ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103186
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
دستاورد‌های ارتش یمن در ماه آوریل در جنگ سعودی

دستاورد‌های ارتش یمن در ماه آوریل در جنگ سعودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی به بیان دستاورد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در ماه آوریل پرداخت. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، یحیی سریع گفت: «نیرو‌های مسلح یمن حق خود برای پاسخ به جنایت هدف قرار دادن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی به بیان دستاورد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در ماه آوریل پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، یحیی سریع گفت: «نیرو‌های مسلح یمن حق خود برای پاسخ به جنایت هدف قرار دادن شهید «صالح الصماد» (رئیس شورای عالی سیاسی یمن) و شهید «ابراهیم الحمدی» (رئیس‌جمهور اسبق یمن) را محفوظ می‌داند و پاسخگویی به این موضوع برای نیرو‌های مسلح ما در اولویت است».

ائتلاف سعودی در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ با استفاده از پهپاد، صالح الصماد را که برای بازدید از مناطق و جبهه‌های غربی در استان الحدیده، به این استان رفته بود، به همراه شش تن دیگر از همراهان و مقام‌های یمنی به شهادت رساند. ابراهیم الحمدی رئیس‌جمهور محبوب یمن هم در سال ۱۹۷۷ ترور شد و شبکه الجزیره امسال (۱۹۷۷) در گزارشی اعلام کرد، عربستان در این ترور دست داشته است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، ارتش در ماه آوریل ۹۸ عملیات در در جبهه‌ها و محور‌های مختلف داشته و در ۸۶ عملیات منحصر به فرد، خسارت‌های انسانی بسیاری به ائتلاف متجاوز وارد کرده‌اند و سلاح به غنیمت گرفته‌اند.

وی افزود، در جبهه «الضالع»، نیرو‌های مسلح موفق شدند امنیت مناطق در دو استان الضالع و البیضاء را فراهم کنند. علاوه اینکه مواضع و روستا‌ها در استان «تعز» پاکسازی شد و یگان زرهی ۱۰۷ عملیات علیه تانک‌ها، خودرو‌های زرهی و استحکامات دشمن انجام داد.

یحیی سریع ادامه داد، یگان زرهی ارتش یمن در ماه آوریل، ۲۰ خودرو، شش تانک و بلدوزر و تعداد دیگری خودرو‌های نظامی ائتلاف عربی را منهدم کردند.

وی افزود: «جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی بیش از ۳۵۰ حمله هوایی به استان‌های مختلف در ماه آوریل داشت و نیرو‌های مسلح با ۹۷ تلاش هجومی نیرو‌های متجاوز مقابله کرد و ۱۷ تلاش برای نفوذ را ناکام گذاشت».

سریع به عملیات‌های پهپادی ارتش یمن نیز اشاره کرد و افزود، پهپاد‌های ارتش یمن به همراه یگان توپخانه چندین عملیات هوایی علیه مواضع دشمن انجام دادند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره یگان تک‌تیرانداز‌ها نیز اعلام کرد: «یگان تک‌تیرانداز در ماه آوریل ۱۴۸۷ عملیات انجام داده که ۲۱ نظامی سعودی، ۳۲ سودانی به علاوه صد‌ها مزدور را هدف قرار داده است».

یحیی سریع ادامه داد، توافق آتش‌بس «الحدیده» تنها در ماه آوریل ۳۶۰۲ بار نقض شده و تعداد نقض این آتش‌بس تا کنون به ۱۹۹۲۴ بار رسیده است.

نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن)، ۱۸ دسامبر گذشته در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفتگو‌ها توافق کردند. با این حال، نیرو‌های دولت مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی هستند، از زمان حصول این توافق، بار‌ها آن را نقض کرده‌اند و مانع پیشرفت این توافق شده‌اند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده، اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول این چند سال در مقابل آن ایستادگی کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن