ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103135
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
اجرای سند ۲۰۳۰ خیانت به انقلاب و خون شهدا است/باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود/برجام تحریم‌ها را افزایش داد

اجرای سند ۲۰۳۰ خیانت به انقلاب و خون شهدا است/باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود/برجام تحریم‌ها را افزایش داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نماز سیاسی – عبادی جمعه در سراسر کشور در حالی برگزار شد که قریب به اتفاق خطیبان جمعه  مسئولان را از اجرای سند ۲۰۳۰ برحذر داشتند که در ادامه می خوانید:    استان تهران مذاکره در چنین شرایطی یعنی ذلّت/ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نماز سیاسی – عبادی جمعه در سراسر کشور در حالی برگزار شد که قریب به اتفاق خطیبان جمعه  مسئولان را از اجرای سند ۲۰۳۰ برحذر داشتند که در ادامه می خوانید: 

 

استان تهران

مذاکره در چنین شرایطی یعنی ذلّت/ باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود

آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های امروز(۱۳ اردیبهشت) تهران با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: باید حریم ماه رمضان را نگه داشت.

وی با بیان اینکه باید فضای خانواده را رمضانی کرد، گفت: در جامعه هم باید معلوم باشد اینجا نظام اسلامی است. اگر قرار باشد در ماه مبارک رمضان علنی بطری آب سر کشیده شود که این با فضای اسلامی نمی‌خواند. حتی در کشورهای غربی برای مقدسات دیگران احترام قائل هستند. امّا برخی‌ها انگار دیگرآزاری دارند؛ ماه مبارک رمضان که می‌رسد شروع به اذیت کردن مومنان می‌کنند. همه باید به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند، نیروی انتظامی هم وظیفه ذاتی دارد که با روزه‌خواری برخورد کند.

امام‌جمعه موقّت تهران سنت افطاری‌های ساده در مساجد را پسندیده دانست و افزود: افطاری دادن بسیار ثواب دارد، مخصوصاً افطاری به فقرا و محرومین.

خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: این عزیزان همیشه عزیز هستند مخصوصاً در سالی که به رونق تولید نام گرفته است. از ارکان رونق تولید این عزیزان هستند. رونق تولید با خود عزّت و مقاومت در برابر دشمن را در پی دارد.

وی، ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت شهید مطری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شهید مطهری اندیشمندی مجاهد بود گفت: ایشان به‌حق، عالم ربانی و مرزبان دین بود.

خاتمی با اشاره به روز معلّم گفت: نظام باید تلاش بیشتری برای معیشت آبرومندانه و عز‌تمندانه دو قشر معلّم و کارگر داشته باشد.

امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: نظام ما نظام عاشق علی است. در تک تک سلول‌های این مردم محبّت علی نقش بسته است. دشمان نظام ما هم از سنخ دشمنان علی هستند. ما در مصافی اینچنینی هستیم. 

خاتمی با بیان اینکه مصاف ما عقیدتی است اظهار داشت: یعنی نه قصه تروریسم مطرح است نه حقوق بشر و نه هسته‌ای. دنیا می‌داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریست پروری هستند. ۴۰ سال است که همیشه در ستیز با آمریکا بوده‌ایم و به فضل خدا پیروز بوده‌ایم و هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم. آنچه مایه نگرانی ترامپ است این شعار انقلابی مرگ بر آمریکای مردم است.

وی ادامه داد: ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم.

خاتمی با بیان اینکه نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم، ادامه داد: از اول انقلاب چندین جنگ راه انداختید. جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و رسانه‌ای و روانی، جنگ سیاسی و الان هم جنگ اقتصادی است. به فضل خدا ملّت بزرگ ایران در طول این چهل سال از این جنگ‌ها پیروز بیرون آمده و از این جنگ آخر هم پیروز بیرون خواهد آمد.

وی، پنج رمز پیروزی در این جنگ‌ها را خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت و وحدت و همدلی دانست و افزود: با این عناصر، ان‌شاءالله در آینده هم پیروز خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود آمریکا بحران‌زده است، گفت: ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است که باج‌گیری می‌کند؛ می‌گوید عربستان پانصد میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تأمین کند، سال آینده هم باید بیشتر بدهد. عجیب است اینطور پول می‌گیرد در حالی که بحران در کشور خودش غوغا می‌کند.

وی با بین اینکه آنچه مهم است مقاومت است و بس، تصریح کرد: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، ده قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملّت بزرگ ایران است.

خاتمی ادامه داد: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.

وی با بیان اینکه ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است، افزود: تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان پر است از این تهدید‌ها. 

خاتمی ادامه داد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواند نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه ملت ما در مقابل تعرض دشمنان تماشاچی نخواهد بود تصریح کرد: ملّت ما مشت محکمی در دهان کسانی خواهد زد که قصد تعرض به آن را داشته باشند و دندان‌هایشان را در دهان خرد می‌کند.

خاتمی، خوی آمریکا را زیاده‌خواهی دانست و افزود: نه فقط نسبت به ملّت ایران؛ بلکه ببینید چه برخوردی با ونزوئلا دارند. نظامی را مردم انتخاب کرده‌اند و آمریکا در مقابل این دولت برآمده از رأی مردم می‌ایستد و از یک عنصر دست نشانده حمایت می‌کند. ملّت ونزوئلا بدانند راه، تنها و تنها مقابله با زیاده‌خواهی آمریکاست.

وی با بیان اینکه با این همه شیطنت و توطئه، احمق‌ترین نظام جهان هم نظام آمریکاست، اظهار داشت: در اوجچ محبوبیت سپاه و در زمانی که نیروهای مسلّح ما بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قصّه سیل، خوش درخشیده و خدمت ارزشمندی به مردم کرده‌اند و در سویدای جان مردم جا گرفته‌اند، این نیرو را به‌عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کنند و سبب می‌شود حتی آن‌هایی هم که چندان با سپاه میانه‌ای نداشتند، یکدست و متحد بشوند در مقابل آمریکا و محبوبیت سپاه بالا برود.

خاتمی تأکید کرد: تردید نکنید آمریکا و قدرت آن در حال افول است و آنکه ماندنی است ملّت بزرگ ایران است.

امام‌جمعه موقّت تهران با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: نباید کسی انتظار داشته باشد خطیب جمعه که زبان مردم است، از این گرانی‌های افسارگسیخته نگوید. قطعاً توطئه دشمنان قسم‌خورده وجود دارد امّا نباید سوءمدیریت ها تحت شعاع این موضوع قرار گیرد.

خاتمی با بیان اینکه تجربه نشان داده با مدیریت جهادی می‌شود کاری کرد که این بساط پیش نیاید، اظهار داشت: از مسئولان محترم می‌خواهیم تصمیماتشان پخته‌تر و سنجیده‌تر باشد. بعد از چهل سال، تجربه آزمون و خطا غلط است. سرمایه و همه چیز نظام، این مردم هستند. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید با مردم صحبت کنید و اقناع کنید. بعد که اقناع کردید، خودبخود زمینه قانون و اجرای قانون فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه مثل آفتاب روشن است ضعف نظارت است. خود مسئولین می‌گویند بسیاری از این گرانی‌ها  هیچ مبنایی ندارد، خب پس چرا جلویش را نمی‌گیرید؟ چرا قاطعانه با سوءاستفاده‌کننده‌ها مقابله نمی‌کنید؟ نزدیک ماه مبارک رمضان است؛ این مردم شایسته هرگونه تکریم و خدمت هستند و جلوی گرانی‌های افسارگیسخته و بی‌رویه باید گرفته شود.

امام‌جمعه موقّت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبادا سیل‌زده‌ها فراموش شوند، اظهار داشت: در گرماگرم قصّه همه از سیل‌زده‌ها می‌گویند، مبادا بعد که قصّه از داغی افتاد، فراموش شوند. مردم وعده‌های مسئولیان را فراموش نخواهند کرد. مسئولان محترم تا رفع همه پیامدهای این حادثه در کنار سیل‌زده‌ها باشند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت طلبه ۴۶ ساله همدانی توسط یکی از اشرار گفت: این طلبه به فیض عظیمی رسید و خوش بحالش. به خانواده‌اش باید تبریک گفت و چون یک داغ است جای تسلیت هم دارد.

خاتمی ادامه داد: تشکر می‌کنم از مردم وفادار همدان که در تشییع این طلبه سنگ تمام گذاشتند و مانور مجدد همبستگی با روحانیت را نشان دادند. همه مسئولان استان همدان هم خوب وارد صحنه شدند بخصوص نیروی انتظامی که در کم تر از ۲۴ ساعت قاتل جنایتکار را به‌ سزای عمل ننگین خود رساند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه این جنایت، پشت صحنه دارد، اظهار داشت: الان وقت آن است مسئولان فضای مجازی بدانند این فضا به این ترتیب، جز آسیب به نظام و مردم، چیز دیگری ندارد. مسئولان، پشت صحنه‌ها را پیگیری کنند و قاتلین پشت صحنه را هم به‌ سزای عمل ننگین خود برسانند.

وی افزود: در حاشیه تقدیر از نیروی انتظامی در ماجرای شهادت طلبه همدانی، جا دارد از طرح‌های هوشمندی که در مقابله با ناهنجاری‌ها اجتماعی در دست اقدام دارند، تقدیر شود.

خبر دردناک اعدام ۳۷ نفر از مسلمان و فعالان اجتماعی عربستان، آخرین نکته‌ای بود که مورد اشاره خطیب جمعه تهران قرار گرفت.

خاتمی با بیان اینکه این خبر دل هر آزاده‌ای را لرزاند و برخی از آن‌ها هنوز به سن‌ قانونی هم نرسیده بودند، اظهار داشت: جنایتکاران سعودی با شمشیر سر این‌ها را جدا کردند فقط هم به جرم اعتقادشان. در این جنایت باید در کنار شاه جلّاد سعودی، ترامپ را دید که به‌عنوام معاون در جرم است.

وی با بیان اینکه دلارهای عربستان، ترامپ را کور و کر کرده و از این رژیمی که اساسش بر آدم‌کشی و غارت است حمایت می‌کند، گفت: آنچه جای تعجب است اینکه چرا سازمان‌های بین‌المللی در قبال این جنایت، خفقان گرفته‌اند. سازمان کنفرانس اسلامی که اسم اسلام را یدک می‌کشد و در کارشان از اسلام خبری نیست چرا در برابر این جنایت سکوت کرده‌ است.

خاتمی افزود: ولی ما مطمئن هستیم این خون‌ها، آل سعود را آل سقوط خواهد کرد. «خون مظلوم از بُن صخره جوانه می‌زند/ بر تن بیدادگرها تازیانه می‌زند». حق این رژیم است که مردم یکپارچه بگویند مرگ بر آل سعود.

 

 

استان سیستان و بلوچستان

اجرای سند ۲۰۳۰ خیانت به انقلاب و خون شهدا است/ بیداد گرانی در بازار

حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس زاهدان برگزار شد گفت: باید تلاش کنیم تا از آخرین فرصت روزهای ماه شعبان استفاده کنیم تا گناهان بخشیده شده و با پاکی و طهارت و بدون گناه ماه مبارک رمضان را آغاز کنیم.

 
وی افزود: رمضان ماه جمع آوری توشه و بهترین فرصت برای دوری از گناه و رسیدن به قرب الهی است پس باید قدر لحظه به لحظه این ماه عزیز را بدانیم و از خداوند توفیق روزه داری مقبول و قرائت قرآن را طلب کنیم. همچنین این ماه باید انسان را از محرمات دور کند و چشم و گوش انسان نیز تنها متوجه باریتعالی باشد.
 
خطیب جمعه زاهدان ضمن اشاره به روز معلم و شهادت آیت الله مطهری، بر لزوم حفظ جایگاه و شان معلمان تاکید کرد و این روز را به همه معلمان و اساتید دانشگاهی تبریک گفت.
 
وی ابزار امیدواری کرد که سفر ریاست قوه قضائیه و اعضای عالی شورای قضایی به سیستان وبلوچستان منشاء خیرات و برکات برای استان باشد و مسئولان و کارکنان دستگاه قضا با سرعت و دقت بیشتری نسبت به رسیدگی به پرونده قضایی تلاش کنند.
 
حجت الاسلام محامی به بیان اینکه ماه رمضان نزدیک است افزود:گرانی در بازار بی داد می کند و مردم برای تهیه مایحتاج خود با دشواری های زیادی مواجه هستند و میطلبد مسئولان امر نظارت بیشتری بر بازار و نحوه توزیع اقلام ضروری شهروندان داشته باشند که البته در این ماه نباید به کمک به هم نوعان و افراد مستمند غافل شویم.
 
خیانت به انقلاب و خون شهدا با اجرای سند ۲۰۳۰


امام جمعه سراوان هم با اشاره به دیدار جمعی از معلمان با مقام معظم رهبری به مناسبت گرامیداشت روز معلم، اذعان کرد: معلمان شخصیت های بسیار ویژه در هر مملکت هستند که در جمهوری اسلامی ایران معلمان با دید انقلابی و دین و پرچم خداوند متعال به تربیت فرزندان بپردازند.
 
 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری افزود: ابلاغیاتی در خصوص سند 2030 در برخی از نقاط در حال اجرا است که این سند با افکار، ایده، فرهنگ و هویت غربی ها نوشته شده که قصد دارند فکر خود را در تمامی ممالک برای رعیتی و سربازی خود گسترش دهند.
 
 امام جمعه سراوان اضافه کرد: افرادی که قصد اجرای سند 2030 در کشور را دارند، دیانت، انصاف و وجدان ندارند  که چنین فصاحتی را برای تربیت فرزندان این مرز و بوم  در کشور برای رعیتی و سربازی غربی ها  ترویج می دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: اجرای سند 2030 در کشور خیانت به مملکت، انقلاب،  خون شهدا و اسلام است.
 
وی تصریح کرد: برخی ها به بهانه برجام، مدت ها کشور را معطل نگه داشتند که یک فرد لگد به دیوار برجام زد، اگر افرادی که دل در گرو شیطان داده بودند، به وعده های انقلابی گوش می کردند، به اینجا نمی رسیدند.
 
امام جمعه سراوان با بیان اینکه قطعا مردم و تاریخ خیانت برخی از افراد را که چه عاقلانه و یا جاهلانه انجام داده اند را فراموش نخواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر دشمن مقابل انقلاب اسلامی ایران آرایش جنگی به خود گرفته که تمامی مسئولین و نخبگان و افراد توانمند باید در میدان احساس مسئولیت کنند.
 
حجت الاسلام بامری با توجه به هفته عقیدتی سیاسی، سپاه پاسداران را یک نهاد انقلابی، مجاهد، بصیر، دشمن شناس و پا در رکاب ولایت دانست که این گروه پا در رکاب ولایت برای اینکه تغذیه فکری معنوی و سیاسی شوند، نمایندگی ولایت فقیه و عقیدتی سیاسی در این نهاد انقلابی دیده شده است.
 
وی دشمن شناسی، ولایت مدار و بصیر بودن پاسداران را به گونه ای بیان کرد که دشمن از آن هراس دارد که این هراس دشمن از سپاه نشان از بالندگی و برازندگی این نهاد انقلابی است.
 
امام جمعه سراوان با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را را ماه برکت، رحمت و مغرفت عنوان کرد و از کاسبان و فروشندگان خواست تا در این ماه انصاف را راعایت و گران فروشی را کنار بگذارند و در پایان به کمک به مستمندان، فقرا و نیازمندان توصیه کرد.
 
دولت در مقابل گرانی ها واکنش نشان دهد


امام جمعه چابهار هم در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: معلمین در علم و تکنولوژی های کشور نقش برجسته ای داشتند باید زحمات شان را قدر بنهیم چراکه دست پرورده آنها هستیم و باید نسبت به آنها تواضع و فروتنی داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی با اشاره به پاسداشت هفته معلم افزود: معلم است که می تواند ما را رشد دهد قدرشناسی نسبت به همه معلمین فداکار می کنیم و معلمان ما باید روحیه شجاعت و شهادت را به متعلمین خود انتقال دهند.
 
خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: در طول چهل سال انقلاب چقدر دانش آموز شهید دادیم، شهید مطهری با قلمش شجاعانه مقابل کفر ایستاد این معلم با بیان نورانی خود در شناخت دشمن تلاش کرد.
 
وی دشمن شناسی را عامل اقتدار ایران دانست و تاکید کرد: دشمن در گذشته دست چدنی خود را در پارچه مخملی می کرد و خودش را نشان نمی داد ولی امروز دست چدنی خود را عملا نشان می دهد بنابراین معلمان ما دشمن شناسی را مانند شهید مطهری اولویت خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: امروز روز جهانی مطبوعات می باشد و امام صادق علیه السلام در حدیثی می فرمایند به مودت اسلام و عشق به اسلام دعوت و آگاهی دادن ارزشمند است خبرنگار نباید جامعه را به اغتشاش بکشد، برخی روزنامه های اصلاح طلب فقط می خواهند جامعه را به اغتشاش بکشند با یک خط می نویسد و صف های طویل بنزین تشکیل می کنند.
 
وی بیخیالی دولت را برای گرانی ها انتقادی عنوان و تصریح کرد: مردم پیاز و سیب زمینی که یکبار ۴۰۰ برابر گران می شود در روزنامه های پلید اصلاح طلبی گرایش به غرب را تبلیغ می کنند و مردم را در زندگی گرفتار کرده، خبرنگار و مطبوعات باید حقیقت را برای مردم بیان کند.
 
وی حلول ماه مبارک رمضان را برکت الهی دانسته و بیان کرد: دوشنبه هفته آینده اگر اول ماه مبارک رمضان معرفی شود، بسیار ماه با برکتی می باشد که روزه آن طبق فرموده خداوند بر ما واجب شد و شیطان ها به غل و زنجیر کشیده می شوند، ماهی که رحمت، برکت و میهمانی خداوند در آن است.
 
وی دولت و نهادهای نظارتی در ماه مبارک رمضان را مسئول پاسخگو دانست و تشریح کرد: دست ها و جنایت هایی در کار است که خرمای ۱۰ هزار تومانی به یکباره ۳۰ هزار تومان می شود، مسئولین به فکر مومنین باشید.
 
امام جمعه چابهار در پایان خاطرنشان کرد: چرا دنیا اصرار دارد ما در کشورمان سند ۲۰۳۰ یا FATF را تصویب کنیم معنی سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش این است که ما در مدارس مان برای آمریکا سرباز و نوکر تربیت کنیم ما حقوق بشر اسلامی داریم.
 
دولت مردان به فکر معیشت مردم و معلمان باشند


امام جمعه دلگان نیز در خطبه های نماز جمعه گفت: دشمن متوجه شده بود که چنین عنصری نقش اساسی در تعلیم جامعه اسلامی دارد، لذا این معلم بزرگ را ترور فیزیکی و به شهادت رساندند و مملکت اسلامی را از وجود ایشان بی بهره ساختند.
 
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری ادامه داد: به پاس خدمات معلمان که همان رسالت انبیا را دارند در تقویم کشورمان روز شهادت آیت الله مطهری را به نام روز معلم نامگذاری کرده اند. پیامبران بزرگ از جمله نبی مکرم اسلام، معلم بشریت بوده اند،بطوری که خداوند به این جایگاه پیامبران به مومنان منت هم می گذارند.
امام جمعه دلگان افزود: اهمیت علم آنقدر بالا است که حضرت امام علی (ع)‌در وصف علم فرمود: آنقدر مقام معلم بالاست که اگر به من یک حرف تعلیم بدهد، من علی خدمتگذار چنین شخصی خواهم بود.
 
وی بیان کرد: دولتمردان وظیفه دارند در جهت رفع نیازمندی ها و حفظ شأن معلمان تلاش کنند و طوری نباشد که این قشر نیاز به شغل دوم داشته باشند، پس درصدد رفع دغدغه های معلمان باشند.
 
وی در ادامه به هفته عقیدتی در سپاه و بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: البته کار عقیدتی سیاسی ، همان کار آگاهسازی، بصیرت افزایی و تقویت مبانی اعتقادی و بنیه های مکتبی است، اگر تقویت مبانی اعتقادی و بنیه مکتبی به خوبی انجام شود، موجب مصونیت کارکنان از لغزش و خطاها خواهد شد.

استان زنجان

پاسخ جمهوری اسلامی به دشمنی‌ها پشیمان کننده‌ خواهد بود/ برجام نمونه روشنی از غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها است

آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با تبریک روز معلم و با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از مردم ولایتمدار زنجان تا از فیوضات ماه میهمانی خداوند متعال استفاده کنند.

وی همچنین معلمان را سازندگان هویت ملت دانست و بر تاکیدات مقا معظم رهبری در رابطه با معلمان نیز اشاره داشت و گفت: معلمان سرزمین ما شهدایی همچون شهید فهمیده و شهید شهریاری را تربیت و تحویل جامعه دادند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تلاش دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: دشمن در مقابل ما با تمام توان خود آرای جنگی به خود گرفته و در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای به نبرد ما آمده که در این راستا باید روحیه برجاانقلابی در تمام آحاد جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید طبق فرموده مقام معظم رهبری در مقابل جنگ تبلیغاتی دشمن آمادگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و در این راستا حواس همه باید جمع باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنجال آفرینی برخی کشورهای منطقه نیز گفت: جمهوری اسلامی با هیچ  کشوری سرجنگ ندارد اما اگر کشوری بخواهد از حد خود عبور کند پاسخ پشیمان کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

وی به خروج آمریکا از برجان نیز اشاره داشت و این موضوع را نمونه روشنی از غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها عنوان کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به سیلی که امسال در برخی از مناطق کشور به وقوع پیوست ابراز کرد: دشمن وحدت ملت ایران را نشانه رفته بود که با هوشیاری مردم به نتیجه نرسیدند.

وی با اشاره به حضور نیروهای حشدالشعبی عراق در کمک رسانی به سیل زدگان ایران این حضور را حاوی پیامهای مختلف عنوان کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز کارگر خواستار برطرف شدن مشکلات این قشر شد و گفت: تلاش همه باید در راستای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید متمرکز شود.

استان همدان

لزوم به کارگیری آرایش جنگی در فضای مجازی/ برخی مدیران ما تفکرات غربی دارند

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تفوی الهی گفت: دعوت به تقوی الهی بهترین توصیه است و نزدیکترین چیزی که میتواند رضای الهی را کسب کند تقوی الهی است.

وی با توجه به قرار گرفتن در اخرین جمعه ماه شعبان به بیان نکاتی مهم از امام رضا(ع) پرداخت و گفت: حضرت در توصیه با اباسعد گفته است که قبل از فرارسیدن ماه رمضان کتاب وجودت را بازخوانی  و هرجا که بد نوشته ای اصلاح و تاریکی وجود خودت را شناسایی بکن.
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد : توصیه دوم حضرت این بود که در این مدت باقی مانده مکرر استغفار و تلاوت قرآن داشته باش تا با خلوص وارد ماه مبارک رمضان بشوی.
وی افزود: توصیه بعدی حضرت این بود که هیچ امانتی را در عهده خودت نگه ندارد مگر آنکه ادا کنی و یکی دیگر از توصیه ها تطهیر قلب ها از هر نوع کینه قبل از ماه مبارک رمضان می باشد.
امام جمعه همدان ادامه داد: حضرت رضا(ع) در آخر فرمودند در این روزهای پایینی این جمله را بگو که پروردگارا در این چند روز گذشته ما را نبخشیده ای در باقی مانده ماه مبارک رمضان گناهان ما را ببخش و این هدیه امام رضا (ع)به ما بزرگواران است زیرا خداوند متعال در ماه شعبان به دلیل اینکه مقدمه ورود به ماه رمضان است انسانهای زیادی را نجات میدهد.

وی با اشاره به خطبه های امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت:حضرت گفته قبل از انی که شما را بکشند خودتان حساب کتاب خودتان را داشته باشید 
قرار است ما در مهمانی ای قرار بگیریم کنار سفره ای بشینیم که بقیه الله در ان نشسته است و آنهایی میتوانند به تکامل برسند که اهل حساب و کتاب باشند و بدترین خسارت ها این است که انسان خودش را ببازد.

حجت الاسلام شعبانی در خطبه های دوم نماز جمعه همدان به اهمیت هفته معلم پرداخت و گفت:  معلمین عزیز ما تربیت کنندگان فرزندان ما و کسانی هستند که هویت این کشور به دست این عزیزان است.

وی با تاکید بر اینکه اساسی ترین کار معلمان ما هویت بخشی به فرزندان است افزود : قلب تپینده جامعه دست معلمان ما است و باید به مسایل معیشتی این قشر رسیدگی شود و اینها باید ارامش ذهنی داشته باشند تا بتوانند تفکر را انتقال دهند و آینده کشور ما به دست معلمان است

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت:  یک سری از بخش های این سند مخالف صریح با قران کریم است

وی اظهار کرد: متاسفانه  در استان یک عده ای در اموزش و پرورش به صورت موذیانه داشتند انجام میدادند و خود وزیر هم گفت باید از اجرای سند در ان بندهایی که مخالف صریح قران است جلوگیری شود.

حجت الاسلام شعبانی تاکید کرد: با اجرای سند 2030 برخی میخواهند برای اسراییل سرباز تربیت کنند.

وی با بیان اینکه وجود تفکرات غربی در برخی مدیران مشکل ساز است گفت: مدیریت جامعه دست اندیشه ها است و اگر اندیشه غربی باشد دچار مشکلات اساسی خواهیم شد و این ملت اجازه نمیدهد تفکرات غربی باشد.

امام جمه همدان اظهار کرد: ما خودمان سند تحول را داریم و سند تحول منطبق با فرهنگ بومی ما هست و باید در عمل مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت طلبه شهید مصطفی قاسمی گفت: حضور با شکوه شما مردم در تشییع جنازه این شهید نشاندهنده پیوند بین روحانیت و مردم بود.

حجت الاسلام شعبانی ضمن قدردانی از نیروهای انتظامی به مساله شناسایی و برخورد با اراذل اوباش تاکید کرد و گفت: از پلیس فتا مبخواهیم که فضای مجازی را مدیریت و درمان کند

وی گفت: فضای مجازی دردی است  که جامعه را درگیر کرده است, مباحثی همچون ترویج خشونت,  سست شدن خانواده,دعوت به اشوب ها,  عدم ثبات در قیمت خودرو, هجوم به ارزش ها و …. همه در فضای مجازی رخ میدهد.
امام جمعه همدان  با انتقاد از اینکه چرا مسولین ما در فضای مجازی آرایش جنگی نمیگیرند افزود: ما مخالف فضای مجازی نیستیم ما مخالف این بی بندوباری ها هستیم و حرف مردم مدیریت فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: این آزادی ارزش های ما را به خطر می اندازد و این ازادی نیست اسارت است

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: فضای مجازی امروز تبدیل به فضای سردرگمی برای مردم شده است و کسانی که متولی هستند امروز باید آرایش جنگی بگیرند و فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی در پایان بر مدیریت قیمت ها تاکید کرد و گفت: اینکه چند دلال بیایند و در قیمت ها التهاب ایجاد کنند مورد قبول ما نیست و مسولین نباید آرامش جامعه را بهم بزنند.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ:

پاسخ اعتماد به جوانان پویایی ایران و ناامیدی دشمنان است 

امام جمعه کبودراهنگ گفت:مسئولین کشور از اندوخته ها و ذخایر نظام در چهل سال که همین جوانان انقلابی هستند استفاده کنند و عرصه برای فعالیت جوانان هموار شود.

حجت الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه کبودراهنگ که در مسجد جامعه این شهر برگزار شد اظهار کرد: فرمان مقام معظم رهبری برای آمادگی در مقابل حمله دشمنان در روزهای اخیر فرمان کاملا مهمی است.

وی افزود: نسل انقلاب در طول چهل سال نسلی است که امروز با تجهیز به سلاح علم و و ایمان در مقابل دشمنی ها ایستادگی خواهد کرد.

امام جمعه کبودراهنگ گفت: آرایش نظامی دشمنان حیله ای بیش نیست و آرایش اصلی آن ها در دسیسه ها و فتنه های هر روز آن ها برای مردم ایران است و اجرای سند ۲۰۳۰ از همین در راستای پیروزی بر فرهنگ استقامت و ایمان است.

باقری در ادامه بیان کرد:  مقام معلم مقام انسان ساز در جامعه است و و این کار با ارزش با هیچ حقوقی قابل جبران نیست.

وی  با اشاره به وظایف کارگران در جامعه اسلامی تاکید کرد: اهمیت به کارگران وظیفه مسولان است و کارگران وظیفه سازندگی اقتصادی در جامعه را ایفا کنند.

امام جمعه کبودراهنگ تصریح کرد: در هر زمان که له جوانان این مرز و بوم اعتماد شده است پاسخ اعتماد مسئولین را داده اند و پاسخ جوانان نخبه ایرانی همیشه پویایی ایران و نا امید کردن دشمنان بوده است.

امام جمعه موقت تویسرکان حجت الاسلام امیری

ماه رمضان خود نگه داشتن از مادیات است و در عین حال دعوت شدن به ضیافت الهی و استفاده کردن از معنویات است.

بزرگداشت روز معلم و تبین جایگاه معلمین و دیدار رهبری با معلمین نشان از اهمیت این روز است.

وهمچنین بزرگداشت دو فقیه و محدث نامدار شیعه شیخ صدوق و شیخ کلینی را داریم و حوزه های علمیه و همه مسلمین مدیون این دو بزرگوار است.

 روز جهانی مامایی رابه همه این بزرگواران تبریک عرض می کنیم و به ویژه بخش مامایی بیمارستان تویسرکان که رتبه برتر اول در استان را بدست آوردن  و مورد تقدیر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفتند.

حادثه ترور شهید حجه الاسلام قاسمی بود.۱.تقدیر از نیروی  های انتظامی  و نظامی که کمتر از ۲۴ساعت قاتل را به سزای عمل  خود رساندند.۲.ترور کور حاکی از عجز دشمن در  مقابله منطقی و قدرت نظامی است.۲.یکی از بسترهای ایجاد این حادثه ،فضای مجازی است.

چرا با وجود اسیبهای فراوان فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی حتی تشکیل هم نمی شود؟

چرا پهنای باندی که در اختیار سرورهای داخلی گذاشته می شود کمتر از سرورهای خارجی است؟

چرا اینترنت ملی طراحی نمی شود؟

تهمت،تشویش اذهان،سرقت اطلاعات،جولان اراذل و اوباش،تبلیغ اجناس بی کیفیت و تحریک بازار،تشکیک در امور اعتقادی و قانونی بخشی از فساد فضای مجزی می باشد.

حضرت آقا فرمودند:لب کلام سند۲۰۳۰این است که نظام آموزشی کشور ما به سبک زندگی غربی و فلسفه حیات خود را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد نخبگان جامعه به تبیین این سند بپردازند.

استان خراسان رضوی

دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌ بالای تولید داخلی توجه ندارند/ اجرای سند 2030 یعنی تربیت سرباز برای دشمن

ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه در خراسان رضوی بر عدم اجرا شدن سند 2030 و اتکا به تولیدات داخلی تاکید شد.

 

آیت الله علم الهدی:

دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌ بالای تولید داخلی توجه ندارند/ آمریکا و انگلیس دنبال سرباز از طریق سند 2030 هستند

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما در مقابل آرایش جنگی دشمن در میدان سیاسی و اقتصادی و فضای مجازی، آرایش جنگی بگیریم؛ این فرمایش یک توصیه و سفارش نبود؛ فرمانده کل قوا و حجت امام زمان و فرمانده از سوی وجود اقدس بقیه الله ایشان هستند؛ ایشان فرمان صادر کردند آرایش جنگی بگیریم.

وی گفت: این یک فرمان عمومی شامل حال مسئولان و دولت و مجلس و قوه قضائیه و شامل حال تک تک مردم است؛ در صف مقدم این جبهه آرایش جنگی ما این دو قشر یعنی معلم و کارگر قرار دارند؛ یعنی نیرویی که باید به میدان این آرایش جنگی بیاوریم نیروی کارگر و معلم ما است؛ در طول 40 سال انقلاب، در روز و هفته معلم از معلم تجلیل شد؛ معلمان را احترام کردند اما امسال روز معلم در سال نخست گام دوم انقلاب است؛ روز معلم روز مطالبه از معلم است؛ 40 سال تجلیل کردیم و برای 40 سال دوم، باید از معلم مطالبه کنیم.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه اولا افتخار قشر معلم این است که دو ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که فضای انقلاب ما با خون یک معلم بزرگ سرخ فام و نورانی شد تصریح کرد: نورانیت انقلاب ما را با تضمین خون یک معلم شهید مرحوم شهید مطهری محقق شد و شما معلمان این افتخار را دارید؛ شما مولود این انقلاب هستید و در این انقلاب متولد و بزرگ شده و درس خوانده و با فرهنگ انقلاب پرورش پیدا کرده‌اید و مدیون این انقلاب هستند.

وی افزود: خانواده‌ای که بچه‌ای را بزرگ می‌کند در بزرگی باید آن را کفالت کند و شما معلمان مدیون انقلاب هستید و باید در عرصه انقلاب، این نسلی را که به شما سپرده شده باید انقلابی تربیت کنید و بار بیاورید و حواستان جمع باشد آمریکا و انگلیسی که آرایش جنگی گرفته‌اند، این نیست که سرباز وارد کنند یا با بمب افکن وارد شوند بلکه آرایش جنگی با نیروهایی گرفته‌اند که در داخل کشور علیه انقلاب بار بیاورند و نیرویی که می‌توانند بار بیاورند، امیدشان به نسلی است که در حال ورود به عرصه است.

آیت الله علم الهدی گفت: آمریکا و انگلیس طبق فرموده رهبری دنبال سرباز از طریق سند 2030 هستند؛ برادر و خواهر معلم برای آمریکا و انگلیس می‌خواهی سرباز درست کنی یا برای اسلام و قرآن؟ برادر و خواهر معلم شما کارمند حقوق بگیر صرف و یا کاسب این عرصه نیستید شما یک عنصر سازنده هستید که این بچه زیردست خود را یا سرباز آمریکایی می‌سازید و یا سرباز اسلامی انقلابی دینی. شما چگونه می‌خواهید این بچه را بار بیاورید؟ از بچه پیش دبستانی گرفته تا فردی که در حال اتمام تحصیل است؛ او را چگونه می‌سازید؟ سرباز آمریکا و انگلیس و یا یک رزمنده مقاوم مقابله کننده می‌سازید؟

وی با اشاره به اینکه امسال سال نخست گام دوم انقلاب است و روز معلم، روز مطالبه از معلم است تاکید کرد: در هر شرایطی از محرومیت باشید اسلام از شما مطالبه دارد؛ عین همین قضیه در عرصه مسئله کار و کارگر نیز است؛ ما از کارگر نیز مطالبه داریم؛ دشمن به میدان جنگ آمده؛ آمار شهدای کارگری و رزمندگان کارگری بالا بود و امروز در عرصه کارگری آمار جانبازان کارگر چقدر است؟ شما در 8 سال دفاع مقدس این کاره بوده‌اید. جنگ دشمن در عرصه اقتصادی شروع شده و شما به عنوان یک رزمنده در این جنگ، در صف اول و پیشاهنگ قضیه و بسیجی جلودار هستید و حساب نقش خودتان را بکنید؛ امروز روزی نیست که در مقام مقدار بهره کارگر و کارفرما و محاسبه آن باشید؛ مسئله از این حرف‌ها گذشته و باید در مورد مجاهده کارگر در مقابل دشمن صحبت و محاسبه کرد به ویژه کارگرانی که در کارگاه‌های تولیدی دانش بنیان فعال هستند.

وی ادامه داد: در میدان اقتصاد، شرکت‌های دانش بنیان حرف اول را می‌زنند و نیروی داخلی کشور ما در این جهت، کم نیست و فوق العاده است؛ برادران و خواهران مشهدی کنار گوش شما در جاده قوچان، تشکیلات پارک علم و فناوری، 4300 جوان تحصیلکرده بین 20 تا 35 سال لیسانس و فوق لیسانس و دکتر و فناور و مهندس را مشغول به کار کرده است. یک نمونه این مسئله فاکتور 8 ثامن دارو است. سیستم‌هایی به وجود آورده‌اند که در نفت و گاز و در پارس جنوبی در مقابل دشمنی که ما را معطل کرد و خیانت کرد سیستم راه‌اندازی کرده‌اند و فعالیت سخت افزاری و نرم افزاری دارند و سیستم آنها از دشمن هم بهتر است؛ در نرم افزار و در عرصه انرژی و تعمیرات نیز پیشرفت داشته‌اند و حال آن که خارجی‌ها گذاشتند و رفتند.

آیت الله علم الهدی گفت: از پارک علم و فناوری مشهد ما دستگاه‌های کشور استفاده می‌کنند و در زمینه صادرات به خارج در منطقه و کشورهای جهان سوم و حتی کشورهای اروپایی نیز فعال هستند و کنار گوش ما در مشهد قرار دارند. اینها در عرصه اقتصادی، هنر دارند و هنرنمایی می‌کنند و از عزیزان مسئول می‌خواهم توجه بیشتری به این عرصه کنند. دستگاه‌های مدیریتی به ظرفیت‌های بالای تولید داخلی توجه ندارد و به نقش اینها یا واقف نیستند و یا عمدا بی‌توجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند آرایش جنگی و مسئولیت نخست در این زمینه متوجه دستگاه‌های اجرایی است؛ آرایش جنگی فرمان عمومی است و هیچ دستگاهی مستثنی نیست؛ اگر جنگ نظامی داشته باشیم در آرایش جنگی همه سلاح‌ها را به میدان می‌آوریم و حال اگر بخواهیم در عرصه اقتصادی آرایش جنگی بگیریم نباید به این ظرفیت‌های داخلی مستعد دانش بنیان توجه کنیم؟ چرا این نیرو را به میدان نیاوریم و استفاده نکنیم و در عرصه‌های بالای اقتصادی کشور در مقابل دشمن جولان ندهد؟ این اشکالی است که به مدیران عزیز وارد است. چرا جریان‌های سیاسی ما مغزشان را با اندیشه غربگرایی پیوند داده و همه چیز را از دروازه غرب می‌بینند. به اقتصاد مقاومتی باید توجه شود و مقام معظم رهبری خبر دارند که در درون ما چه ظرفیتی وجود دارد که این دستور را می‌دهند.

 

امام جمعه موقت سرخس:

اجرای سند 2030 یعنی تربیت سرباز برای دشمن/ بی بصیرت ها بدانند ملت ایران اجازه تربیت سرباز برای دشمنان را نمی دهند

 

حجت الاسلام حسن اکبری نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تمدن بشریت و هر ملتی بستگی به فرهنگ آن جامعه دارد و فرهنگ جامعه به عنوان اساس و پایه جانعه باید غنی و قوی باشد.

 

امام جمعه موقت سرخس با بیان اینکه تکلیف فرهنگ بسیار سنگین و حساس است، گفت: اگر وضعیت آموزش و پرش کشور ما به عنوان دستگاهی که تربیت کننده انسان ها مطلوب باشد آینده ایده آل را داریم.

 

حجت الاسلام اکبری نیا اظهار کرد: برای رشد فرهنگ باید با روحیه انقلابی وارد این صحنه شد و اگر ریل گذاری درست در آموزش و پرورش صورت بگیرد، فرهنگ غنی ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه برای رشد فرهنگ صدور ابلاغیه کافی نیست، گفت: ایجاد فرهنگ غنی نیاز دارد تا وارد میدان شویم و کار کنیم، ابلاغیه هایی که هیچ اقدامی درباره آن انجام نشود فایده ای ندارد و علاوه بر آن ابلاغیه هایی که صادر می شود باید امکان عملیاتی شدن داشته باشد.

 

امام جمعه موقت سرخس تاکید کرد: اولین چیزی که برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش نیاز است روحیه انقلابی و جهادی است زیرا آموزش و پرورش تربیت کننده انسان ها است و یک دانشگاه انسان سازی است و دل ها و اذهان را در دست دارد.

 

حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: این سند 2030 میخواهد براساس فرهنگ غربی فرزندانمان را تربیت کنیم یعنی برای دشمن سرباز آماده کنیم و دانش آموزان و فرهیختگان ما سربازان دشمن شوند.

 

وی افزود: وقتی فرهنگ و تفکر ما غربی شود، دشمن به راحتی ما را کنترل می کند همانگونه که رضا پهلوی را کنترل کردند زیرا او پرورش یافته و نوکر غربی ها بود و به راحتی او را کنترل کردند و در نهایت با یک دستور او را از حکومت برداشتند.

 

خطیب این هفته نماز جمعه سرخس با بیان اینکه مردم ما با روحیه انقلابی در مقابل خواسته ها و تهدیدات دشمنان ایستادند، گفت: بی بصیرت ها پنبه از گوششان در بیاورند و بدانند این ملت اجازه تربیت سرباز برای دشمنان را نمی دهند.

 

 

خطیب موقت جمعه تربت حیدریه:

برخی مسوولان با قلم و بیان خود به دشمن گرا می دهند/اگر در نخستین نقض برجام قاطع برخورد می کردیم آمریکا طمع FATF را نمی کرد

 

حجت الاسلام محمد کازری در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان مبنی بر اینکه خدا نمی گذرد از کسانی که می خواهند روحیه انقلابی را از مردم بگیرند، اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمن دست چدنی خود را عریان به تمام دنیا نشان داده متاسفانه برخی از مسوولان با ادبیات منطقی و مناسب برخورد نمی کنند و حتی دوباره با قلم و بیان خود سخن از باب مذاکره و تعامل می زنند و این درحالی است که خودشان بارها می گویند نباید به آمریکا ذره ای اعتماد کرد.

 

وی خطاب به آن دسته از مسوولان، تصریح کرد: شما که امروز به قول خودتان ذره ای نباید به دشمن اعتماد کرد چرا با بیان و قلم خود آمریکا را جسور تر می کنید؟ این نوع سخن گفتن گرا دادن به دشمن برای فشار و تحریم بیشتر است و انسان به این افراد سوءظن پیدا می کند.

 

وی افزود: امروز آن دسته از کسانی که اعلام می کنند باید بین شر کم و شر بیشتر، شر کمتر را انتخاب کنیم اگر به سیاست های کلی نظام و راهبردهای رهبری توجه می کردند اینگونه به دشمن گرا نمی دادند و امریکا جسورتر نمی شد.

 

کازری بیان داشت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب برای اجرای برجام ۹ بند را مورد تاکید قرار داده بودند و مسوولان کشور به محض نخستین نقض این معاهده برخورد مناسب و قاطع می داشتند امروز دشمن به تصویب قوانین استعماری پالرمو و FATF طمع نمی کرد.

 

خطیب موقت جمعه تربت حیدریه در خصوص گرانی ها گفت: وضعیت کنونی و آشفته بازار حال حاضر در شان این مردمی که در همه عرصه ها پای انقلاب و نظام ایستاده و برای آن نیز هزینه داده اند نیست.

 

وی در تشریح راهکارهای حل وضع معیشتی کشور ابراز داشت: در مرحله نخست باید از افزایش خدمات دولتی جلوگیری شود و در ادامه با تعریف سبد کالایی در شان مردم که بصورت محترمانه توزیع شود و همچنین نظارت دقیق بر بازار و برخورد قاطع وبدون وقفه با زالو صفتان بخشی از مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

 

خطیب موقت جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: مسوولین باید درک کنند در شرایطی که در کمتر از شش ماه تورم بالا به دلیل تحریم ها و مدیریت ناکارآمد و سفارشی بوجود آمده برای قانونی که در گذشته تصویب شده نباید بر اعمال آن اصرار داشته باشند و هر روز بر قیمت اجناس و حامل های انرژی اضافه کنند.

 

کازری خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر در مساجد و محلات پاسخگوی مردم و از خود بیلان کاری بدهند و از سوی دیگر متوجه باشند اگر ساختار مناسبی برای مسکن تهیه نکنند مردم بالاجبار به حاشیه مسیل ها و رودخانه ها برای ساخت و ساز پناه می برند و در آینده باید برای آنها هزینه سیاسی، اقتصادی و امنیتی کرد.

 

امام جمعه درگز:

غفلت در برابر آرایش جنگی دشمن، خسارتهای جبران ناپذیری به کشور وارد می سازد

 

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوا بهترین توشه انسان برای ورود به سرای آخرت و حضور در پیشگاه خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان به بیان نکاتی در خصوص استفاده هر چه بیشتر از این ماه پرداخت و گفت: ماه رمضان بهترین فرصت توبه و آشتی با خداست چرا که خداوند باری تعالی در این ماه حتی برای نفس کشیدن و خوابیدن هم ثواب قائل شده است.

حجت الاسلام ایروانی افزود: صله رحم، دستگیری از نیازمندان و توجه به محرومان، خوش اخلاقی و صبر، تواضع و گذشت، حفظ زبان و چشم از گناهان، پرهیز از دروغ و تهمت و در یک کلام ترک گناه از اقداماتی است که ظرف وجودی انسان را آماده پذیرش نعمات الهی می کند.

امام جمعه درگز ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان و فرهنگیان عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش باید با دقت و کارشناسی، اجرا شده و مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین معلمان باید از آثار زیانبار سند 2030 که در واقع طراحی غرب برای نفوذ در افکار ملت و تربیت سرباز برای دشمن است مطلع بوده و از اجرای آن پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مردم و علی الخصوص مسئولین باید در تمام حوزه ها آمادگی کامل داشته و در برابر آرایش جنگی دشمن، خود را تجهیز کنند؛ دشمن با تمام ظرفیت به میدان آمده و هر گونه سستی و غفلت خسارتهای غیر قابل جبرانی به کشور وارد می سازد.

حجت الاسلام ایروانی اظهار کرد: امروز به مدیریان جهادی و انقلابی نیاز داریم که بتوانند در مقابل جنگ دشمن ایستادگی کنند چرا که بعضی از مسئولین، وزرا و مدیران، توانایی مدیریت شرایط عادی کشور را نداشته و قطعا نخواهند توانست در این جنگ تمام عیار اقدامی از خود نشان دهند.

امام جمعه درگز پیگیری جوانان، مردم و مسئولین شهر را در بحث تونل الله اکبر مثمر ثمر دانست و تبیین کرد: خوشبختانه با پرداخت 5 میلیارد از بدهی 22 میلیاردی دولت به قرارگاه خاتم، عملیات اجرایی تونل از روز گذشته آغاز شده و امیدواریم با حمایت دولت و تزریق اعتبار مورد نیاز، این پروژه هر چه زودتر به پایان برسد.

وی در پایان ورود بنیاد برکت به پروژه های اقتصادی شهرستان را منشا خیر و برکت خواند و خاطر نشان کرد: این نهاد انقلابی تاکنون اقدامات جهادی بسیار خوبی را در کشور انجام داده و انشالله از هفته های آینده تسهیلگران اقتصادی ضمن ارتباط با مردم و صاحبان سرمایه، رونق تولید و تحقق 500 شغل در شهرستان را رقم خواهند زد.

 

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

ارزش های ملی و مذهبی در سند ۲۰۳۰ جایگاهی ندارد

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خلیل آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آستانه روز معلم در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از مقام معلم تذکرات و توصیه هایی داشتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم دلسوز بود، خاطر نشان کرد: بزرگترین سرمایه برای یک کشور، سرمایه انسانی است.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه احترام به قشر شریف معلم یک باور حقیقی است و معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی، جهادگران در راه مبارزه با جهل و بی سوادی و سازندگان فرهنگ و هویت یک ملت هستند، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان نظام به دنبال این هستند با اجرایی کردن سند 2030 برای انگلیس ها و آمریکایی ها سرباز تربیت شود.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین سند بسیار خوبی است که این سند نوعی ریل گذاری است که می تواند بخش مهمی از کشور را به سرمنزل مقصود برساند، اذعان کرد: تحقق این سند روحیه انقلابی می خواهد.

ناهیدی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با اسناد بالادستی ما هماهنگی ندارد و با اما و اگر های زیادی همراه است، عنوان کرد: متاسفانه سند ۲۰۳۰ در دولت تصویب، ابلاغ و اجرا شده و به صورت خصوصی رونمایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این سند توجه به دیدگاه های ملی و مذهبی نشده است و ارزش های اسلامی و مبارزه با استکبار، امر به معروف، عفت، شجاعت، پاکدامنی، مرزهای حلال و حرام، آموزش مفاهیم دینی و … در این سند جایگاهی ندارد، تشریح کرد: وقتی این سند فاقد بسیاری از این موارد است چطور می توان با این سند موافق بود.

ماه مبارک رمضان ماهی برای تعالی روح معنوی است
امام جمعه خلیل آباد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، تصریح کرد: رمضان ماهی است که برکات خداوند بر بندگان در این ماه بیشتر نازل می شود.

وی همچنین افزود: انسان ها که می توانند از این فرصت بهره مند شوند و شایسته است که عموم جامعه اسلامی با برنامه ریزی درست و مناسب هر چه بیشتر از این ماه در جهت تعالی روح معنوی خود بهره و استفاده کنند.

حجت الاسلام ناهیدی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به نظافت مساجد، رعایت وقت در اذان ها، قرائت ادعیه ویژه ماه رمضان، عمومیت بخشیدن ارزش های اسلامی و اخلاقی، افطاری های ساده و بدون تجمل گرایی و… می تواند در دستور کار قرار گیرد.

استان قم

سند ۲۰۳۰ به دنبال تربیت نیرو برای وحشی های کراوات زده است

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه ‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مقابله جدی با اجرای سند 2030 خاطرنشان کرد: مقابله جدی با اجرای این سند خواست رهبری بوده و هست؛ چراکه خلاصه این سند این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را بر اساس مبانی غربی به کودکان بیاموزد.

وی همچنین در ادامه به برخی مناسبت های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد علامه شهید، آیت الله مرتضی مطهری بیان داشت: معلمان نقش انبیا را عهده دار و پرورش دهنده نیروی فکری شاگردان هستند و تلاش دارند تا روح خودباوری را در دانش آموزان بدمند.
سعیدی در ادامه حفظ حرمت معلمان را خواستار شد و گفت: اگر حرمت معلمان حفظ شود آهنگ رشد و پیشرفت، شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی دیدار روز چهارشنبه گذشته معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب را مهم توصیف کرد و ادامه داد: ایشان در این دیدار مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند که نقش آفرینی آموزش و پرورش بر تحقق اهداف نظام در گام دوم از جمله آن ها بود. همچنین ایشان تاکید داشتند که نبض حیات کشور در آموزش و پرورش می زند و این نهاد سرمایه ساز، پیشران توسعه، عدالت و پیشرفت در کشور است.
امام جمعه قم در عین حال آموزش و پرورش را مهم ترین، مطمئن ‌ترین، کم هزینه ترین، آسان ترین و دقیق ‌ترین مسیر برای دستیابی به اهداف عالی و والای نظام اسلامی و پیشرفت کشور در تمام حوزه ‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست.
وی با بیان این که باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان تلاش جدی شود، یادآور شد: عزت نفس معلمان در این مسیر باید محفوظ بماند.
سعیدی توجه رهبری به سند تحول در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق هفت توصیه ای که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند مشروط به تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور است و ایران اسلامی در این گام به نظام آموزشی و تربیتی تحول آفرین نیاز دارد.

وی افزود: تا زمانی که نظام آموزشی کشور نوسازی نشود توان تحول را نخواهد داشت و رهبری فرمودند که سند تحول مانند یک ریل گذاری است که می‌ تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.
امام جمعه قم همچنین به توصیه رهبری برای جبران عقب ماندگی ها در تحصیل دانش آموزان سیل زده اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای مدیریت شود که دانش آموزان این مناطق از تحصیل عقب نمانند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اضافه کرد: کسانی که از روزه گرفتن در این ماه الهی معذور هستند باید حرمت این ماه را در انظار عمومی نگاه دارند. همچنین در این ماه مبارک باید نسبت به نیازمندان توجه لازم صورت گیرد که یکی از این کمک های مقدس، کمک خیرین برای آزادی زندانیان و قرار گرفتن آن ها در کانون خانواده هاست.

سعیدی همچنین اقامه نماز را محکم کننده پیوند انسان با خداوند متعال خواند و تصریح کرد: اگر نماز به درستی اقامه شود؛ انسان از همه زشتی ‌ها و تبهکاری ‌ها باز داشته می ‌شود.
وی با اشاره به گرفتاری های مردم سیل زده در کشور، از مومنان خواست تا با تداوم کمک به این عزیزان، به وظیفه انسانی عمل ‌کنند.

استان کرمان

ایران باید در مقابل آمریکا و اروپا پاسخ دندان شکن دهند/ دشمن با اجرای سند ۲۰۳۰ قصد تربیت نیرو متکی به غرب را دارد

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:ایران باید در مقابل آمریکا و اروپا پاسخ دندان شکن دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت: دنیا فانی است و باید آن را ترک کرد.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه در قیامت هواپرستان نتیجه شوم عمل خود را خواهند دید، عنوان کرد: در قرآن کریم عاقبت شوم هوا پرستان در آیات متعدد بیان شده است؛ لذا باید در این دنیا به فکر آخرت باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: آدمی باید در هر شرایطی در مسیر حق و عدل حرکت کند و سیره پیامبر‌(ص) و امامان معصوم را در پیش بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در آیات قرآن کریم از دو فساد بزرگ خبر داده شده است که موجب می شود آدمی جهنمی شود که یکی فساد عقیدتی بوده و دیگری خود بزرگ‌بینی است که سبب طغیان می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی ‌سلیمانی با اشاره به اینکه فساد در عمل و لذت‌های زود‌گذر دنیا از جمله فسادهای دیگر است، کسانی در عمل فاسد می‌شوند که در عقیده هم فاسد هستند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بزرگترین فرصت برای آغاز است و باید در این ماه به خود بیاییم، ابراز کرد: امیر المومنین علیه السلام بهترین عمل را در این ماه دوری از حرام خدا می داند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد: رعایت حرمت ماه رمضان بسیار واجب است و باید برنامه‌ریزهای استان به گونه‌ای اقدام کنند که حرمت این ماه در شهر حفظ شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمریکایی ها در جنگ بزرگ اقتصادی ما کشور ما هستند، تصریح کرد: این دولت بی‌رحمانه علیه مردم کشور تحریم‌های ظالمانه وضع کرده است.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه امروز زمان عبرت گیری است، اظهار کرد: آمریکا دشمنی متکبر است و روحیه استکباری دارد که حتی دوستان خود را هم تحقیر می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی ‌سلیمانی گفت: برجام به ما نشان داد که آمریکا و اروپا هیچ کدام قابل اعتماد نیستند و زمان آن رسیده است که این دو دولت جواب محکم ما را بشنوند و جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل آنها با قاطعیت بایستد و پاسخ دندان‌شکن بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه دولتمردان نباید حل مشکلات کشور را به برجام گره بزنند، عنوان کرد: راه حل مشکلات کشور رونق تولید است و باید به ظرفیت مهندسی و نیروی انسانی کشور توجه شود.

امام جمعه ریگان:اروپا در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همگام است

حجت الاسلام علی رنجبرماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به دیدار ولی امرمسلمین حضرت امام خامنه ای با معلمان و فرهنگیان ،اظهار داشت: مهم ترین سرمایه ی ملت سرمایه ی انسانی و نیروی انسانی است.کشور بدون سرمایه انسانی مثل برخی کشورهای پولداریست که ثروت آنها در اختیار دست های خائن به بشریت قرار می گیرد تقویت نیروی انسانی و سرمایه انسانی در مسیر اهداف انقلاب امروز یکی از وظایف بسیار خطیر و مهم و اساسی آموزش و پرورش است که اگر این سرمایه انسانی خوب تربیت شود ما مدیران اجرایی و اقتصادی در سطح کلان به دست انسان های سالم قرار می گیرد.

وی ادامه داد:بدنه ی اجرایی و اقتصادی کشور از آموزش و پرورش رشد و تربیت و شکوفا می شود.مسولین مربوطه باید به دنبال برنامه ریزی این نیروی متخصص و سرمایه ی انسانی باشد.غربی ها انتظار دارند که معلمان متدین ما که علاقه مند به آینده کشور هستند در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند تا دانش آموزان ما سرباز و رعیت همان وحشی های کروات زده ی ظاهرسازی شوند که به راحتی آدم می کشند و به آدم کش ها کمک می کنند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح داشت:طبق فرمایشات حضرت آقا سند ۲۰۳۰ با قوانین اسلامی مغایرت دارد و ناظران آن نظام سلطه هستند و ما نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم ما اسناد بالادستی داریم و فرهنگ اسلامی ما غنی از این سند ۲۰۳۰ است. در سند ۲۰۳۰ نام و نشانی از پاکدامنی و ازدواج نیست، در سند ۲۰۳۰ استحکام بنیان خانواده نیست، در سند ۲۰۳۰ مرزهای حلال و حرام در رفتارها نیست ،خدامحوری نیست امربه معروف و نهی از منکر نیست، حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی نیست.

خطیب جمعه ریگان عنوان داشت:کسانی که میگویند تا پایان دولت از هرچه بگذریم از ۲۰۳۰ نمی توان گذشت اینها بدانند فتح خاکریز اول دشمن در جنگ نرم همین سند ۲۰۳۰ است.جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی را اختصاص به آموزش و پرورش داده این است که نظام آموزشی باید طوری تنظیم شود که سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس موادی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.خدا را شکریم که همه مراقب اند هم وزیر آموزش و پرورش و هم مدیرکل اموزش پرورش استان.

وی افزود:از مراکز بهداشتی درمانی، مراکز آموزشی، مراکز خدماتی درخواست میکنیم که از کارشناسان متخصص و با تجربه انقلابی استفاده کنند.

امام جمعه ریگان با گرامیداشت هفته معلم این روز را به معلمان و اساتید عرصه ی تعلیم و تربیت تبریک گفت و از زحمات و تلاش های آنها خصوصا مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد:در استانه سالروز خروج آمریکا از برجام هستیم ،جمهوری اسلامی باید چند درس از برجام بگیرد تا آن را در مسیر آینده انقلاب پیاده سازی کند.اروپا در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همراه و همگام است، نقش اروپا شریک دزد و رفیق قافله است.

رنجبر ماهانی ادامه داد:آمریکا قابل تعامل و اعتماد نیست و کسانی که می گویند شکست برجام و بدعهدی آمریکا بخاطر دولت فعلی است به آنها عرض میکنیم تفاوتی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها نیست.ما در مذاکزه به آنها امتیاز دادیم و هیچ نتیجه ای دریافت نکردیم.کسانی که گفتند ما ظرفیت توان داخلی را نداریم و باید اقتصاد را از خارج تقویت کنیم و می گفتند هر روز که توافق دیرتر بدست بیاید ۱۵۰ میلیون دلار ضرر میکنیم به آنها عرض میکنیم این توافق و مذاکره نه گره ای از اقتصاد باز کرد و نه اثری بر سفره مردم گذاشت.

این مقام مسئول عنوان کرد:آمریکا به دنبال منفعت است، دنبال غارت منافع زیر زمینی و منافع کشورهاست.آمریکا امروز با حمایت کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد دوقطبی کردن ونزویلا و سقوط دولت قانونی آن است. آنها به دنبال نا امن کردن این کشور و زمینه ی فراهم شدن مداخله نظامی برای تصرف این کشور هستند که همه اینها به دنبال اهداف آمریکای غارتگر است.

وی افزود:هلال احمر جمهوری اسلامی خارج از ملاحضات سیاسی، دینی، اجتماعی و فرهنگی در زمان بحران بلایای طبیعی به کمک کشورهای آسیب دیده شتافته است.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:در سیل اخیر سازمان های بین المللی و صلیب سرخ در عمل به وظایف خودشان کوتاهی کردند و ثابت کردند ادعای حقوق بشری در گرو منافع و اهداف سیاسی آنهاست.در سیل اخیر اروپایی ها اعلام کردند که به مردم سیل زده ایرانی کمک می کنند نه تنها کمک نکردند بلکه کارشکنی هم کردند و رسوایی بزرگی را برای خودشان خریدند، نظام جمهوری اسلامی نیازی به کمک های آنها ندارد و همه مردم دولت و ملت همه بسیج شدند به کمک سیل زدگان شتافتند .خصوصا حلال اهمر که جای تقدیر و تشکر است.

وی در پایان از ستاد مدیریت بحران شهرستان و مراکز و نهادهایی که در مهار و کنترل سیل اخیر و کنترل ملخ های صحرایی در شهرستان زحمات زیادی کشیدند تقدیر و تشکر نمود.

امام جمعه موقت بخش اسماعیلی جیرفت:دشمن با اجرای سند ۲۰۳۰ قصد تربیت نیرو متکی به غرب را دارد

حجت الاسلام محمد سلیمانی امام جمعه موقت بخش اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان داشت: ماه رمضان ماه بندگی خداوند است و ماه رمضان ماه بهار الهی است .

وی گفت: برای آخرت باید مثل دنیا دغدِغه داشته باشیم و ماه رمضان ماه صیام است که روزه داری باعث دوری از آتش جهنم می شود.

سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: انسان علاوه بر اینکه مبطلات روزه را در ماه رمضان انجام ندهد باد اعضا و جوارج و قلب او نیز روزه دار باشد .

امام جمعه موقت بخش اسماعیلی با اشاره با پانزدهم اردیبهشت روز بزرگداشت شهید صدوقی گفت: این عالم وارسته زحمات زیادی برای جهان اسلام کشیده است.

سلیمانی فر با اشاره با روز بیماری های خاص و صب العلاج گفت: خیلی از خانواده های این عزیزان دچار مشکل هستند مسئولین وو خیران در زمینه تهیه دارو بیماران خاص تلاش بیشتر کنند .

امام جمعه موقت بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت در ادامه خاطر نشان کرد:رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان نکات مهمی درخصوص مسایل آموزشی فرمودند .

وی گفت: با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت رهبری بارها درخصوص اجرای این سند تذکر دادند که دشمن قصد با اجرای این سند قصد تربیت نیرو متکی به غرب دارد و مردم مشت محکمی بر دهان کسانی که می خواند این سند را در کشور اجرا کنند خواهند زد .

سلیمانی فر افزود: مهوری اسلامی به برکت انقلاب و اسلام به قله های رفیع علمی رسیده است و روز به روز رویش های انقلاب بیشتر می شود و ثمرات ان در سیل اخیر و اردوهای های جهادی در مناطق محروم مشخص می شود .

 

استان یزد

ضرورت راه اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی توسط نخبگان فرهنگی/سند ۲۰۳۰ دست‌پخت غرب برای ترویج فرهنگ بیگانه در ایران

آئین وحدت بخش نمازجمعه امروز در آحرین جمعه از ماه شعبان المعظم در سراسر استان دارالعباده یزد با حضور مردم ولایت مدار و متدین استان برگزار شد.

 

امام جمعه یزد:

ضرورت راه اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی توسط نخبگان فرهنگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  یزدرسا،آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان این‌که متولیان آموزش و پرورش باید متناسب با تکالیف تعیین شده در سند تحول برنامه‌ریزی کرده و اهداف خود را پیش ببرند، اظهار کرد: مهارت آموزی در مدارس کم است و باید تقویت آن در دستور کار جدی مربیان آموزشی قرار گیرد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در مورد توجه به دانش آموزان مناطق سیل زده، افزود: این توصیه رهبر انقلاب به مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور نشان دهنده اهمیت بحث تعلیم و تربیت است.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که دشمنان دین و نظام اسلامی ایران از ابتدا تاکنون سعی دارند مانع هرگونه پیشرفت علمی و آموزشی ایرانی‌ها شوند، گفت: مسلمانان نباید تحت تأثیر تبلیغات دروغ استکبار قرار گیرند.

ناصری‌یزدی گمراه کردن جوانان جامعه اسلامی در فضای مجازی را از جمله توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه انقلاب دانست و بیان کرد: نخبگان فرهنگی و آموزشی باید هرچه سریعتر نسبت به ایجاد و راه اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی و امن اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ارتقای مدیریت فضای مجازی را یکی از اولویت‌های اجرایی در حوزه فرهنگی و آموزشی عنوان کرد و افزود: مسئولان بدانند اقتدار ایران اسلامی در گرو وحدت مدیران و دست‌اندرکاران نظام است و فضای مجازی ناایمن تهدیدی جدی برای این مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آمریکا به هیچ عنوان قابل دوستی نیست، تصریح کرد: مسئولان، کارگران و افراد جامعه نباید معیشت و اقتصاد خود را به آمریکا گره بزنند.

امام جمعه یزد با اشاره به وجود نواقص مدیریتی و اجرایی در سیستم کاری کشور، خاطرنشان کرد: سیستم کاری کشور باید طوری برنامه‌ریزی شود که کارگران بعد از کسب اطلاعات کاری خود به کارآفرینان توانمند در حرفه خود تبدیل شوند.

ناصری یزدی استقلال اقتصادی را مستلزم اعتماد به نفس کارگران و نخبگان صنعتی و تولیدی دانست و بیان کرد: نامه گام به گام مقام معظم رهبری منشوری کارآمد و موثر برای خودکفایی ملی در حوزه‌های مختلف و پیشبرد اهداف کلان و جز نظام است.

 

 

امام‌جمعه بخش بهمن:

سند 2030 دست‌پخت غرب برای ترویج فرهنگ بیگانه در ایران

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه بخش بهمن با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از معلمان، اظهار کرد: امروز دشمن می‌خواهد در همه میدان‌ها (اقتصادی، سیاسی، فرهنگی) یکه‌تازی کند که باید در مقابل آنان ایستاد.

وظیفه سنگین معلمان در جبهه جنگ فرهنگی

حجت‌الاسلام علیزاده، میدان فرهنگی را مهم‌ترین جبهه جنگ نرم دانست و گفت: آسیب به مسائل اقتصادی، سیاسی و نظامی فقط شاخ و برگ درخت انقلاب را متأثر می‌کند؛ اما ضربه فرهنگی به ریشه این درخت تنومند آسیب می‌رساند که هدف دشمن نیز خشکاندن این ریشه است.

امام‌جمعه بخش بهمن تصریح کرد: در میدان نبرد فرهنگی مهم‌ترین وظیفه بر عهده معلمان است که باید با آموزش و هویت‌سازی فرهنگ اسلامی و ایرانی اجازه ورود فرهنگ غربی را به مدارس ندهند؛ چراکه دشمن می‌خواهد به‌جای تربیت سرباز برای انقلاب سربازانی برای خود تربیت کنند.

سند 2030 دست‌پخت غرب برای ترویج فرهنگ بیگانه در ایران

وی اذعان کرد: متأسفانه امروز عده‌ای تلاش می‌کنند با اجرای سند 2030 که دست‌پخت غرب بوده و با شیوه زندگی اسلامی ایرانی سازگاری ندارد، سبک زندگی غربی را ترویج کنند. پیش‌ازاین رهبر معظم انقلاب تذکر داده بودند که جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند 2030 نخواهد شد.

علیزاده در ادامه به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی صحبت از فضای مجازی و همراه شدن با تکنولوژی روز پیش می‌آید، منظور بهره‌مندی از فضای مجازی سالم و امن است نه فضای بی در و پیکر و رها شده که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و انتشار یک خبر جعلی در آن موجب ترور و شهادت یک روحانی مظلوم می‌شود.

باید امنیت فردی که در فضای مجازی جولان می‌دهد سلب شود نه اینکه تمجید شود

امام‌جمعه بخش بهمن ضمن انتقاد شدید از جولان یک فرد در این فضا که عده‌ای دیگر هم کار او را تائید و تمجید می‌کنند، تأکید کرد: باید امنیت از این افراد سلب شود. چرا باوجود همه تأکیدات مقام معظم رهبری این فضا بومی‌سازی و یک شبکه ملی راه‌اندازی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها همچون آمریکا، کره جنوبی، چین، استرالیا و اتحادیه اروپا شبکه ملی اطلاعات داشته و قوانین محکم از حریم خصوصی افراد و اطلاعات کشور خود صیانت می‌کنند. این در حالی است که رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب شبکه ملی اطلاعات را مطالبه کردند و این نشان از دغدغه ایشان نسبت به مدیریت درست فضای مجازی دارد.

علیزاده سپس به مسئله جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این جنگ عامل بیرونی یعنی تحریم و وسوسه‌های دشمن و عامل درونی که همان ضعف مدیریت است، دخالت دارد. لذا اگر در کشور ضعف مدیریت اصلاح شود عوامل بیرونی نیز کم اثر خواهد شد.

در بحث مشکلات اقتصادی نباید آدرس غلط داد

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به فرموده رهبری که در بحث مشکلات اقتصادی نباید آدرس غلط داد، یادآور شد: برخی می‌گویند که راه‌حل مشکلات در خارج از کشور است، باید با دشمن وارد مذاکره شد و کنار آمد؛ اما واقعیت ضعف مدیریت است و عدم نظارت است به‌طوری‌که هر کس هر قیمتی دلش بخواهد می‌فروشد.

وی عنوان کرد: مسئولان نگاهی به قیمت‌های افسارگسیخته بازار خودرو داشته باشند که چطور هر لحظه بالا می‌رود، خودروهای زیادی در انبارها دپو می‌شود، لوازم‌خانگی یا انبار شده و یا اگر در بازار هم باشد قیمت آن سر به فلک کشیده؛ اما هیچ‌کسی هم نیست که نظارت کند و برای این گرانی‌ها پاسخی داشته باشد.

علیزاده اذعان کرد: این نابسامانی‌ها چه ربطی به آمریکا دارد؟ این نتیجه عدم نظارت و ضعف مدیریت مدیران کشور است. احساس می‌شود عده‌ای می‌خواهند مردم را نسبت به‌نظام و روحانیت بدبین کنند که به فضل خدا این تیرشان هم به سنگ خواهد خورد.

تعویق 6 ماهه حقوق برخی کارگران کاشی کوثر ابرکوه

امام‌جمعه بخش بهمن در ادامه ضمن گرامیداشت روز کارگر، آنان را وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی دانست و گفت: همیشه در حق این قشر مظلوم اجحاف شده درحالی‌که همیشه هم همین افراد با پشتیبانی از نظام، به دشمن تو دهنی زدند. لذا به فرموده رهبر مسئولان کشور باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اصلی آن‌ها رسیدگی کنند.

وی تأکید کرد: امروز کارگرانی هستند که بیش از 6 ماه است حقوق ناچیز آنان به تعویق افتاده و باید در مقابل خانواده و فرزندان خود شرمسار باشند. در همین راستا از دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه درخواست می‌شود به جدیت به مسئله حقوق کارگران کارخانه کاشی ورود کرده و به آن رسیدگی کنند.

علیزاده سپس به سالروز خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: پایبند نبودن آمریکا به تعهدات، اشتباه بودن انعطاف در مقابل دشمن به‌ویژه آمریکا و اشتباه بودن گره زدن اقتصاد کشور به خارج و عدم باور به توان داخلی از جمله درس‌هایی بود که برجام به ما داد.

 

 

امام‌جمعه ابرکوه:

حال کتاب و فرهنگ در کشور خوب نیست/زوال غیرت دینی در دستور کار زعمای حکومتی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: پویایی کشور تاکنون رهین تلاش‌های کارگرانی است که مولد و بازوی توانا برای عرصه تولید بوده‌اند و امروز نباید در لابلای معضلات اقتصادی و معیشتی خرد و بیکار شوند.

حجت‌الاسلام حسینی رفع مشکلات کارفرمایان را یکی از ضروریات در بهبود تولید و رونق کار در شهرستان دانست و گفت: حل نهایی مشکل کاشی کوثر در گردش کار مقامات استانداری قرار گرفته و سرمایه‌گذار جدید شرکت آبنوس نیز بنا دارد با راه‌اندازی آن ۳۰۰ نفر را مشغول به کار کند.

حسینی ادامه داد: شرکت آرین سرام درحال‌توسعه بوده و فولاد بهنورد نیز پیشرفت مناسبی داشته است. فولاد سرمد علاوه بر میلگرد، چرخه تولید شمش را هم پیگیری می‌کند. از سوی دیگر شرکت داریو لبن که در حال ساخت فضا و تأسیسات است تحولی شگرف برای آینده شهرستان ایجاد خواهد کرد.

امام‌جمعه ابرکوه در ادامه ضمن گرامیداشت روز معلم، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه ملت یعنی سرمایه انسانی هستند. جوانانی که پایه ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان مبارزه با جهل و سازندگان و هویت یک ملت هستند و باید زندگی فرهنگیان به نحوی شرافتمندانه تأمین شود.

وی افزود: غربی‌ها در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، انتظار دارند معلمان ما در کلاس درس خود برای آن‌ها سرباز تربیت کنند و دانش‌آموز ما سرباز وحشی‌های کراوات زده‌ای که به راحتی آدم‌کشی می‌کنند باشند که رهبر معظم انقلاب در رابطه با این سند ابراز نگرانی کردند.

خطیب جمعه ابرکوه به حضور رهبر در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: در کشور حال کتاب و فرهنگ خوب نیست. در حوزه انتشارات به محتوای کتاب توجه نمی‌شود. وزارت ارشاد باید نظارت بهتری بر موضوعات و عناوین و محتویات کتاب‌ها داشته باشد.

حسینی ادامه داد: این درد را باید کجای دل گذاشت که به گفته رئیس مجمع ناشران انقلاب، ناشری با صراحت می‌گوید که طی سی‌وچند سال فعالیت حتی یک بسم‌الله را اول کتاب‌های خود ننوشته و این‌ها را مسئولین می‌دانند. کسانی که گرایش ضد دین و انقلاب دارند، صاحب انتشارات بزرگ هستند و کسی دم نمی‌زند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: تساهل و تسامح سیاست‌گذاران خصوصاً در بخش فرهنگی موجب شده تا عده‌ای خودباختگی فرهنگی خود را کاملاً عریان نشان داده و زعمای حکومتی هم تماشاچی هستند گویا زوال غیرت دینی و انقلابی در دستور کار است!

وی اضافه کرد: سرنخ همه دسیسه‌ها در کشور ما در دست ام‌الفساد غرب، آمریکا و لابی صهیونیستی است که توانسته به‌ویژه در فضای مجازی نقش تخریبی و ویرانگری در فکر و فرهنگ جامعه داشته باشد. کار آمریکا به‌جایی رسیده که به حکومت‌های قرون‌وسطایی مثل وهابیون عربستان دل‌خوش کرده است.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جنایت خبیثانه آل سعود در کشتار و شهادت دسته‌جمعی گروهی از حق‌طلبان با مصونیت آمریکا صورت گرفت. چنانچه فاجعه نابودی مردم یمن توسط این روسیاهان خون‌آشام نیز با حمایت آمریکا است و اگر این فجایع درجایی دیگر رخ می‌داد چه می‌کردند؟ این همان حکومت جنگل است که آمریکا در جهان دارد.

استان قزوین

برخی از مسئولان از جنازه قلدرها نیز می‌ترسند/ برجام تحریم‌ها را افزایش داد

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: در سال 1374 تحریم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به صورت رسمی مقرر شد و این تحریم را هر روز بیشتر و شدیدتر کردند.

وی تصریح کرد: از همان زمان تاکنون باید مسئولان ما به این باور رسیده باشند که اولاً آمریکا علیه ما هیچ غلطی نمی تواند بکند و ثانیاً کشور بزرگ و پهناور ایران داری امکانات بسیار ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد و متخصص است و احتیاجی به آمریکا نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید خودمان را به مرحله ای از توان و قدرت برسانیم که با همراهی کشورهای اسلامی و همجوار خودمان بتوانیم آنها را تحریم کنیم و اگر باور داشته باشیم این ظرفیت در کشور ما وجود دارد می توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شرایط را باید به گونه ای رقم می زدیم که آنها التماس می کردند که مواد اولیه نفتی و ذخایر دیگر ما را در اختیارشان قرار دهیم، نه اینکه ما محتاج باشیم که آنها از ما نفت خام خریداری کنند.

وی بیان کرد: احتیاج به فروش نفت خام به این خاطر به وجود آمد که ما مواد نفتی و مواد معدنی را به صورت خام به فروش می رسانیم، در حالی که جوانان با انگیزه و متخصص برای تبدیل آنها به تولیدات با ارزش افزوده بیشتر در اختیار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: نباید در فضایی که جوانان کشور خودمان بیکار هستند با واردات کالاهای خارجی، کارخانجات کشورهای دیگر را رونق دهیم، بلکه باید از دانشمندان و جوانان پرتلاش و کارگران باغیرت خود استفاده کنیم. استفاده از این نیروی انسانی پرتوان و منابع عظیم در کشور با حضور مدیریت قوی امکانپذیر است.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز بزرگداشت عالم بزرگوار و فقیه دانشمند شیخ صدوق ابراز کرد: این دانشمند بزرگ مولف کتاب های بسیار بزرگی در عالم اسلام است، کتاب توحید، خصال، معانی الاخبار، عیون اخبار الرضا، الامالی از جمله آنهاست. همچنین ایشان شاگردان زیادی را تربیت کرده، در حقیقت بنیانگذاران اصلی حوزه های علمیه این علما در قم و نجف بودند که زمینه های استحکام حوزه های علمیه را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به بزرگداشت شیخ کلینی ابراز کرد: این عالم بزرگ صاحب کتاب معروف «کافی» است، این مجموعه کتاب، هشت جلد است که دوجلد آن به نام اصول کافی در بین مردم ما شناخته شده است. این هشت جلد دریایی از معارف، عقاید، احکام و اخلاق توسط این عالم بزرگ در مجموعه کافی جمع آوری شده است.

عابدینی سالروز خروج امریکا از برجام را مناسبت دیگر این ایام برشمرد و گفت: دیوانه ای مثل ترامپ سال گذشته در همین ایام بود که تصمیم به خروج از برجام گرفت، برجام دستاوردی برای ما نداشته است. نتیجه برجام وقت تلف کردن ما بود همچنین پیشرفت های هسته ای کشور را آسیب رساند و به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: تحریم هایی که انسان های برجام پرست مانور می دادند که قرار است برچیده شود و هیچ تحریمی برجای نمی ماند، اما امروز همه و حتی خود این افراد هم معترفند که برجام باعث شد تحریم ها افزوده شد و ریشه های تحریم های قبلی نیز مستحکم تر شد.

وی گفت: قرارداد برجام و مذاکراتی اینچنینی به ما نشان داد که ملت ایران باید روی پای خود بایستد و عزت و اقتدار و آبرو و افتخارات گذشته و چشم انداز آینده روشن ما اقتضا می کند که امریکا را زیر پا بگذاریم، غربی ها عددی نیستند که ما به آنها تکیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که ایران اسلامی با دستان خالی از ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مقابل توطئه های غرب ایستادگی کرد، آنها نتوانستند غلطی کنند، حال امروز که ما موشک های دوربرد ساخته ایم و پهپادهای ما منطقه را رصد می کند و تجهیزات ناوهای هواپیمابر امریکا را شمارش می کند چرا باید نگاهمان به غرب باشد، امروز هم امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

عابدینی با بیان اینکه برجام برای ما چیزی به همراه نداشت اما برای دشمنان فرصت ایجاد کرد، ادامه داد: آمریکایی ها که از برجام بیرون آمدند، آن را رها نکردند و افسار این جسم نیمه جان برجام را به دست رفقای شیطان تر از خودشان سپردند و از آن خارج شدند و هنوز هم طمع دارند که برجام از طریق اروپا در خدمت آمریکا هم باشد.

اگر مدیران سفارشی را کنار گذاشته و مدیران لایق را انتخاب کنیم شرایط بهبود می‌یابد

خطیب جمعه قزوین در ادامه به روز بیماری های خاص و صعب العلاج نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم در ماه رمضان برای همه بیماران دعا کنیم و هم در مشکلاتشان شریک باشیم و هر چه می توانیم کاری کنیم بار سنگین بیماری بر روی دوش یک خانواده و فرد سنگینی نکند و او را از پای در نیاورد.

وی با اشاره به روز کارگر تأکید کرد: باید به همه عزیزانی که دستان توانمند و رنج کشیده آنها امور اقتصادی را به پیش می برد، تبریک بگوییم و می دانیم اگر مدیریت توانمندی از این انسان های با شرافت و باغیرت حمایت کند در استان قزوین که کارگری و صنعتی است، وضع خیلی بهتری خواهیم داشت.

امام جمعه قزوین افزود: اگر مدیران سفارشی را کنار بگذاریم و مدیران را بر اساس لیاقت انتخاب کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. خیلی وقت ها در حالی که کسی کارش را به خوبی انجام می دهد، برکنارش می کنند و شخص دیگری را بخاطر اینکه در ستاد انتخابات کسی دوندگی کرده و روحیه نوکری دارد، جایگزین می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: هنوز عده ای قلدر داریم که جنازه‌شان باقی مانده است اما برخی از مسئولان از جنازه آنها نیز می ترسند و حیف است که از این تریبون نام آنها را بیاوریم چرا که بویی از انسانیت نبرده و کاری جز رایزنی و قلدری ندارند و با استبداد و زور عده ای را سفارش می کنند که حتماً باید مسئول و مدیر شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه کسانی که لیاقت ندارند حمایت و پشتیبانی می شوند تا کسانی که لیاقت دارند، منزوی شوند و نهایت چنین حرکت و جریانی فقر، گرانی و آشفتگی به همراه می آورد و چنین مدیر بی لیاقتی با اقدامات نسنجیده اقتصاد را مختل می کند.

عابدینی با بیان اینکه باید از شرِّ چنین انسانهایی به خدا پناه ببریم همانگونه که موسی (ع) به خدا گفت از هر متکبری که به روز قیامت اعتقادی ندارد به تو پناه می آورم، اظهار کرد: آنها به فرمایشات رهبری توجه نمی کنند و درکی از ولایت و امامت ندارند و کشور را با مشکل و مردم را با سختی مواجه می کنند.

خطیب جمعه قزوین با تبریک روز معلم گفت: هر کسی هر موقعیتی که دارد، مدیون معلم خودش است و این روز را به همه معلمان عزیز تبریک می گوییم و یاد شهید مطهری که در ارتقای فرهنگ ایمانی جامعه بسیار مؤثر بود را گرامی می داریم.

وی به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان کرد: امیدواریم با بصیرت، لیاقت و معرفت بتوانیم از این فرصت معنوی استفاده کنیم و حواسمان باشد که شهر و استان قزوین به بی حرمتی به ماه رمضان مبتلا نشود و از پلیس و دستگاه قضایی می خواهیم با دقت حرمت ماه رمضان را به نحو احسن حفظ کنند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه مسئولان برای تسهیل در امر معیشت مردم بسیج شوند، بیان کرد: مسئولان ببینند که مردم چگونه زندگی خود را می گذرانند و از نزدیک مشکلات آنها را مشاهده کنند و همه بسیج شوند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام عربستان را که جمعی از مؤمنان را مظلومانه به شهادت رساند محکوم می کنیم و امیدواریم خون مظلومانه این شهدا بساط ظلم و جنایت سعودی ها را برچیند.

وی یاد و خاطره طلبه ترور همدانی، شهید قاسمی را گرامیداشت و ابراز کرد: این طلبه مظلوم زندگی بسیار سخت و مشقت باری داشت و دشمنان اسلام تا این اندازه قساوت و بی رحمی دارند که چنین انسان مظلومی را به شهادت می رسانند و امیدواریم نتیجه کارهایشان را ببینند. آنها از عزمت اسلام در ناراحتی هستند و قرآن می گوید از عصبانیت خود بمیرید.

استان آذربایجان غربی

اتحاد و همدلی شرط پیشبرد برنامه‌ها و توسعه است/ مدیران آموزش و پروش در خصوص جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ پاسخگو باشند

 آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

 بداخلاقی مسئولان در هر مقامی را قبول نمی‌کنیم/ اتحاد و همدلی شرط پیشبرد برنامه‌ها و توسعه است/ مردم و مدیران نسبت به رعایت حرمت ماه رمضان توجه داشته باشند/ مدیران آموزش و پروش در خصوص جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ پاسخگو باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید سیره و رفتار درست و مناسب را به مردم یاد دهند.
وی، افزود: بداخلاقی بین برخی مسئولان قابل قبول نیست. انتظار ما در استان حل مشولات استان با اتحاد است نه اینکه بداخلاقی در جلسه و رفتار نادرست در جلسات رسمی!
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: مسئولان باید الگو و سرمشق اخلاق اسلامی در جامعه باشند. در آداب اسلامی است که نباید هرگز مومن را متهم کنیم. اگر مسئولان واقعا اعتقاد و ایمان به خلاف افراد دارند به مراجع قانونی مراجعه کنند.
وی، ابراز داشت: در سال انتخابات ترس از این داریم که امنیت اخلاقی جامعه برهم بخورد و باید در این زمینه توجه و دقت ویژه داشته باشند.
حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه رمضان، گفت: در ماه رمضان تمام مردم به خصوص کسبه و بازاریان به رعایت انصاف توجه داشته باشند و اقلام ضروری و ویژه ماه رمضان را با قیمت‌های ارزان به فروش برسانند تا اقشار کم درآمد توان خرید این اقلام را داشته باشند.
وی، ادامه داد: ادارات دولتی از هزینه اضافی خودداری کنند و به جای هزینه برای افطار، این هزینه را در اختیار فقرا و قشر کم درآمد قرار دهند.
امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: مراقبت کنیم تا حرمت ماه رمضان نه توسط خودمان و نه توسط دیگران شکسته نشود. معصیت و گناه عامل اصل از دست رفتن نعمات است.
وی، خطاب به مسئولان، خاطرنشان کرد: باید با روزه خواری و عوامل مرتبط با این موضوع برخورد شود. غذاخوری‌ها و نانوایی‌ها باید به بحث حرمت رمضان دقت کنند. اینکه در جامعه بصورت آشکار با حرمت روزه‌داری مقابله شود این امر موجب غضب الهی خواهد بود. بر مسئولان واجب است که در برابر چنین اقداماتی برخورد جدی و کافی داشته باشند.
وی، رمضان را ماه نزول قرآن دانست و بیان داشت: باید در این ماه نسبت به جایگاه قرآن توجه ویژه داشته باشیم. مراسمات جمع‌خوانی قرآن کریم طی این ماه جدی گرفته شود و با حضور در اجتماعات قرآنی نظر رحمت الهی را به خودمان جلب کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به غیبت مسئولان در مراسمات قرآنی ماه رمضان، گفت: مسئولان باید در این مراسمات حضور یابند و در میان مردم برای جمع‌توانی حاضر شوند. حضور مسئولان در مراسمات دیگر و غیبت در جمع‌خوانی برای مردم قابل قبول نیست.
وی، اضافه کرد: مسئولان و بخصوص مدیران حتی اگر هرروز نتوانند در این مراسم حاضر شوند، حضور در حد توانشان باید انجام شود. بی تفاوتی و بی اهمیتی به جمع‌خوانی قرآن کریم از سوی مسئولان قابل پذیرش نیست.
حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به ۱۲ اردیبهشت ماه و روز معلم، از مدیران آموزش و پروش خواست تا نسبت به روشنگری در خصوص اقدامات خود در خصوص مقابله با اجرای سند ۲۰۳۰ اقدام ریانه‌ای انجام دهند.
وی، ایجاد نشاط در مدارس و دانسگاه‌ها را خواسته دیگر خود از مسئولان استانی عنوان کرد و بیان داشت: وضعیت دانسگاه فرهنگیان استان چندان مناسب نیست و باید استاندار و مدیران مربوطه به این قضیه ورود پیدا کنند.
امام جمعه ارومیه، افزود: البته نشاط و شادابی به معنای بی‌مبالاتی و انجام برنامه‌های نامناسب نیست بلکه باید بر مبنای آداب اسلامی این اقدام انجام شود.

مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند/ مدیریت جهادی شرط تحقق رونق تولید است/ وزرایی که در آستانه انتخابات میاندوآب می آمدید، دوباره بیایید، چرا که حرف ها داریم

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرصت های کشور برای تحقق رونق تولید، اظهار کرد: ظرفیت های اقتصادی کشور یکی از شاخصه های مهم برای تحقق رونق تولید است.

امام جمعه میاندوآب به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی ویژه کشورمان اشاره کرد و افزود: دسترسی به بازهای گسترده و متنوع و دسترسی به منابع طبیعی استفاده نشده و منابع سرشار انرژی از دیگر فرصت های کشور برای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات از موانع رونق تولید در کشور است، گفت: دلار و … گران شد گفتند به ما ربطی ندارد و اکنون آیا خجالت آور نیست که مردم در صف دریافت قند بایستند.

حسن زاده با اشاره به اینکه مردم از این وضعیت گله مند هستند، تصریح کرد: اگر بلد نیستی، کنار برو و باید این گله مندی به گوش مسئولان برسد و مسئولان مربوطه بدانند که مردم ناراحت هستند .

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دوست دارم وزرایی که در آستانه انتخابات به این شهر می آمدند، دوباره بیایند چرا که حرف ها داریم، اظهار کرد: در آستانه انتخابات پنج وزیر به میاندوآب آمدند و کسی پیدا نشد تا چیزی از آنها بپرسد.

وی افزود: وزیر کار و وزیر صنعتی که در آستانه انتخابات به میاندوآب می آمدی، الان بیا و حرف ها را بشنو.

حسن زاده با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید از مردم عذرخواهی کنند، اظهار کرد: لااقل جرات عذرخواهی از مردم را داشته باشید و از مردم نسبت به این روز به روز قیمت ها افزایش می یابد، عذرخواهی کنید.

امام جمعه میاندوآب، کمبود نقدینگی و سودآور سرمایه گذاری در بازارهای موازی و تمایل برخی به خرید کالای خارجی را از دیگر موانع رونق تولید برشمرد و تصریح کرد: قاچاق کالا، وارداتی که به تولید داخلی آسیب می رساند، ضعیف بودن فرهنگ کار و فرار از کارهای سخت، بی ثباتی سیاست ها و قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کار، دشواری تامین مالی، موانع در فرایند اداری و اخذ مجوزهای کسب و کار در دستگاههای اجرایی از جمله موانع رونق تولید است.

وی در ادامه به الزامات رونق تولید در کشور اشاره و اظهار کرد: تولید زمانی رونق می گیرد که مدیریت ها جهادی بوده و شبانه روز در خدمت رونق تولید باشد و اکنون گیر کار ما در این است که مدیریت جهادی نیست.

حسن زاده با بیان اینکه بنده گله کردم  ولی علیه ام نامه نوشتند، افزود: گفتم دو هزار و ۵۰۰ نفر بیکار داریم و ۳۶۳ شغل ایجاد شده، حال چه فکری به حال بقیه کنیم و چه خاکی بر سر کنیم؟

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد:  بنده از طرف مسئولان عذرخواهی می کنم که نتوانستیم شغل ایجاد کرد و جلوی تورم را بگیریم و برعکس هر روز دلار و سکه و ماشین گران شد.

وی گفت: راهبرد توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار، فعال سازی ظرفیت های بخش خصوصی، تقویت نظام بانکی، تجاری سازی علم، مبارزه با قاچاق کالا است.

حسن زاده با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی و تزکیه نفس است، افزود: باید از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان که فرصتی برای آشتی با خدا، تقویت اراده و تصمیم گیری، برنامه ریزی و ایجاد نظم، پیوند با ولایت، رفع کدورت، صبر و قناعت است، به بهترین نحو استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب به روز مطبوعات اشاره و با بیان اینکه مطبوعات باید حق الناس را رعایت کنند، گفت: مطبوعاتی ها و کسانی که در فضای مجازی کار می کنند، باید از خدا بترسند، فردا روز قیامت  و سوال و جواب هست و باید نسبت به نوشته ها پاسخ داد.

وی با تاکید بر اینکه نباید خدا را فراموش کرد، افزود: نباید هر حرفی را نوشت و حرف ها و اخبار جعلی منتشر کرد، سیاسی بازی را باید کنار گذاشت چرا که سیاسی بازی سبب تضعیف می شود.

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه چنین مواردی را در میاندوآب و به ویژه در آستانه انتخابات دیده ایم، تصریح کرد: چند نفر جمع شده و در آستانه انتخابات می گویند، فلانی را زمین می زنیم، حتی به خود من هم گفتند و باید پرسید که چه کسانی را به زمین می زنید؟ مگر مسلمان نیستید؟

مباحث مربوط به سند 2030 در تضاد با اسناد بالادستی و قانون اساسی ما است/ فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و باید آن را مدیریت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت علم آموزی گفت: یادگیری و علم آموزی در واقع حیات قلب است و دل ها را نورانی و بدن های ناتوان را قوت می دهد.

وی تصریح کرد: علم به انسان زندگی حقیقی می دهد و یک ساعت مطالعه و علم آموزی بهتر از 70 سال عبادت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان اظهار کرد: معلمان پرورش دهنده سرمایه های این کشور هستند.

امام جمعه پلدشت ضمن محکومیت سند 2030 افزود: غرب انتظار دارد معلمان در کلاس های درس برای آنها سرباز و رعیت پرورش دهند.

طالبی گفت: آموزش و پرورش باید انسان های دانا، خردمند، توانا، شجاع، بصیر تربیت کند تا دنیا برای یاد گرفتن آن مجبور شود زبان ما را یاد بگیرد.

وی تصریح کرد: عده ای در حال تضعیف روحیه انقلابی هستند و نباید مدارس محلی برای تضعیف روحیه آنها باشد.

وی اظهار کرد: دشمن آرایش جنگی به خود گرفته است، ما باید آرایش جنگی به خود گرفته و با احساس مسئولیت بیشتر وارد صحنه شویم.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: مباحث مربوط به سند 2030 در تضاد با اسناد بالادستی و قانون اساسی ما است.

طالبی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و حملات دشمن در این زمینه گفت: جوانان و آحاد مردم در برابر حملات فضای مجازی قرار دارند و باید این قضیه را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی باشیم و مدیریت آن را بدست بگیریم، تصریح کرد: شرکت گوگل در حال دستبرد به اطلاعات مردم و ورود به حریم خصوصی آنها است و در زمینه نرم افزار تلگرام 5 حمله سایبری صورت گرفت که با هوشیاری مسئولان مربوطه دفع شد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی بسیار مهم بوده و تاثیرات زیادی بر روی جامعه و افکار عمومی دارد که باید مدیریت شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به برجام افزود: آمریکا با خروج از برجام و سایر تعهدات خود با سرعت بالا در راه تبدیل شدن به یک تهدید بین المللی است، حمایت از تروریست، جنگ افروزی و برهم زدن قوانین نمونه ای از آن است.

باید بر فضای مجازی نظارت دقیقی اعمال شود

حجت‌الاسلام عیسی برادری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که آثار و تبعات رویدادهای مربوط به فضای مجازی بیشتر از فضای حقیقی شده است، بنابراین باید مدیریت دقیقی در این عرصه صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به منویات رهبری مبنی بر لزوم استفاده بهینه از فضای مجازی، ادامه داد: متاسفانه گاهی ترویج خشنونت، بداخلاقی، نهادینه‌سازی سبک زندگی غربی و غیراسلامی را در فضای مجازی شاهد هستیم.

امام جمعه تکاب بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت فضای مجازی برای احیا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی از سیلبریتی‌های بی‌سواد، سربازان پیاده‌نظام دشمن شده‌اند و گاه آگاهانه و گاه ناآگاهانه افکار و اخبار غلط را به جامعه پمپاژ می‌کنند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه یک روحانی بی‌گناه در همدان به شهادت رسیده است، ادامه داد: مطالب اخیر در فضای مجازی بدون شک یکی از علل بروز این جنایت است، اما جای تاسف وجود دارد که نظارت و برخورد نمی‌شود.

برادری در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار مقاله‌ای قومیتی و با هدف توهین به ترک و آذربایجان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: متاسفانه اقدامات پیشگیرانه‌ را در این زمینه نمی‌بینیم.

وی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد: خودسازی و تهذیب نفس، حفظ حرمت روزه‌داران، پرهیز از بی‌احترامی به این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تکاب با اشاره به اینکه در سال انتخابات قرار گرفته‌ایم، گفت: امیدوار هستیم در سایه تدابیر و انجام اقدامات لازم، سال 98 به سال التهابات تبدیل نشود و بدون بروز تنش بین کاندیداها و طرفداران، افراد اصلح به مجلس راه یابند.

وی با بیان اینکه کاندیداها نباید از دستگاه‌های دولتی برای تامین امکانات و اعتبارات در راستای امور تبلیغی انتظار داشته باشند، ادامه داد: ادارات براساس قانون این حق را ندارند که منابع خود را در اختیار نامزدها قرار دهند، بنابراین بیت‌المال گوشت قربانی نیست که بین اشخاص تقسیم شود.

استان اردبیل

آمریکا به قوانین بین المللی بی اعتنا است/برخی کارفرمایان از بحران اشتغال سوء استفاده می کنند

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دنیای معاصر در نهایت انحطاط به سر می برد، نه بشریت ارزش دارد و نه مواثیق و قوانین بین المللی و نه نهادهای بین المللی؛ چهارصد هزار نفر در در سوریه کشته شد. تا حال طبق آمار سازمان ملل 250 هزار نفر در یمن کشته شده است. عراق، دو میلیون کشته و زخمی داشت. مقام معظم رهبری این هفته فرمودند "وحشی های کراوات زده و ادکلن زده آدم می کشند و به آدم کش کمک می کنند بدون اینکه خم به ابرو بیاورند، می گویند چون به پولش احتیاج داریم".

وی افزود: حاکمیت های ملی نقض می شود، به دولت های مشروع حمله نظامی می شود؛ دولت ها و ملت ها بدون هیچ گناهی تحریم می شوند. این هفته سفیر سابق هند در عربستان سخن خوبی گفت. وی اعلام کرد "تحریم نفتی ایران برای هند فاجعه است، امکان صفر کردن واردات نفت از ایران وجود ندارد. امروز در واشنگتن رژیم خود سری در رأس کار است که قوانین بین المللی را نه می فهمد و نه اجرا می کند. آمریکا در حال اخاذی از جامعه جهانی برای تحریم کشوری است که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و به تمام تعهدات خود در برجام نیز عمل کرده است."

اگر آمریکا در برابر دموکراسی و رأی ملت ها خاضع باشد، معضل خاورمیانه و آفریقا یک روزه حل می شود

امام جمعه اردبیل گفت: یکی از بدترین جنایت های دنیای معاصر عشق به نا آرامی و ادامه نا آرامی در دنیا برای فروش سلاح و دوشیدن دولت های پولدار است. عربستان تا حال 450 میلیارد دلار به ترامپ پرداخت کرده است ترامپ می گوید امنیت شما را من تامین کرده ام پس هزینه آن را باید پرداخت کنید. او زمانی می تواند این سخن را بگوید که منطقه نا آرام باشد. ظلم بزرگ این است که دولت آمریکا منطقه ما را نا آرام کرده می گوید ایران باعث نا آرامی است. اگر آمریکا در برابر دموکراسی و رأی ملت ها خاضع باشد، یک روزه معضل خاورمیانه و آفریقا حل می شود.

وی ادامه داد: مشکل لیبی یک روزه با انتخابات حل می شود. چرا مانع از برگزاری انتخابات می شوید؟ چرا از خلیفه حفتر نظامی عاصی و سرکش و خون ریز حمایت می کنید؟مشکل سودان یک روزه حل می شود. چرا بعد از سقوط عمر البشیر مانع از انتخابات می شوید؟ چرا مانع انتقال قدرت از ارتش به مردم سودان می شوید؟مشکل فلسطین یک روزه با انتخابات حل می شود. چرا از طرح انتخابات در فلسطین وحشت می کنید؟حل مشکل یمن مثل آب خوردن است. تمام گروه ها در یمن حاضر به انتخابات هستند فقط آمریکا، انگلیس و دولت هایی که به آل سعود سلاح می فروشند، مانع انتخابات شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: شما به رأی ملت خودتان هم ارزش و بهاء نمی دهید و به آن حرمتی قائل نیستید، کنگره شما را از فروش سلاح به عربستان منع کرد. چرا ترامپ آن را وتو کرد؟ یعنی یک حکومت کاملا عاصی و سرکش و شرور بر دنیا حاکم شده اما می گویند ایران کشور عاصی و سرکش و شرور است. غیرت دینی و عِرق ملی ایرانیان اجازه نمی دهد که دولت مردان ما در برابر این جنون اطباقی ذلیل شوند. امیرالمؤمنین فرمود «لا یحتمل الضیم الا الذلیل» ظلم را جز انسان پست نمی پذیرد و ما هیچوقت پست نخواهیم شد.
وی  اظهار داشت: تا چنین قدرت اهریمنی بر دنیا حاکم است، دنیا روی امنیت به خود نخواهد دید؛ مگر شما نمی گفتید لیبرالیسم پایان تاریخ است؟ و استدلال می آوردید که تاریخ، با درگیری ادامه پیدا می کند و درگیری فقط با اندیشه لیبرالیسم پایان می یابد چون فائق بر تمام اندیشه هاست. رکن این سخن، نقش دادن به مردم است چرا از دموکراسی و انتخابات می ترسید؟به ایران می گوید چرا در ماجرای فلسطین انتخابات رامطرح کرده اید؟ آنها می گویند فلسطین بدون انتخابات، ملک خالص اسرائیل است بلکه هر کشوری را هم خواستیم و صلاح دانستیم به اسرائیل می دهیم.

عاملی افزود: ترامپ اخیرا گفت "چون به جولان جهت امنیت اسرائیل احتیاج داشتیم، آن را به اسرائیل دادیم" یعنی ما به هرچه احتیاج داشته باشیم، مال ماست. سپس به ذلت مسلمانها اشاره کرد و گفت "با اعلام الحاق جولان به اسرائیل، تبعاتی درست نشد، درست هم نخواهد شد بنابر این خبری نخواهد بود ما کار درستی انجام دادیم!" و حالا نتانیاهو جری شده و گفته تصمیم دارم بخشی از غرب فلسطین را به اسرائیل منضم بکنم.

امام جمعه اردبیل ایراز داشت:از شرارت های عجیب این قدرت اهریمنی این است که به اعضای دادگاه لاهه اعلام کرده هرکس از شما درباره جرائم جنگی آمریکا یا رژیم صهیونیستی تحقیقاتی به عمل آورد ویزای خود به آمریکا را از دست می دهد و با تحریم های جدی این کشور مواجه خواهد شد.! این عین سخنان پمپئو، وزیرخارجه آمریکا می باشد. بشریت معاصر باید بر این اندیشه تاریک و جنایت بار، خون بگرید

تمام تحولات از آموزش و پرورش آغاز می شود/معلم، پایه ریز تمدن نوین

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: روز معلم را گرامی می داریم. بهترین تعبیر درباره معلم را مقام معظم رهبری این هفته فرمودند که "معلم، پایه ریز تمدن نوین است. اگر نیروی انسانی شایسته نباشد تمدن نیست." و فرمودند "مهم ترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است. برای یک کشور و تمدن، از همه سرمایه ها مهم تر، سرمایه انسانی است."

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبریفرمودند :" امروز شما در این کشور ملاحظه کنید! هر کس از کسانی که به جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی بکنند و خدمت بزرگی انجام دهند – این بزرگان، این سرداران، این شهدا، این علما، این برجستگان و فرزانگان و مسؤولان عالیرتبه، تا برسید به شخص امام بزرگوار راحل – همه رهین منّت معلّمند؛"

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رمز تقدم یک کشور، آموزش و پرورش است. تمام تحولات از اینجا شروع می شود. سایر نیازها از اینجا تامین می شود. ولذا انبیاء نیز دنبال تعلیم و تزکیه بودند. و این دو مفهوم هر دو کار معلم است. به همین جهت امام (ره) فرمودند "معلمی شغل انبیاست" آنهایی که تاریخ بشر را متحول کرده اند همه محصول علم، معلم و تربیت بوده اند. تاریخ بشریت در شاهکارهای خود مرهون نفس های معلم است.

وی گفت: جامعه هرچه به معلم بدهد نمی تواند حق او را اداء کند. نقل است یکی از فرزندان امام حسین نزد معلمی به نام عبدالرحمن سلمی در مدینه آموزش می دید. روزی معلم سوره حمد را به کودک آموخت وقتی که کودک آن را بر امام حسین (ع) قرائت کرد، آن حضرت در مقابل این کار ارزشمند معلم، از وی تجلیل کرد و به عنوان قدردانی دینار و حلّه فراوان به او پاداش داد. هنگامی که از آن حضرت پرسیدند چرا این همه بخشش می کنید؟ فرمودند "این یقع هذا من عطائه!" یعنی آنچه که او عطا کرده بسیار بالاتر از عطای من است.

تکریم کارگر در ترفیع جایگاه اجتماعی و ارزش گذاری اجتماعی است 
 عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با تجلیل از نقش کارگران در جامعه گفت: بار اصلی تولید، ثروت و رشد اقتصادی بر دوش کارگران است. اگر قرار باشد اقتصاد ما مستقل باشد و اقتصاد مبتنی بر نفت را کنار بگذاریم و اگر قرار است حیات ملت ما شرافتمندانه باشد، اگر قرار است نظام اسلامی ما مقتدر باشد، اگر قرار است در تحریم اقتصادی همیشه سرافراز باشیم، همه اینها با تلاش دستان و پنجه های توانا و قدرتمندی است که چرخ های کارخانجات را بکار می اندازند و لذا ملت، دولت و کشور همه مدیون کارگرند.

وی افزود: تکریم کارگر به دو چیز است:اول به ترفیع جایگاه اجتماعی و ارزش گذاری اجتماعی؛ یعنی جامعه با بزرگی از او یاد کند و با قدسیت به کار او نگاه کند. اگر کار او مقدس نمی بود، رسول خدا دست کارگر را نمی بوسید. ما همه به تبع رسول خدا دربرابر کارگران عزیز خاضع می شویم و دست آنها را می بوسیم.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت:در روایات آمده وقتی که پیامبر اکرم از جنگ تبوک بر می گشتند سعد یکی از انصار به استقبال ایشان آمد و با وی مصافحه کرد حضرت دیدند که دست های او زبر و خشن شده و پینه بسته است از وی سوال فرمودند چکار کردی که دست هایت اینقدر خشن شده است؟ سعد عرض کرد یا رسول الله زیاد بیل زدم چون مجبور بودم برای نان زن و بچه ام کار کنم حضرت دست های سعد را گرفتند بوسیدند و فرمودند این دستی است که در آتش نخواهد سوخت چون از راه حلال رزق در می آورد.
وی خاطر نشان کرد: رسول خدا دست او را از جهت اینکه از راه حلال خود و عائله خود را تأمین می کرد بوسید. در زمان ما وجه مهمتری هم هست و آن بسته شدن عزت مسلمان ها و حکومت اسلامی و تمدن اسلامی به دستان کارگر است با خوابیدن تولید، قطعا کشور نیز خواهد خوابید و بعد از آن وابستگی ذلت و بردگی حتمی است.
دوم به اصلاح روابط کارگر و کارفرماست.

برخی کارفرمایان از بحران اشتغال سوء استفاده میکنند

وی بیان داشت : متاسفانه بعضی از کارفرمایان قانون کار را رعایت نمی کنند، بعضی از آنها از بحران اشتغال سوء استفاده می کنند و کارگران را با مبالغ پایین تر از حد رسمی بکار می گیرند. در حالی که در روایت است که رسول خدا نهی عن بیع المضطرین. بعضی از آنها کارگر را بیمه نمی کنند با اینکه خیلی هم متمول هستند. آمده که در آخر الزمان «اغنیاءهم یسرقون زاد الفقراء» تاخیر انداختن حقوق کارگر ظلم بزرگ است چون زندگی خود را با آن تنظیم می کند. در یک شهر اگر ظلم شود آن شهر ویران می شود. این وعده خداوند است « وَتِلْکَ الْقُرَى أَهْلَکْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِکِهِم مَّوْعِدًا» (کهف 59)

عاملی گفت: در روایت است که « أَقْذَرُ الذُّنُوبِ ثَلَاثَةٌ قَتْلُ الْبَهِیمَةِ وَ حَبْسُ مَهْرِ الْمَرْأَةِ وَ مَنْعُ الْأَجِیرِ أَجْرَهُ» یعنی بدترین و کثیف ترین گناه سه چیز است: بی جا و بی جهت کشتن حیوان، ندادن مهر زن و منع اجرت اجیر.

 

استان مرکزی

می‌خواهند با اجرای سند ۲۰۳۰ برای بیگانه نفوذی تربیت کنند/ فضای مجازی باید با نظارت بیشتری مدیریت شود

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن خاص و پربرکت خواندن ماه ضیافت الله گفت: قرآن و پیغمبر وسیله دعوت به این ماه هستند و حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و اگر کسی عذری دارد با رعایت حرمت این ماه روزه خود افطار کند که اگر این روزه‌خواری به شکلی عامدانه و عالمانه انجام شود قوه قضاییه می‌تواند برخورد لازم را داشته باشد و از اصناف و نیروی انتظامی انتظار داریم که به این مسئله توجه داشته باشند.

دری نجف‌آبادی ضمن بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی است طلایی که جایگزینی در ۱۱ ماه سال ندارد و باید در این ماه هر چه می‌توانیم برای ایام قیامت ذخیره کنیم عنوان کرد: مساجد استان و شهرستان و مراکز فرهنگی و ائمه جماعات در این ایام فعال شوند و با فضای نورانی ماه مبارک تاریکی‌ها را روشن کنند.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم اظهار کرد: امیدواریم نکاتی که رهبری معظم در سخنرانی خود در جمع فرهنگیان فرمودند در مورد معلمان با جدیت دنبال شود. معلمان نسبت به فرزندان حساس باشند زیرا بچه‌های مردم امانت‌اند. بهترین و بالاترین خدمت تربیت نوجوانان برای آینده اسلام و انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: فرزندان امروز سرمایه‌های فردا و پرچم‌داران عزت و شرف هستند و به همین دلیل خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش باانگیزه و بانشاط به مسئله تربیت توجه داشته باشد و آن‌چنان‌که شایسته است فرزندان را رشد دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه معلمان جان‌مایه‌های حیاتی هستند بیان کرد: معلمان باید قدر خودشان را بدانند و نقش خود را نقش پرچم‌داران عزت کشور بدانند و اگر غیر این باشد خیانت به خون شهداست.

می خواهند با ۲۰۳۰ برای بیگانه نفوذی تربیت کنند

دری نجف‌آبادی به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه می‌خواهند با این سند نفوذی برای آمریکا و انگلیس تربیت کنند تصریح کرد: مگر برای آموزش‌وپرورش سند تحول نداریم. ما شیعه امیرالمؤمنین علی (ع) می‌خواهیم نه پیرو ترامپ و امثالهم. ما نمی‌خواهیم غرب‌زده تربیت کنیم ما می‌خواهیم چمران و مطهری و مردان بزرگ تاریخ‌ساز تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از افراد فاسد پشت‌صحنه دنبال فسادند و باید به این‌ها گفت به خاطر دو روز ریاست دنیا حاضر به زیر سؤال بردن مقدسات نشوند و از پشت خنجر نزنند.

دستگاه‌های مربوطه در فضای مجازی فعال‌تر عمل کنند

امام‌جمعه اراک ضمن بیان اینکه فضای مجازی باید مدیریت شود تشریح کرد: پدر و مادرها، آموزش‌وپرورش و روحانیت باید توجه کنند. فضای مجازی‌ای که تحریک شهوات، احساسات و بی‌بندوباری کند خلاف اسلام است و باید مخابرات و دستگاه‌های مربوط توجه داشته باشند و باید مرکز اطلاعات داخلی ایجاد شود و مراکز اصلی را تا جای ممکن به داخل منتقل کنند.

وی افزود: مخابرات، شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند زیرا اینجا جای نوکران انگلیس و آمریکا نیست.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در این ایام جلوی اسراف و تبذیر را باید گرفت و به‌جای آن به دیگران کمک کرد و همه و همه دست در دست هم بدهیم تا از مشکلات ساخته‌شده برای کشور عبور کنیم.

وی ضمن بیان اینکه باید بستر فکر معنویت و عدالت و اصلاحات واقعی را در جامعه گسترش دهیم و کج‌اندیشی‌ها را از بین ببریم خاطرنشان کرد: باید در حوزه امام زمان نخبه پروری کرد و هزاران انسان فرهیخته را در این زمینه تربیت کرد تا حکومت جهانی امام زمان را معرفی کنند و عده‌ای در فضای مجازی به امام زمان ساده نپردازند.

 

استان لرستان 

مسئولین در ساخت مسکن سیل زدگان سرعت عمل به خرج دهند/ آمریکا با خروج از برجام منزوی شد

آیت الله سید احمد میرعمادی  در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در رابطه با ماه مبارک رمضان که فرمودند:با نیت خالص وبا دل های پاک به استقبال ماه رمضان بروید اظهارداشت: دراین ماه از خدا بخواهیم که توفیق روزه گرفتن و تلاوت قرآن به شما بدهد؛ رمضان، ماه قران و روزه وبهترین فرصت برای معنویت و خود سازی است.

 

وی از شرایط سخت مردم سیل زده شهرهای معمولان و پلدختر و هوای گرم این مناطق یاد کرد و خاطرنشان کرد: در این ماه به فکر محرومین و نیازمندان مخصوصا هموطنان و هم استانی های عزیزمان که اکنون در چادرها هستند باشیم.

 

میرعمادی بیان داشت: افطاری ها را ساده و به دور ا ز تجمل برگزار کنیم بخشی از افطاری ها را برای سیل زدگان اختصاص دهیم و قطعا رضایت خداوند را در پی دارد.

 

امام جمعه خرم آباد با ابراز این که در آزمون سیل ملت ایران اسلامی سربلند و دشمنان ومدعیان بشر دوستی رسوا شدند عنوان داشت: ملت ایران زمان بروز حوادث درکشورهای دنیا در امر کمک رسانی به دیگر ملل پیشتاز بوده است،اما در حادثه سیل ، با مسدود کردن شماره حساب هلال احمر از ارسال کمک های انسانی به مناطق سیل زده دریغ کردند؛صلیب سرخ جهانی هم در این قضیه کوتاهی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اظهار این که باید وضعیت مسکن سیل زدگان روشن شود تصریح کرد:ضروری ترین کار برای سیل زدگان مساله ی مسکن است ؛ هنوز این مشکل حل نشده است ،مسئولین در این زمینه سرعت عمل به خرج دهند.

 

وی گفت: خیرین و نیکوکاران و افرادی که درزمینه تأمین مسکن می خواهند به مردم سیل زده کمک کنند با نهادهای مسئولی  همچون هلال احمر، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران هماهنگ باشند تا خدمت شایسته ای برای مردم داشته باشیم.

 

آیت الله میرعمادی در رابطه با رشد بیش از حد علف های هرز در جنگل ها و مزارع با توجه به بارندگی ها اخیر هشدار داد و تأکید کرد: مردم در فضای سبز و جنگل ها و مزارع هوشیار باشند و سازمان های ذی ربط و مربوطه چون منابع طبیعی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، چراکه مصیبت حریق از مصیبت سیل بیش تر و مهار آن سخت تر از سیل است.

 

وی با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی سپاه در 17 اردیبهشت گفت: بسیج سازندگی خدمات گوناگون و ارزنده ای در عرصه محرومیت زدایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و هم چنین هدایت و حمایت و پشتیبانی از حرکت های جهادی و اردوهای جهادی داشته باشد همانطوری که در سیل اخیر نیروهای جهادی ایثار و فداکاری کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان به سالروز خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت اشاره کرد و اذعان داشت: رئیس جمهور نادان و ابله آمریکا به خیال خود که اگر آمریکا از برجام خارج شود اقتصاد ایران ویران شده و تمام دنیا به طرفداری از او می آیند و یک اجماع عمومی علیه ملت ایران درست می شود اما آمریکا با خروج از برجام منزوی شد و ضرر کرد.

 

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام اقتصاد ایران به صورت فعال ادامه پیدا کرد، ملت ایران سربلند و آینده نگری رهبری فرزانه برای دنیا ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و عهد شکن است.

 

آیت الله میرعمادی با اظهار این که هنوز عده ای ساده لوح می گویند مذاکره کنیم بیان داشت: ما نباید مشکلات کشور را به برجام گره بزنیم؛ این یک تفکر ساده و بی ریشه است و حل مشکلات تنها با تکیه به ظرفیت ها ی مردم است.

 

وی آمریکا را دشمن درجه یک ملت ایران برشمرد و گفت: آمریکا قابل تعامل و مذاکره و اعتماد نبوده و عهدشکن است بدانیم که اروپا هم در سیاست های کلی همراه آمریکا هست

 

سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج فرهنگ غربی است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت اظهارکرد: عظمت رمضان به نزول قرآن در این ماه بوده زیرا قرآن تنها راه تعالی و عزت مسلمانان است. 

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود، زمانی که فتنه‌ها و تاریکی‌ها به شما رو آورد به سراغ قرآن بروید چراکه کلامی الهی و ریسمانی مابین آسمان و زمین است. 

 

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه معلمان پرورش‌دهنده نسل آینده جامعه هستند، اظهارداشت: تعلیم و تربیت انسان‌های پاک وظیفه معلم است، البته درصورتی‌که معلم هم خود را به پاکی و درستی آراسته سازد. 

 

طهماسبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان، گفت: آموزش و پروش نقشی اساسی در جامعه ایفا می‌کند و معلمان جهاد گردانِ میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند، چراکه اگر در کشوری سرمایه انسانی متخصص تربیت نشود فاجعه‌ای بزرگ اتفاق خواهد افتاد. 

 

وی معلمان را پایه ریزان تمدن نوین خواند و عنوان کرد: سند تحول آموزش و پروش قرآن محور است و سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی برای نوجوانان و حتی نونهالان است.  

 

خطیب جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت پیشگیری از آسیب دیدن فرهنگ، اظهارکرد: مؤمن کودن صندوق نسوز کافر زرنگ است، ما نباید جاده‌صاف‌کن قدرت‌های کافر دنیا باشیم، اسلام دارای نظام‌های تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دقیقی بوده و چیزی کم ندارد که بخواهد از غرب، دریافت کند. 

 

طهماسبی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی در فضای حقیقی جامعه، بیان داشت: در کشورهای خارجی فضای مجازی حدومرز دارد، بایستی شبکه ملی فضای مجازی و اطلاعات ایجاد شود چراکه اسلام، دین علم، پیشرفت و مخالف خرافات و نابود کردن ذهن جوانان است. 

 

وی خطاب به بانک مرکزی تأکید کرد: به بنگاه‌های تولیدی، سرمایه کافی را تزریق کرده و ضمن نظارت با فساد نیز مبارزه کنید.  

 

خطیب جمعه کوهدشت ضمن تشکر از کارهای صورت گرفته در منطقه سیل‌زده رودبار، تسریع درروند کارها را خواستار شد و گفت: خسارت به زیرساخت‌ها و کشاورزی کوهدشت بسیار سنگین است، بایستی کانال رودخانه شهر اصلاح شود، امیدواریم مسؤولان امکانات را نسبت به خسارات هر شهرستان عادلانه توزیع کند.  

استان کرمانشاه

سند ۲۰۳۰ ابزار و نقشه دشمن برای تربیت سرباز آمریکایی در ایران است/برجام ثابت کرد که ایران اهل تعامل و مذاکره و آمریکا اهل دروغ و بدعهدی است

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

سند ۲۰۳۰ ابزار و نقشه دشمن برای تربیت سرباز آمریکایی در ایران است

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه زمان دعوت همگان و خودش به تقوا و پرهیزگاری، تقوا را لازمه زندگی هر مسلمانی دانست و آن‌را نقشه راهی برای رسیدن به نقطه تعالی در زندگی افراد برشمرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام (ره) خطاب به مسئولان در خصوص دشمنی آمریکا گفت: همانطور که امام فرمودند «چنانچه تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم برمی‌دارد، جهالت است».

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آمریکا به هیچ وجه دلسوز ما نبوده و از روش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف منافع خودش استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن روز معلم و دیدار مقام معظم رهبری با معلمان و بیانات ایشان در این دیدار گفت: خداوند هیچگاه از کسانی که روحیه انقلابی را تضعیف می‌کنند، نمی‌گذرد چرا که اگر این گذشت باشد، شهادت شهدای انقلاب دفاع مقدس و مدافعان حرم بی دلیل بوده است.

آیت الله علما وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه را تربیت افرادی توانا و خردمند دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش قبل و بعد از انقلاب همواره مورد توجه بوده است و معلمان باید انسان‌هایی دانا، پرهیزگار، کارآمد، پاکدامن، شجاع و اهل عمل تربیت کنند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: با تربیت نسلی اینچنینی ایران به موقعیت علمی دست خواهد یافت و اگر کسی بخواهد از مرزهای جدید علمی اطلاع یابد باید زبان فارسی را یاد بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما آمریکایی‌ها را آشفته کرده‌اند، تاکید کرد: همین دانشمندان توسط معلمان تربیت شده‌اند.

دولت در حد توانش به معیشت معلمان و بازنشستگان توجه کند

آیت الله علما بار دیگر به بیانات رهبری در دیدار با معلمان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری درباره معیشت معلمان تذکر دادند و دولت باید به وضعیت معیشت آنها و بازنشستگان در حد توانش رسیدگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ داشت و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، غربی‌ها می‌خواهند معلمانی که علاقمند به آینده کشور هستند، در کلاس‌های درس خود سربازانی برای آمریکا تربیت کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جوهره و جان سند ۲۰۳۰ نیز همین اهداف دشمنان است و آنها می‌خواهند که با استفاده از امکانات خودمان برای آنها سرباز و رعیت تربیت کنیم. لذا باید مراقب بود چرا که این اقدام اتفاق جدیدی نیست.

وی همچنین به سخنان اخیر ترامپ در تحقیر مسلمانان اشاره و تاکید کرد: تحقیر امت اسلام تحقیر همه است اما کشور ما اکنون از اقتدار ویژه‌ای در منطقه و دنیا برخوردار بوده و باید برای حفظ این اقتدار تلاش کنیم.

 

معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین یک ملت هستند

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: مقام معظم رهبرى با انتقاد از سند ۲۰۳۰ فرمودند: غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى‌هاى کروات‌زده‌ى ظاهرسازى شود که به راحتى آدم مى‌کشند و به آدمکش‌ها کمک مى‌کنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى؛ در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از معلمان، به بیان تذکرات و توصیه‌هاى مهمى درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم اجراى سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت یعنى سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل وبى‌سوادى و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند

وی افزود: آموزش و پرورش باید انسان‌هایى «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت کند که اگر چنین شود، همان آرزویى که بارها بیان کرده‌ام، محقق مى‌شود و ایران عزیز به جایگاهى مى‌رسد که تا پنج دهه بعد، هر کسى در هرجاى جهان بخواهد از مرزهاى جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسى یاد بگیرد.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مقام معظم رهبرى با انتقاد شدید از کسانى‌که با قلم یا بیان یا اَشکال دیگر درصدد تضعیف روحیه انقلابى در میان مردم و جوانان هستند فرمودند: روحیه انقلابى به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانى‌که در این مسأله تشکیک و آن‌را تضعیف کنند، نخواهد گذشت. البته تصمیم و اقدام انقلابى به‌معناى‌بى‌توجهى به نقد عالمانه نیست، چراکه استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابى است. سند۲۰۳۰ از روزى که رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با معلمان نگرانى خود را ابراز داشتند، به یکى از مسائل مهم حوزه علمى و فرهنگى کشور تبدیل شده است. معظم له در اردیبهشت ماه سال گذشته با انتقاد شدید از این موضوع، فرمودند: «این سند و امثال آن مواردى نیستند که جمهورى اسلامى ایران تسلیم آن‌ها شود

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: طى ماه‌هاى اخیر شاهد حملات سایبرى سنگین در حوزه‌هاى فنى، محتوایى و کاربردى به کشور بوده‌ایم که در برخى از این حملات تروریستى سایبرى، اشتراک‌هاى مردم در شبکه‌هاى اجتماعى خارجى مسدود شده است، شبکه غیراجتماعى اینستاگرام پس از قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان‌هاى تروریستى آمریکا، اشتراک فرماندهان و بسیجیان و حتى نوشته‌هایى با مضمون سپاه، شهدا و… را یکطرفه حذف کرد؛ شرکت گوگل با دستبرد زدن به گوشى مردم، بدون اجازه وارد حریم خصوصى آنان شد و شروع به حذف نرم افزارهاى داخلى کرد.

وی تصریح کرد: در آخرین سواستفاده دشمنان از رها بودن شبکه‌هاى اجتماعى در داخل کشور، ترور طلبه همدانى پس از انتشار یک خبر جعلى در یک صفحه که توسط منافقین با عکس طلبه‌اى در شمال ساخته شده بود که رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آن در جمع فرماندهان ناجا فرمودند: «در کشور ما خرید و فروش سلاح ممنوع است امّا این کار انجام مى‌گیرد. هم در فضاى مجازى اعلامِ فروش مى‌کنند، هم آدم‌ها مى‌خرند و مى‌فروشند، [هم‌] در فضاى مجازى نشان میدهند. همین قاتل [روحانى‌] همدان در فضاى مجازى عکس خودش را با چند سلاح انداخته و در اینستاگرام پخش کرده که من این سلاح‌ها را دارم – چهار جورش را من دیدم؛ سلاح‌هاى مختلف است- این یک مسأله‌ى مهمّى است، ما چرا باید اجازه بدهیم؟ این کار، کار چه کسى است؟ این کار، کار شما است، یعنى بیش از همه، این دیگر به شما مربوط مى‌شود.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: فضاى مجازى بر خلاف نام خود، تأثیراتى جدى در فضاى حقیقى دارد، و در طى سال‌هاى اخیر تأثیرات مهمى بر افکار عمومى در انتخابات‌ها گذاشته، شیوه عرضه خدمات در کشور را تغییر داده و بر فکر و فرهنگ جامعه، حتى در روستاهاى دور افتاده که اکنون به اینترنت دسترسى دارند تأثیرات فرهنگى، اجتماعى، اقتصادى، شناختى – ادراکى غیرقابل انکار داشته است.

وی افزود: اکنون نیز در شرایط تشدید جنگ اقتصادى و فشارهاى همه‌جانبه دشمن، یکى از اقدامات محورى ومشترک قدرت‌هاى سلطه، جریان‌هاى ضدانقلاب خارج نشین وعوامل نفوذى داخلى آن‌ها، تلاش براى تحریک و سازماندهى اعتراضات اجتماعى براى برهم زدن آرامش و امنیت عمومى، القاى مخالفت مردم و اقشار مختلف با سیاست‌هاى نظام و نتیجتا، زمینه‌سازى براى فروپاشى و انسجام درونى نظام است. هدف دشمن این است که فشار و تحریم را به بسترى براى اعلام نارضایتى اجتماعى تبدیل کندکه البته با پاسخ منفى مردم، معلمان، کارگران و… مواجه گردیدند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت و در آغاز هفته‌ى کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف کشوربا اشاره به توطئه‌هاى گوناگون دشمنان ملت ایران در چهل سال گذشته ازجمله؛ تمرکز بر موضوع کار و کارگر و شکست این تلاش‌ها، تأکید کردند: ملت ایران به‌ویژه کارگران در همه این موارد، بر دهان دشمن زدند و او را مأیوس کردند.

 

 برجام ثابت کرد که ایران اهل تعامل و مذاکره و آمریکا اهل دروغ و بدعهدی است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار جمعی از معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب معلمان را پرورش‌دهنده بهترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی و پایه ریزان تمدن نوین اسلامی دانسته و از آنها بعنوان جهادگران کارزار مبارزه با جهل و بیسوادی و سازندگان هویت فرهنگی یک ملت نام بردند.

امام جمعه شهرستان افزود: معلم سکاندار عرصه تعلیم و تربیت جامعه و پرورش جوانان برای تمدن سازی آینده است.

وی با اشاره به ۱۸ اردیبهشت سالروز خروجع آمریکا از برجام گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای برجام اثبات این نکته به افکار عمومی جهان بود که ملت بزرگ ایران اهل تعامل و تفاهم و مذاکره بوده و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللی است.

خطیب جمعه شهرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از برجام درس بگیرد اذعان داشت : اولین درس برجام برای کشور این است که آمریکا اهل تعامل نیست و به هیچ کدام از تعهدات و قول و قرارهای خود پایبند نیستند.

وی شناخت ماهیت دشمنی دشمنان را از دیگر درسهای برجام برشمرد و تصریح کرد : برخی گمان می‌کردند که دشمنی آمریکا با ما به خاطر فعالیت‌های هسته ای است و ما باید اعتماد سازی کنیم در حالی که برجام نشان داد که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران بر سر اعتقادات و ارزش های اسلامی است.

فاطمی نسب درادامه افزود: برجام سند انعطاف ایران است و به خوبی نشان داد که نتیجه انعطاف در برابر آمریکا چگونه خواهد.

امام جمعه شهرستان اذعان داشت : کشورهای اروپایی در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همراه هستند این موضوع در جریان خروج آمریکا از برجام به وضوح قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: گره زدن اقتصاد کشور به خارج و عدم باور توان و ظرفیت داخل از دیگر درس های برجام برای جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسمات ویژه سالروز آزادسازی بازی دراز اشاره کردو ضمن تقدیر از دست اندرکاران مراسمات اظهار داشت: راهیان نور ظرفیت بزرگی است که باید از آن در جهت حرکت برای تحقق تمدن نوین اسلامی استفاده شود.

استان مازندران

فرهنگ خرید از اجناس داخلی را احیا کنیم/برخی از مشکلات به بی‌کفایتی مسئولان برمی‌گردد

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری اظهار کرد: سند 2030 به خواسته آمریکا و انگلیس توسط یونسکو که ادعای فرهنگی دارد برای سایر کشورهای جهان تنظیم شده تا اینگونه بتوانند اختیار همه دنیا را در دست بگیرند.

وی افزود: اما کشوری چون ایران که برای تحقق آموزه‌های دینی شهدای فراوانی تقدیم کرده هرگز زیر بار اینگونه ترفند ها نمی‌رود.

امام جمعه ساری بیان کرد: برخی از قلم بدستان بی‌مسئولیت این توافق ننگین را امضا کرده و با این اقدام سبب رنجش و آزار رهبر معظم انقلاب شده‌اند.

این مسئول پذیرش این سند را قبول بی‌هویتی و گذشتن از تمام ارزش‌های دینی توصیف کرد و از نویسندگان، معلمان و استادان خواست تا هرگز اجازه ندهند که این سند در جامعه و بویژه در نظام آموزشی راه یابد.

طبرسی نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری را به عنوان روز معلم از دست آوردهای بزرگ جمهوری اسلامی دانست و خواستار رعایت حرمت و کرامت و بهبود وضعیت معیشتی معلمان شد.

وی گفت: در اهمیت بالای مقام و منزلت معلمان همین بس که پیامبر اکرم (ص) در مقام یک معلم توانست بر کفر و شرک غلبه یابد و احکام بهترین دین دنیا را پیاده کند لذا بر ماست که نه تنها در روز معلم بلکه در تمام ایام سال تکریم و احترام این قشر زحمت کش را بجا آوریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با توجه به اینکه برخی از روشن‌فکرنماها گرانی و تورم را بهانه کرده و انقلاب و انقلابی بودن را به چالش می‌کشند لذا از معلمان می‌خواهم تا عظمت انقلاب اسلامی و برتری آن نسبت به همه رویدادهای مهم جهان را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

این مسؤول از تولید به عنوان دروازه اقتصاد مقاومتی یاد و خاطرنشان کرد: با امکانات بایسته باید به رونق تولید بپردازیم و فرهنگ خرید از اجناس داخلی را احیا کنیم.

طبرسی از تظاهر به روزه‌خواری به عنوان یکی از مفاسد اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و از نیروی انتظامی خواست تا در این زمینه اقدام لازم به عمل آورد.

 

انتقاد از وضعیت بد حجاب در اماکن عمومی

  امام جمعه زیراب نیز گفت: مردم متوجه این امر هستند که چه امری بخاطر تحریم است اما برخی مشکلات به بی‌کفایتی مسئولان باز می‌گردد.   حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان، دو امر مهم در آستانه ورود این ماه پر فیض را اقرار به گناه و این امر که طرف حساب انسان‌ها خداوند کریم و بخشنده است، برشمرد و با اشاره به آیه قرآن در باب آمرزش و مغفرت خداوند، اظهار کرد: سفره مغفرت و بخشش خداوند برای همه انسان‌ها پهن شده است و باید قدر این فرصت‌ها را دانست.

وی یکی از اموری که موجب جهنمی شدن فرد می‌شود را گناهان صغیره دانست و گفت: عموما مردم پس از انجام گناه کبیره، گریه و زاری برای طلب بخشایش می‌کنند اما از کنار گناهان صغیره به راحتی می‌گذرند و بی‌توجهی به این گناهان و عدم طلب بخشایش از ارتکاب این گناهان موجب خواهد شد تا انسان عاقبت بخیر از دنیا نرود.

امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخن امام زمان عج مبنی بر شناخت حلال و حرام خداوند، از نبود آموزش دینی در سبد آموزشی خانواده به فرزندان و آموزشگاه‌ها گلایه کرد و افزود: کسب علم و ورزش خوب است اما این امر نباید مورد غفلت آموزش درس اخرت (دین) شود و وظیفه والدین این است که در کنار توجه به آموزش علمی و ورزشی فرزندان به بحث دین هم روی آورند.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید اردشیری مبنی بر فدا کردن جانش برای هزاربار در راه دین و انقلاب و اینکه شهادت میراث عاشورا است و اکنون به ندای فرزند امام حسین علیه‌السلام، امام خمینی (ره)، لبیک گفته است، گفت: شهدا شاگردان مکتب امام حسین علیه‌السلام هستند و از مکتب عاشورا ایمان آموختند.

رضایی با توجه به سخن رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران مبنی بر اینکه بسیاری از گرانی‌ها مربوط به عدم نظارت است و با انتقاد از عدم نظارت ناظران بر بازار، نمونه‌ای از این عدم نظارت را وجود چند قیمت برای یک کالا در یک خیابان عنوان کرد و افزود: مردم متوجه این امر هستند که چه امری بخاطر تحریم است اما برخی مشکلات به بی‌کفایتی مسئولان باز می‌گردد.

امام جمعه شهر زیراب با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر وجود ولنگاری فرهنگی در ادبیات، هنر، سبک زندگی، … و فضای مجازی، این بیانات را تلخ دانست و افزود: بودجه برای بالندگی و رشد فرهنگ دینی و ملی به متولیان امر اختصاص داده می‌شود اما خروجی آن چه چیزی است و آنها باید پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از وضعیت بد حجاب در اماکن عمومی و آموزشی، مصرف‌گرایی غربی، پخش موسیقی غیرمجاز در مدارس به‌عنوان صبحگاهی و اشرافی‌گری و گسترش اجرای کنسرت غربی مبتذل در کشور و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این امور، گفت: شهدا جان خود را فدا کرده‌اند تا دین حفظ شود و مسئولان بی‌توجه از این وضعیت هستند و این مسئله داد همه را درآورده است.

رضایی با اشاره به فضای خوب و بد در دنیای مجازی، افزود: در هیچ کشوری مانند ایران آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج و ولنگاری وجود ندارد و در دیگر کشورها هر کسی ازاد نیست که هر کاری انجام دهد چرا که فضای بد مجازی می‌تواند بستر بسیاری از گناهان و جنایات باشد و نمونه آن شهادت طلبه مظلوم همدانی بوده است اما مسئولان کشور تا امری به مسئله لاینحل تبدیل نشود، حرکتی انجام نمی‌دهند.

امام جمعه شهر زیراب با عنوان اینکه احساس جای عقلانیت را گرفته است، در تعریف آزادی گفت: آزادی فرد تا جایی است که موجب سلب آزادی و آزار دیگران نشود و همه این امر را قبول دارند و آزادی که موجب اذیت و آزار دیگران شود و ارزش‌های دینی و انسانی زیر پا رود، آزادی نیست.

وی با بیان اینکه فرهنگ یک کشور همچون هوا است و همه در هوای فرهنگی کشور تنفس می‌کنیم، بر اهمیت سلامت فرهنگ کشور تأکید کرد و ادامه داد: فرهنگ آلوده موجب بیماری و آلودگی فرزندان ما و فرهنگ سالم موجب سلامت آنها خواهد شد.

رضایی با اشاره به توصیه رهبری به ناجا در کنترل فضای مجازی در نمایش و خرید و فروش سلاح، گفت: باید توجه ویژه داشت تا در فضای مجازی به راحتی اقدام به خرید فروش سلاح انجام نشود.     عده‌ای درصدد هستند روحیهٔ انقلابی را در مردم ضعیف کنند     امام‌جمعهٔ نوشهر نیز با رد نظر کسانی که معتقدند باید در برابر دشمنان عقب‌نشینی کنیم ، گفت: اگر می‌خواستیم در برابر دشمنان کوتاه بیاییم پس چرا انقلاب کردیم.   حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: در راه آرمان‌های این انقلاب شهدای زیادی تقدیم شده و باید اهداف آنان را حفظ کنیم .   وی تأکید کرد: عده‌ای درصدد هستند روحیهٔ انقلابی را در مردم ضعیف کنند ولی همچنان‌که رهبر معظم انقلاب بتازگی بیان فرمودند، این کار گناهی نابخشودنی است.   امام‌جمعه نوشهر با اشاره به ترور و شهادت طلبهٔ همدانی ادامه داد: این اتفاقات تلخ، نتیجهٔ رها بودن فضای مجازی در کشور است.   مشایخ اظهار داشت: یک خبر جعلی در فضای مجازی با عکس طلبه‌ای شمالی ساخته شد و درنتیجه یک روحانی در همدان به شهادت رسید.   وی گفت: فضای مجازی باید کنترل شود زیرا با اینکه خرید و فروش سلاح ممنوع است، در فضای مجازی سلاح خرید و فروش می‌شود و قاتل این روحانی تصاویر خود را منتشر هم کرده بود.
امام‌جمعه نوشهر افزود : مورد دیگر از تأثیر مخرب فضای مجازی در همین روزهای اخیر بود که شایع شد بنزین از پنجشنبه گران می‌شود و هرچه مقامات مسئول گفتند این‌طور نیست، فضای مجازی کار خود را کرد و صف‌های طولانی برای بنزین تشکیل شد.   مشایخ گفت : در انتخابات گذشته کشور نیز پیامدهای فضای مجازی را دیدیم و در کل این فضا در شیوه عرضه خدمات کشور تغییر به وجود آورده است.
او یادآور شد: دشمنان در فضای مجازی به فکر و فرهنگ جامعه و همچنین به اعتقادات ما حمله می‌کنند.   استان سمنان   معلمان سازندگان هویت یک ملتند/ معلمان روحیه انقلابی را در دانش آموزان پرورش دهند/مسئولان قدردان کارگران باشند   حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم گفت: انجام وظایف در یک پست و مقام از مهم ترین خصوصیات رفتاری شهید مطهری بود.    امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: مرحوم حجت السلام والمسلمین احمد پناهی از  زندگی و خصوصیات اخلاقی شهید مطهری، درس گرفته بود.   وی، ایثار، از خود گذشتگی، شجاعت و ایستادگی در مقابل تمامی صحنه ها را از دیگر خصوصیات رفتاری احمد پناهی عنوان کرد.   عبدوس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان و معلمان کشور، مهم ترین سرمایه یک کشور را نیروی انسانی آن دانست و گفت: معلمان سازندگان هویت و فرهنگ یک کشور هستند.   امام جمعه موقت سمنان، با اشاره به اینکه خداوند از کسانی که روحیه انقلابی مردم را تضعیف می کنند هرگز نمی گذرد، عنوان کرد: معلمان باید روحیه ای انقلابی را در دانش آموزان پرورش دهند و همچنین این روحیه را در خود تقویت کنند.   عبدوس در ادامه مطرح کرد: دانش آموزان کشور ایران باید با روحیه ای انقلابی در مقابل خاکریز های دشمنان حاضر شوند.   وی در ادامه ضمن تبریک هفته کارگر گفت: مسئولان و سیاست گذاران کشور باید قدر جامعه کارگری را دانسته و برای آنان ارزش قائل شوند.   امام جمعه موقت سمنان مطرح کرد: مجریان سیاست در کشور باید به مشکلات قشر کارگری به ویژه امنیت شغلی، حقوق و دستمزد و احترام توجه بیشتری داشته باشند.   استان گیلان   عدم نظارت بر فضای مجازی امنیت کشور را به خطر انداخته است/ دولتمردان یک بنزین را نمی توانند کنترل کنند   به نقل از 8دی، نماز جمعه آخرین جمعه ماه مبارک شعبان در شهرها و شهرستان های گیلان برگزار شد.

 

امام جمعه رشت:

شورای فرهنگ عمومی گیلان برای جلوگیری از بی بندوباری های جامعه ورود کند

 

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری طبق تقویم، آغاز ماه مبارک و عزیز رمضان است البته این مساله باید از طریق مقام معظم رهبری اعلام شود.

وی، ماه رمضان را آغازی دوباره برای زندگی معنوی انسان عنوان کرد و افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای بسترسازی فرهنگ اصیل اسلامی محسوب می شود و یکی از آنها افطاردهی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه روزه تکلیف و روزه دادن مستحب است، تصریح کرد: افطاردهی ها نباید با تجمل و چشم همچشمی همراه باشد بلکه هدف از افطاردهی کسب رضای الهی است.

آیت الله فلاحتی، رمضان را ماه بهار قرآن دانست و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان قرآن زیاد تلاوت کنید.

وی با تبریک روز جمعیت هلال احمر مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در سیل اخیر شمال و جنوب کشور تلاش های سودمندی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک روز معلم، گفت: روز معلم، زمانی برای ادای دین به این قشر زحمتکس جامعه است و خود را مدیون مهر زنان و مردان معلم می دانیم.

آیت الله فلاحتی به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان اشاره کرد و یادآور شد: خداوند از کسانی که روحیه انقلابی را تضعیف می کنند، نمی گذرد.

وی با تاکید بر داشتن روحیه انقلابی توسط معلمان، اظهار کرد: معلمان روحیه انقلابی را به دانش آموزان انتقال دهند زیرا انقلابی بودن شرط نجات جامعه ایرانی است.

امام جمعه رشت در ادامه با اعلام حمایت مردم گیلان از اقدام انقلابی دستگاه قضا، بیان کرد: دستگاه قضایی گیلان با زرسالاران و کسانی که در صدد زندگی کلاش مآبانه هستند برخورد کند و از دستگاه قضا می خواهیم در تمام عرصه ها به صورت انقلابی و قاطعانه به درد مردم برسد.

آیت الله فلاحتی به امضای سند ۲۰۳۰ به دور از چشم مقام معظم رهبری و مردم انقلابی ایران در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ غربی ها انتظار دارند معلمان متعهد ما برای آنها سرباز تربیت کنند تا دانش آموزان ما سرباز وحشی هایی شوند که آدمکش هستند، و از این جریان ابراز نگرانی کردند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی راهکارهای مقابله با فضای مجازی، تصریح کرد: به رئیس جمهور محترم عرض می کنم چرا اینقدر دیر اقدام کردید زیرا اکنون فضای مجازی به فضای حقیقی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بسیاری از ویرانگری هایی که در امور هنجارشکنی کشور را ناشی از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بخش ویرانگری فضای مجازی بیش از نقاط قوت آن در جامعه است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فضای مجازی لجام گسیخته شده است، خاطرنشان کرد: بخش اعظم فضای مجازی متلاشی کردن اندیشه ها برای ترویج فرهنگ ابتذال است.

وی به فعال نبودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در آینده نزدیک ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان احیا می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در رشت و گیلان دختران را به اماکن ابتذال می برند و باید فکری در این رابطه کرد، افزود: شورای فرهنگ عمومی گیلان در عرصه بی و بندوباری و خانواده ورود کند تا شاهد ویرانگری در جامعه نباشیم.

آیت الله فلاحتی همچنین به یاغی شدن اروپایی ها پس از برجام اشاره کرد و گفت: همه امور خود را به برجام گره زدیم، اکنون تاوان آن را پس می دهیم و اگر مقام معظم رهبری نبود مشخص نبود اکنون چه روزگاری شومی با غربی ها داشتیم.

 

کسانی ادعای اداره جامعه را دارند اما حتی یک فروشگاه را نمی توانند اداره کنند

وی با بیان اینکه دولتمردان یک بنزین را نمی توانند کنترل کنند، اظهار کرد: صف طولانی در پمپ بنزین ها خردمندانه و عاقلانه نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: کسانی متولی اجرایی برخی از دستگاه ها و وزارتخانه هستند و ادعای اداره جامعه را دارند اما حتی یک فروشگاه را نمی توانند اداره کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در شایعه افزایش نرخ سوخت با دو گروه فرصت طلب و موج سوار مواجه بودیم، بیان کرد: به آنها که به دنبال آشفته کردن جامعه هستند توصیه می کنم به فکر جامعه اسلامی باشند ضمن اینکه متولیان امر که در کنار نفت هستند و سروکله شان بوی نفت می دهد باید این امر را ساماندهی کنند.

وی به رفتار آمریکا با سران برخی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای همه مشخص شده آمریکایی ها دزدان سر گردنه اند و به تعبیر خودشان گاودوش هستند اما این افراد گاومنش بر گرده کشورهای اسلامی هیمنه دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا به مردم خود و قاره آمریکا رحم نمی کند، تصریح کرد: آمریکا تحمل وجود کشور مستقل آمریکا در آمریکای لاتین را ندارد و به دنبال براندازی رئیس جمهور قانونی این کشور است.

آیت الله فلاحتی به ویژگی های تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: قوانین تربیتی که در قرآن و سنت پیامبر(ص) بیان شده از جامعیت ویژه در نوع تربیت انسان برخوردار است.

وی با اشاره به جامع بودن قوانین تربیت اسلامی، خاطرنشان کرد: قوانین تربیت اسلامی به تمام ابعاد روحی و جسمی انسان توجه کرده ضمن اینکه در اسلام به عقل توجه ویژه ای شده است.

 

امام جمعه انزلی:

عدم نظارت بر فضای مجازی امنیت کشور را به خطر انداخته است

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندرانزلی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هدف خداوند متعال از واجب قرار دادن روزه این است که انسان در مسیر دستیابی به تقوا حرکت کند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه باید روزهای پایانی ماه مبارک شعبان را غنیمت‌شمرد عنوان کرد: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا با پاکی طینت وارد ماه مبارک رمضان شویم.

شمس‌‌الدین با اشاره به فضیلت بالای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: عموم مردم و به ویژه مسئولان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

وی تظاهر به روزه‌‌خواری را عمری حرام و جرم دانست و خاطرنشان کرد: عموم مردم و مسئولان نباید نسبت به افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه خدماتی که به مسافران در ماه مبارک رمضان داده می‌شود باید در چارچوب قوانین و با حفظ حرمت ماه رمضان باشد گفت: مسئولان انتظامی و قضایی باید با حرمت‌شکنی در ماه رمضان با قاطعیت برخورد کنند.

شمس‌‌الدین با بیان اینکه برخی افراد در جامعه همواره به دنبال هنجارشکنی هستند ابراز داشت: اینکه به عنوان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جشن‌هایی برگزار شود که در آن لهو و لعب وجود داشته باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست‌.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با جدیت و قاطعیت برای حفظ حرمت ماه رمضان تلاش کنند افزود: پیرامون مسئله حجاب در شهرستان بندر انزلی شکایت‌های فراوانی به دست ما رسیده که مسئولان ذی ربط را در جریان امور قرار دادیم.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مدافع حرم جواد دوربین تصریح کرد: از عموم مردم و مسئولان شهرستان بندر انزلی میخواهیم تا در مراسم بزرگداشت این شهید والامقام حضور پررنگ داشته باشند.

شمس‌‌الدین کارگران را موثرترین اقشار جامعه در حوزه رونق تولید و پیشرفت اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: کارگران عزیز همواره با وجود مشکلات فراوان از نظام اسلامی دفاع کرده و برای پیشرفت کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به حقوق کارگران خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هم کارگران بتوانند دستمزدی که شایسته فعالیتشان باشد را دریافت کند و هم شرایط برای کارفرمایان به منظور ادامه تولید فراهم باشد.

امام جمعه بندر انزلی ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم عنوان داشت: جامعه ما همواره متاثر از اقدامات تعلیم و تربیت معلمان است.

شمس‌‌الدین شهادت طلبه همدانی و همچنین شایعه گران شدن بنزین را متاثر از فضای مجازی دانست و گفت: متاسفانه امروزه تا صحبت از لزوم نظارت بر فضای مجازی مطرح می‌شود، برخی مسئولان مسئله آزادی را به میان می‌آورند.

وی با اعلام اینکه عدم نظارت بر فضای مجازی امنیت کشور را به خطر انداخته است تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که فضای مجازی علاوه بر محلی برای ترویج مباحث غیراخلاقی به محلی برای ایجاد ناامنی در جامعه تبدیل شده است.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا کشور در حوزه فضای مجازی به داشته‌های خودش متکی شود ابراز داشت: متاسفانه برخی افراد در جامعه یا خواب هستند و یا خود را به خواب زدند و نمی‌خواهند در راستای ساماندهی فضای مجازی اقدامی انجام دهند.

شمس‌‌الدین با انتقاد از عملکرد شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: عدم نظارت بر فضای مجازی به مدیریت کشور و امنیت جامعه آسیب می‌زند و امیدواریم اتفاقات اخیر درس عبرتی شده باشد تا مسئولان زمینه نظارت جدی بر فضای مجازی را ایجاد کنند.

وی ضمن تقدیر از کمک‌رسانی اقشار مختلف مردم به استان‌های سیل‌زده کشور افزود: از تلاش‌های مردم و همراهی آن‌ها تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا خسارات سیل جبران شود‌‌‌.

امام جمعه آستارا:

بازرسان اتاق اصناف و اداره صمت از کنترل قیمت‌ها غافل شده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر آستارا با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم اظهار کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضا با افرادی که به‌صورت علنی روزه‌خواری می‌کنند به‌شدت برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه با باز بودن رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و غذاخوری‌ها در طول ماه مبارک رمضان مخالف هستم و نیروی انتظامی نیز با بنده هم‌عقیده است گفت: تعداد غذاخوری‌ها مجاز جهت ارائه خدمات در طول ماه مبارک رمضان بیش از چند غذاخوری نباید باشد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت از کنترل قیمت‌ها غافل شده‌اند و مایجتاح مردم باقیمت‌های مختلف در مغازه‌ها عرضه می‌شوند افزود: گرانی و متغیر بودن قیمت‌ها پدر مردم را درآورده است، اتاق اصناف و اداره صمت می‌خواهیم در طول ماه مبارک رمضان نظارت بر قیمت‌ها داشته باشند.

حافظ نیا با بیان اینکه اجرای سند 2030 زمینه را برای تضعیف روحیه انقلابی دانش‌آموزان فراهم می‌کند تصریح کرد: سند 2030 به نام‌ها و اشکال دیگر در مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس غیردولتی در حال اجرا است، به‌همین‌دلیل حواس آموزش‌وپرورش باید جمع باشد.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه امروز به‌واسطه سند 2030 و دیگر اسناد تحمیل‌شده غربی با تفکری روبه‌رو هستیم که مقاومت با رویکردهای غربی موجب پدید آمدن مشکل برای دولت می‌شود بیان کرد: چنین تفکری با اصل نظام و انقلاب اسلامی هیچ سازگاری ندارد و مسؤولین باید در این زمینه بیشتر هوشیار باشند.

حافظ‌نیا با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: قابل تعامل نبودن آمریکایی‌ها، شناخت ماهیت دشمنی اروپایی‌ها، غافل شدن از ظرفیت داخلی کشور و زیاده‌خواهی‌های آمریکا ازجمله نتایج پایبندی ایران به برجام و خروج گستاخانه آمریکا از آن است.

 

امام جمعه اسالم: تا کِی معلمان حق التدریس با حداقل حقوق به امید استخدام کار کنند؟    حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا ضمن بیان فلسفه روزه داری به بیان فرازهایی از خطبه مبارکه شعبانیه در فضائل و ارزش های این ماه مبارک از زبان مبارک پیامبر اکرم(ص) پرداخت.   وی ضمن محکومیت جنایت یک اراذل و اوباش در شهر همدان در به شهادت رساندن یک روحانی مظلوم گفت: متأسفانه ولنگاری و پخش شایعات بی پایه و اساس توسط افراد مشهور موجب شهادت این طلبه مظلوم شده است. ای کاش شبکه های اجتماعی آن قدر که به نام سپاه حساس هستند و پست های مربوط به سپاه را حذف می کنند به دروغ و مطالب بی پایه و اساس هم حساس باشند و پست های این چنینی را سریع حذف کنند.   باقری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نکوداشت مقام معلم فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید مطهری، هم به معنای عام معلم و راهنمای جامعه بود و هم به معنای خاص به عنوان استاد حوزه و دانشگاه جان های تشنه معرفت و علم را سیراب می کرد و در بیان حقیقت از هیچ چیز ابائی نداشت.   خطیب جمعه اسالم اشاره ای هم به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشت و تقارن این رویداد مهم علمی- فرهنگی و هفته معلم را نشانه اهمیت و ارتباط متقابل علم و فرهنگ دانست و افزود: سطح کتابخوانی مردم نشان از میزان رشد علمی و فرهنگی جامعه دارد که زیر بنای آن در مدارس و توسط معلمان شکل می گیرد.   وی ادامه داد: معلم برای اینکه بتواند دانش آموز را به خوبی تربیت کند و سطح اگاهی او را بالا ببرد باید ذهن و فکرش آزاد و رها باشد تا علاوه بر آموزش محتوای کتب درسی، توانمندی ها و ضرورت های لازم زندگی را هم به دانش آموز بیاموزد تا در آینده بتواند شخصی مفید و مؤثر برای پیشرفت کشورش باشد.   باقری با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "سرمایه گذاری در آموزش و پرورش ارزش افزوده است" تصریح کرد: قشر زحمت کش معلمان و فرهنگیان به واسطه رسالت عظیم تربیت انسان ها که بر عهده آنهاست، شایسته بالاترین و بهترین حقوق و مزایا هستند.    از ادبیات سعدی و حافظ رسیده ایم به "شما خونه تون مورچه داره؟ شما خونه تون سوسک داره؟"   وی افزود: باید مشکلات معیشتی این شغل پیامبرگونه برطرف شود زیرا اگر مشکلات برطرف نشود تزکیه، تعلیم، علم و فرهنگ به حاشیه  می رود، اگر  ذهن معلم درگیر قیمت گوشت،مرغ، برنج و پیاز باشد، دچار تنزل فرهنگی می شویم، مثلا از ادبیات سعدی و حافظ رسیده ایم به « شما خونه تون مورچه داره ؟ شما خونه تون سوسک داره؟ ».   امام جمعه اسالم تاکید کرد: باید خون گریه کرد برای نظام آموزشی ای که معلم و فرهنگی آن در انتظار پاداش بازنشستگی باشد تا بتواند دندان هایش را درست کند. باید تأسف خورد که عروسیِ دختر یک فرهنگی شروع ماتم و اندوه او برای تهیه جهیزیه باشد؛ باید شرم کرد که یک معلم عزیز به دنبال مسافرکشی و سرویس مدارس باشد. با چنین وضعیتی چه انتظاری از معلم برای تربیت نسل پویا و آینده ساز می توان داشت؟   باقری در خاتمه بیان کرد: مقصر این وضعیت کیست؟ چرا همیشه فرهنگیان عزیز باید منتظر دریافت معوقات خود باشند؟ تا کی معلمان حق التدریس با حداقل حقوق به امید استخدام کار کنند؟ چرا همیشه جایگاه های شغلی آموزش و پرورش دستخوش سلیقه برخی نمایندگان و مسئولین بالادستی است؟ قانون نظام رتبه بندی شغلی کی تصویب و اجرایی  خواهد شد؟ مشکلات سیستم آموزشی به این خاطر است که برخی از وزرای ادوار آموزش و پرورش کارامد نبوده اند و همچنین توجه دولت ها و مجلس ها به امر مهم آموزش و پرورش اندک بوده است.   استان البرز   دستگاه های نظارتی به موضوع اکران فیلم هایی با محتوای سند ۲۰۳۰ ورود کنند/ خدمت جهادی، عزم انقلابی و طرد مدیریت لیبرالی؛کلید رفع مشکلات کشور   امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ماه مبارک رمضان را ماه افطاری ساده و خوار کردن شیطان دانست و با اشاره به اینکه شب های قدر ماه توبه و آشتی با خدا است، گفت: دستگاه های متولی باید با تدابیر لازم مقدمات نشر روزه خواری را فراهم نکنند.  آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب معلم را هویت ساز فرهنگی و جهادگر مبارزه با جهل می دانند، افزود: اگر عده ای بر خلاف سند تحول بنیادین حرکت کنند به معنای بی توجهی آن ها به منافع آموزش و پرورش است در نتیجه باید بیانات رهبری درباره سند 2030 و خطر تربیت سرباز برای دشمن را در دستور کار قرار داد.    وی اظهار داشت: زمانی که تفکری بی ریشه و واداده که در عین حال قدرت سیاسی هم در دست دارد حاکم باشد، عده ای واداده با دشمن  همراهی کرده و برخی اسناد غیر قانونی از جمله سند  2030 را در بی خبری می پذیرد.    آیت الله حسینی همدانی سند 2030 را طراحی نظام سلطه و ناظر بر اجرای آن دانست و تصریح کرد: هدف این سند پرورش کودکان برای تحقق خواسته های استکبار است در حالی که این سند با اسناد بالادستی کشور در تضاد بوده و نتیجه ان چیزی به جز گوش به فرمان بودن نخواهد بود.   وی با اظهار تاسف از اینکه تفکر ناب اسلامی چرا باید تابع تفکرات لیبرالیستی شود، گفت: امروز برخی فیلم ها در راستای سند 2030 در حال اکران است و دستگاه های نظارتی باید به رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب ورود کنند.    آیت الله حسینی همدانی با اشاره به جنگ نرم همه جانبه استکبار علیه ایران، افزود: ارایش جنگی ایران در مقابل دشمن که توسط رهبری بیان شد به معنای لزوم وحدت و همدلی است زیرا نباید به واسطه اختلاف سلیقه ای کوچک مقابل هم ایستاد و سختی جنگ نرم به واسطه خراب شدن ایمان، غیرت و عزت است.  
  امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه در جنگ نرم شناخت دوست و دشمن از یکدیگر سخت است، اظهار داشت: بر خلاف آیه یاس عده ای، باید در همه حال گوش به فرمان رهبری بود زیرا بر اساس فرموده های ایشان برجام نشان داد اروپا نیز همانند آمریکا قابل اعتماد نیست و اقدامی که بر هم زننده منافع آمریکا باشد را انجام نمی دهد.    آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عده ای تصور می کنند با تغییر دولت آمریکا و روی کار آمدن دموکرات ها آمریکا به برجام و تعهدات آن باز می گردد، این مسئله را خیالی خام دانست و تصریح کرد: تنها راه اصلاح مشکلات کشور‌، طرد مدیریت لیبرالی و خدمت جهادی و عزم انقلابی است، تا با مقبولیت اقتصاد مقاومتی در بین مسئولین رونق تولید به کشور باز گردد.    امام جمعه کرج گفت: نباید از فضای مجازی ترسید و در برابر ان موضع گیری کرد اما بی در و پیکر بودن آن همه را ناراحت کرده است و بهترین اقدام اجرای منویات رهبری درباره هدایت و کنترل فضای مجازی خواهد بود.    وی سرعت پیشرفت در فضای مجازی را لحظه ای و برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی را ماهانه دانست و با طرح این سوال که چرا باید استفاده مردم از اینترنت داخلی و فضای داخل بالاتر از قیمت آن باشد، افزود: باید منویات رهبری درباره فضای مجازی پیگیری شود که یک مورد آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.    خطیب جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه باید فضای لازم برای استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی فراهم شود، خاطر نشان داشت: برخی کنترل مجازی را تعبیر به فیلترینگ می‌کنند و در مقابل آن موضع می‌ گیرند.   استان هرمزگان   سند ۲۰۳۰ در تضاد با فرهنگ ناب اسلامی است/ کالاهای اساسی را نباید به صورت قاچاق از کشور خارج کرد   ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته هرمزگان با بیان اینکه اجرای بی سرو صدای سند 2030 قابل قبول نیست، گفتند: آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و نتیجه انعطاف در مقابل دشمن زیاده خواهی آنها و تضعیف توانمندی های درون است.

کالاهای اساسی را نباید به صورت قاچاق از کشور خارج کرد

غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه اگر به فرامین امام خامنه ای(مدظله العالی) گوش فرا دهیم هیچ مشکلی جامعه را تهدید نخواهد کرد، اظهار کرد:  در زمانی که دشمن بطور علنی اعلام می کند که ما صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم، عده ای می خواهند محصول گندم و حتی دامداری های شان را با قیمت بالا به نظام آمریکا در منطقه بفروشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید براینکه کالاهای اساسی را نباید به صورت قاچاق از کشور خارج شود، گفت: گوشت و گندم و….. اقلام مورد نیاز  این مردم نباید به طوری در خارج از کشور به فروش رساند که مردم به مشقت بیافتند.

نعیم آبادی با بیان اینکه جنگ تنها در دست گرفتن تفنگ نیست، تصریح کرد:دشمن در تلاش است با فشار وارد کردن به زندگی روزمره مردم، آنان را عاصی کندتا بتواند به هدف نهایی خود که ایران ضعیف و فقیر است، دست یابد.

امروز در جنگ اقتصادی قرارداریم

وی با تاکید بر اینکه امروزه در جنگ اقتصادی قرارداریم، عنوان کرد: جنگ اقتصادی آرایش خاص خودش را دارد که یکی از آنها تهی کردن انبا کالاهای اساسی ازجمله غلات خواهد بود و دشمنان دنبال این هستند تا با پرداخت پول بیشتر قحطی ایجاد کنند.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به مصاحبه چند روز قبل با یکی از خبرگزاری ها خاظر نشان کرد:  من گفته بودم که با هماهنگی با برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آنجایی که خطری نمی بینم از آنان تقاضا کردم که خارج از استان بدون محافظ باشم و آنان نیز قبول کردند؛ اما شبکه های مجازی باحذف برخی کلمات به نقل از من اینطور نوشته اند که: من محافظ ندارم، که این برخلاف عدل و مسلمانی است.

اجرای بی سرو صدای سند 2030 قابل قبول نیست

حجت الاسلام عباس شمس، امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای معنویت و خودسازی است اظهار کرد: ماه رمضان از این موهبت برخوردار است که درهای رحمت و مغفرت الهی به سوی بندگان گنهکار خویش باز شود و فرصتی بیشتر از هر زمان دیگر فراهم است.

امام جمعه موقت رودان افزود: در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه رمضان، پیامبر خدا(ص) خطاب به مردم خطبه مهمی خواندند که فرازی از آن اشاره شده است؛ ای مردم درهای بهشت در این ماه باز است از خدا درخواست کنید که آن را بر روی شما نبندد و درهای جهنم بر روی شما بسته است از خدا بخواهید که آن را بر روی شما بگشاید.

شمس با اشاره به اینکه سند 2030 با مبانی فرهنگی و اسلامی ما مغایرت آشکار دارد ادامه داد:بر کسی پوشیده نیست یونسکو که مرجع پی گیری و ناظر بر اجرای این سند است تحت سیطره نظام سلطه قرار دارد تا از این طریق بتواند مردم جهان را به شهروندانی تابع تبدیل کند.

وی افزود: اما این سئوال همچنان باقی است که پذیرش و اجرای بی سر و صدای سند موسوم به 2030 در کشور اسلامی ما با چه اهدافی صورت گرفته است.

خطیب موقت جمعه رودان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و پیمان های بین المللی اظهار کرد: تجربه برجام برما روشن کرد که آمریکا قابل تعامل نیست و نتیجه انعطاف در مقابل آمریکا و دشمن خسارت محض است.

فضای مجازی نباید در کشور رها شود

امام جمعه موقت رودان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون فضای مجازی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در جمع فرماندهان ناجا فرمودند؛ در کشور خرید و فروش سلاح ممنوع است اما این کار در فضای مجازی انجام می شود و کنترل فضای مجازی وظیفه نیروی انتظامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان ادامه داد:در آخرین سوء استفاده دشمنان از رها بودن شبکه های اجتماعی در داخل کشور، ترور طلبه همدانی پس از انتشار یک خبر جعلی در یک صفحه که توسط منافقین با عکس طلبه ای در شمال ساخته شده است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در خصوص اعتماد به آمریکا خطرنشان کرد: از دیدگاه امام(ره) جهالت است که تصور کنیم آمریکا به صلاح ما یک قدم بردارد و هر که این تصور را بکند جاهل است.

سند ۲۰۳۰ در تضاد با فرهنگ ناب اسلامی است و ملت ایران زیر بار آن نخواهد رفت

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک گفت: جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمى از آن به آموزش وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشى باید جورى تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگى و مفهوم حیات بر اساس مبانى غربى به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

امام جمعه شهرستان سیریک افزود: متأسفانه علیرغم نهی رهبر معظم انقلاب، اجرایی شدن این سند در برخی نهادهای دولتی بدون طی مراحل قانونی دنبال می شود که دلسوزان نظام باید به هوش باشند و مسئولین بدانند که ملت ایران زیر بار این سند ذلت بار نخواهد رفت.

وی  تصریح کرد:بدون تردید جوانان عزیز ایران سرافراز، شکست آمریکا و به زانو درآمدن صهیونیزم و عزت و عظمت نهایى ملت ایران را مشاهده خواهند کرد.

حیدری خاطر نشان کرد: همه مردم باید در مقابل آرایش جنگی دشمن، بیدار باشند و از هرگونه اختلاف و درگیری اجتناب کنند و وحدت داشته باشند؛ دشمن امروز دنبال این است که با جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فرهنگی، اراده ملت ایران را تضعیف کند، ولی به فضل الهى توطئه ها و تدابیر دشمن با وجود همه تبلیغات وسیع براى مشغول کردن ذهن ها و مخلوط کردن صحنه، به ضرر خود او تمام مى شود و بدون تردید جوانان عزیز ایران سرافراز، شکست آمریکا و به زانو درآمدن صهیونیزم و عزت و عظمت نهایى ملت ایران را مشاهده خواهند کرد.

سند ٢٠٣٠ محصول آمریکایی است

حجت الاسلام والمسلمین صفایی حائری، امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: شما نمازگزاران و مومنین و خودم را به تقوا الهی و نظم در امور توصیه و سفارش می کنم.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر عنوان کرد: در قرآن کریم آمده است هر کسی که کتابش را به دست راستش دادیم حساب آرامی دارد و آن دسته که کتابشان در دست چپ است حسابشان سنگین است.

صفایی حائری در ادامه به مناسبت های هفته پیش رو اشاره داشت و افزود: ١٨ اردیبهشت روز بیماری های خاص و صعب العلاج است، این افراد واقعا گرفتار هستند و به هر دلیلی دچار این بیماری شدند نیاز به حمایت دارند؛ این افراد دو غصه دارند یکی بیماری که دارند و دیگری هزینه و درمان بیماری که بر دوش دارند.

امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و هفته بزرگداشت معلم به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: ‏سند ٢٠٣٠ محصول آمریکایی است و رهبر انقلاب می فرماید: می خواهند با اجرای سند ٢٠٣٠ برای آمریکا و انگلیس، سرباز و رعیت درست کنند.

بارزترین سلاح نرم دشمن، فضای مجازی است

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به شروع ماه رمضان، ماه بندگی و معنویت گفت: شایسته است عموم جامعه اسلامی با برنامه ریزی و اختصاص ساعاتی از شبانه روز هر چه بهتر و بیشتر از این ماه استفاده کنند.

میرزایی با اشاره به دیدار معلمان کشور با مقام معظم رهبری و اشاره معظم له به آرایش جنگی دشمن در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی و تاکید بر آرایش جنگی مردم و مسئولان در مقابل دشمن، تاکید کرد: آرایش جنگی گرفتن ملزومات و شرایط خاص دارد، نخستین گام، شناخت نحوه عمل و هدف دشمن در این جنگ همه جانبه است و بدون اطلاعات روشن و درست از میدان جنگ، مقابله پر هزینه و کم بازده خواهد بود.

وی، در تشریح اهداف دشمن، اظهار‌کرد: هدف نهایی دشمن به ستوه در آوردن مردم ایران با فشار های اقتصادی است و در کنار آن بمباران تبلیغاتی و رسانه ای فعال است که امروز تحریم های اقتصادی ابزار سخت و عملیات رسانه ای ابزار نرم دشمن هستند.

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به اینکه بارزترین سلاح نرم دشمن، فضای مجازی است، تصریح کرد: کسانی که به جنگ افزار بودن شبکه های اجتماعی تردید دارند یا خود را به خواب زده اند و اهداف دیگری در سر دارند و یا کم اطلاع هستند بدانند که حدود پنجاه میلیون ایرانی از گوشی هوشمند استفاده می کنند در حالی که بسیاری نمی دانند درست در وسط میدان جنگ واقعی هستند.

وی تذکر داد: اگر با قواعد میدان جنگ فضای مجازی آشنا نباشیم تبدیل به سرباز دشمن می شویم لذا سزاوار است تمام امکانات کشور برای آشنا کردن مردم و مسئولان با این میدان بسیج شوند.

امام جمعه پارسیان سیل اخیر را نشان از آن دانست که جامعه آماده و مستعد به میدان آمدن است، البته آن جایی که رسالت خود را تشخیص دهد به سرعت و با همه وجود پای کار می آید.

آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند

رئیس شورای فرهنگی شهرستان، از ابراز نگرانی مجدد مقام معظم رهبری در رابطه با سند خفت بار ۲۰۳۰ که مغایرت آشکار با مبانی فرهنگی و اسلامی دارد اشاره کرد و گفت: تفکری وجود دارد که تصور می کند مقاومت در برابر رویکردهای جهانی هر چند ظالمانه باشد موجب پدید آمدن مشکلات می گردد و مدعی هستند چاره ای جز همراهی با ساخت فعلی نظام بین المللی نداریم و لو سلطه آمیز باشد و تا این تفکر قدرت سیاسی را در اختیار داشته باشد همواره باید منتظر پیش آمدهایی نظیر ۲۰۳۰ را داشت.

میرزایی، به مناسبت ۱۸ اردیبهشت ماه سالروز خروج آمریکا از برجام و درس های پنج گانه آن، اظهار کرد: آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند و نتیجه انعطاف در مقابل دشمن زیاده خواهی آنها و تضعیف توانمندی های درون است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با عنایت به برگزاری جشن گلریزان در هفته اول ماه مبارک رمضان گفت: تاثیرات مخرب زندان نه تنها بر زندانی و خانواده او می باشد بلکه به کل جامعه تسری پیدا می کند.

استان اصفهان   سند ۲۰۳۰؛ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم / کسانی که در جهت نارضایتی مردم کار می کنند، پیاده نظام امریکا هستند     حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان اظهار کرد: این طور نیست که هر کسی به سمت کعبه نماز خواند متقی است یا هر کس به سمت بیت‌المقدس نماز خواند متقی نیست، بلکه کسانی که به دستورات الهی عمل کنند و ویژگی‌هایی همچون ایمان به خدا، پیامبر، ملائکه و رسیدگی به احوال خویشان، برپا کردن نماز، دادن زکات، وفاداری به عهد و پیمان داشته باشند، متقین واقعی مسیر الهی هستند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دشمن در صدد به راه انداختن جنگ اقتصادی است تا جامعه را به نارضایتی و بدبینی به نظام و انقلاب اسلامی سوق دهد، بی‌شک افرادی که در این مسیر نادرست حرکت می‌کنند، پیاده نظام‌ امریکا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی ابراز امیدواری کرد با درایت رییس دستگاه قضا عاملان گرانی‌ها تسلیم قانون شوند تا دیگر در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد نباشیم خرمای ۱۰ هزار تومانی به ناگهان با قیمت ۲۵ هزار تومان فروش رود.

وی در پایان بیان کرد: به گوش کسانی که با اسلام و نماز جمعه بیگانه هستند و می‌گویند با امریکا مذاکره کنید تا تحریم‌ها برداشته شود، می‌گویم این آقایان به ظاهر روشن فکر باید بدانند که امریکا جز ذلت، حقارت و نوکری چیز دیگری از کشور ایران نخواسته است و اگر دل به جنایتکاران ببندید در آتش جنایات آن‌ها خواهید سوخت، بنابراین بهتر است برای خدا تحمل و صبوری کنیم چرا که پیروزی نزدیک است.

سند ۲۰۳۰؛ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم   حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: امروز جمعه آخر ماه شعبان است که یکی از زمان های بسیار ارزشمند است. خطیب نماز جمعه فولادشهر تشریح کرد: ۱۱ سال نامگذاری ‏ها بر محور تحکیم بنیان‏ هاى اقتصادى کشور نشان مى‏ دهد که مقام معظم رهبرى با درک هوشمندانه طراحى دنیاى غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج مرزها و شکل‏ گیری اقتصاد واردات‏ محور، به‏ خوبى نقشه دشمن را درک کرده و پادزهر آن‏ را که همان عمل کردن به نسخه اقتصاد مقاومتى است، ارائه فرموده ‏اند.

سرافراز با تأکید بر این که با دشمن خارجى به‏ ویژه امریکا باید از موضع قاطع و اقتدار گونه سخن گفت، تصریح کرد: بارها رهبر معظم انقلاب به دولتمردان فرمودند، فریب لبخند طرف مقابل را نخورید، به وعده‏اى که مى ‏دهد اعتماد نکنید چون وقتى خرش از پل گذشت بر مى‏ گردد و به ریش شما مى خندد، این‏ها این قدر وقیح‏ اند.

وی با بیان این که سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است، یادآور شد: مقام معظم رهبرى در دیدار با معلّمان فرمودند، جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمى از آن به آموزش ‏و پرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشى باید جورى تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگى و مفهوم حیات بر اساس مبانى غربى به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

دولت‌مردان در برابر غرب در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی آرایش جنگی بگیرند   حجت الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر اظهار کرد: برجام ماهیت دشمن و دشمنی نظام سلطه را با جمهوری اسلامی ایران نشان داد و به ملت و دولت ایران یک‌بار دیگر ثابت کرد که اروپا هم دنباله‌رو و کامل‌کننده سیاست ضد ایرانی امریکا در قبال کشورمان است. خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر همچنین ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب، سند 2030 را مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان دانست که نظام سلطه بین‌المللی آن را تنظیم و تصویب کرده است و افزود: دولت‌مردان و ملّت ایران باید در برابر آرایش جنگی غرب در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی آرایش جنگی بگیرند و با محدود کردن واردات، تقویت اقتصاد درونی، رونق اقتصادی و اشتغال و افزایش صادرات فراورده‌های نفتی و غیرنفتی به جنگ اقتصادی نظام سلطه به سرکردگی امریکا بروند.

حجت الاسلام ملکیان در پایان مؤمنان را به بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان توصیه کرد و گفت: این ماه، ماه پاک شدن از بدی‌ها، آمرزش گناهان، دستگیری از نیازمندان کشورمان و کشورهای دیگر، بهار قرآن و تضرع به درگاه الهی است و از نیروی انتظامی می خواهیم با افرادی که جرم مشهود روزه‌خواری را مرتکب می‌شوند برخورد کند.

 

استان گلستان

شهادت طلبه همدانی آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی بود/ بعد از سخنان رهبری دیگر سخن از سند ۲۰۳۰ جایگاهی ندارد

 

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: جای تعجب دارد و اگر انسان حرفی بزند برچست مخالفت، انحصارگرایی و ارتجاع و اصولگرایی تندرو می خورد و هیچ کس هم کاری نمی کند!

وی ادامه داد: چطور می توان باور کرد که 50 میلیون گوشی اندروید و هوشمند در دست مردم و جوانان ما و اثرگذار باشد و اینقدر مرزهای مجازی کشور بی پشتوانه  رها شود؟ این همان است که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن در اقتصاد و سیاست و در جهت دادن به ادراکات و تغییر نشانه های مردم آرایش جنگی گرفته است؛ شما هم آرایش جنگی بگیرید.

 

شهادت طلبه همدانی آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی بود

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به  شهادت طلبۀ همدانی یادآور شد این هم آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی است و تاثیر گذاری آن در بیرون دیده می شود.

ترابی گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که تعداد فراوانی شهید و خانواده شهید داریم ، 8 هزار خانواده دو شهید داریم. 641 شهید 3 شهید و 4 شهید داریم. این خون ها یقۀ آدم ها را می گیرد! این اولین بار است که می بینم حضرت آقا با این ادبیات صحبت می کند و آنها را واگذار به خون این شهدا می کند. همه ما باید هوشیار باشیم و ویژگی در صحنه بودن را داشته باشیم.

خطیب جمعه گنبدکاووس اضافه کرد:  آرایش جنگی  دشمن در کنار تحریم، فضا سازی  است و رها شدگی مطلق فضای مجازی به دشمن کمک می کند و انسان احساس می کند در طرف خودی فرمانده نداریم لذا همه کسانیکه دلشان می سوزد باید تحلیلی داشته باشند و کمک بکنند زبان و قلمشان پشتیبان باشد و همراهی کنند و آتش به اختیار باشند و آنجاییکه فرماندهی در دسترس نیست هم راهبرد دشمن و هم خاکریزها و جهت گیری های دشمن را ببینند و موضوع گیری های خود را داشته باشند.

نباید بگذاریم دانش آموزان از دایره حیا و حجاب خارج شوند

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان در مسیر رسالت تربیتی خود باید تربیت دانش آموزانشان منوط به این باشد که به طور اثباتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهیم  و تغییر کتاب های درسی و نگرش به سمت انقلاب و توحید و ریشه داری در آن باشد.

حجت الاسلام ترابی با طرح این سوال که آیا در این مسیر کار شده است تصریح کرد: آنچه می بینیم نه افراط که بلکه تفریط شده است  و در رابطه با سند 2030 نیز باید گفت این سند جلوه ظاهری و تکنیک خوبی دارد چون برگرفته از آخرین تحقیقات استعمار و غرب است اما آیا انسان فرهیخته نباید ببیند که در لوای این سند بناست که ما آمریکایی و غربی بشویم؟

امام جمعه گنبدکاووس با تاسی از سخنان مقام معظم رهبیر تاکید کرد: شناخت و بررسی اهداف این سند بر عهده خود آموزش و پرورش است که در شهر ما فقط حدود 4 هزار حقوق بگیر دارد و باید این را بررسی کنند و نگذارند هدایا و مسائلی وارد مدارس شود که نوجوان و کودک ما را به آنچه که بیرون از دایره حیا و حجاب است سوق دهد.

چرا نمایندگان آنجا که باید از مردم دفاع کنند، سکوت می کنند؟

وی همچنین با اشاره به برخی شایعات در رابطه با گران شدن بنزین گفت: اگرقرار است این گرانی هم اتفاق بیفتد مگر مجلس جدیدا بودجه امسال را مشخص نکرده است؟ کجای این بودجه آمده که بخشی از هزینه ها از محل گران شدن بنزین تامین شود؟ اگر بناست این اتفاق بیفتد ضرورت و توضیحش چیست؟ مگر سلطان و شعبان است که دستور بدهند این طرف بروید و از آن طرف نروید؟

حجت الاسلام ترابی گفت: آستانۀ تحمل مردم را سنجیدن و امتحان سخت گرفتن آن هم در موقعیت حساس آرایش جنگی به مصلحت و کار درستی نیست و مجلس باید بیدار شود . من نمیدانم زمانی که وقت صحبت کردن است این عزیزان هیچ پیام و سخنی برای پشتیبانی از مردم بیان نمی کنند! اختیار قانون دست مجلس است و اگر ضرورتی هم هست اول باید طرفدارن انقلاب و نخبگان جامعه توجیه بشوند تا بشود کار را درست پیش برد.

وی همچنین به کودتای آمریکا در ونزئولا اشاره کرد و این اقدام را نیز از جمله تلاش های بی نتیجه آمریکا دانست که باعث شده همه دنیا بر علیه استکبار متحد شود و گفت: دنیا نشانه های احتضار آمریکا را با حاکمیت یک آدم کودن و رسوا مشاهده می کند.

امام جمعه گنبد افزود: سکوت آمریکا در مقابل جنایت سعودی ها در کشتار 37 شهروند سعودی نیز نشانۀ این است که آمریکا به عربستان و همدستانش مصونیت در جنایت داده است و با این حال ادعای حقوق بشر هم دارد.

وی در خطبه های نماز جمعه از نمایندگان شهید استان در هواپیمای یاک چهل نیز یاد کرد و با اشاره به سالگرد تشییع و تدفین 5 شهید گمنام در شهرستان گنبدکاووس ضمن انتقاد از برخی کم کاری ها در رونق دادن این اماکن معنوی از سوی متولیان بر ادارۀ بهتر و گرفتن تدابیری از سوی فرمانداری با کمک بنیاد شهید برای مکان دفن این شهدا تاکید کرد تا مبادا به پاتوق مسائلی که نباید دچار شود.

 پویایی کشور در دست معلمین است

حجت الاسلام عین ا… شهابی، امام جمعه آزادشهر در خطبه‌های این هفته ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی ، اظهار کرد: بی صبرانه در انتظار ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی هستیم. ماهی که خداوند در قران کریم برای مومنان دعوتنامه فرستاده و از طریق پیامبر اکرم آن را ابلاغ کرده است.

 

وی افزود: آنهایی که مشمول کرم الهی هستند و به مهمانی الهی دعوت شده‌اند به بالاترین توفیق و عنایت دست یافته اند. آن پیر‌مرد و پیر‌زن و انسان مریضی که دل در گرو این ماه دارند، اما به دلیل ضعف و بیماری نمی توانند روزه بگیرند، آنها نیز در مهمانی این ماه سهیم می باشند. 

 حجت الاسلام شهابی بیان کرد: پاداش تلاوت قرآن و خواندن دعا و ذکر الهی در این ماه حد و حسابی ندارد و قابل محاسبه نیست، پس بیایید از لحظه لحظه این ماه استفاده کنیم.

خطیب جمعه آزادشهر سپس به سخنان امام خامنه‌ای در دیدار با معلمین و فرهنگیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند، معلمان پرورش دهندگان مهمترین سرمایه یک کشور، یعنی نیروی انسانی، پایه ریز تمدن نوین، جهادگرانمیدان کاروزار با جهل و نادانی و بی سوادی و سازندگان هوین فرهنگی یک ملت می باشند.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: آموزش و پرورش باید انسانی دانا، توانا، خردمند، پرهیزگار،پاکدامن، شجاع، هوشیار و اهل اقدام تربیت کند. اگر چنین شود، کشوری پویا درست می شود.پویایی کشور در دست معلمین است و اگر معلمین موفق عمل کنند، کشوری موفق و سربلند خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری با انتقاد از آنهایی که با هر روشی سعی در تضعیف روحیه انقلابی مردم دارند فرمودند، خداوند از اینها نمی گذرد. با روحیه انقلابی است که می شود جهاد و رشد انقلابی را در پیش گرفت. بنابراین معلمین باید دست به کار شوند و تحولی انقلابی در سطح جامعه دانش آموزی و دانشجویی ایجاد کنند.

 حجت الاسلام شهابی اعلام کرد: حضرت آقا در آن دیدار در خصوص سند ۲۰۳۰ فرمودند؛ سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمنان در جنگ نرم است. این سند مقابل مبانی فرهنگی ما قرار دارد و در این تردیدی نیست. 

خطیب جمعه آزادشهر افزود: حضرت آقا آب پاکی را روی سند ۲۰۳۰ ریخت. بعد از سخنان رهبری دیگر سخن از سند ۲۰۳۰ جایگاهی ندارد. سند ۲۰۳۰ افکار لیبرالی غربی‌هاست که با جان و روح آموزش ما مغایرت دارد. آداب و فرهنگ غرب با آداب و فرهنگ اسلام کاملا مغایر است و به همین دلیل سند ۲۰۳۰ مردود است.

امام جمعه آزادشهر اظهار کرد: غربی ها در بحث فرهنگ هیچ سرمایه ای ندارند و اگر سرمایه‌ی علمی هم دارند، برگرفته از علم دانشمندان کشور ما و اسلام است.

وی درپایان به سرقتها، درگیری ها و قتل‌های اخیر که بخاطر دعوا بر سر مسائل جزئی اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: در شان جامعه اسلامی نیست که این چینین اتفاقاتی در آن بیفتد. بیایید در تربیت فرزندانمان دقت بیشتری کنیم و سعی کنیم جامعه‌ای امن برای خودمان و در شان اسلام ایجاد کنیم. 

سند ۲۰۳۰ به دنبال ترویج سبک زندگی و فرهنگ غربی است

 آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه گرگان با اشاره دیدار معلمان به مناسبت هفته معلم با رهبرمعظم انقلاب اظهارداشت: در این دیدار مقام معظم رهبری به چند نکته از جمله سند 2030 تاکید کردند که این سند ریشه در آژانس‌های بین‌الملل دارد و در سلطه کشورهای دیگر است و در این سند چند موضوع وجود دارد که یکی برابری جنسیتی و تربیت جهانی بشر است که این جمله‌ای دربسته است و منظور مطرح کننده‌ها مشخص نیست.

 

وی افزود: این سازمان‌های بین‌المللی به دنبال  این هستند که انسان‌هایی به سبک زندگی غربی با فرهنگ غربی تربیت کنند و این نقطه مقابل آن چیزی است که ما به آن اعتقاد داریم چرا که ما مسلمان هستیم و زندگی ما راه خاصی دارد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: سبک زندگی ما بر پایه فضایل اخلاقی است و ما چطور اجازه دهیم در کشوری اسلامی بچه‌های ما به سبک غربی تربیت شوند و این قابل قبول نیست.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: افرادی که روح انقلابی‌گری را دچار اشکال کنند خدا از آنها راضی نیست، ما باید بدانیم کشور ما کجاست، دنیا با ما چه دشمنی‌هایی می‌کند و باید جایگاه خودمان را بشناسیم و این روحیه انقلابی‌گری است.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ما باید در علم به جای برسیم که دنیا به دنبال ما باشد و باید توان این را داشته باشیم که دنیا برای اینکه رشد کند بیاید فارسی یاد بگیرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در سر بریدن جوانان این کشور و مرگ یک کودک 6 ساله به دست یک تکفیری، گفت: این آل سعودی است که مورد حمایت امریکا و خیلی از قلدرهای دنیاست.

وی افزود: هر 11 دقیقه یک کودک در این جنگ و حواشی آن از بین می‌رود و 667 میلیون دلار به کشور یمن خسارت وارد شده و این جنایت‌ها به دست آن کشوری است که کشورهای مدعی دروغین حقوق بشر از آن حمایت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطر نشان کرد: اگر یک قاتل یا خلافکار در ایران کشته شود این مدعیان کلی سروصدا راه می‌اندازند اما اینجا همه سکوت کرده‌اند، چون ترامپ اعلام کرده اینها گاو شیرده هستند تا زمانی شیر دارند شیر می‌گیریم و بعد دور می‌اندازیم و این نهایت تحقیر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن