ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102858
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
  • 382 بازدید
  • ارسال توسط :
علمای یمن انفجارهای سریلانکا و اعدام‌های رژیم سعودی را محکوم کردند

علمای یمن انفجارهای سریلانکا و اعدام‌های رژیم سعودی را محکوم کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انجمن علمای یمن» چهارشنبه‌شب بیانیه‌ای در راستای محکومیت انفجارهای تروریستی در سریلانکا و اعدام‌های رژیم سعودی را محکوم کرد. انجمن علمای یمن در این بیانیه خود گفت که «اسلام و مسلمانان از این جنایت‌ها و عاملان آمریکایی و سعودی آنها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انجمن علمای یمن» چهارشنبه‌شب بیانیه‌ای در راستای محکومیت انفجارهای تروریستی در سریلانکا و اعدام‌های رژیم سعودی را محکوم کرد.

انجمن علمای یمن در این بیانیه خود گفت که «اسلام و مسلمانان از این جنایت‌ها و عاملان آمریکایی و سعودی آنها مبرا هستند».

در ادامه این بیانیه تاکید شده که «اعدام‌های رژیم سعودی علیه اهالی شیعه‌ قطیف و الاحساء و سایر مناطق شرق عربستان تحت عناوین و توجیهات سخیف، محکوم است».

علمای یمن اعلام کردند که «جنایت‌های آمریکا و مزدوران آنها در منطقه و در راس آن دو رژیم سعودی و اماراتی را نمی‌توان تحمل کرد و دیگر نباید در قبال آن سکوت کرد».

 وزارت کشور عربستان سعودی دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از اعدام ۳۷ نفر از شهروندان سعودی به اتهام «فعالیت‌های تروریستی» خبر داده بود.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارشی داد که حکم اعدام این ا فراد در استان‌های ریاض، مکه، مدینه، شرقی، قصیم و عسیر اجرایی شد.

این اقدام رژیم سعودی، واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه داشته است و کشورهایی مانند ایران و نهادهایی مانند اتحادیه اروپا، عفو بین‌الملل و کمیسریای حقوق بشر سازمان ملل آن را محکوم کردند.

دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه «به طور قطع» و «تحت هر شرایطی» با حکم اعدام مخالف است.

در این بیانیه آمده است: «این امر نشان دهنده افزایش روز به روز روند منفی در این کشور است. اعدام‌های دسته جمعی به روند دادرسی عادلانه آسیب می رساند. در عین حال هویت افرادی که اعدام شده اند امکان تحریک تنش مذهبی را دارند. اتحادیه اروپا قطعا و تحت هر شرایطی با مجازات اعدام مخالف است».

جنبش حزب‌الله لبنان هم شامگاه چهارشنبه اعدام شهروندان شیعه در عربستان سعودی را شدیدا محکوم کرد.

مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اقدام رژیم سعودی در اعدام شماری از شهروندان شیعه عربستان به بهانه‌های واهی را محکوم کرد و گفت که آمریکا شریک این جنایت است.

این جنبش در بیانیه‌ای گفت که جنایتی که رژیم سعودی در حق ده‌ها شهروند بی‌گناه مرتکب شد، محکوم است و حزب‌الله ایالات متحده آمریکا شریک اصلی این رژیم در جنایت‌های زشت آن است.

حزب‌الله در این بیانیه‌ تأکید کرد: «ایالات متحده آمریکا مسئول حمایت از نظامی سعودی و نادیده گرفتن جنایت‌های این رژیم از سوی جامعه جهانی است».

مقام‌های پلیس سریلانکا روز یکشنبه اول اردیبهشت (21 آوریل) از وقوع چند انفجار در این کشور آسیایی خبر داده بودند که بنا بر اعلام پلیس، این انفجارها در سه شهر این کشور و حین مراسم «عید پاک» در کلیساها به وقوع پیوست.

در انفجارهای پیاپی یکشنبه گذشته به سه کلیسا و چهار هتل مجلل، دست‌کم 359  نفر جان خود را از دست دادند و 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش بدون ارائه شواهدی از مشارکت در حملات سریلانکا، مسئولیت انفجارهای این کشور شرق آسیا را برعهده گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن