ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102590
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۳۴
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
استقبال امارات از وتوی مصوبه کنگره درباره ائتلاف سعودی

استقبال امارات از وتوی مصوبه کنگره درباره ائتلاف سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أنور قرقاش» وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات عربی متحده، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر وتوی مصوبه کنگره آمریکا درباره قطع کمک‌ها به ائتلاف سعودی علیه یمن را ستود. قرقاش صبح امروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أنور قرقاش» وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات عربی متحده، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر وتوی مصوبه کنگره آمریکا درباره قطع کمک‌ها به ائتلاف سعودی علیه یمن را ستود.

قرقاش صبح امروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تأکید ترامپ بر حمایت از ائتلاف عربی در یمن، نشانه مثبت و خوبی است».

 

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مصوبه کنگره که خواستار قطع حمایت نظامی این کشور از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن بود را وتو کرد. (جزئیات بیشتر)

این قطعنامه، ۲۳ اسفند سال گذشته با ۵۴ رأی موافق و ۴۶ رأی مخالف در مجلس سنا و ۱۵ فروردین سال جاری، با ۲۴۷ رأی در برابر ۱۷۵ رأی در  مجلس نمایندگان به تصویب رسید. کاخ سفید قبلاً تهدید کرده بود ترامپ این مصوبه را وتو خواهد کرد.

آمریکا از زمان آغاز جنگ علیه یمن با ارائه کمک‌های اطلاعاتی و فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات از ائتلاف متجاوز به یمن حمایت کرده و در شعله‌ور ماندن آتش جنگ در این کشور فقیر عربی نقش عمده‌ای ایفا کرده است. 

حملات ائتلاف سعودی در یمن به نابودی زیرساخت‌های یمن و شیوع فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

منابع مختلف آمار کشته‌ها در این جنگ را ده‌ها هزار نفر برآورد می‌کنند. سازمان‌های بشردوستانه گفته‌اند از زمان آغاز جنگ دست‌کم ۸۵۰۰۰ کودک از گرسنگی جان باخته‌اند و حدود ۱۴ میلیون نفر در معرض خطر قحطی قرار دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن