ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103060
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۷:۲۴
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشنهاد «انصار الله» به دولت مستعفی یمن برای مبادله هزار اسیر

پیشنهاد «انصار الله» به دولت مستعفی یمن برای مبادله هزار اسیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) و از رهبران جنبش «انصار الله» برای تبادل اسرا اعلام آمادگی کرد. المرتضی در صفحه فیسبوک خود نوشت که ماه مبارک رمضان در حال فرا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) و از رهبران جنبش «انصار الله» برای تبادل اسرا اعلام آمادگی کرد.

المرتضی در صفحه فیسبوک خود نوشت که ماه مبارک رمضان در حال فرا رسیدن است «و هزاران نفر از اسرا و زندانیان از سختی زندان در رنج هستند».

وی ادامه داد: «به همین دلیل از طرف دیگر و به ویژه یمنی‌ها (وابسته به عربستان سعودی) می‌خواهیم که با انجام عملیات تبادل اولیه به استقبال این ماه پر فضیلت برویم».

این مسئول یمنی در ادامه تصریح کرد که بر اساس این عملیات پیشنهادی، دستکم هزار نفر از هر دو طرف آزاد شوند.

المرتضی تأکید کرد که «مسئله انسانی، قابل درگیری و غرق شدن در اختلافات جزئی نیست… و اجرای چنین چیزی، مستلزم اراده قوی و احساس مسئولیت در قبال رنج و درد اسرا است».

وی همچنین خاطر نشان کرد که «همه می‌دانند هر گونه عملیات تبادل [اسرا]، به اندازه‌ای که گام مثبی برای اعتمادسازی و اثبات حسن نیت است، شکستی برای هیچ کس به شمار نمی‌رود».

این مسئول یمنی در پایان ابراز امیدواری کرد که اگر طرف مقابل واقعا اهتمامی به وضعیت اسرای خود دارد، این پیشنهاد توسط طرف مذکور پذیرفته شود.

در همین ارتباط، المرتضی اوایل فروردین ماه گذشته اعلام کرد که عربستان سعودی در اجرای توافق مبادله اسرا که دسامبر گذشته با دولت مستعفی یمن به امضا رسیده بود، کارشکنی می‌کند.

وی گفته بود که «اگر سازمان ملل بخواهد توافق مبادله اسرا را که تحت نظارت و ضمانت آن است، اجرایی کند باید سعودی‌ها را پای میز مذاکرات حاضر کند؛ چون آنها مانع تراشی و کارشکنی می‌کنند  در حالی که آنها هستند که به جای دولت مستعفی تصمیم می‌گیرند».

المرتضی تصریح کرده بود که هیات دولت مستعفی یمن را که جز چیزی که به آن دیکته می‌شود، هیچ اختیاری ندارد در طول سه ماه گذشته تجربه کرده‌اند و محصول آن شکست کنونی است و ادامه این روند هم به معنای ادامه شکست است.

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» در دسامبر گذشته و در جریان مذاکرات استکهلم، لیستی را با یکدیگر تبادل کردند که حدود 15 هزار اسیر نزد طرفین بود.

این تبادل لیست، در راستای مکانیز اجرای توافق بتبادل اسرا بود، ولی هنوز اجرایی نشده است؛ همان گونه که توافق استقرار مجدد نیرو در اطراف شهر «الحدیده» و بندرگاههای آن و توافقات «تعز» وارد فاز اجرا نشده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن