ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 102956
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

استاندار سقطری یمن: اجازه تاسیس تشکیلات نظامی خارجی را نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استاندار جزیره سقطری یمن گفت که «هرگز اجازه نخواهیم داد تا تشکیلات امنیتی و نظامی خارج از قدرت محلی تاسیس شود». به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از الجزیره، وی گفت که «تدابیر جلوگیری از تشکیل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استاندار جزیره سقطری یمن گفت که «هرگز اجازه نخواهیم داد تا تشکیلات امنیتی و نظامی خارج از قدرت محلی تاسیس شود».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از الجزیره، وی گفت که «تدابیر جلوگیری از تشکیل کمربند امنیتی در سقطری و توقف درگیری‌ها در این استان را اتخاذ خواهیم کرد».

چندی پیش نیز «هاشم سعد السقطری» استاندار «سقطری»، اقدامات و تجاوزات امارات در «ارخبیل» و تلاشش برای اشغال این استان راهبردی را محکوم و از دولت مستعفی یمن برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در کشور، انتقاد کرده بود.

 

 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفته بود که حضور نیرو‌های اماراتی در «أرخبیل» نقض آشکار کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی و انسانی است و به منزله دخالت آشکار در امور کشور‌های دیگر است.

جزیره سقطری یمن مجمع‌الجزایری است که در غرب اقیانوس هند، در دهانه تنگه عدن و بین دو قاره آسیا و آفریقا قرار دارد و بین 40 تا 50 هزار نفر را در خود جای داده است.

 

 

 اشغال جزیره سقطری یا سوکوترا (Socotra) از سوی دولت امارات یکی از رخدادهایی بود که در میانه وضعیت بحرانی کشور یمن اتفاق افتاد و بر خلاف فرودگاه تصورات دولت‌مردان اماراتی بازتاب زیادی را در سطح سیاسی و رسانه‌ای منطقه و حتی جهان به همراه داشت.

 

 

پس از محاصره سقطری در 2 می 2018 از سوی امارات در روز بعد سه جنگنده اماراتی و تانک‌های این کشور به همراه بیش از ۵۰ سرباز اماراتی وارد جزیره سقطری نیروهای اماراتی بر گذرگاه‌های این جزیره نظیر فرودگاه و بندر آن مسلط کردند و از همین روی، بسیاری از یمنی‌ها معتقدند ادعای ائتلاف سعودی-اماراتی در دفاع از شهروندان یمنی تنها دروغی رسانه‌ای است که فرسخ‌ها از واقعیت فاصله دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن