ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102477
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲:۳۶
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
چهره هنری سال 98 در استان فارس معرفی شد

چهره هنری سال 98 در استان فارس معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس با برگزاری مراسم رونمایی تازه‌ترین آثار و تولیدات نویسندگان فارس در حوزه هنری و معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان برگزار شد. در این آئین چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس با برگزاری مراسم رونمایی تازه‌ترین آثار و تولیدات نویسندگان فارس در حوزه هنری و معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان برگزار شد.

در این آئین چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس در رشته‌های مختلف انتخاب شدند. در بخش ادبیات در گرایش ادبیات داستانی سیدحسن حسینی ارسنجانی ، در گرایش شعر ایوب پرندآور و در گرایش ادبیات کودک و نوجوان هادی فردوسی، غلامرضا کافی در بخش پژوهش‌های هنری، سهیلا نیک سرشت در بخش هنرهای تصویری، علیرضا اسدپور در بخش هنرهای نمایشی، عمران جمالی در بخش موسیقی و سرود، سعید صادقی در بخش هنرهای تجسمی و محمد محمودی نورآبادی در بخش ادبیات پایداری به عنوان چهره‌های سال برگزیده شدند.

محمد محمودی نورآبادی به پاس کسب موفقیت‌های مکرر در جشنواره‌های کشوری، تولید آثار هنری با محتوای انقلابی، جریان سازی در حیطه هنر انقلاب اسلامی و پاسخ به جریان‌های معاند به زبان هنر از بین 9 هنرمند برگزیده به عنوان چهره هنری سال98 معرفی شد.

رشادت شهدای مدافع حرم زیر چاپ می‌رود

محمودی نورآبادی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تازه‌ترین هنرنمایی‌هایش در عرصه داستان گفت: اخیرا بیشتر به شهدای مدافع حرم پرداختم و سه اثر زیر چاپ دارم که قالب آن‎‌ها زندگی‌نامه داستانی شهداست و انتشارات شهید شیرازی در تهران قرار است آنها را منتشر کند.

وی گفت: اولین کتابی که در این باره به مرحله چاپ رساندم،  «سه نیمه سیب» درباره دو برادر ایرانی و ساکن قاسم‌آباد مشهد است که هرچه تلاش می‌کنند تا از طریق راه‌های قانونی به سوریه بروند، به نتیجه نمی‌رسند؛ در نهایت در سال 94 در پوشش مدافعان افغانستانی با نام‌های متفاوت راهی سوریه شده و بعد از چند ماه در یک زمان در تدمر سوریه به شهادت می‌رسند.

این نویسنده فارسی ادامه داد: پس از آن کتابی داستانی به نام «شاه نشین در شام» در رابطه با زندگی برادر شهیدم ستار محمودی نوشتم. کتاب «دیده بان صبح، نگران عصر» هم روایتی داستانی از زندگی شهید مدافع حرم صفدر حیدری از بچه‌های نورآباد ممسنی فارس است که آخرین کتابی است که نوشتن آن را تمام کرده و به انتشارات تحویل دادم.

چهره هنری سال98 بهترین اتفاق فرهنگی سال گذشته را دیدار خانوادگی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: انگشتری که امام خامنه‌ای به من هدیه دادند بهترین وشیرین‌ترین اتفاق سال گذشته‌ام بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: اهتمام اعضای ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی سبب موفقیت جدی برنامه‌های امسال شد.

محمد کرم اللهی افزود: حمایت امام جمعه فرهنگ‌دوست و استاندار و معاونین هنرپرور استان از یکسو و همراهی جدی فرمانداران به عنوان دبیران ستاد روسای ادارات تبلیغات اسلامی به عنوان دبیران و مسوولین کانون های بسیج هنرمندان به عنوان دبیران اجرایی از سوی دیگر موفقیت جدی ما را رقم زد.

 دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی و رئیس حوزه هنری فارس گفت: تشکیل ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی، دبیر اجرایی و کمیته ها و تشکیل دبیرخانه های شهرستانی گام اول و مهم این رقابت بود. 

کرم اللهی با اشاره به رشد برنامه‌‌های شهرستانی و رسیدن به قریب 400 برنامه در سراسر استان گفت: نام بردن از تک تک برنامه ها در حوصله جلسه نمی‌گنجد اما برنامه‌های خوب و متنوعی در سراسر استان شاهد بودیم. : تمامی دستگاه‌ها بی ادعا اما با عزمی راسخ در برگزاری این هفته مشارکت جستند.

رونمایی از هفت اثر نوانتشار از اهالی هنر و قلم فارس

 در این مراسم از هفت  اثر نوانتشار از اهالی قلم و هنر فارس رونمایی شد و نویسندگان دقایقی پیرامون آثارشان سخن گفتند.

عبدالعلی دستغیب درباره تازه ترین اثرش با عنوان «کتاب شعر» که مجموعه‌ای از مقالات انتقادی با موضوع چیستی شعر و نگاه فنی این چهره ماندگار نقد ادبی به تعریف شعربود، سخن گفت.

همچنین مجموعه شعرهای عاشقانه عفیف ایوب پرندآور با عنوان «بیش از تمام اهل زمین دوست دارمت» از دیگر آثار تازه نشر حوزه هنری فارس بود که در این مراسم رونمایی شد؛ این مجموعه به کوشش پریچهر کوهنورد گردآوری شده و حاوی نقدهایی از چند چهره برجسته ادبیات انقلاب اسلامی بر آثار پرندآور است. سپس آرزو حقیقی درباره کتاب خود با عنوان دفاع مقدس در آئینه رمان نوجوان عنوان کرد: ادبیات همیشه در خدمت انسان سازی و پویاسازی جامعه بوده است.

مسئول کانون پرورش فکری شهرستان نی ریز ادامه داد: ضروری است نویسندگان تجربیات نسل انقلاب و دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند؛ در این پژوهش به آسیب شناسی با هدف تولید کتاب ایرانی برای نوجوان ایرانی پرداختم.

در ادامه فاطمه تسلیم جهرمی درباره کتاب کالبد شکافی طنز در شعر متعهد، مجید خادم که همراه با صدیقه قانع و زهرا قادرپور جلد اول شناخت نامه داستان نویسان فارس را تدوین کرده و هاشم کرونی درباره مجموعه نقدهایش بر آثار شاعران انقلاب اسلامی با عنوان فراتر از خط کشی‌ها سخن گفتند. و  پروانه نجاتی بانوی شعر شهدا به معرفی تازه‌ترین مجموعه شعرهای آیینی اش با عنوان سهم ارادت پرداخت و گفت: اساس شکل گیری این مجموعه شعر تقاضای جامعه مداحان کشور بود. وی در ادامه یک غزل عاشقانه در فراق امام زمان (عج) قرائت کرد.

همچنین حوزه هنری فارس از محمد صادق علیپور کارگردان تئاتر و بهرام میرزایی کارگردان نمایش مهنا به عنوان دو هنرمند موفق در عرصه هنرهای نمایشی به سبب تولید کارهای ارزشی در عرصه نمایش تقدیر به عمل آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن