ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103012
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۷:۴۴
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
سعودی ها استاندار سابق المهره یمن را ممنوع الخروج کردند

سعودی ها استاندار سابق المهره یمن را ممنوع الخروج کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، مقامات سعودی به ‘محمد عبدالله بن کده’ استاندار سابق ‘المهره’ و از مخالفان حضور سعودی ها در این استان اجازه خروج از ریاض پایتخت این کشور را نداند.  یک منبع آگاه یمنی امروز (چهارشنبه) به شبکه خبری ‘الجزیره’ گفت که بن کده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، مقامات سعودی به ‘محمد عبدالله بن کده’ استاندار سابق ‘المهره’ و از مخالفان حضور سعودی ها در این استان اجازه خروج از ریاض پایتخت این کشور را نداند.

 یک منبع آگاه یمنی امروز (چهارشنبه) به شبکه خبری ‘الجزیره’ گفت که بن کده در پی این تصمیم سعودی ها با مقامات یمنی تماس هایی داشته و از این موضوع شکایت کرده است.
بن کده از سه ماه پیش تا کنون به دعوت ریاست جمهوری دولت مستعفی در ریاض به سر می برد.
وی در نوامبر (آبان- آذر) سال 2017 در پی مخالفت های خود با حضور سعودی ها در استان مهره واقع در شرق یمن از این منصب برکنار و به عنوان وزیر مشاور تعیین شد.
استان المهره ماه هاست که شاهد اعتراضات و تظاهرات مردم یمن در مخالفت با حضور نیروهای سعودی در خاک این استان و کنترل آن ها بر گذرگاه های مرزی است. عربستان می خواهد از طریق المهره از منطقه مرزی خرخیر (Kharkhir) در عربستان به دریای عرب لوله های نفتی بکشد و مردم یمن مخالف این اقدامات تجاوزگرانه هستند.
نیروهای عربستانی اواخر 2017 وارد استان المهره شدند و حرکت کشتی‌ها و صید در آنجا را منع کردند. همچنین فرودگاه بین‌المللی الغیظه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و مانع پروازهای غیرنظامی در این فرودگاه می‌شوند.
المهره دارای دو گذرگاه زمینی با عمان و نیز بندر ‘نشطون’ است و طولانی‌ترین نوار ساحلی یمن در حدود 560 کیلومتر در سواحل دریای العرب را تشکیل می‌دهد.
عربستان و امارات که به طمع تقسیم یمن همچنان حملات خود را به مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند، تاکنون نتیجه ای جز ویرانی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی کردن هزاران یمنی به دست نیاورده اند.
این تجاوز تمام عیار از فروردین ماه 94 در قالب ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن