ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102329
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری اولین جلسه پارلمان دولت مستعفی یمن از سال ۲۰۱۵

برگزاری اولین جلسه پارلمان دولت مستعفی یمن از سال ۲۰۱۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شهر سیئون در استان حضر موت یمن امروز (شنبه) شاهد برگزاری اولین جلسه پارلمان دولت مستعفی یمن از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ بود. یک منبع در دولت مستعفی یمن به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عبد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شهر سیئون در استان حضر موت یمن امروز (شنبه) شاهد برگزاری اولین جلسه پارلمان دولت مستعفی یمن از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ بود.

یک منبع در دولت مستعفی یمن به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی) به همراه تعدادی از سفرای کشورهای عربی و غیر عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس امروز برای حضور در افتتاحیه پارلمان دولت از ریاض وارد فرودگاه بین‌المللی سیئون شدند.

به گفته این منبع، اعضای پارلمان جلسه انتخاب هیئت رئیسه جدید پارلمان را آغاز کردند. آنها در نهایت با تعیین سلطان البرکانی به عنوان رئیس پارلمان به توافق رسیدند.

طبق اظهارات این منبع پارلمانی، بیش از ۱۴۳ عضو این پارلمان در جلسه امروز حضور یافتند.

به گفته محمد الحاج الصالحی، یکی از اعضای این پارلمان گفت: دولت (مستعفی) از حد نصاب قانونی برای تشکیل جلسه برخوردار شد.

هادی در این جلسه از نیروهای انصارالله خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و صلح را در پیش گیرند.

رئیس جمهور مستعفی یمن افزود: امروز یمنی‌ها یکی از مهم‌ترین نهادهای دولت خود را پس گرفتند، از تمامی نمایندگان پارلمان که در جلسه امروز حضور نیافتند می‌خواهیم به پارلمان بازگردند.

سلطان البرکانی، رئیس این پارلمان نیز از اعضای کابینه و مسئولان خواست به عدن بازگردند.

او با تاکید بر اینکه جلسه امروز پارلمان در سیئون “مطابق با بندهای قانون اساسی” برگزار شد، از هادی خواست دستوری برای بازگشت همه مسئولان کشور برای انجام وظایف‌شان صادر کند.

دولت مستعفی یمن از شورای امنیت خواست “انصارالله را مسئول مانع‌تراشی در اجرای توافقنامه صلح استکهلم در حدیده اعلام کند”.

شهر سیئون امروز شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی و پرواز هلی‌کوپترها برای تامین امنیت جلسه پارلمان بود.

روز جمعه تعدادی از اعضای پارلمان دولت مستعفی یمن به همراه معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی و تعدادی از وزرای آن وارد شهر سیئون شدند.

فیاض النعمان، رئیس مرکز اطلاع رسانی هیات دولت مستعفی یمن در مذاکرات صلح نیز مدعی شد: سازمان ملل باید بداند، اینکه نیروهای انصارالله به مانع‌تراشی‌های خود در اجرای توافقنامه استکهلم ادامه می‌دهند، به دلیل اقدامات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن است و این سازمان باید اقداماتی جدی را برای اجرای این توافقنامه و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه آنها اتخاذ کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن