمنی از خود نشان دادند کشور ایران با عمل و بدون حرف پاسخ آن ها را داده است.

امام جمعه موقت سمنان گفت: چراغ خاموش سفر کردن ترامپ رئیس جمهور آریکا به عراق نشان دهنده  بی قدرتی و تضعیف این کشور است.

عبدوس در ادامه مطرح کرد: عامل اصلی و پیشرو تمام شکستن اقتدار آمریکا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان روز به روز با طرح های مختلف بر روی موشک ها و ابزار های جنگی می خواهند باعث تضعیف کشور ایران شوند اظهار کرد:  مزدوران آمریکایی تضور کرده اند که تروریست خواندن سپاه انقلاب اسلامی باعث ضعف در است تشکل مهم می شود.

امام جمعه موقت سمنان عنوان کرد: احمق های آمریکایی نمی توانند با هیچ ابزاری ره به جایی ببرند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های نظامی، پتروشیمی، سازندگی و… خط مقدم بوده و حرف اول را می زند.

عبدوس اظهار کرد: با این جنایت رئیس جمهور آمریکا من و هر در کشور ایران یک پاسدار است.

وی با اشاره به اینکه 12 شعبان  ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است. گفت: جوانان انقلابی در کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده خوش درخشیدند و با حضور خود به رهبر انقلاب لبیک گفتند.

پس از اقامه نماز جمعه این هفته امام جمعه سمنان، مسئولین و قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی ثابت کردند کهقدامات مکرر رژیم مستکبر آمریکا و صهیونیسم بین الملل ، ذره ای از وفاداری سپاهیان عزیز و وحدت و یکدلی مردم را کم نخواهد کرد و یقینا اینگونه اقدامات سخیف و غیر عقلانی از سوی دولت مفسد آمریکا ، این شیطان بزرگ ، هویت غیر منطقی و لا ابالی گری آمریکا را در جهانیان بیش از پیش اثبات می نماید.

 

استان زنجان

هدف آمریکا از قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی نجات اسرائیل است/همه ملت ایران خود را سپاهی می دانند

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه زنجان با اشاره به خسارات سیل اخیر در جنوب و غرب کشور،اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر در چادرها، پادگان ‌ها و مراکز نظامی زندگی را سپری می کنند.

وی با اشاره به استقرار موکب‌ های اربعین استان زنجان در مناطق سیل زده، افزود: آشپزخانه سیار استان زنجان به سیل زدگان خدمات رسانی می کند.

خطیب جمعه زنجان برضرورت توجه بیشتر به سیل زدگان تاکید کرد و گفت: مردم استان زنجان کمک های خوبی به سیل زدگان انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۱۱ شعبان به عنوان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)،خاطرنشان کرد: جوانان خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به خدمات رسانی جوانان در مناطق سیل زده، گفت: جوان انقلابی باید اهل اخلاق و مسئولیت ‌پذیر و دغدغه‌ مند باشند.

وی گفت: جوان انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری باید اهل بصیرت بوده و دوست و دشمن را شناخته و در موقع نیاز وارد عمل شود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به دیگر ویژگی های جوان انقلابی، تصریح کرد:در دوران دفاع مقدس دیدیم که گاهی جوان ۱۶ ساله ایرانی سرهنگ عراقی را به اسارت می‌ گیرد.

امام جمعه زنجان برضرورت توجه جوانان به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: جوانان باید در همه حال آماده دفاع از نظام و انقلاب باشند.

وی به سالروز تولد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان نعمت بزرگی برای ایران اسلامی و انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران،بیان داشت: ارتش بعد از پیام مردم به صفوف ملت ملحق و موجبات پیروزی انقلاب را در کنار سایر نیروهای نظامی فراهم کرد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایراندر طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن همچون ذوالفقار رهبری در کنار بسیج و سپاه و نیروی انتظامی در خدمت مردم، نظام و انقلاب هستند‌.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه نظام اسلامی به ویژه اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی،بیان داشت: در 39 سال گذشته نیروهای نظامی ما در تحریم بوده و این کار جدیدی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آمریکا از این اقدام چند هدف را دنبال می کند، افزود: یکی از اهداف ترامپ، نجات حزب رژیم غاصب صهیونیستی از بحران بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه آمریکا در همه نقشه‌ های خود از جمله جنگ و کودتا شکست خورده است،خاطرنشان کرد: سپاه ۸۰ میلیونی ایرانی در مقابل این توطئه ها ایستاده اند.

‌وی با بیان اینکه عراق را سپاه از دست داعش نجات داد، افزود: داعش تلاش داشت تا سوریه را در عرض دو هفته اشغال کند اما حضور سپاه مانع بزرگی برای این امر بود.

امام جمعه زنجان این اقدام دشمن را موجب اتحاد و انسجام ملت عنوان کرد و گفت:امروز همه احزاب و گروه‌ ها خود را سپاهی می دادند.

 

استان قم

پاسخ نیروهای مسلح به هر نوع تهدیدی کوبنده و قدرتمندانه خواهد بود / نیازهای بلند مدت سیل زدگان برطرف شود

 

 آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،به نقش نماز در هدایت انسان ها اشاره کرد و بیان داشت: حاکمان سعودی در زمان های منظم نمازهای جماعت باشکوهی را برگزار می کنند اما این نماز هم باعث نشده که از ظلم و جنایت علیه مردم یمن دست بکشند یا از وابستگی آن ها به رژیم صهیونیستی کاسته شود.

وی نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: نقشه راه ملت ایران در سال 98 با  با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) تبیین شد و ایشان در مناسبت های مختلف و سخنرانی های خودشان نحوه عملیاتی شدن آن را تشریح کردند.

آیت الله سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خودشان به نقش مهم جوانان در مسیر آبادانی و توسعه کشور اشاره کرده و فرمودند: امروز جوانان کشور با آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل مسیر انقلاب را ادامه خواهند داد.

وی تحریم های اخیر آمریکا و جنگ اقتصادی این کشور را آزمونی برای مسئولان دانست و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در این جنگ پیروز شود به شرط آن که مسؤولان ابتکار داشته و به توانمندی‌های داخی تکیه کنند.

امام جمعه قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: در ماه شعبان اعیاد زیادی داریم که هر یک دارای جایگاه و منزلت خود است اما مهمترین مناسبت این ماه میلاد حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بارش‌های الهی کشور را از نظر کمبود آب از مشکل خارج کرد، افزود: چنین بارشی در 100 سال اخیر سابقه نداشته و 24 استان درگیر شدند و متاسفانه تعدادی از هموطنان جان‌باختند.

آیت الله سعیدی اقدام رهبر معظم انقلاب در بسیج همه نیروهای مسلح برای مقابله با سیل اخیر را به هنگام و به جا عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح با فرمان رهبر کل قوا به میدان آمدند و با همت و غیرت همچنان در میان مردم سیل زده هستند و خدمت رسانی می کنند.

وی نوع کمک رسانی و حفظ کرامت انسانی مردم سیل زده را مهم برشمرد و بیان داشت: نباید به هموطنان مناطق سیل زده به عنوان افراد نیازمند نگاه کرد و باید صدمات روحی و جسمی این حادثه تلخ را از ذهن آن ها پاک کرد.

امام جمعه قم خواستار بررسی عوامل اصلی بروز چنین سیل ها شد و تصریح کرد: باید مسیر رودخانه و مسیل ها مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در سال های آینده شاهد جاری شدن چنین سیل های در کشور نباشیم.

وی افزود: علاوه بر این کارها نباید به تمیز کردن خانه ها و خیابان ها ختم شود بلکه باید نیازهای بلند مدت سیل زدگان نیز توسط دولت برطرف شود.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمادگی بالای سپاه و ارتش اشاره کرد و ابراز داشت: توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا با پشتیبانی مردم آماده مقابله با هرنوع تهدیدات است و به کوچکترین اشتباه دشمن پاسخی سخت از سوی ارتش و سپاه داده می شود.

وی ادامه داد: تقویت و توانمندسازی نیروهای مسلح باید همواره تداوم یابد و هیچ کس نباید در این زمینه کوتاهی کند.

امام جمعه قم ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه اظهار داشت: سپاه در سال های اخیر نشان داده که در عرصه های مقابله با دشمن پیش قدم است و همین مهم موجب دشمنی آمریکا با سپاه شده است.

وی ادامه داد: سپاه در حفاظت حرم حضرت زینب (س) پیش قدم بود و با قدرت تمام داعش و تمامی دست پرورده های آمریکا را در منطقه شکست داد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ترامپ و احمق‌هایی که کنار وی در حکومت آمریکا قرار دارند همان روش های شکست خورده قدیمی را تکرار می کنند ولی راه به جایی نمی برند.

 

استان سیستان و بلوچستان

 

سپاه سدی محکم در مقابل دشمنان نظام است

 

حجت الاسلام‌ محامی در خطبه های این‌ هفته نماز جمعه زاهدان که در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: به برکت اقدامات مستکبرانه و نابخردانه آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی ملت ایران موفق شده تا با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت خود را هموار کند.

وی افزود: اخرین‌ اقدام ابلهانه آمریکا تروریستی خواندن سپاه پاسداران است که نشان دهنده اوج حماقت، عجز و درماندگی دولت آمریکا است که قطعا تبعات منفی زیادی برای ترامپ و دولتش دارد.

به گفته محامی؛ علت اصلی عصبانیت آمریکا از سپاه این است که از همان آغاز انقلاب ودوران‌جنگ‌تحمیلی از هر طریقی که وارد شد تا به ‌کشور ضربه بزند به سد محکم سپاه برخورد کرد و تا امروز هم شکست خورده باقی مانده و خواهد ماند.

امام‌ جمعه زاهدان تصریح کرد: سپاه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی‌ جزو لاینفک نظام است که اقدامات ذلیلانه و خصمانه هیچ کشور خارجی باعث تضعیف آن‌نمی شود چرا که سپاه در دل مردم ایران و زنان و مردان آزاده و مسلمان جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سپاه را مایه افتخار و عزت کشور دانست و از خدمات سپاه نیز تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: سپاه همواره در عرصه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی‌گام‌های موثری برداشته که اقدامات این نهاد انقلابی در تامین زیرساخت های کشور تحسین‌برانگیز است.

در‌ پایان این مراسم نیز با اهدا لوح به فرمانده قرارگاه قدس و ناظری جانشین سپاه سلمان از خدمات سپاه پاسداران در استان تقدیر شد.

نمازگزاران در پایان با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، ضمن اعلام حمایت قاطعانه از سپاه پاسداران، خشم خود را از اقدامات و سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا بر علیه این نهاد مقدس و انقلابی نشان دادند.

ترامپ بداند هر ایرانی یک پاسدار است
محمود وحیدی راد خطیب جمعه موقت زابل در مصلی المهدی (ع) در بخشی از خطبه های خود ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا بر علیه سپاه پاسداران اسلامی ایران گفت: دشمن سال هاست برای ایجاد شیطنت نقشه های شومی به کار میبرد که این نقشه ها توسط مردم انقلابی و ولایت مدار ایران خنثی شده است.

وی افزود: تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ با قوانین بین المللی هم خوانی ندارد، و این اقدام را بر این باور میدانیم که یک دیوانه هر چه خواسته گفته است.

حجت الاسلام وحیدی راد ادامه داد: در قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران حفظ ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی است و هر کجا که احساس کند نظام و انقلاب در خطر است سینه را سپر میکند که از این اقدام آمریکا احساس خطر می کند.

وی  با بیان  اینکه ارتش آمریکا فعالیت های تروریستی دارد اظهار داشت: نیروهای سپاهی جمهوری اسلامی ایران طبق وظایف خود عمل می کنند اما ارتش آمریکا از دوردست ها در مناطق مختلف جهان دخالت می کند که این اقدام آنها تروریستی است.

امام جمعه موقت زابل خاطرنشان کرد: آمریکا از سپاه پاسداران ضربه خورده است و از محبوبیت بیش از اندازه این نهاد مقدس وحشت دارد.

وی ادامه داد: اگر سپاه در عراق و سوریه سینه را سپر نمیکرد امروز امنیتی که اکنون شاهد آن هستیم را نداشتیم .

حجت الاسلام وحیدی راد گفت: ترامپ بداند هر ایرانی یک پاسدار است و آمریکا با یک ملت شجاع ،همدل و دلاور رو به رو است که با یک اشاره بساط آنها و نوچه هایش را جمع خواهند کرد.

شیعه و سنی پاسداران انقلاب و سپاهی نظامند
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه امروز چابهار اظهار کرد: ما در ایران کسی نداریم که پاسدار نباشد کسی که در کشور لباس پاسداری ندارد روح و جانش پاسدار می باشد. 

وی با اشاره به اهمیت وجود سپاه در حفظ نظام افزود: سیدالشهدا فرمود خیال نکنید فقط کربلائیان در کنار ما بوده اند بلکه تا قیامت هر کس که راه ما را ادامه دهد در کنار ما می باشد و پاسداران فرزندان معنوی امام حسین علیه السلام می باشند. 

امام جمعه چابهار ادامه داد: ترامپ احمق سپاهی را که نابود کننده تروریست می باشد را تروریست می خواند در صورتی که خودشان بودند که داعش پروری را به وجود آوردند و در تریبون های مختلف می گفتند برای نابودی بشاراسد داعش را به وجود آوردیم. 

وی اقدامات آمریکا در خاورمیانه را بی اثر دانست و تشریح کرد: آمریکا هفت تریلیون دلار هزینه کرد ولی سپاه پاسداران تمام آرزوهای نوکران آمریکایی و ترامپ را به یاس تبدیل کرد و فرهنگ حسینی توسط سپاه پاسدارانی که در قلب ملت است نگذاشت شما به اهداف شوم خود برسید. 

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: آمریکا قصد داشت بین ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اختلاف بیندازد ولی دیدید که ارتش، نیروی انتظامی و تمامی مردم گفتند ما هم پاسداریم. 

وی سپاه را یاور مظلومان دانست و عنوان کرد:چون فرهنگ سپاه فرهنگ عاشوراست ببینید در اهواز، خوزستان، گلستان، آق قلا و پلدختر چگونه به داد مردم رسید. 

وی در پایان از کسانی که فکر مذاکره با آمریکا را در سر می پرورانند خاطرنشان کرد: مسئولین دولتی بجای دل بستن به آمریکا و مذاکره به خداوند دل ببندند تا کار و امور درست در جهت ارتقای زندگی مردم انجام شود. 

در پایان نماز جمعه امروز چابهار نمازگزاران این شهرستان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت قاطع خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

سپاه پاسداران نماد تمام خوبی ها و برگرفته از گفتمان انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد یکی دیگر از حماقت ها و رفتار های ناپسند و زشت دولتمردان بی فکر آمریکا بوده ایم، اظهار کرد:  آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که نماد همه خوبی ها و برگفته از گفتمان انقلاب است را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.
  وی افزود: مردم شریف ایران نیز از زمانی که این انسان های پست و احمق نهاد پر ارزش و عزیز را در لیست گروه های تروریستی قرار داده اند، ناراحت هستند و کینه آنها نسبت به آمریکای جنایت کار هزار برابر شد چرا که این نهاد مقدس برای ملت ایران بسیار شرافتمند است.
  امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: از همان ابتدای انقلاب این نهاد مقدس به عنوان یک سرباز پا به رکاب در تمامی فراز و فرود های این کشور خوش درخشیده است.
  حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: هر کجا که دشمن قصد توطئه و‌ ایجاد یک جایگاه برای شیطان داشته، سپاه پاسداران با حضور دست محکمی به دهان و سینه آنها  نهاده که با حقارت و ذلت منطقه را ترک و متواری شده اند.
  وی با بیان اینکه آمریکا سیلی ها و ذلت های زیادی را از سپاه خورده است، تصریح کرد: سالهاست که آمریکا در دنیا به عنوان تروریست و تروریسم پرور شناخته شده ، در عراق و سوریه جنایت های تروریستی فراوانی را انجام داده، در هیروشیما و ناکازاکی با حمله اتمی و شیمیایی منجر به کشته شدن افراد غیر نظامی شد و همچنین با حمله به هواپیمای مسافربری ایران ۹۰ نفر از مسافران ایرانی را به شهادت رساند.   امام جمعه شهرستان سراوان گفت:  همه ملت ایران در چند روز گذشته دلبستگی خود را به سپاه اذعان داشته و خود را به عنوان یک پاسدار معرفی کرده اند و نسبت به آمریکا اعلام انزجار کردند.
  حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه دیگر آمریکا آسایش نخواهد داشت، ادامه داد: در طول چهل سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد، آمریکا و هم دستانش جنایت های فراوانی را علیه سپاه و انقلاب انجام داده که هر بار در مخمصه افتاده است.   وی یاد آور شد: همه نیروهای جان برکف مسلح و امنیتی ایران به عنوان پاسداران انقلاب یک پارچه هستند و اقدام احمقانه آمریکا موجب جدایی نیروهای مسلح ایران نخواهد شد.
  امام جمعه سراوان خاطر نشان کرد: تروریست قرار دادن سپاه در واقع تیری بود که آمریکا به پای خود زد و صدای شکسته شدن استخوان آنها به گوش می رسد.     استان خراسان جنوبی   اقدام آمریکا عقده‌گشایی و از درماندگی است/ دشمنان نمی‌توانند اندیشه پاسدارای را نابود کنند   حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های امروز نمازجمعه بیرجند گفت: رئیس‌جمهور آمریکای مستکبر و جهان‌خوار که هنوز از حال‌وهوای بنگاه‌داری بیرون نیامده است، حماقت غیرمتعارف، غیرحقوقی و غیرواقعی انجام داد و خیال می‌کند، دنیا بنگاه اوست و می‌تواند نیروی رسمی کشوری را به عنوان تروریست معرفی کند.

 

وی اظهار کرد: اقدام آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، رفتاری نامناسب و بی‌پایه‌واساس و غیرحقوقی با نیروی رسمی کشوری دیگر و عقدهگشایی و رفتاری کودکانه است.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: این اقدام آمریکا خللی در اقدامات سپاه پاسداران ایجاد نمی‌کند و سپاه پاسداران با پشتواته مردمی، توفنده‌تر از گذشته پنجه‌درپنجه استکبار خواهد گذاشت و خارچشم دشمنان و نور چشم مظلومان جهان است و دیگر، نظامیان و تروریست‌های آمریکایی در هیچ‌جای دنیا امنیت نخواهند داشت.

 

مختاری افزود: تمام انسان‌های آگاه و باوجدان به خوبی می‌دانند اسلام و انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران، هیچ‌میانه‌ای با تروریست ندارند.

 

وی اظهار کرد: اسلام، دین صلح و دعوت به توحید است و هرگز استعمار و بردگی‌گرفتن ملت‌ها را در پیش نگرفته است و نخواهد گرفت.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این ضرب‌المثل که کافر همه را به کیش خویش پندارد گفت: مستکبران مظهر تروریست‌پروری و دنبال سلطه بر ملت‌ها هستند اما دیگران را تروریست می‌نامند!

 

مختاری افزود: آمریکا در ده‌ها کشور دخالت نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کرده و دنبال زیرسلطه درآوردن آن‌ها بوده است.

 

وی اظهار کرد: جای‌جای دنیا از چنگال‌های گرگ‌صفت آمریکا زخمی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکا به عنوان سردمدار جبهه استکبار، سازمان ملل و شورای امنیت را به بازی گرفته و خودش را فوق‌قانون می‌داند و گستاخانه هر غلطی می‌کند که این، مایه ننگ دنیای بشریت و سازمان‌های بین‌المللی است که سلطه چنین مستکبری را پذیرفته‌اند.

 

مختاری افزود: ملت ایران چهل سال است تن به ذلت استکبار نداده است و هرگز تن نخواهد داد.

 

وی تصریح کرد: ریشه حماقت‌ها و گستاخی‌های آمریکا یقینا استیصال و درماندگی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: چهل است آمریکا تمام دنیا را بکار گرفته تا انقلاب بزرگ اسلامی نباشد اما بعد از چهل سال، ما قدرت‌مندتر و سرافرازتر از گذشته هستیم و این به معنای شکست آمریکا است.

 

مختاری افزود: آمریکا می‌داند در خط مقدم جبهه مقاومت ایران اسلامی، سپاه پاسداران و در خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی نیز سپاه قرار دارد.

 

وی اظهار کرد: سپاه بود که نظامیان آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر کرد و سربازان آمریکایی از ترس، خودشان را خیس کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن می‌خواهد از آب‌های گل‌وآلود در زلزله و سیل اخیر، ماهی بگیرد و مشکلات را بزرگ کند اما سپاه در کنار مردم به مردم دلگرمی می‌دهد.

 

مختاری افزود: دست آمریکا به جایی نمی‌رسد و کودکانه سپاه را متهم می‌کند.

 

وی اظهار کرد: به دشمنان خارجی و دوستان ناآگاه داخلی می‌گوییم، سپاه نماد است و ارزش اصلی، اندیشه سپاهی است و هرگز نمی‌توانند این اندیشه را نابود کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اندیشه پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی که سپاه نماد آن است، اندیشه همه ما است و همه ما در هر جایگاهی، یک پاسدار و یک سپاهی هستیم.

 

مختاری افزود: دشمن این حماقت را در زمانی که مردم فداکاری‌های سپاه را در سیل اخیر لمس کردند و در آستانه سوم شعبان و روز پاسدار انجام داد.

 

وی اظهار کرد: گروه‌های سیاسی و غیرسیاسی مختلف نسبت به فداکاری‌های سپاهیان، بیشتر احساس مسئولیت کردند و به صحنه آمدند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دوست و دشمن فهمیدند سپاه در قلب مردم جای دارد.

 

مختاری افزود: دشمن بداند فقط با سپاه طرف نیست بلکه با یک ملت طرف است.

 

وی اظهار کرد: مسئولان بدانند بخش عمده‌ی "علی‌برکت‌الله"هایی که می‌گویند، از برکات سپاه پاسداران است و لازم است به درستی اظهارنظر کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که سپاهیان قدر خودشان را بدانند گفت: دوست و دشمن سپاه را زیر زره‌بین دارند.

 

مختاری افزود: سپاهیان مانند گذشته با اخلاص، قناعت، زهد و ولایت‌مداری در این مسیر قدم بردارند و تا ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نورچشم مردم مسلمان و خارچشم دشمنان باشند.

 

وی ضمن تبریک 11 شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان گفت: ان‌شاءالله جوانان مانند حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام عدالت‌خواه و حق‌طلب باشند و از حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام که به امام حسین علیه‌السلام فرمودند در راه حق از مرگ باکی نداریم، حق‌طلبی را بیاموزند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تبریک 29 فروردین روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ارتش بعد از انقلاب به دلیل بدنه مؤمن و انقلابی، به سرعت خودش را با آرمان‌های انقلاب اسلامی هماهنگ کرد و با فرماندهی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه به کلمه طیبه تبدیل شد و در صحنه‌های مختلف به خوبی ظاهر شدند و مایه افتخار هستند.

 

مختاری گفت: در بلایای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه و سیل اخیر، ارتش پشتیبان مردم بود و در برابر تهدیدات خارجی کنار سپاه و بسیج و نیروی انتظامی خار چشم دشمنان و در داخل کشور نور چشم مردم ایران هستند.

 

استان هرمزگان

 

سپاه در خط مقدم مواجه با دشمن است/ اهانت ترامپ شناخت ها را نسبت به سپاه بیشتر کرد

 

ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه سپاه در خط مقدم مواجه با دشمن است؛ اظهار کردند:اهانت ترامپ شناخت مردم ما نسبت به سپاه بیشتر کرد.

اهانت ترامپ شناخت ها را نسبت به سپاه بیشتر کرد

آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه
با تبریک یازدهم شعبان و سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز ارتش اظهار کرد:سپاهی و ارتشی یک لشکر الهی هستند و دشمنان با ترفند های خود نمی توانند آسیبی به قدرت نیروهای مسلح ما وارد کند.
وی با تبریک نیمه شعبان گفت: ولادت منجی بشریت نزدیک است و شهرداران از منبع بودجه فرهنگی باید با فضا سازی مناسب این عید بزرگ را نشان دهند.
نعیم آبادی افزود: شهرداری فعالیت تیم فوتبال را به عنوات فرهنگ قبول دارد اما نیمه شعبان را در زمره فعالیت فرهنگی جای نداده است

وی با بیان اینکه باید فضای روشن و پرنشاط،دینی ارائه شود و دشمنان نیز،این نشاط را ببینند، تصریح کرد:باید اعیاد نیمه شعبان هر چه باشکوه تر برگزار شود چرا که پیام آن به دشنان شادابی، شکوفایی و نشاط است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه وقوع سیل به دلیل قهر طبیعت نیست بلکه ناشی از جهل انسانی است، تصریح کرد:وقتی خانه در مسیر سیلاب ساخته می شود خرابی آن نیز طبیعی است لذا باید تسلیم طبیعت بود، زبان طبیعت را فهمید و چموشی نکرد.

وی یادآور شد:بخشی از خوزستان به عنوان معین استان هرمزگان است که کمک های خوبی نیز صورت گرفته و فرزندان عزیز ما در سپاه به نمایندگی از مردم استان در حال تلاشند لذا باید کمک ها بیشتر شود.

نعیم آبادی با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه ریشه در قانون اساسی دارد و جنگ با قانون اساسی یک‌کشور پشت پا زدن به تمام قوانین است.

وی تصریح کرد:اهانت ترامپ دیوانه باعث شد که شناخت مردم ما نسبت به سپاه بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی یکی از بزرگترین قدرت های جهان را را نشان داد،گفت: سپاه پاسداران داعش را در عراق و سوریه را زمین گیر کرد.

سپاه در خط مقدم مواجه با دشمن است

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به دیدار پاسداران با مقام معظم رهبری و تشریح معظم له بر علت خصومت آمریکا با سپاه این است که سپاه در خط مقدم مواجه با دشمن است، گفت: این که آمریکا سپاه پاسداران را زمانی تروریست اعلام می کند که در کنار مردم در حال کمک رسانی به مناطق سیل زده است معنایی جز کینه و نفرت آمریکا از انقلاب اسلامی ندارد.

میرزایی ادامه داد: زمانی که تمام تلاش ها و میلیاردها دلار هزینه کردن در منطقه برای مولود نامشروعی به نام داعش توسط سپاه قدس با ایمان به خدا نابود می گردد، دشمنی مانند آمریکا دست به حماقت می زند و سپاه را تروریست می‌خواند.

حمله برخی مسئولین داخلی به سپاه دشمن را جسور کرد

امام جمعه پارسیان با انتقاد از برخی مسئولین داخلی در حمله به سپاه و جسارت پیدا کردن دشمن، اظهار کرد: وقتی عده ای در داخل با بهانه های موهوم به سپاه حمله می کنند و نهاد برخاسته از مردم و انقلاب را که در شناسنامه خود پاسداری و شهادت در راه خدا را دارند زیر سوال می برند و این که گفته می شود سپاه و ارتش به پادگان ها بروند و یا دوران موشکی تمام شده و…. بدیهی است که آمریکا از این وادادگی ها پیام ضعف دریافت می کند و جسورانه سپاه را در لیست تروریستی جای می دهد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به خیال باطل دشمن و خطاب به مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دشمن خیال باطل دارد چرا که روزی که آمریکا سپاه را در لیست تروریستی قرار داد همه ایران سبز پوش و مفتخر به کسوت پاسداری شدند و امروز به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می دهیم تا با اقدام فوری مبنی بر خروج از برجام بی فایده، فرزندان مسئولانی که در آمریکا هستند را فراخوان کنند تا جواب قاطعی به دشمن قسم خورده باشد.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با اشاره به گام دوم انقلاب و مخاطب قرار گرفتن جوانان به برخی از ویژگی های جوان انقلاب و مد نظر مقام معظم رهبری از جمله تقوا، اخلاص، اخلاق، مسئولیت پذیری، شجاعت، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری اشاره کرد.

 

استان کرمان

لباس سبز سپاهیان، لباس مهدویت است/ مکر آمریکا در تروریست خواندن سپاه  پاسداران به خودشان برمی گردد

 

 آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:لباس سبز سپاهیان، لباس مهدویت است

حجت‌السلام‌ و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های ظهر امروز در جمع مردم و مسئولین شهر با بیان اینکه در تمام ارکان زندگی، جامعه و حتی رفتارمان باید به مسئله معاد توجه داشته باشیم، گفت: از جمله آثار شوم انکار معاد در انسان عدم توجه به نماز است.

وی بیان کرد: عمل هر فرد با نیت و نتیجه عمل او سنجیده می شود و باید ببینیم که به چه میزان تلاش می کنیم که در کارمان ریا نباشد.

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به میلاد با سعادت حضرت علی اکبر عیله السلام و روز جوان ابراز کرد: جوانان باید قدر جوانی و قدر این دوران ارزشمند زندگی خود را بدانند زیرا به سرعت سپری می‌شود.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت 29 فروردین ماه و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران چهار دهه است که به انقلاب خدمت می کند و در این راستا تلاش بسیار زیادی داشته اند؛ همچنین حضور ارتش در شرایط مختلف از جمله سیل اخیر پر رنگ احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عیلدادی سلیمانی با تأکید بر مشارکت همگان و تمامی مردم برای کمک به آسیب دیدگان سیل اظهار کرد: افراد در هر پست و مقامی هر کمکی که می توانند به سیل زدگان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به معرفی کردن سپاه پاسدارن انقلاب اسلام یدر فهرست گروه های تروریستی توسط مقامات آمریکایی تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی معنای واژها را عوض کرده‌ و از حقوق بشر و آزادی تعریفی دیگر بیان کرده‌اند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نگاه دموکراسی در نگاه آمریکایی ها متفاوت است، گفت: آنان حتی مسیحیت را برای خود مسیحیت آمریکایی تعریف کرده اند؛ همان گونه که اسلام انقلابی با اسلام آمریکایی تفاوت دارد.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: کارنامه سیاه آمریکا را در همه جا شاهد بوده ایم و مردم را در نقاط مختلف مورد اذیت قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه سپاهیان قهرمان ما که لباس سبزشان همان لباس مهدویت است، عنوان کرد: تروریست واقعی توسط آمریکا ایجاد می‌شود و طبیعی است با نهاد ضدتروریستی سپاه مخالف باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عیلدادی سلیمانی تأکید کرد: سپاه در مقابل ضرباتی که آمریکا می‌خواهد به ایران اسلامی و نظام ما بزند ایستادگی می‌کند و  در مقابل با تحریم‌ها از کشور دفاع کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه سپاه با فتنه‌های دشمنان در کشور همانند فتنه سال 88، کنترل کشتی‌های آمریکایی و اشراف بر پایگاهای آنها در منطقه، دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروهای سپاه و … تنها بخشی از کارنامه طلایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه رفسنجان:مکر آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران به خودش برمیگردد/ ضرورت هوشمندی مجمع تشخیص مصلحت نظام در عدم تصویب لوایح چهارگانه FATF

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه ین هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، رعایت نظم و حدود مقررات  و اصلاح ذات البین با اشاره به حوادث سیل اخیراظهار داشت: سیل زدگان بعد از خداوند نگاهشان به شما مردم است که نسبت به انها احساس پاک و دینی دارید، قطعا شما مردم رفسنجان حتی با شرایط بد اقتصادی مطمئنا از دوران دفاع مقدس وضعتان بهتر است، آن زمان جهاد با مال و جان بود، رفسنجان به تنهایی به اندازه چند استان کمک میکرد.

وی افزود: موکب های ودستگاههای متولی همچون هلال احمر، کمیته امداد  و سپاه پاسداران در خدمت شما هستند برای جمع آوری کمک ها، موکب های رفسنجان در خوزستان مستقر شدند که مایه افتخار است، دانشگاههای و ادارات پای کار آمدند باز هم باید کمک ها بیشتر باشد.

رمضانی پور گفت: یک روزی لباس رزم می پوشیدیم امروزباین لباس کار و خدمت بر تن کنیم این همان خوزستان و مناطق جنگ است، هم مردم و هم مسئولان پای کار هستند.

خطیب جمعه رفسنجان با تبریک سالروز ولادت رهبر فرزانه انقلاب در سال 1358 هجری قمری و 29 فروردین سال 1318 شمسی بیان داشت: ایشان در مشهد مقدس پا به عرصه وجود گذاشتند و امروز بزرگ مردم عالم این عزیز هستند که انقلاب را خوب مدیریت کردند و انشالله آن را به دست صاحب اصلی اش برسانند.

وی با گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت:  امروز ارتش یک ارتش مکتبی است که در کنار سپاه و نیروی انتظامی اقتدار با عظمت را بوجود آوردند این امنیت که کاملا ان را حس می کنیم با اینهمه شرارت با جان بر کفی این عزیزان ، قدر این نیروهای مسلح را بدانیم که همه پاسدار این نظام و انقلاب هستند.

رمضانی پور گفت: برای مقابله با دشمنان بازدارندگی اقتصادی لازم است لذا تولید و اشتغال کلید خروج کشور از رکورد است باید فعالانه ورورد پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مس سرچشمه در زمینه اشتغال های روستایی و خانگی و زود بازده تسهیلات را فراهم می کند مدیریت پای کار هستند که با اخذ تسهیلات کم بهره برای اشتغال استفاده کنید تا اشتغالات به ویژه در بحث گلخانه با توجه به وضعیت نامناسب بحث پسته رونق یابد.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به شرایط سیاسی منطقه بیان داشت: روابط جدیدی میان ایران و عراق رقم خورده که آغاز فصل جدیدی است به کوری چشم دشمنان؛ امروز دیگر آمریکایی ها در منطقه در امنیت نیستند چرا که تروریست محسوب می شود و سپاه ما به عنوان یک تروریست به انها نگاه خواهد کرد، ما هستیم که در منطقه تصمیم میگیریم امروز جمهوری اسلامی در خاورمیانه حرف اول را می زنیم.

وی تصریح کرد: ما بایستی در کف خیابان درس به دشمن بدهیم و امروز میلیون ها نفر در سراسر کشور در حمایت از سپاه پاسداران به میدان امدند و حمایت جانانه خود را اعلام خواهیم کرد.

رمضانی پور بیان داشت: اگر امکان میداشت و لباس مقدس سبز سپاه به اندازه شما مردم وجود میداشت شما همه لباس مقدس سپاه را می پوشیدید(تکبیر نمازگزاران) یعنی با این عمل اعلام میداریم که ما هم یک سپاهی هستیم، مجموعه مقتدر در سراسر کشور به ویژه عزیزان در سپاه و توپخانه و بسیجیان سرافراز مایه افتخار است.

وی افزود: آمریکا مکری را بوجود اورد در حصوص ترروریست خواندن سپاه پاسداران که اینها به خودشان باز خواهد گشت آمریکا خود محور شرارت و پرورش دهنده تروریست و حامی رژیم سفاک آل سعود و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

رمضانی پور گفت: عصبانی آمریکا از سپاه به خاطر این است که استمرار تلاش های مذبوحانه انها در برابر حرکت انقلابی و شکست در برابر عومال اقتدار آفرین ، عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایستادگی و بصیرت است که آنرا در سپاه می بینند، ایمان و نصرت سپاه ، انسجام ملی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه، اقدام به مقابله به مثل سپاه که هرجا وعده ای داد عمل کرد با موشک مقتدر دور برد و نقطه زن، خدمت صادقانه به مردم در سازندگی کشور احداث پالایشگاه خلیج فارس که کشور را بی نیاز از واردات بنزین کرد و همینطور در سیل اخیر که شاهد حضورشان هستیم، همه اینها عوامل این عصبانیت شده است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: هوشمندی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمان ضرورت دارد در عدم تصویب لوایح چهارگانه FATF که برخی خوشبین بودند و در این قضیه به این باور رسیدند که آمریکایی ها به دنبال چه اهدافی هستند و حتی می طلبد که مجلس مصوبه خود را پس بگیرد و دولت هم دست بردارد که ما خیری از این آمریکاییها ندیدیم لااقل نگذارید شرشان به ما برسد.

امام جمعه سیرجان:رئیس جمهور آمریکا خود حامی تروریست است/ تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ برای خوش خدمتی به صهیونیست ها بوده است

امام جمعه سیرجان ظهر امروز در خطبه های نماز با محکوم کردن تروریست خواندن سپاه پاسداران توسط ترامپ و اعلام این مطلب گفت : این تصمیم احمقانه برای خوش خدمتی به صهیونیست ها و خوشحالی نتانیاهو صورت گرفت و امروز دنیا قضاوت می کند چه کسی تروریست و تروریست ها را پرورش می دهد و حمایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی با مقایسه نقش سپاه در حفظ و حراست از ملت ایران و کشور و نظام جمهوری اسلامی افزود: سپاه در بدو تاسیس حفاظت از بیت حضرت امام خمینی را برعهده داشت و سپس پاسدار امنیت مراکز حساس کشور بود و در دوران جنگ تحمیلی در خط مقدم جبهه همراه ارتشیان به نبرد با متجاوزان پرداخت و در این راه هم ۴۰ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی حفاظت از مرزهای جنوب شرق و تامین امنیت کشور و مرزها ، حضور در بازسازی کشور و همچنین مهار بحران ها از جمله زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در استان های گلستان و خوزستان به همراه دیگر نیروهای مسلح ، رسیدن به خودکفایی در بنزین ، ساخت موشک های دفاعی برای امنیت کشور ، خدمات مستشاری به همسایگانی که در سیطره تورریست ها ی آمریکایی بودند و از بین بردن تروریست ها و پایان حکومت خودخوانده و تروریستی داعش توسط سردار سلیمانی را از جمله توانمندی ها و خدمات سپاه عنوان کرد و افزود : امروز حاکمان غرب و خود فروختگان مرتجع و صهیونیست های ظالم حق دارند پس از شکست ها ی متعدد و ناتوانی در اجرای نقشه های خائنانه این حرکت احمقانه و نابخردانه را انجام دهند.

خطیب جمعه سیرجان گفت : ترامپ و نوکرانش از سپاه سیلی خوردند چون نتوانستند با وجود و حضور سپاه در منطقه به ظلم و جنایت خود ادامه دهند و تروریست ها را در منطقه مسلط کنند و امروز هم می بینیم جهان قضاوت می کند تروریست کیست و براساس گفته وزیر خارجه سابق آمریکا داعش و تروریست را سردمداران کاخ سفید به همراهی صهیونیست ها روی کار آوردند و سلاح و پول و ثروت مسلمانان را در اختیارشان گذاشتند تا ملت های مظلوم و مسلمان را بکشند.

امام جمعه سیرجان افزود : ما و دنیا اسناد فراوانی را مبنی بر تروریست بودن آمریکا داریم از جمله ۱۷ هزار نفر از مسئولین جمهوری اسلامی ، دانشمندان هسته ای ، جوانان برومند سپاهی و بسیجی و دیگر اقشار با حمایت آمریکا ترور شدند ، ۲۲۳ هزار نفر شهید در جنگ تحمیلی با حمایت آمریکا توسط صدام بعثی به شهادت رسیدند ، هواپیمای مسافربری توسط موشک آمریکا در آسمان زده شد ، مردم سوریه ، یمن و افغانستان با حمایت و سلاح های آمریکا به خاک و خون غلطیدند ، کشتار کودکان و زنان درفلسطین ، یمن و افغانستان با حمایت کاخ سفید و صهیونیست ها انجام شد وصدها موارد دیگر تروریست بودن آمریکا را به اثبات می رساند و جهان قضاوت می کند.

وی گفت : آمریکا و صهیونیست ها امروز آنقدر در منجلاب ظلم و جنایت گرفتار شدند که نه عاقلانه تصمیم می گیرند و نه می دانند سرانجام این تصمیمات چیست که اگر عاقلانه هم این تصمیم ها بود می دانستند ضربه را به خود و امریکا می زنند و این هیاهو ها قدرت شان را نمی رساند و نشان دهنده ضعف ، افول و نابودی شان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از اقدام نمایندگان مجلس در ملبس شدن به لباس سپاه قدردانی کرد و این اقدام را یک حرکت خوب در رساندن حمایت همه جانبه ملت ایران از سپاه عنوان کرد و گفت : ائمه جمعه هم امروز با هدف حمایت از سپاه مقتدر لباس سپاهی به تن کردند تا به دنیا همبستگی و اتحاد خود را اعلام کنند و حضور گسترده مردم در راهپیمایی بعد از نماز حاکی این پیام است که سپاه یک ملت ایران است که مقابل ظلم و جنایت دشمنان اسلام می ایستد و پیروزو مقتدر است.

خطیب جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف از جمله ۲۹ فروردین روز ارتش اشاره کرد و گفت : ارتش با ۴۸ هزار شهید همیشه در کنار ملت ایران و مدافع نظام و کشور است و امروز هم در صحنه های خدمت رسانی به سیل زدگان حضوری موثر وگسترده دارد.

امام جمعه سیرجان در پایان هم از مسئولین خواست با آینده نگری واجرای طرح های مقابله با بحران سیل و لایروبی رودخانه ها ، مسیر عبور آب ها و جوی ها از سیل جلوگیری کنند.

امام جمعه ریگان:عقده گشایی ترامپ بخاطر موفقیت های سپاه بوده است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:علت دشمنی و خصومت آمریکا با سپاه پاسداران برای این است سپاه در دفاع از کشور و انقلاب پیشگام بوده است، سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله سیاسی با دشمن در داخل و خارج از مرزها حتی چندهزار کیلومتر دورتر از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دفاع کرده است.

خطیب جمعه ریگان بیان داشت:آمریکایی ها به خیال خودشان علیه سپاه انقلاب نقشه می کشند گربه می رقصانند البته این خباثت ها به خودشان برمی گردد همان طور که تا کنون به خودشان بر گشته است.آمریکایی ها شکست های پی در پی زیادی داشته اند‌.طرح تجزیه ی کشورهایی مثل سوریه و عراق لبنان و طرح به قدرت رسیدن تروریست های منطقه مثل داعش در سوریه همه از اهداف شوم استکبار جهانی است که ضربه ی محکم و سیلی محکمی در این طرح ها از سپاه پاسداران خورده است.

وی افزود:درحوزه امنیت فتنه ها و آشوب های داخلی این سپاه بوده است که سد راه آمریکا شده است. در حوزه اقتصاد که امریکایی ها تحریم های ظالمانه ای اورده اند این سپاه پاسداران بوده است که در تکمیل پروژه های نفتی و گازی در پارس جنوبی توانسته است تحریم های امریکا را ناکام بگذارد .

این مقام مسئول ادامه داد:آمریکایی که سپاه پاسداران را تروریست می نامد خود محور تروریست و تروریست پرورده است در جهان ترامپ اعلام کرد که داعش دست ساخته اوباما است. پرورش تروریست در دستان کثیف دولت آمریکا بوده است و خواهد بود امروز جنایاتی که آمریکا کرده است خود شایسته این الفاظ و القابی حتی تروریست است.

وی گفت:توهین آمریکا به سپاه باعث وحدت ملی بین احزاب و گروه های مختلف و سلایق سیاسی در کشور و همه به حمایت از سپاه مقتدر به کمپین های من یک پاسدار هستم پیوستند.امریکا بداند سپاه پاسداران از دل ملت ایران جوشیده و خروشیده است و امروز محبوبیت سپاه پاسداران به مراتب از اول جنگ بیشتر و بالاتر است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:عقده گشایی ترامپ بخاطر موفقیت های سپاه بوده است این باعث افتخار ملت ایران است که نیروی هوا فضای سپاه از داخل کشور بتواند مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز را در شرق فرات در سوریه هدف قرار دهد. هراس آمریکا از سپاه آن است که نیروی هوا فضای سپاه توانسته است در پاسخ به جنایت تروریستی تهران در حرم امام خمینی رحمه الله علیه در عمیات لیله القدر در منطقه دیر الزور سوریه را هدف قرار دهد.اینها همه موفقیت هایی بوده است که توسط سپاه کسب شده است.

وی افزود:توهین آمریکا به سپاه باعث وحدت ملی بین احزاب و گروه های مختلف و سلایق سیاسی در کشور و همه به حمایت از سپاه مقتدر به کمپین های من یک پاسدار هستم پیوستند.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:امریکا بداند سپاه پاسداران از دل ملت ایران جوشیده و خروشیده است و امروز محبوبیت سپاه پاسداران به مراتب از اول جنگ بیشتر و بالاتر است.عقده گشایی ترامپ بخاطر موفقیت های سپاه بوده است این باعث افتخار ملت ایران است که نیروی هوا فضای سپاه از داخل کشور بتواند مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز را در شرق فرات در سوریه هدف قرار دهد. هراس آمریکا از سپاه آن است که نیروی هوا فضای سپاه توانسته است در پاسخ به جنایت تروریستی تهران در حرم امام رحمه الله علیه در عمیات لیله القدر در منطقه دیر الزور سوریه را هدف قرار دهد.اینها همه موفقیت هایی بوده است که توسط سپاه کسب شده است.

وی همچنین روز جوان را به جوانان عزیز تبریک گفت و تصریح داشت:مقام معظم رهبری در مورد نقش موثر جوان می فرمایند جوان امروز از جوان اول جنگ و انقلاب اگر کمتر نباشد عقب تر نیست و من معتقد ام اینها بخاطر این است که امروز با این همه ابزارهای تبلیغی با این همه شگردهای گوناگون فرو ریختن پایه های انقلاب جوان انقلابی ایستاده است ما در عرصه های سیاسی، هنری، فرهنگی و اجتماعی جوان های مومن داریم این خیل عظیم جوانان مومن جزو معجزات انقلاب هستند.

خطیب جمعه ریگان همچنین با اشاره به سال رونق تولید افزود: امروز اگر ما مردم بخواهیم در رونق تولید که شعار سال از طرف ولی امر مسلمین نامگذاری شده است سهیم باشیم باید از سرمایه های راکدی که در دست ماست این سرمایه ها را در عرصه رونق تولید بیاوریم.برخی اشخاص هستند در بین ما در شهرستان ممکن است در شهرهای دیگر چند خانه داشته باشند و این خریداری منزل در شهر دیگری که شاید در سال یک مرتبه بیشتر استفاده نشود.این یک سرمایه ای است که راکد مانده است چرا نباید سرمایه هایمان را به عرصه ی تولید و اشتغالزایی بیاوریم .همین سرمایه را اگر به عرصه اشتغال و رونق تولید بیاوریم میتواند شاهد ایجاد هزاران شغل در شهرستان باشیم.

استان خوزستان 

قوه قضائیه با مقصران در سیل برخورد کند/ سپاه ما امروز در همه زمینه ها مقتدر است

حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه 23 فروردین ماه اهواز با اشاره به جاری شدن سیل در استان خوزستان، اظهار داشت: در جهان بینی اسلامی، وقوع هر حادثه ای حکمتی دارد و همه این اتفاقات تقدیر الهی است.

  وی افزود: خداوند فرموده است که مومنان را با حوادث گوناگون آزمایش خواهد کرد اما به صبر کنندگان بشارت داده است.   امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: سیل امروز مصیبتی بالاتر از جنگ تحمیلی هشت ساله که دو برابر جنگ جهانی دوم بود، نیست و نتیجه صبر در راه خدا، تبدیل شدن به قدرت پنجم دفاعی در جهان است.   حاجتی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه ما باید نواقص و کوتاهی ها در وقوع سیل را شناسایی و با برخورد با عاملان آن، برای مردم جبران کند.   وی با بیان اینکه مردم سیل زده صبور باشند زیرا همه نظام و دولتمردان در کنار شما هستند، افزود: مردم ما با هرچیزی که دارند، به یاری سیل زدگان خوزستانی که مردمی شیعه و محب اهل بیت هستند، بشتابند.   خطیب نماز جمعه اهواز گفت: امروز روز مهربانی است، کمک به سیل زدگان یک آزمایش الهی است که مردم استان باید آن را انجام دهند.   حجت الاسلام حاجتی خاطرنشان کرد: امروز در راه خدمت به سیل زدگان همه آمده اند، از مردم تا مسئولان دولتی و نظامی در ارتش، سپاه، بسیج و … .   وی با اشاره به قرادادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی توسط رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: سپاه ما امروز تجلی یک حرکت مردمی است و در همه عرصه ها در کنار مردم حاضر شدند.   امام جمعه موقت اهواز گفت: سپاه امروز در میان مردم مهربان و یاری رسان است و در مقابل دشمنان مقتدر ایستاده است.   وی افزود: سفیر سابق ایران در عراق، اخیراً گفت که سفیر آمریکا در بغداد بارها تقاضای دیدار با من را داشت و حتی حاضر بود از درب پشتی سفارت نیز وارد شود اما ما نپذیرفتیم.   حاجتی با بیان اینکه سپاه در مقابل آمریکا به ذلت رسیده است، گفت: امروز سپاه ما در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و… مقتدر است و دشمنی آمریکای تروریست و تروریست پرور طبیعی است.   خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: آمریکا اگر تصور می کند که با این تهدیدات ملت ما سپاه عزیز را کنار می گذارد، بدانید که کور خواندید. ملت ما تا آخرین نفس در این راه ایستاده است.   وی در پایان به معضل فاضلاب در اهواز اشاره و تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم هرچه سریعتر این مشکل را در شهر حل نمایند زیرا به زندگی مردم لطمه وارد کرده است.   حجت الاسلام حاجتی در واکنش به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، با لباس سبز سپاه در نماز جمعه اهواز حاضر شد.    

استان اصفهان

همه می دانند سپاه سفره داعش را جمع کرد

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته این کلان شهر گفت: این باران رحمت هم به همراه داشت و وحدت همه مردم را تقویت کرد و حتی استان‌هایی که بر سر آب رقابت داشتند، یکدل شدند و حضور اصفهانی‌ها در مناطق سیل‌زده، دلگرم‌کننده بود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: دفاع از حد و شرع وانقلاب وظیفه همه هست، متاسفانه در ایام نوروز عده ای شادی کردن را با گناه آلوده کردند، مدیریت چهارباغ عملا کنسرت و موسیقی را ترویج می کنند.

وی افزود: شهرداراصفهان قول داد در ملاء عام از دوچرخه سواری بانوان دفاع نکند ولی شاهدیم اتفاق خاصی نیفتاده است، بنابراین شهردار اصفهان باید مقابله رسمی با مدیریت چهارباغ بکند چرا که در ایام نوروز دوچرخه سواری بانوان ترویج شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: سپاه با تحریم امریکا به واقع تحریم می شود؟  مردم دنیا سپاه را تروریست نمی داند، قطعا سپاه با نفوذ خاص خود که در دل تک تک مردم دارد و خدمت های که  در زمینه های مختلف می کند تحریم نمی شود.

وی همچنین اظهار کرد: داعش مولود امریکاست و همه دنیا متوجه هستند که امریکا مدافع تروریست است و البته همه می دانند سفره داعش تروریست را سپاه قدس در خاورمیانه جمع کرد.

علت عصبانیت ترامپ، سیلی خوردن از سپاه است

امام جمعه باغبهادران هم گفت: کینه امریکا از سپاه به خاطر حضور این نیروهای انقلابی در خط مقدم دفاع از انقلاب است، سپاه پاسداران هم در میدان عملیاتی و هم در میدان سیاسی در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ تصریح کرد: علت عصبانیت ترامپ از سپاه به خاطر سیلی های متعددی است که از سپاه و نظام خورده است.

وی ادامه داد: سپاه منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را برای امریکا نا امن کرده است، ساخت موشک های با برد بالا از دلایل دیگر و سیلی های دیگر سپاه بر گونه امریکاست، در خنثی کردن فتنه های مختلف در کشور سپاه نقش بسیار خوبی داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قلب ملت جا دارد

امام هم نائین هم با اشاره به اقدام اخیر امریکا و اعلام تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا کشوری تروریست پرور است، بسیاری از گروهک های تروریستی مانند القاعده و داعش دست پرورده دولتمردان این کشورهستند.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی اضافه کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بین مردم بیش از هر زمان دیگری محبوب تر شده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران عامل حفظ امنیت کشور و پیشواز خدمت به آحاد مردم است، اضافه کرد: سپاه عملا در مبارزه با داعش نشان داد که نیرویی ضد تروریسم است.

 

استان یزد

 

اقدام اخیر امریکا بر عزت سپاه افزود/ ضرورت بهره‌گیری از جوانان در جهت تحقق رونق تولید

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به وقوع سیل در نقاطی از کشور، باران‌های اخیر را نشانه لطف و عنایت خداوند دانست و گفت: سیل گرچه خسارت جانی فراوانی نداشت ولی خسارت‌های مالی زیادی به دنبال داشت که این خسارت‌ها ناشی از کم‌کاری و عملکردهای اشتباه ما بوده است.

وی با بیان اینکه دوست و دشمن برای خشکسالی‌هایی که کشور ما با آن روبرو شده برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده بودند، ادامه داد: برنامه‌ریزی دوستان برای کاهش و مقابله با خسارت‌های خشکسالی‌ بود و دشمنان خشکسالی را ابزاری قرار داده بودند تا از آن برای فشار برای مردم زمینه‌سازی کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند با رحمت خود همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را در این زمینه خنثی کرد، افزود: استکبار جهانی نقشه داشت تا با صحبت با کشورها و ایادی خود از این خشکسالی استفاده کند و با کاهش یافتن مواد غذایی در ایران از ورود این مواد به کشور ما جلوگیری کند تا زمینه اعتراض و حضور مردم در خیابان‌ها فراهم شود که خداوند نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

ناصری گفت: باران‌های اخیر نشان داد که نباید از لطف و نعمت خداوند ناامید شد و باید برای این زمان‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم و مسئولان باید احتیاط را رعایت کنند و نباید کوتاهی و غفلت در این زمینه صورت گیرد. خداوند بندگان خود را در خشکسالی رها نمی کند و همیشه نعماتش را به ما ارزانی کرده و می‌کند پس باید آماده بهره‌گیری از آن باشیم.

وی با اشاره به همدلی، اتحاد وانسجام مردم در کمک به سیل زدگان تصریح کرد: در این سیل اخیر، همه اقشار از کوچک و بزرگ، طلبه، بسیجی، نظامی و … به میدان آمدند و دوباره آن روحیه همکاری و ایثار و فداکاری در جبهه‌ها زنده شد و به نمایش درآمد و همه همدل با مردم سیل زده و در حال خدمت رسانی و خارج کردن خانه‌های مردم از گل و لای هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این کمک‌ها و همدلی مردم به مناطق سیل زده حرکت بسیار زیبایی است که به پاس آن خداوند به ما لطف خواهد داشت، و این سیل نیز موجب انسجام مردم ما شده است و از برکات الهی بود و همه آمدند تا غمی از دل دیگران بردارند، فقط عده کمی که از انقلاب و نظام اسلامی دور هستند و جوسازی می‌کنند در این همدلی حضور نداشتند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر امریکا در تروریست خواندن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی عنوان کرد: تروریست نامیدن سپاه از سوی امریکا هیچ اهمیتی ندارد، سپاه نهاد باعظمتی است که اقدام امریکا ارزش و عزت آن را در نزد مردم بالاتر برده است.

وی ادامه داد: در یکی از مجله‌های امریکایی نیز این اقدام امریکا مورد تحلیل قرار گرفته است؛ این اقدام امریکا اشتباه بزرگی بود چرا که عزت سپاه با این کار بالاتر رفت و مردم بیش از پیش با این نهاد همدلی و همکار شده ‌اند؛ سپاه جزء جدانشدنی از این ملت است که همیشه با ایمان و توکل به خدا در صحنه‌ها حضور پیدا کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به شعار سال با عنوان رونق تولید گفت: بحث رونق تولید باید با جدیت هرچه بیشتر مردم و مسئولان دنبال شود و با تمام ظرفیت و استفاده از نیروهای جوان نخبه اقدام به خودکفایی در زمینه‌های مختلف کرد.

ناصری با تاکید بر تشکیل اتاق فکر در ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف برای تحقق رونق تولید در کشور ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند باید با به میدان آوردن  جوانان دلسوز، انقلابی، نخبه و متخصص و استفاده از ظرفیت آنها زمینه را برای خودکفایی کشور در تمام زمینه‌ها فراهم کرد تا نیازی به واردات وجود نداشته باشد.

استان کردستان

گناه سپاه ضدتروریست ‌بودن و مخالفت با نظام استکباری است

ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و با گرامیداشت هفته پاسدار و جانباز و ضمن محکومیت اقدام وقیحانه رژیم سفاک آمریکا علیه سپاه پاسداران، عنوان کرد: سپاه در دل مردم ایران جای دارد و این اقدام خصمانه را محکوم می‌کنند.

 

وی افزود: سپاه خادم و حافظ امنیت و آسایش مردم و همچنین ضد تروریست و ضد داعش آدم کش و مخالف نظام های استکباری و ظالم بوده و این گناه سپاه است!

 

ماموستا حسینی بیان کرد: امروز مردم سنندج در راهپیمایی اعلام انزجار از سیاست های آمریکا، اعلام خواهند کرد تا آخرین قطره خون پشتیبان نظام و دست اندرکاران آن خواهند بود.

 

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از مردم کردستان خواست که به مردم سیل زده استان های غربی و جنوب غربی کشور بیشتر کمک کنند تا بتوانند زودتر به زندگی عادی خود برگردند.

 

استان آذربایجان غربی

ترامپ بار دیگر احمق بودن خود را ثابت کرد / آمریکا محور تروریسم و تروریسم پروری در جهان است/ همه باید برای رونق تولید وارد میدان شوند

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

ترامپ بار دیگر احمق بودن خود را ثابت کرد / همه باید برای رونق تولید وارد میدان شوند

حجت الاسلام قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا نه تنها بعاعث تضعیف سپاه نمی شود، بلکه توان این نهاد انقلابی را افزایش خواهد داد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با این اقدام بار دیگر احمق بودن خود را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که نیروهای مسلح آن در برابر قرآن رژه می‌روند.

وی ابراز داشت: همه ملت ایران اسلامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برخواسته از تفکر انقلابی است حمایت می‌کند و همه در کنار هم اعلام می داریم که همه ما سپاهی هستیم.

حجت الاسلام قریشی در ادامه گفت: مردم و مسئولین برای تحقق رونق تولید باید وارد میدان بشوند و با تلاش و مدیریت جهادی نقش خود را به خوبی اجرا کنند تا در برابر دشمنان به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به لزوم رونق هر چه بیشتر تولید کشاورزی در آذربایجان غربی افزود: ضروری است که با رونق کشاورزی، محصولات مازاد تولید شده در استان صادر شده و از تضییع آن ها جلوگیری شود.

آمریکا محور تروریسم و تروریسم پروری در جهان است/ مکر و نیرنگ دشمنان به اتحاد ملت ایران تبدیل شد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریستی قلمدادکردن سپاه پاسداران، اظهار کرد: طرح تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران توسط روسای جمهور آمریکا مطرح و همواره به دلیل ترس از پیامدهای آن از اعلام شدن خودداری می شد ولی ترامپ دیوانه این اقدام احمقانه را مرتکب شد.

امام جمعه میاندوآب افزود: بسیاری از افرادمعتقدند هدف ترامپ از این اقدام، مرتبط با انتخابات کنست رژیم صهیونیستی بوده و در واقع حمایت ترامپ از نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی منابع آمریکایی این اقدام را نمادین می دانند، گفت: دولت ترامپ به دنبال اجرای عملیات روانی علیه ایران است و در واقع ترامپ دنبال این است که اقتصاد تحریمی را از غیرتحریمی جدا کرده و سپاه را به عنوان عامل مشکلات اقتصادی معرفی کند.

حسن زاده با بیان اینکه آمریکا بسیاری از شکست های خود را به دلیل حضور تاثیرگذار سپاه در ایران می داند، تصریح کرد: آمریکا در دست یابی به اهداف توطئه های  خود اعم از فتنه ها در داخل ایران، کودتاها ناکام مانده و شاهد عبور ایران از تحریم و تکمیل پروژه های نفتی و گازی پارس جنوبی و هم چنین تامین امنیت داخلی به برکت وجود اقتدار سپاه بوده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سپاه هیمنه آمریکا را در هم شکسته است، اظهار کرد: در بعد خارجی نیز آمریکا به دلیل وجود سپاه در طرح تجزیه کشورهای عراق، سوریه و لبنان و به قدرت رساندن تروریست ها ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه آمریکا محور تروریسم و تروریسم پروری در جهان است، افزود: ایجاد داعش که توسط ترامپ و القاعده که توسط هیلاری کلینتون رسما تشکیل آن توسط آمریکا اعلام شد، به راه انداختن جنگ های در یوگسلاوی با پوشش ناتو، حمله به افغانستان و اشغال این کشور، بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، حمله به هواپیمای مسافربری ایران  از جمله اقدامات تروریستی آمریکای جنایتکار است.

حسن زاده با اشاره به اینکه نمود دیگر تروریسم دولتی آمریکا را در زندان های آمریکایی در عراق می توان مشاهده کرد، گفت: آیا آمریکا تروریست است یا سپاهی که از مستضعفان حمایت می کند و حامی وطن، اعتقاد و ارزش ها و ولایت است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه آمریکا حامی تروریست های دنیا بوده و ایران اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: کدام کشور به کشور دیگر حمله می کند و کدام کشور است که از تروریست ها حمایت می کند، آیا این آمریکا نیست که از گروههای تروریستی مانند جیش الشیطان و داعش حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه علت اینکه آمریکا سپاه را تروریستی می نامد به دلیل ترس از اقتدار سپاه پاسداران و سیلی های محکمی است که از سپاه خورده اند، اظهار کرد: سپاه، هیمنه آمریکا را در هم شکسته و آنها را در دست یابی به توطئه های خود ناکام گذاشته است.

حسن زاده با بیان اینکه آمریکا با این اقدام گور تروریست هایش را در منطقه کند، افزود: عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد و امروز بیش از ۸۰ میلیون ملت ایرانی انقلابی و تمام نیروهای نظامی و انتظامی همه سپاهی شده و با قدرت اعلام می کنیم، که ما همه سپاهی هستیم و در مقابل دشمنان می ایستیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه مکر و نیرنگ دشمنان به اتحاد ملت ایران تبدیل شد، گفت: هجمه نابخردانه، مداخله گرایانه و توهین آمیز ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، سبب اتحاد و انسجام بیشتر ملت ایران شد و همه از نهاد مقدس سپاه پاسداران حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه سپاه در همه دوران تحریم توانسته است، شعله کار و توسعه را در کشور فروزان نگه دارد، اظهار کرد: سپاه از عوامل اصلی ضربه گیری تحریم های آمریکا علیه ایران بوده است که خودکفایی شاهکار این جریان مقدس و مردمی است.

حسن زاده با اشاره به اینکه سپاه و جریان مردمی وابسته به آن در جهان اسلام، محیط خاورمیانه اسلامی و خلیج فارس را برای آمریکا ناامن کرده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای سپاه پاسداران در حوزه هوافضا، ساخت و به راه اندازی موشک های مختلف با بردهای کوتاه، متوسط و بلند بوده است که همین موضوع سبب شده تا آمریکا بارها به دنبال تحریم موشکی ایران باشد.

امام جمعه میاندوآب گفت: در عرصه داخلی، سپاه پاسداران توانسته است تا فتنه ها و توطئه های غرب علیه نظام اسلام را خنثی کند و در عرصه خارجی نیز توانسته برنامه های تجزیه طلبانه آمریکا و تقویت تروریست ها را ناکام بگذارد.

وی با بیان اینکه به برکت وجود سپاه پاسداران امروز در خاورمیانه کشوری امن تر از ایران سراغ نداریم، تصریح کرد: سپاه و ایران امروز به حرف اول دشمنان در محافل داخلی آنها تبدیل شده و با این همه تحریم و مشکلات بازهم ایران اسلامی؛ امن ترین کشور دنیا است.

حسن زاده با اشاره به اینکه سبزپوش شدن ملت ایران در حمایت از سپاه، نمایش نیست، افزود: این یک اعتقاد و باور است و ما این عشق به لباس سبز پاسداری را با هیچ چیز عوض نمی کنیم و با صدای بلند می گوییم، رهبرا از توبه یک اشاره تا لباس رزم پوشیده و در مقابل دشمنان بایستیم.

تروریست نامیدن سپاه در واقع اهانت به مردم ایران است

ماموستا خاتمی امام جمعه شهرستان اشنویه در خطبه های نماز جمعه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی افزود : همه می دانیم از زمانیکه آقای ترامپ وارد کار شده است 4 اتفاق عجیب در کمتر از 4 سال رخ داده است.

وی افزود: اتفاق اول خارج شدن از برجام ، انفاق دوم اعلام پایتختی بیت المقدس برای صهیونیست ها ، اتفاق سوم الحاق بلندی های جولان به قلمرو صهیونیست ها و انفاق چهارم قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی .

امام جمهه اشنویه گفت: ترامپ با قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی به نوعی همه مردم ایران را بعنوان تروریست در جهان معرفی نمود و این کار اهانت به مردم ایران اسلامی است .این اقدام ترامپ که با عدم استقبال دیگر کشورها مواجه شد و حتی در خود آمریکا نیز جز چند نفر با این اقدام همراه نبوده اند محکوم به شکست است.

تروریستی خواندن سپاه یک اقدام سیاسی و جنگ روانی است/آمریکا در آتش اقدام خود خواهد سوخت

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به ادامه وظایف امام جمعه از هفته های گذشته پرداخت و با اشاره به سفارش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص وظایف امام جمعه گفت : ایشان با صراحت تمام اینگونه سفارش نمودند که امام جمعه بایست همه شروط این مسئولیت را عملی سازد و بر همین اساس امام جمعه نباید بجز خط ولایت بدنبال گرایش های فرعی باشد و با رعایت اصل عدالت و بی طرفی و شناخت تمامی مشکلات در راستای پیگیری مشکلات تلاش کند.

خطیب نماز جمعه 29 فروردین سالروز ارتش را تبریک گفت و از تلاش های این نهاد نظامی که حضرت آقا فرمودند امروز جای دارد ارتش جمهوری اسلامی را حزب الله بنامیم و امروز ارتش ما ارتش متدین است ، تقدیر و تشکر کرد.

وی به اقدام احمقانه رئیس جمهور ابله آمریکا اشاره کرد و هدف از این اقدام را یک اقدام سیاسی و جنگ روانی است و بزودی در آتش اقدام خود خواهد سوخت و خواهد دید که سپاه مقتدر یک نیروی نظامی تمام عیار است و دشمنان خود را در صورتی که پا از گلیم دراز کنند محو خواهد ساخت.

این استاد حوزهو دانشگاه تصریح کرد : سپاه در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب در تمام عرصه ها توانسته است حق مطلب را ادا کند و اینکه آمریکا عصبانی است به این خاطر است که از ابتدای انقلاب سپاه وجود داشته و از همان زمان زخم خورده است و یا در سه دولت اخیر آمریکا 7 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری شد تا بتوانند به نظام اسلامی سلطه کنند که با شکست مواجه شدند و یا در سال 2007 سپاه قدس را تحریم کرد اما سپاه قدس توانست با تمام قوا تروریست را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستد ، اینها همه نشانه افول آمریکا است و بر اساس وعده قرآن انشالله به زودی شاهد رسوایی اش خواهیم بود همچنان که در اقدامات قبلی شرمساری را بر وجود آمریکا مشاهده کردیم.

وی در پایان گفت :آمریکا بداند و از طرف ملت متدین و انقلابی شهرستان شاهین دژ اعلام میکنم که تروریست واقعی خود آمریکا و ترامپ احمق است و این را نیز بداند که تک تک ما پاسدار هستیم و در پای آرمانهای امام و انقلاب و منویات رهبر عظیم الشأنمان تا پای جان ایستاده ایم.

 

مکتبی بودن و داشتن پایگاه قوی در بین توده مردم از افتخارات نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام شکوری ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با اشاره به مشکلات اخیر تعداد زیادی از هموطنان سیل زده و وظایف مسلمانان نسبت به هم اظهار داشت: در کتب روایی به برادری مؤمنان با یکدیگر ،ضرورت رفع گرفتاری مؤمن ،مهربانی و احترام به مؤمن،لزوم شاد کردن مؤمن ،خدمت کردن به مؤمن و اهتمام به امور مسلمانان تاکید شده و وظیفه انسانی و مسلمانی ماست که بی تفاوت نبوده و از هموطنان سیل زده به هرطریقی که میتوانیم دستگیری کنیم.

وی در ادامه با پرداختن به روایاتی در ارتباط با تشویق مسلمانان به کمک به برادران دینی آسیب دیده در سیل گفت : هر کس به فریاد برادر مؤمن گرفتار و درمانده خود به هنگام سختی اش برسد و گرفتاری او را برطرف سازد و او را در بر آورده شدن نیازش یاری دهد خداوند بزرگ از سوی خود، هفتاد و دو رحمت بر او واجب می گرداندیک رحمت زودرس است که خداوند به سبب آن، امور زندگی او را اصلاح می کند و هفتاد و یک رحمت دیگر را برای مواقف ترسناک قیامت، برایش ذخیره می کند

خطیب جمعه در خطبه دوم با تبریک ۱۱ شعبان روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان با بیان ویژگی های شخصیتی حضرت علی اکبر که یکی از شهدای جوان حماسه کربلا بود تصریح کرد: اخلاق و ادب ولایت مداری،ایثار و وفاداری ،شجاعت و شهامت از جمله ویژگی های برجسته آن بزرگوار بود که حتی دشمنان خاندان پیامبر نیز در حق ایشان لب به ثنا گشوده اند.

وی با برشمردن مشکلات جوانان و تاکید بر رفع آنها افزود :احکام و مـسائل دینـی،تعلـیم و تـربیـت،رابطه جوان با والدین،اوقات فراغت و تفریحات،اشتغال و ازدواج،تهاجم فرهنگی،مراقبت های جنسی،ارتباط با جنس مخالف،شادی و شادکامی و…،مسائل سیاسی و دوست یابی از جمله مسائل و مشکلات جوانان می باشد که لازم است مسئولان اجرایی و فرهنگی و متولیان مربوطه این موضوعات را جدی بگیرند.

شکوری با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی در ارتباط با جایگاه نیروهای مسلح اذعان داشت:فرمانده کل قوای نیروهای مسلح یک شخصیت مجاهد،انقلابی ،مجتهد و فقیه زمان شناس اسـت و نیز مکتبی بودن و داشتن پایگاه قوی و محکم در میان توده مردم یکی از افتخارات و ویژگیهای منـحصر بـه فـرد ارتـش و سایر نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان خوی در پایان خطبه دوم با اشاره به اقدامات احمقانه اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد :این اقدام شرم آور برخلاف مقررات بین المللی و به خاطر ترسی است که آمریکاییان از این نیروی انقلابی به دلیل شکست هایی که در طول ۴۰ سال در میدان های مختلف از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خورده است می باشد و ریشه های این ترس را باید در دو محور ارزش های حاکم بر سپاه پاسداران چون بصیرت دینی ،سیاسی روحیه ایثار و شهادت طلبی ونیز عملکرد موفق سپاه در طول ۴۰ سال اخیر در داخل و خارج از کشور و همچنین خنثی کردن توطئه های آمریکاییها جستجو کرد.

لازم به ذکر است نمازگزاران در پایان با راهپیمایی و سردادن شعار خشم و انزجار خود را از اقدام وقیحانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه اعلام کردند.

 

هیچ قدرتی نمی تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محدود کند 

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به آزادگی و آزاد مردی گفت: انسان با درک صحیح، شایسته و آگاهی به مقام رفیع دست می یابد و ذلتی که از روی نادانی به انسان دست می دهد خیلی سخت است.

وی تصریح کرد: مکتب ما برگرفته از مکتب خونین عاشورا است که فریب کثرت دشمن را نخورد و تن به ذلت نداد.

وی با اشاره به شعار مکتب امام حسین(ع) اظهار کرد: مهمترین شعار این مکتب هیهات منه الذله است و در دین اسلام سرخم کردن بر ظلم و ستم جایز نیست.

امام جمعه پلدشت افزود: انسان آزاده و آزاد مرد در تمام حالات آزاده بوده و در برابر گرفتاری ها شکست نمی خورد .

طالبی با اشاره به شکست ۷ تریلیون دلاری آمریکا در منطقه گفت: احمق های درجه یک پس از شکست در منطقه، اشتباهی بزرگ تر مرتکب شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گروه تروریستی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با روحیه مردمی، ایثارگری و فداکاری خود در تمام امورات خود پیشرفت می کند و هیچ قدرتی نمی تواند آن را محدود کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته اظهار کرد: استکبار بداند که تمام ملت ایران پاسدار بوده و از آن دفاع می کند.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ولادت امام حسین(ع) افزود: کینه دشمن ناشی از حضور سپاه در خط مقابله با استکبار است و ضربات سهمگینی به استکبار وارد کرده است.

به گفته وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان عملیاتی، مقابله با دشمن و مسائل اقتصادی پیش قدم است.

طالبی گفت: گربه رقصانی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه ای جز شکست ندارد و دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند زیرا دست انقلاب، استکبار را کنار زده و در حاشیه قرار داده است.

وی تصریح کرد: اقتدار سپاه لرزه بر اندام استکبار و دشمنان انقلاب انداخته و جبهه های مقاومت را تقویت کرده است.

وی اظهار کرد: طرح تروریستی اعلام کردن این نهاد از سال ۲۰۰۱ در دستور کار آمریکا بوده است و اقدام عجولانه ترامپ نیز نوعی خوش خدمتی برای رژیم غاصب و انتخابات پیش روی آنها است.

امام جمعه پلدشت با تاکید بر اینکه تا جان در بدن داریم پشتیبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، افزود: ترامپ دنبال عملیات روانی در کشورمان است ولی به لطف خداوند در آن شکست می خورد.

طالبی با اشاره به ویژگی های جوانان مومن و انقلاب گفت: اهل تقوا و اخلاص برای رضای خدا کار می کنند و این از ویژگی های جوانان انقلابی است.

 

استان همدان

امریکا مادر تروریست است/ دشمن دنبال تفرقه بین لر ترک و بلوچ و فارس است/کمک به مردم نماد سپاه خدمت گذار است

ائمه جمعه استان همدان ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی افزودند:برادران ما در استانهای مختلف نیاز به کمک دارند و ما باید خود را شریک غم آنها بدانیم و به امور مسلمین رسیدگی کنیم و کسی که به فکر مشکلات برادرش نباشد مسلمان نیست وهمچنین افزودند: دشمن دنبال تفرقه بین لر ترک و بلوچ و فارس است ما نباید اجازه دهیم وحدت ملی دستخوش تغییر شود و سرمایه نظام دچار تزلزل شود.

سخنران قبل از نماز جمعه شهر همدان:

دشمن دنبال نقاط قوت و ضعف کشور است / در کشوری هستیم که خدمتگزارانش چشم خار دشمن هستند

 عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت؛ در سنگر علم از نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری می کنیم .

 زلفی گل در پیش خطبه های نماز جمعه اظهار داشت؛ وحدت ملی تا بحال باعث شده که نظام جمهوری اسلامی قوام داشته باشد و در ۸ سال جنگ دفاع مقدس لر و ترک و بلوچ و فارس و همه با هم به صورت واحد وجبی از خاک خود را به دشمن ندادند.

وی ادامه داد؛ علیرغم اینکه همه دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی طرف دیگر بود همه تلاش دشمن ایجاد تفرقه در بین کشور است و ما باید خودزنی نکنیم و عاقلانه رفتار کنیم .

 زلفی گل بیان کرد؛ دشمن دنبال تفرقه بین لر ترک و بلوچ و فارس است ما نباید اجازه دهیم وحدت ملی دستخوش تغییر شود و سرمایه نظام دچار تزلزل شود.

وی عنوان کرد؛ عمود خیمه نظام رهبری است و رهبری اجازه ندادند استقلال و آزادی دچار تغییر شودو جزو معدود کشورهایی هستیم که دارای استقلال سیاسی هستیم و عمود خیمه نظام باعث شده که علیرغم توطیه های چندساله کشتی نظام سلامت باشد .

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت؛ نیروهای نظامی کشور اعم از پاسداران و ارتشیان و نیروی انتظامی در کنار یکدیگر باعث ثبات نظام بودا ند و دشمن سعی می کند بین ارتش و سپاه اختلاف ایجاد کنند و ما باید بدانیم ارتش و سپاه یک لشگر الهی است و دشمن با سپاه مخالف است چون اجازه ندادند دشمن به اهداف خودش برسد و اجازه تجاوز به حریم و حرم را ندادند.

امام جمعه شهرهمدان:

کلید رفع همه مشکلات تقوا است و کلید مذاکره با کدخدا نیست / برادران ما در استانهای مختلف نیاز به کمک دارند

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی گفت ؛ کلید هر سدی تقوای الهی است و اگر همه تقوای الهی را رعایت کنند مشکلات کمتر است .

حجت الاسلام موسوی اصفهانی  در استان اظهار داشت؛ شب بسیار بزرگی را در پیش داریم که بعد از شب قدر شبی به این عظمت نیست و شب میلاد منجی عالم بشریت است .

حجت الاسلام موسوی اصفهانی عنوان کرد؛ شب و روز باید به فکر خودسازی باشیم و در سایه اجتناب از خوردن و آشامیدن و گناه باید خودسازی کنیم .

آیت الله موسوی اصفهانی گفت؛ هر چه ریاضت شرعی بکشیم به حرکت به سوی رسول خدا نزدیک می شویم .

موسوی اصفهانی  تصریح کرد؛ امروز اسلام نیاز دارد گل و لای را از زندگی مردم و مستمندان جدا کنیم و نیت ما در کمک نباید عکس و فیلم و انتشار در فضای مجازی نباشد بلکه خالصانه باشد .

حجت الاسلام موسوی اصفهانی  افزود؛ اگر افراد خود ساخته شدند در تبلیغات انتخابات  خود می گویند خط قرمز ما خلاف شرع است و هیچکس حق ندارد بر خلاف موازین از من طرفداری کند .

وی عنوان کرد؛ جوانان عزیز باید بدانند جوان خودساخته می تواند مملکت را خوب بسازد و اگر تعهد و تقوا نداشته باشد نمی تواند بار سنگین را بکشد .

آیت الله موسوی اصفهانی در همدان گفت؛ برادران ما در استانهای مختلف نیاز به کمک دارند و ما باید خود را شریک غم آنها بدانیم و به امور مسلمین رسیدگی کنیم و کسی که به فکر مشکلات برادرش نباشد مسلمان نیست .

حجت الاسلام والمسلمین  بیان کرد؛ افتخار می کنیم که بتوانیم قدمی در مسیر کمک به مسلمین برداریم و غمی از خانواده ای برداریم ، امت پیغمبر اسلام باید همت کنند و کمک ها باید به مقداری باشد که مسولین اعلام کنند نیازی به چادر و پتو و …..نداریم .

وی گفت؛ این امت در ۴۰ سال انقلاب تمام مشکلات را تحمل کرده است و این امتحان الهی است که باید سربلند ‌بیرون بیاییم .

امام جمعه شهرستان ملایر:
کمک به مردم نماد سپاه خدمت گذار است 
حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به اقدام آمریکا در رابطه با تروریستی خواندن سپاه اظهار داشت: دلیل اینکه آمریکا بر خلاف قانون بین المللی سپاهی که جزء قانون اساسی ماست را نادیده می گیرد مسئله نیست  جز اینکه از این مجموعه شجاع و تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) سیلی محکمی خورده است.
وی افزود:  کودتای نظامی، قائله های ابتدای انقلاب، فتنه های 78 و 88، به راه انداختن القاعده و داعش در منطقه برا ناامنی و هر برنامه و فتنه ای که آمریکا در ایران و منطقه داشته توسط سپاه و بسیجیان خنثی شده است و سپاه سیلی محکمی به آمریکا زده است.
امام جمعه ملایر گفت: این اقدام آمریکا حرفی زود گذر و موقت بود چرا که در آن روز انتخابات پارلمانی اسرائیل در حال برگزاری بود و خواستند حرفی زده باشند و به شیطان کوچک نتانیاهو چراغ سیزی داده باشند.
وی گفت: ترامپ فکر نکند کار جدیدی کرده است و قبل از این هم در 11 سپتامپر جرج بوش سپاه را به عنوان یک نهاد تروریستی اعلام کرد اما جرات اجرای آن را نداشت چرا که این اقدام همچون تیر زدن به پای خودشان است.
حجت الاسلام برقراری به حضور نیروهای متعدد آمریکا در منطقه  و ناو و پایگاه های آنان در خلیج فارس اشاره و بیان کرد:  اگر مجلس آمریکا قصد اجرایی این مصوبه را داشته باشد قبل از هر تصمیم گیری  تروریست های امریکایی در منطقه محو و نابود خواهند شد و خودشان در منطقه ضرر می کنند.
وی تاکید کرد: اولین کسانی که از این مسئله نگران و ناراحت هستند نظامیان امریکایی در منطقه هستند.
امام جمعه ملایر با اشاره به حمایت همه جانبه مردم از سپاه پاسداران در روزهای اخیر تصریح کرد: مردم ایران همه سپاهی اند و سپاه پاسداران یک مجموعه مردمی و محبوب و همواره در کنار مردم بوده است.
وی افزود: مردم می بینند که سپاه پاسداران چه توانایی دارند و در کمک به سیل زدگان درجه داران عالی رتبه سپاه در کنار ارتشیان و نیروهای انتظامی و در کنار مردم حضور داشتند.
امام جمعه ملایر گفت:  کمک به مردم نماد سپاه خدمت گذار است و سپاه مجموعه ای منسجم بوده و در دل مردم ماندگار است و هیچ ابر قدرتی نمی تواند کاری کنند.
وی با تقدیر از نمایندگان مجلس برای حمایت از سپاه بیان کرد: این اقدام مجلس شورای اسلامی به امریکا نشان داد که همه احزاب و گروه و مردم در کنار هم هستند
امام جمعه ملایر تاکید کرد: امید است نماینده های مجلس شورای اسلامی با تفکر سپاهی در مجلس مصوباتی را به اجرا برسانند که آمریکا دیگر هیمچون غلط هایی  نکند.
وی با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بیان کرد: این امامزاده بزرگوار بهترین اسوه برای جوانان ما است چرا که اخلاقی همچون پیامبر(ص) دارد و ما باید در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اخلاقی نبوی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: مسئولین و نهادهایی که با جوانان ارتباط دارند آنان را به سمت مسائل دینی سوق دهند و به آنان کمک کنند و به مسیر سربلندی هدایت کنند و این از وظایف اصلی این مسئولین است.
امام جمعه ملایر به وضعیت سیل در استان های کشور اشاره کرد و گفت: سه استان ما درگیر سیل هستند و رهبری اهتمام ویژه ای به این مسئله داشته و دستور حضور نیروهای مسلح را در این مناطق دادند که ما شاهد حضور موثر این نهادها در مناطق سیل زده بودیم.
وی با تقدیر از کمک های مردمی ملایر به مناطق سیل زده بیان کرد: اقشار مختلف مردم در گروه های مختلف به مردم سیل زده کمک کردند و که جای تقدیر دارد و امید است اینها ادامه داشته باشد.

امام جمعه شهرستان نهاوند:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دل مردم جای دارد و در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد مردمی همواره موفق بوده است

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سپاه پاسداران در دفاع مقدس موفق عمل کرد و در کنار ارتش اجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد

بعد از جنگ نیز در فتنه های ۷۸ و ۸۸ سپاه موفق عمل کرد و همواره پاسدار انقلاب اسلامی بوده است

امروز نیز در از بین بردن داعش و گروهک های تکفیری سپاه نقش اصلی را بر عهده داشت و عصبانیت آمریکایی ها به خاطر فعالیت های سپاه است

امریکایی ها خودشان مظهر تروریست ها هستند و هرجا ناامنی باشد امریکایی ها نقش اصلی را بر عهده دارند ولی دیگران را به تروریست بودن متهم می کنند

امریکایی ها خودشان اعلام کردن ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردند ولی به اهدافشان نرسیدند و مجبور هستند برای سفر به منطقه به صورت شبانه و مخفیانه اقدام کنند

سپاه با اقتدار و صلابت در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده است و این قدرت و صلابت دشمنان را ناامید کرده است

سپاه اجازه نداد که تروریست ها عراق و سوریه را از بین ببرند و اهداف شوم آمریکایی ها را در منطقه پیاده کنند

تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران نشان از عصبانیت و دشمنی آمریکایی ها است ولی با این اقدام، نیروهای آمریکایی در منطقه نیز به عنوان تروریست شناخته می شوند

سپاه به عنوان سدی محکم در برابر دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد و دلیل این همه دشمنی با سپاه به خاطر فعالیت های این نهاد انقلابی است.

امام جمعه شهرستان رزن:

امام جمعه رزن در خطبه های این هفته با اشاره به ترفندهای دشمنان گفت:دشمن به دنبال گرفتن عفت از جامعه و فروپاشی جامعه از این طریق است است.دشمن میخواهد کشور را اندلوسی کند

حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده ادامه داد:زلزله لرستان خسارت مالی و جانی را برجسته گذاشت.هرچند با وجود خشکسالی چندین ساله موجب شادی شد اما سطح خسارت در این چندین استان و کمبودهای مانند خوراک و پوشاک بسیار بالاستامیدواریم مردم با کمک خود مرهمی بر مشکلات باشند

وی با اشاره به تروریست نامیدن سپاه پاسداران یکی از بدعتهای است که ترامپ در نظام بین الملل گذاشت و در هیچ جای تاریخی سابقه ندارد بخشی از یک نظام سیاسی را تروریست بدانند .

مولازاده افزود:این خلاف نظام بین الملل است که بخشی از نظام را تروریست اعلام کند.آنچه آمریکا اعلام کرد نتیجه حقارت و ناکامی آمریکا از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد:عقده گشایی آمریکا علیه سپاه به موفقیت‌های چشمگیری است که سپاه در منطقه است.
سپاه در مقابل نقشه کودتا ،اشوب و جنگ سپر امنیتی و دفاعی در ایران است و آنها از این ناراحت هستند که سپاه اجازه نابودی نظام را نداده است.

وی افزود:سپاه در همه دوران تحریم توانسته است شعله تولید را روشن نگه داشته است.سپاه در جریان مردمی اسلامی خاورمیانه محیط را برای آمریکا نا امن کرد

استاد حوزه افزود:سپاه بر پایگاه های آمریکا در خلیج فارس و عراق و سوریه رصد می‌شود.سپاه باعث شد هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری آمریکا در منطقه نتیجه نداشته باشد،۷ هزار میلیارد دلار را از دست دادند اما جبهه مقاومت پیروز شد

وی با اشاره به دست آوردهای موشکی اضافه کرد:سپاه توانست در هوا فضا موشکهای بلند برد و کوتاه برد تحویل کشور دهد.در حالی کهیک زمانی یک تفنگ هم نداشتیم اما امروز توان صادرات سلاح داریم،سپاه در حوزه های عمرانی و بهداشتی و اجتماعی و فرهنگی کمک کار دولتها بوده است.

شکست‌های متوالی آمریکا در منطقه باعث تروریست اعلام شدن سپاه شده است.

ترامپ از شما تشکر میکنیم که حماقت شما باعث اثبات حقانیت سپاه شد.

شما ملت ما را بصیر کردید و ملت بار دیگر به واقعیت سپاه آگاه شد .
امروز ۸۵ میلیون سپاهی در کشور وجود دارد

اگر امروز من و امثال من ملبس به لباس مقدس پاسداری شدیم این گوشه ای از اتحاد ملت است.

شما بدانید ۸۵ میلیون پاسداران سیلی ها محکمی بشما خواهند زد

امام جمعه شهرستان تویسرکان:

امریکا مادر تروریست است/وقت آن رسیده که دولت ومجلس مقابله به مثل را اتخاذ نمایند

حجت الاسلام موحدی در خطبه های نماز جمعه مورخ۲۳فروردین۹۸ گفت: بفرموده پیامبرنازنین اسلام درشعبان روزی مومنین جهت یابی میشود،بهترین روزی محبت است ولذا فرمود دین غیراز محبت نیست.

درمناجات بی نظیر شعبانیه می فرماید مرا در آن گروه قرار بده که امید وآرزوی از دیار محبت را دارد.ومرا شیدا وبی قرار یاد خود قرار ده و دلی ده که اشتیاقش آنرابه تونزدیک نماید.

روز بسیج هنرمندان است بیش از همه هنرمندان از مناجات شعبانیه لذت می برند چون کلمه به کلمه اثرهنر عشق ورزی است.

بامرورسابقه آمریکا باید بگوییم آمریکا یعنی چپاول،غارت،جنگ ونسل کشی،فتنه وکودتا،استکبار وسلطه،قتل ودرندگی وشرارت،تروریست بلکه مادر تروریست، آرمدارننگ کشتار با بمب اتم وبمبهای شیمیایی وبقول امام(ره) آمریکا یعنی شیطان بزرگ که درتقابل این شیطان بزرگ سپاه قهرمان مقتدرانه ایستاده والگویی برای آزادیخواهان شده است وجوانان غیورکشورهای مختلف را علیه استکبار بسیج وسازماندهی نموده است.

آمریکا با تروریست خواندن سپاه می خواهد عکس العمل دولتمردان مارا بسنجندولذا وقت آن رسیده که دولت ومجلس از سیاست انفعال خارج وسیاست فعالانه ومقابله به مثل را اتخاذ نمایند.

اولاًکلام قرآن وامام و رهبری را باور کنیم که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند سندرز سناتور ارشدآمریکاگفت مشکلات آمریکا بقدری زیاد است که خواب از چشمان می گیرد،
ثانیاًتصویب نهایی تروریست بودن ارتش آمریکا ودرخواست تعقیب وبرخورد با آنهاوشروع ضربه اقتصادی به آمریکا با بستن تنگه هرمز به روی آمریکا وشریک جرمهایش یعنی عربستان وامارات وبحرین.

سخنران پیش ازنماز جمعه فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان:
امریکای جنایتکار به زودی جواب یاوه سرایی خود را می گیرد
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه امریکا به دنبال خوش رقصی و جلب رضایت صهیونیسم کودکش است, گفت: امریکا به زودی جواب یاوه گویی های خود را قاطعانه از جمهوری اسلامی ایران می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از رودآور سرهنگ مرتضی سیاهوشی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه وظیفه و اولویت اصلی سپاه پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است, گفت:  در طول سال های پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرجا که نیاز بوده به میدان حمایت از آحاد مردم آمده است.
وی با تاکید بر اینکه ولایتمداری و مردمی بودن از ویژگی های اصلی سپاه است,  اظهار کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس, سازندگی و حمایت از مظلومان جهان و استکبارستیزی و جبهه مقاومت همیشه در خط مقدم بوده و هست و در عمل این مطلب را به خوبی نشان داده است.
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: حال این روزها ترامپ دیوانه سپاه با این خدمات به مردم را ترویست می داند اما به شهادت رساندن افراد بی گناه و به ویژه پاسداران را اقدام ترویستی نمی داند.
سرهنگ سیاهوشی با بیان اینکه ملاک تروریست خواندن امریکای جنایتکار همراه بودن یا نبودن با رژیم غاصب صهیونیستی است, افزود: جنایت های امریکا از جمله کشتارهای مردم بی پناه در سراسر جهان همچون اقدامات تروریستی در سوریه,عراق, یمن, افغانستان و بسیاری دیگر از کشورهای ستم دیده بر کسی پوشیده نیست اما آنان اگر کسی با صهیونیسم کودک کش مخالفت کنند را ترویست می دانند که نشانه خباثت آنان است.
وی تأکید کرد: به زودی امریکای جهانخوار قطعا نه تنها با برخورد قاطع ایران اسلامی مواجه خواهد شد یلکه تمام ملت های آزاده جهان در برابرش ایستادگی می کنند.

امام جمعه شهرستان اسدآباد:

اقدام آمریکا علیه حمقانه ترین کار بود/ مردم نشان دادند که حامی سپاه هستند
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، به روایتی از ائمه اطهار پرداخت و اظهار کرد: ارتباط  ودلدادگی به خدا در تقید بودن است.
   
وی بااشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر ع، تصریح کرد: ایشان دست پروده امام حسین ع است که خون خود را در راه اسلام نثار کرده است.

امام جمعه اسدآباد گفت: امروز باید جوانان ما با الگوگیری از حضرت علی اکبر(ع)، نسبت به انقلاب احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اقدام نا بخردانه رئیس جمهور آمریکا، گفت: این احمقانه ترین کار آمریکا بود که در روزی که به نام پاسسداراناست این اقدامم را انجام داد و آمریکا باید بداد که در این روز مردم و مسئولان از خدمات سپا قددرانی میکنند.

حسینی مجد سپاه را خار دشمنان خواند و گفت: امروز با وحدت بین مسئولان، مردم ، دولت و مجلس در حمایت از سپاه پاسداران نشان دادیم که سپاه تنها نیست و همه ما سپاهی هستیم.

وی در پایان سنانش شعار «سپاهی سپاهی نور چشم مایی » ومرگ بر آمریا را سر داد و از مردم خواست که این شعار را تکرار کنند.
نماینده اسدآباد در مجلس در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، بااشاره به اقدام نابخرادانه رییس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست تروریست، اظهار کرد: این اقدام آمریکا اضافه کردن لکه ننگین دیگر به اقدامات ناشایست آمریکاست.
اکبر رنجبرزاده  گفت: اگر سپاه نبود، ایران اسلامی به انحراف میرفت.
وی افزود: پوشیدن لباس نمایندگان در مجلس را نمایش قدرت ایران است که یک رنگ در مجلس حضور یافتند.
نماینده اسدآباد در مجلس یکی از انتظارات مردم و وظایف مجلس تدبیر در مسائل ملی است، گفت: گام دوم انقلاب این است که در زمینه اقتصاد گام بر می داریم.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان قهاوند:

سرگرد پاسدار سید روح الله حسینی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز وحدت بخش قهاوند گفت: امروز سپاه در عرصه های مختلف به ویژه خدمت رسانی به مردم اقدامات بسیار درخشانی داشته است  که میتوان به سیل اخیر اشاره داشت.

وی افزود: سپاه در همه جای دنیا همواره در مقابله با تروریسم پیشقدم بوده است و از این رو همه مردم و مسئولین پشتیبان و حامی این امر بوده است .

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قهاوند بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخ قاطعی به این اقدام آمریکا خواهد داد که مقدمه ای بر دیگر شکست های آمریکا شود.

امام جمعه شهرستان قهاوند:
حجت السلام حاج حسین محققی در خطبه های نماز جمعه شهر قهاوند بیان داشت : رزو پاسدار روز بزرگی روزی است که به نام سبز پوشان انقلاب اسلامی به نام کسانی که حفاظت از انقلاب و تداوم انقلاب اسلامی بستگی به وجود این نهاد مقدس دارد .

وی افزود : دولت آمریکا با این اقدام مضبوحانه ارزش سپاه را در داخل و خارج از کشور بیشتر کرد سپاه برای ما یک نماد و فرهنگ است .

خطیب نماز جمعه قهاوند گفت: مگر کسی می تواند یک فرهنگ را تحریم کند سپاه برآمده از مکتب امام حسین (ع) است اگر توانستید عاشورا را به فراموشی بکشند میتوانند سپاه را نیز از ذهن ها دور کنند .

حجت الاسلام محققی گفت : سپاه در طول دوران چهل ساله انقلاب از انقلاب حفاظت کرده سپاه در طول چهل سال در وسط میدان حضور داشته و در برابر ترورها٬فتنه ها ٬ جنگ نرم و جنگ سخت دشمن ایستاده است .

وی تصریح کرد ؛ هرجا فشار و توطئه دشمن بوده است سپاه در آنجا حضور داشته و مانع از ایجاد شکاف و فشار شده است .

امام جمعه شهرستان بهار:

امام جمعه بهار در خطبه های نماز گفت:سپاه محبوب قلب ملت است و اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا محکوم به شکست است و این اقدام حماقت بزرگ ترامپ است.

 حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد:آمریکا و اسراییل از سپاه ترس و هراس دارد که این نشان از عزت و عظمت این نیروی مردمی است.

وی ادامه داد: جهان به ابرقدرتمند بودن ایران اسلامی پی برده و با اینگونه کارها راه را به جایی نخواهند رساند.

دین آنقدر اهمیت دارد که جادارد همه ی مخلوقات فدای دین شوند.دین آنقدر اهمیت دارد که سیدالشهدا جانش را در راه آن داده و بزرگ جانباز اسلام حضرت ابوالفضل ع به خاطر حمایتش زندگیش را می دهد. امیر المومنین ع می فرمایند ای مردم از دینتان محافظت کنید ، اینکه دین داشته باشید و گاه گاهی هم دچار معصیت میشوید بهتر از کسی است که دین ندارد ولی کارهای خوبی نیز انجام می دهد . کسی که دین دارد و گناه هم انجام می دهد به مانند درختی است که ریشه سالم دارد ولی شاخه و برگ درخت آفتی نیز دارد این قابل درمان است ولی کسی که دین ندارد وکار خوب نیز انجام می دهد مانند درختی است که ریشه پوسیده و آفت زده دارد و شاخ و برگ سالم که این شاخ و برگ سرنجامی ندارد و چند روز بعد خواهد خشکید.
سلامتی واقعی سلامتی دین است و از خدا می خواهیم توفیق دهد دینمان را سالم نگه داریم.
اینکه خداوند متعال پشتیبان متقین است و مومنین رستگار می شوند این به معنای این نیست که مومنین در آسایش به این پیروزی می رسند، ناچارا شیاطین به مقابله برمی خیزند و مومنین هم باید ایستادگی داشته باشیم.گرفتاری و بلایی بالاتر از مصیبت روز عاشورا نداریم ، ببینید پیروز واقعی آن روز چه جبهه ای شد.

درادامه:
چه کسی در مقابل کودتای آمریکا ایستاد؟
کیا جانانه در دفاع مقدس ایستادگی کردند؟
بعداز جنگ یکی از نهادهایی که ضربه گیر تحریمات آمریکا بود چه کسی بود؟
چه کسی در خودکفایی بنزین به دولت کمک کرد؟
چه کسی در سد سازی و پروژه های عظیم کشور محکم قدم برداشت ؟!! ، آن نهاد سپاه بود ، جادارد که آمریکا از این نهاد عصبانی باشد.
بچه های سپاه در بلایای طبیعی ، زلزله و سیل کمک رسان مردم هستند.
نواقص دولت و برخی نهادها را سپاه برطرف می کند.اشراف و کنترل خاورمیانه با سپاه است و این منطقه برای آمریکا نا امن کردند. سازمان نیروی مقدس سپاه اگر هیچ نیرویی نداشته باشد ، نیروی قدس سپاه برای آمریکا کافیست.ملت ما متحدتر شدند و اعلام میکنیم که ما همه گی سردار سلیمانی هستیم و رزمنده میدان جهادیم.
 رئیس جمهور آمریکا با این کارش امنیت نیروهای تروریست خودش را در منطقه به خطر انداخت.
امنیت سپاه با خلیج فارس است و پیشرفت های نظامی سپاه درخشان است و به هیچ کشوری در ساخت و تامین تسلیحات نظامی نیاز ندارد.
آمریکا کشوری تروریست در دنیاست و جنگ های چند ده ساله آن در نقاط مختلف دنیا موئید این مطلب است.
جالب اینکه این کشور تروریست پرور ما را که قربانی تروریست هستیم را تروریست قلمداد میکند.
ما جمله رهبرمان را تکرار میکنیم و میگوییم ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت خود بمیر.

استان قزوین

اقدامات عظیم سپاه در منطقه، امریکا را عصبانی کرده است/ ملت ایران اجازه هیچ توهینی به سپاه پاسداران را نمی‌دهد

حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قزوین با اشاره به تروریست خوانده شدن سپاه پاسداران توسط امریکا اظهار کرد: بسیج 20 میلیونی توسط همین سپاه سازماندهی شد و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای منطقه همچون لبنان، عراق، یمن مورد الگوگیری قرار گرفت.

وی افزود: علت این توهین بخشی نشات گرفته از ذات پلید ترامپ است و بخش دیگر آن به اقدامات برجسته سپاه در منطقه و حتی در جهان است که زمینه ساز ترس و هراس امریکایی‌ها شده است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: عصبانیت ترامپ از سپاه پاسداران امری طبیعی است، زیرا ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کردند و سپاه نقشه آنها را برهم زد. اسارت سربازان آمریکایی در خلیج فارس، خنثی شدن توطئه ربودن هواپیماهای ایرانی، موفقیت‌های سپاه در مقابله با جنگ نرم امریکا که با تجهیزات، تجهیز کشور به موشک‌های نقطه زن، شکست استکبار جهانی در جنگ نیابتی داعش همه از مواردی است که باعث شده امریکا سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی بنامد.

وی عنوان کرد: ترامپ گمان کرده ایران هم شبیه عربستان است که هرزورگویی نسبت به آن دارند سر تعظیم فرود می‌آورد، اما مردم به واسطه این توهین چنان سیلی به آمریکا خواهند زد که دندانش خرد شود، سپاه پاره تن این ملت است و مردم اجازه نمی‌دهند به آن توهین شود.

 مسئولان قزوین، از سالیان گذشته شهر را برای مقابله با حوادث احتمالی سیل آماده نکردند

 

قابل بیان کرد: امنیت پروازهای هوایی ما برعهدهسپاه است و هیچ هواپیما ربایی نداشتیم، امروز در سوریه و عراق شاهد تشکیل بسیج هستیم و فاطمیون افغانستان از سپاه رسم ایستادگی در برابر دشمن و تقویت نیروی نظامی را آموخته اند همه این موارد ترامپ را عصبانی کرده است.

وی یادآور شد: موفقیت سپاه در جنگ سایبری و جنگ نرم، نقش سپاه در سازندگی و بی نیاز شدن کشور از واردات بنزین، شکست آمریکا در جنگ نیابتی داعش موجب شده تا آمریکا کینه شدیدی از سپاه داشته باشد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه سخنان خود به وقوع سیل در قزوین و دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: وقوع سیل نشان داد که عملکرد مسئولان پیش از وقوع سیل مناسب نبوده است چرا مسئولان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه برنامه ندارند و پیشگیری نمی‌کنند تا این همه خسارت به کشور وارد نشود.

وی تصریح کرد: زمانی که  در مسیر رودخانه‌ها با تغییر کاربری‌ها خانه سازی می‌کنیم باید منتظر این تخریب‌ها باشیم.

قابل در پایان تاکید کرد: یکی از نکات قابل توجه در شرایط سیل حضور و همدلی مردم عزیز ما بود که مردانه پای کار آمدند و با وجود مشکلات اقتصادی دست به دست هم دادند و به هموطنان سیل زده خود کمک کردند.

استان اردبیل

سپاه کابوس آمریکا است/زخم‌های دشمنان عمیق‌تر خواهد شد

 آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: سپاه کابوس آمریکا شده است، آن‌ها زخم‌های بزرگی از ما دارند که این زخم رفته رفته بزرگتر نیز خواهد شد.

وی افزود: هیچ نعمت خداوند مثل نعمت عقل نیست و ضربه‌ای که بی‌عقلی به خود، جامعه، بشریت و دین می‌زند، هیچ عنصری نمی‌زند؛ تصمیم ترامپ در قرار دادن سپاه در ردیف داعش، ظهور بزرگِ بی‌عقلیِ زمامدارِ آمریکا است.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: این تصمیم ذره‌ای اثر مثبت برای آمریکا ندارد و برای کشور ما هم هیچ تاثیری ندارد چون بوش قبل از او سپاه را تحریم کرده است و جعل سپاه در لیست تروریسم در تجارت ایران، در امنیت آن و در هیبت و هیمنه سپاه تاثیری ندارد؛ بلکه این تصمیم، هم هیبت سپاه را بالا برد و هم محبوبیت آن را بیشتر کرد و هم ملت ما را منسجم نمود.

وی ادامه داد: چند علت برای این تصمیم دخیل بود اول، خوش‌رقصی به صهیونیست‌ها چرا که رأی آمریکا در دست یهودی‌ها و آیپک است، اگر آن‌ها اراده نکنند، کسی رئیس جمهور نمی‌شود؛ این درحالی است که کل یهودی‌های دنیا ۱۳ میلیون نفر هستند ولی مثل اختاپوس خود را بر مراکز حساس تصمیم‌گیری دنیا مسلط کرده‌اند و رؤسای جمهور آمریکا بیشتر از سنا و کنگره از آیپک می‌ترسند.

عاملی تصریح کرد: پمپئو اعتراف می‌کند که فقط به خاطر اسرائیل، سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار داده است، این جمله خیلی جالب است چون به این معنا است که ما به خاطر حمایت از خطرناک‌ترین تروریست جهان یعنی اسرائیل، سپاه را جزو لیست تروریست‌ها قرار دادیم؛ چنین وقاحتی فقط از آمریکایی‌ها سر می‌زند چون مست قدرت هستند و مست، چیزی نمی‌فهمد.

وی گفت: مسأله دوم، عقده تحقیر و ناکامی و شکست‌های آمریکا در منطقه است؛ در چهل سال گذشته، سپاه عامل اصلی ناکامی همه طراحی‌ها و نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه بوده است، این ناکامی و حقارت، یک عقده بزرگ برای آن‌ها درست کرده است و آن‌ها نمی‌توانند از فشار و عذاب این عقده خلاص شوند و دستور ترامپ، نتیجه همان عقده حقارت است.

عاملی اشاره کرد: آمریکا اگر از شدت ناکامی، خسارت مالی، خسارت جانی و خسارت عرضی دق مرگ شود برای ما غیرمنتظره نیست؛ اولین ناکامی آن‌ها در مدیریت منطقه توسط سلفی‌ها و داعشی‌ها و رساندن داعش به ایران بود؛ قرار بود سوریه، عراق و لبنان با دست داعشی‌های وهابی سقوط کند، آن‌ها داعش را با هزینه فراوان برای ایران درست کرده بودند و برنامه این بود که یک سوم ایرانی‌ها در ورود داعشی های سوریه و عراق و عربستان به ایران کشته شوند.

وی افزود: سپاه، هفت تریلیون دلار هزینه آن‌ها را بر باد داد و داعش که تا چهل کیلومتری ایران آمده بود هم در عراق و هم در سوریه، ریشه‌کن شد؛ آن‌ها با مقصد تامین امنیت اسرائیل، قرار بود با داعش، حکومت سوریه و لبنان را ساقط کنند تا همسایگان اسرائیل، همه از موالیان اسرائیل باشند اما سپاه همه چیز آن‌ها را بر باد داد و در بیخ گوش آن‌ها خیمه زد؛ آن‌ها از این جهت زخمی هستند و زخم آن‌ها بسیار عمیق است و عمیق‌تر نیز خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در داخل کشور نیز سپاه تمام برنامه‌های آمریکا علیه ایران را بر باد داده است آن‌ها فقط با بنزین می‌توانستند کشور را به‌هم بریزند اما سپاه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها ایران را در بنزین خودکفا کرد بلکه به صادرکننده بنزین تبدیل نمود و آمال و آرزوهای آن‌ها را بر باد داد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: آن‌ها در تحریم برای فشار حداکثری برنامه‌ریزی کرده بودند و برای آن‌ خیلی امیدوار بودند به‌طوری‌که می‌گفتند امسال کریسمس را در تهران جشن خواهیم گرفت، اما اینجا نیز آرزوهای آن‌ها بر باد شد و یک علت مهم آن، سپاه بود.

وی افزود: فازهای متعدد پارس جنوبی، توسط سپاه پاسداران راه‌اندازی شد، اخیراً رئیس جمهور، سه فاز پارس جنوبی را افتتاح کرد که با راه‌اندازی آن، سالانه میلیاردها دلار ثروت به کشور سرازیر می‌شود.

عاملی ادامه داد: الان در تحریم، حیثیت آمریکا زیرسؤال رفته است، او حجم عظیمی از امکانات خود را جمع کرده ولی به هدف نرسیده است؛ فقط از وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۵۰ نفر را بسیج کرده‌اند، پهلوانان جنگ روانی را جمع کرده‌اند، متخصصین سقوط شوروی سابق را بسیج کرده‌اند، دو رئیس جمهور آمریکا گفته‌اند این تحریم‌ها در تاریخ بی‌نظیر است اما به هدف خود نرسیده‌اند.

وی گفت: با این کار آمریکا در برابر یک کشور جهان سومی، کاملا بی‌حیثیت می‌شود. آن‌ها برای جبران بی حیثیتی، به همه چیز دست می‌زنند و چون بیشتر از همه از سپاه زخمی هستند لذا سپاه را در لیست تروریست‌ها گذاشتند تا قدری دلشان خنک شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آن‌ها در سیل اخیر انتظار داشتند که ماهی‌های خوب بگیرند اما دیدند فرمانده سپاه تا کمر در داخل آب کار می‌کند، سپاه نه تنها تجهیزات و امکانات خود را به میدان آورد، بلکه دستور داد پاسداران جلوی سیل بخوابند تا به مردم آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: بیشترین عصبانیت آمریکا از موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ایران است؛ این موشک‌ها، مجال هرگونه تحرک در منطقه یا فکر حمله به ایران را از آمریکا گرفته است و همه این موشک‌ها تولید سپاه است، به همین جهت لفظ سپاه مخصوصاً سپاه قدس برای آن‌ها مثل کابوس می‌ماند.

حضرت آیت الله عاملی در ادامه بیان کرد: امروز آمریکا آنقدر جنایت کرده و آنقدر بین ملت‌ها مخصوصا ملت‌های مسلمان منفور شده که هرکس را متهم یا محکوم کند، مدال بزرگ افتخار بر گردن او آویخته است؛ از آن طرف ملت ما، چه انقلابی و چه غیرانقلابی به خوبی می‌داند که کشور را سپاه حفظ کرده است و لذا همه خود را مدیون سپاه می‌دانند، از این رو با این کار ترامپ، دولت آمریکا هرچه در ایران طرفدار داشت از دست داد.

وی افزود: اگر قرار باشد دولتی در لیست تروریست‌ها باشد، آمریکا است؛ تروریسم در دنیا سه رکن دارد، صهیونیسم، وهابیت و منافقین و همه را آمریکا درست کرده است؛ ۷۰ سال است اسرائیل با کمک آمریکا حمام خون در فلسطین راه انداخته است، القاعده، طالبان و داعش نیز همه از شاخه‌های وهابیت هستند و همه توسط آمریکا درست شده‌اند.

عاملی اظهار داشت: کلینتون گفت القاعده ساخته دست آمریکا است و ترامپ گفت داعش توسط اوباما ساخته شده است؛ اگر دنیا از صهیونیسم، وهابیت و منافقین خلاص شود، هیچ تروری در دنیا اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین وقاحت بسیار بزرگی لازم است تا آمریکای تروریست مجموعه‌ای مثل سپاه را که ریشه داعش را خشکاند، تروریست بنامد.

وی گفت: من از دولت ایران می‌خواهم عکس ۲۹۰ مسافر مظلوم ایرانی را که در فراز خلیج فارس توسط ناو ونسینس آمریکا جان خود را از دست دادند را منتشر کند و از جوان‌ها می‌خواهم عکس این مظلومین را به ترامپ و سایت‌های دولت آمریکا ارسال کنند تا شاید آن‌ها حیاکنند.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: دست منافقین به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه که در بین آن‌ها امام جمعه، آیت الله، رئیس جمهور، نخست وزیر، نماینده مجلس و قاضی وجود دارد آغشته است؛ این تروریست‌ها به مشاوران پمپئو و جان بولتون تبدیل شده‌اند و معنی ورود آن‌ها به کاخ سفید این است که ایرانی‌ها باید کشته شوند؛ یعنی انسان‌ها در نگاه آن‌ها درجه‌بندی شده‌اند.

لزوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از اهالی مکرم می‌خواهم هم‌وطنان سیل‌زده را فراموش نکنند و از طریق کمیته امداد، هلال احمر و دفاتر ائمه جمعه وجوه و وسایل را برای اهدا به سیل‌زدگان تحویل دهند.

وی همچنین با اشاره به روز ارتش گفت: روز ارتش را برای ارتشیان معظم نیز تبریک می‌گوئیم و از اینکه آن‌ها هیبت و امنیت کشور ما را تامین کرده و قلعه امنیت برپا کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به موسم پذیرش حوزه‌های علمیه نیز گفت: از جوان‌هایی که آرزوهای بزرگ در خدمت به کشور و اصلاح امت دارند و می‌خواهند نامشان در تاریخ این کشور و تاریخ اسلام ماندگار شود و از جوانانی که به فکر سعه وجودی و خدمات زیربنایی به کشور هستند می‌خواهم این فرصت را از دست ندهند.

عاملی اظهار کرد: از تمام محلاتی که به مناسبت اعیاد شعبانیه اقدام به چراغانی کرده‌اند، تشکر می‌کنم و در این خصوص تشکر ما از جوانان و هیأت امناء محله حسینیه میرزاده خانم مخصوص است.

در حال تکمیل…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن