ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103073
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
  • 504 بازدید
  • ارسال توسط :
رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران

رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران

خبرگزاری مهر: «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که به یاوه گویی علیه ایران و البته دیگر کشورهای منطقه عادت کرده و آن را جزئی از وظایف دیپلماتیک خود تلقی می‌کند، به تازگی در گفتگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» ظهارات عجیب و البته توهین آمیزی را در خصوص کشورهای مختلف مطرح کرده […]

خبرگزاری مهر: «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که به یاوه گویی علیه ایران و البته دیگر کشورهای منطقه عادت کرده و آن را جزئی از وظایف دیپلماتیک خود تلقی می‌کند، به تازگی در گفتگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» ظهارات عجیب و البته توهین آمیزی را در خصوص کشورهای مختلف مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه بحرین که سابقه هتاکیِ خارج از موازین دیپلماتیک به دیگر کشورها و مقامات آنها را در پرونده خود می بیند، در سخنانی عجیب به رجزخوانی علیه تهران پرداخته و مدعی شده است: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، در واقع خودش را خفه کرده است!

وی ضمن نادیده گرفتن حمایت‌های رژیم متبوعش از تروریست‌های تکفیری در سراسر منطقه، مدعی شد: ایران در امور کشورهای منطقه مداخله می‌کند و به تسلیح شبه نظامیان می‌پردازد.

این وزیر بحرینی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران و غرب، مدعی شد: توافق صورت گرفته باید به مسأله موشک‌های بالستیک ایران نیز می‌پرداخت اما این اتفاق نیفتاد و شاهد بودیم که چنین توافقی موجب افزایش تهدیدات از سوی ایران شد! ایران باید در سیاست‌های خود در قبال آمریکا را تجدید نظر کند.

وی در خصوص سوریه نیز تأکید کرد که کشورش به دنبال بازگرداندن دمشق به اتحادیه عرب نیست. این مقام بحرینی گفت: نه ما و نه شرکایمان در منطقه به دنبال بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نیستیم. ما می‌خواهیم با سوریه ارتباط داشته باشیم و این به معنای عادی سازی روابط و یا تعجیل برای عادی سازی نیست؛ ضمن اینکه به هیچ وجه تمایل نداریم ارتباطمان با سوریه از کانال ایران و ترکیه انجام شود.

وزیر خارجه بحرین که به متهم کردن ایران به دخالت در امور منطقه عادت کرده، در خصوص یمن نیز سنت شکنی نکرد و ایران را به نقش آفرینی در این کشور متهم کرد! وی همچنین نیروهای مقاومت یمن را به کارشکنی در مسیر صلح متهم کرد!

وی همچنین ضمن نادیده گرفتن اعتراضات شدید در عراق به دنبال توهین آشکارش به مقتدی صدر رهبر جریان صدر، بار دیگر لب به بیان اظهارات توهین آمیز علیه وی گشود. وزیر خارجه بحرین در این خصوص گفت: افرادی در عراق وجود دارند که از خارج دستور می‌گیرند و مقتدی صدر یکی از آنهاست. او همانطور که ایران می‌خواهد به بحرین توهین می‌کند!

گفتنی است، حملات تند وزیر خارجه بحرین به کشورهای مختلف ازجمله ایران در گفتگو با روزنامه سعودی درحالی صورت می‌گیرد که آل خلیفه هم اکنون به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در بحرین و همکاری با ائتلاف متجاوز سعودی در یمن به شدت از سوی نهادهای حقوق بشری بین المللی تحت فشار قرار گرفته است و تلاش می‌کند تا از طریق فرافکنی و متهم کردن دیگران، اندکی از میزان فشارهای داخلی و خارجی بر خود بکاهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن