ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102603
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
  • 136 بازدید
  • ارسال توسط :
دیدار ظریف با رئیس مجلس ملی ترکیه

دیدار ظریف با رئیس مجلس ملی ترکیه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور رایزنی با مقامات ترکیه در آنکارا به سر می‌برد در ادامه رایزنی‌هایش با «مصطفی شنتاپ» رئیس مجلس ملی ترکیه دیدار و گفتگو کرد. وزیر خارجه ایران پیش از این هم سه […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور رایزنی با مقامات ترکیه در آنکارا به سر می‌برد در ادامه رایزنی‌هایش با «مصطفی شنتاپ» رئیس مجلس ملی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از این هم سه دور با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود مذاکره کرد.

وزیر خارجه ترکیه در دیدار ظریف بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد: بر مواضع خود در این زمینه ایستاده‌ایم و از برادران ایرانی حمایت می‌کنیم.

وی به دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز رفت.

در دیدار ظریف و اردوغان طرفین در این دیدار ضمن مخالفت با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بر گسترش روابط دوجانبه در چارچوب توافقات بین دو کشور در حوزه‌های پنجگانه و تقویت روابط اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات سوریه، یمن و شمال آفریقا رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد.

ظریف دیشب در دومین مقصد سفرش به منطقه و پس از رایزنی‌های یک روزه در دمشق با مقامات سوریه، وارد آنکارا شد.

سفر به ترکیه دومین سفر ظریف طی ماه جاری (فروردین ماه) است. او اول فروردین ماه در سفری دو روزه برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اسلام ستیزی و پس از اقدام تروریستی نیوزیلند راهی استانبول شد و دوم فروردین ماه در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان و «نزار خیرالله» معاون وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن