ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102736
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
  • 141 بازدید
  • ارسال توسط :

عربستان در یمن شکست درو کرد!

العالم – يمن تعدادی از ناظران بر این عقیده اند که هدف رسانه های سعودی از راه انداختن این سر و صداها، سرپوش گذاشتن بر شکست فجیع عربستان در یمن است مخصوصا الان که حتی طرفداران عربستان هم فهمیده اند که ریاض و ابوظبی در این جنگ شکست خورده و به رغم تلاش های آمریکا […]

العالم – يمن

تعدادی از ناظران بر این عقیده اند که هدف رسانه های سعودی از راه انداختن این سر و صداها، سرپوش گذاشتن بر شکست فجیع عربستان در یمن است مخصوصا الان که حتی طرفداران عربستان هم فهمیده اند که ریاض و ابوظبی در این جنگ شکست خورده و به رغم تلاش های آمریکا و غرب برای نجاتشان، در باتلاق یمن گرفتار شده اند.

حمله های هوایی جدید عربستان به صنعا، مانع بازگشت کودکان به مدرسه شده و ترس و وحشتی به دل کودکان و زنان انداخته است مخصوصا که هدف اصلی این حمله ها، مناطق مسکونی پرجمعیت بوده است.

در صنعا نیز همه طرف ها خشم و نارضایتی خود را از تشدید حمله های هوایی عربستان اعلام کرده و گفته اند این حمله ها صرفا ترفندهای تبلیغاتی هستند و عربستان و امارات می کوشند به این وسیله به اهالی صنعا القا کنند که آسمان شهرشان هنوز در اختیار جنگنده های آنهاست و هر زمان که بخواهند می توانند آنها را به خاک و خون بکشانند.

هیاهوی تبلیغاتی اخیر عربستان در سایه تحولات نظامی مهمی رخ می دهد که بدون تردید ستون فقرات ائتلاف تجاوز را در هم شکسته و در مقابل تمام کسانی که فریفته این ائتلاف شده بودند و مزدورانشان، بینی آنها را به خاک مالیده است؛ به طوری که عربستان و امارات در استان های ضالع و بیضا در مرکز یمن نیز سیلی های قوی دریافت کرده اند.

در استان ضالع واقع در جنوب یمن، ارتش و کمیته های مردمی یمن مناطقی را بازپس گرفته و ظرف چند روز سه جبهه استراتژیک را باز پس گرفتند. آنها ظرف چند روز جبهه های العود، الخشبه و حمک به مساحت حدودا 250 کیلومتر مربع را پاکسازی کردند؛ در این مساحت بیش از 100 روستا و ده ها منطقه که محل تجمع مزدوران شده بودند آزاد شدند؛ در این بین بر اساس بیانیه ای که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن منتشر کرده است ده ها مزدور از جمله تعدادی از سرکرده های آنها به هلاکت رسیدند. برخی مناطق نیز در عملیات های گسترده محاصره شده اند و تعدادی از خودروها و تجهیزات سنگین مزدوران منهدم شده اند. فرماندهی کل نیروهای مسلح یمن مزدوران متجاوز را که در محاصره قرار گرفته اند، به تسلیم خود و سلاح هایشان و بازگشت به روستاهای خود فراخوانده اند.

استان البیضا نیز صحنه شکست فجیع ائتلاف سعودی بود. در این استان بزرگترین جبهه گروه تروریستی مورد حمایت عربستان و امارات در هم شکست و ارتش یمن جبهه "ذو ناعم" در البیضا را بازپس گرفته و کنترل خود را بر ارتفاعات استراتژیک حلموص تحکیم بخشیده و بیش از 20 منطقه از جمله "شبکه صباح"، "شبکه الدرعیا"، روستای الدرعیا و روستای صلواع و منطقه ای به مساحت تقریبا 12 کیلومتر مربع را آزاد کردند، و این دستاورد با توجه به اوضاع در البیضا و حضور گروه های مختلف داعشی، القاعده و عناصر مسلح حزب الاصلاح اخوانی و گروه های سلفی، پیروزی بزرگی به حساب می آید.

ریاض و ابوظبی به طور جدی و با قدرت این جبهه ها را تقویت می کردند و توانستند تمام گروه های تروریستی در البیضا را زیر یک پرچم جمع کنند. اما این گروه ها به رغم تمام این حمایت ها نتوانستند موفقیت استراتژیکی به دست آوردند و در مقابل ده ها تن از آنها و تعدادی از سرکرده هایشان کشته شدند.

با شکست عربستان و امارات در این جنگ آنهم پس از کشتار هزاران غیر نظامی و تخریب یمن، به نظر می رسد که ائتلاف های داخلی مثل ائتلاف خارجی، رفته رفته دچار فروپاشی می شوند و این بار نوبت قطار آتش بس و مصالحه است که در همه جبهه ها به حرکت درآید. پیروزی های ارتش یمن در استان های الضالع والبیضا، کسانی که پس از توافق اهالی این مناطق – که حمایت خود را ارتش اعلام کرده اند – و اعلام مخالفت اهالی با حضور مزدوران در مناطق خود و نیز خبرهای پراکنده ای از بازگشت برخی شیوخ و شخصیت های اجتماعی به صنعا و اعلام حمایت آنها از ارتش و کمیته های مردمی و نیز انتشار خبرهایی از جدا شدن برخی افسران یمنی از صفوف متجاوزان و بازگشت به صنعا همه و همه تحولاتی هستند که می توان گفت پیامد به بن بست سیاسی و نظامی رسیدن متجاوزان سعودی و اماراتی در یمن هستند.

عبدالرحمن راجح

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن