ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102443
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
  • 342 بازدید
  • ارسال توسط :
محور مقاومت و دیپلماسی اقتصادی در دولت مغفول است/ علی باقری مهمان نشست سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان خواهدبود

محور مقاومت و دیپلماسی اقتصادی در دولت مغفول است/ علی باقری مهمان نشست سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان خواهدبود

رضا قلعه نوی دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری جامعه اسلامی دانشجویان که صبح امروز در ساختمان امام صادق برگزار شد گفت:همایش سیاسی و بین المللی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با دو محور مسائل سیاسی داخل کشور و مسائل برجسته جهان اسلام انشالله در ۲۹ فروردین ماه الی ۱ اردیبهشت در هتل […]

/

رضا قلعه نوی دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری جامعه اسلامی دانشجویان که صبح امروز در ساختمان امام صادق برگزار شد گفت:همایش سیاسی و بین المللی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با دو محور مسائل سیاسی داخل کشور و مسائل برجسته جهان اسلام انشالله در ۲۹ فروردین ماه الی ۱ اردیبهشت در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزارخواهد شد.

وی افزود: ما در این همایش از افراد سیاسی، بین الملل، لشگری و کشوری دعوت به عمل آورده‌ایم و حضور این افراد با تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا تلاقی پیدا کرد و همین امر سبب شد تا  در بحث حضور این چهره ها استقبال خوبی شود و افراد سیاسی در این نشست حضور یابند.

وی افزود: ما در محور بین الملل در سه موضوع اساسی به بحث و گفتگو خواهیم پرداخت، موضوع اول یعنی «تبیین جایگاه قدرت منطقه‌ای ایران»  که بسیار موضوع مهمی است. محور بعدی «مقاومت و دیپلماسی اقتصادی» است که بحث مهم این همایش است, که در این دولت متاسفانه مورد غفلت واقع شده است و اگر هم دیپلماسی اقتصادی‌ای بوده, دیپلماسی رسانه‌ای بسیار ضعیف موجب شده تا دستاورد‌های اقتصادی به خوبی به افکار عموم ‌مردم منتقل نشود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه ما در حوزه مقاومت خوب عمل کرده و توانستیم با رشادت‌ها و لطف مدافعین حرم آن‌ها را از منطقه بیرون برانیم. در این زمان فضا باز است تا به بحث دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی عمومی پرداخته شود. همانطور که در بیانیه حضرت آقا خطاب به جوانان اروپایی مشاهده کردیم، در حال حاضر نقش دانشجو این است که بتواند از این فرصت استفاده کرده و در مسیر واحد که همان امت واحده است قدم بردارد.

قلعه نویی خاطر نشان کرد: نکته بعدی که ما در این همایش به آن می‌پردازیم نقش جایگاه حقوقی و جایگاه دیپلماسی رسانه‌ای جهموری اسلامی ایران است که در این راستا از مرضیه هاشمی دعوت به عمل آمده که در این مورد به تبیین این موضوع بپردازند. برای تبیین نقش جایگاه منطقه‌ای ایران نیز از جناب آقای دکتر علی باقری معاون سابق شورای عالی امنیت ملی دعوت به عمل آورده‌ایم تا در حوزه دستاورد‌های سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی به طور مشخص به واکاوی پرداخته شود.

وی در ادامه گفت:  بحث انتخابات کمیسیون تشکیلات و هیات عالی نظارت اتحادیه دانشجویان  موردی دیگر است که ذیل این همایش برگزار خواهد شد؛ و همچنین ششمین مجمع نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که از دفاتر ۸۰ گانه حضورپیدا خواهند کرد برگزار خواهد شد.

در بحث سپاه پاسدارن نیز آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که اولین فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیز بوده‌اند حضور خواهند داشت تا در ارتباط با محوریت تروریست و سپاه صحبت شود.

 

او با بیان اینکه این همایش «جوان پیشرو در مسیر تمدن سازی» نامگذاری شده است افزود: در این همایش یه بحث جوانگرایی و بحث تمدن سازی و امت واحده پرداخته خواهد شد. مبحث های دیگر نیز حول محور افول قدرت منطقه‌ای عربستان و همچنین محوریت فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به اولین فصل‌نامه تخصصی بین الملل دانشجویی به نام «همشاگردی دیپلماتیک» که در این همایش توزیع خواهد شد بیان داشت:  محور‌های این فصلنامه عبارتند از : سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران, سیاست خارجی جمهوری اسلامی در منطقه, سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های قدرت‌های هژمون در منطقه غرب آسیا خواهد بود.موضوع اصلی این فصل‌نامه نیز بحث دیپلماسی کارآفرین و دستاورد‌های سیاسی انقلاب اسلامی ایران در منطقه خواهد بود.

دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دستاورد‌های بین الملل محور‌هایی که بنده در صحبت‌هایم مشخص کردم محور‌هایی است که یک دانشجوی انقلابی می‌بایست آن‎‌‎ها را رصد کرده و در زمان و موقعیت‌ها نسبت به آن محور‌ها واکنش نشان دهد و به کنشگری بپردازد و واضح است که امروزه دانشجویان یکی از ابزار‌های دیپلماسی فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند. این محور‌ها موضوعاتی هستند که یک دانشجوی تراز اول انقلاب اسلامی می‌بایست آن‌ها را رصد کرده و در زمان‌های مهم و موقعیت‌های مناسب نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده و اعلام مواضع کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن