ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103223
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله شدید  وزیر دولت مستعفی «منصور هادی» به ائتلاف سعودی-اماراتی

حمله شدید وزیر دولت مستعفی «منصور هادی» به ائتلاف سعودی-اماراتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش حضور نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در استان‌های شرقی یمن که از سال‌ها پیش آغاز شده در ماههای گذشته اعتراض بسیاری از اعضای دولت مستعفی یمن را نیز موجب شده است. در آخرین مورد «احمد المیسری» وزیر کشور و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افزایش حضور نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در استان‌های شرقی یمن که از سال‌ها پیش آغاز شده در ماههای گذشته اعتراض بسیاری از اعضای دولت مستعفی یمن را نیز موجب شده است.

در آخرین مورد «احمد المیسری» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیری دولت «منصور هادی» (مستقر در عدن) در سخنانی گفته است: «ما از ائتلاف خواسته بودیم به سمت شمال برای مبارزه با حوثی‌ها بروند نه به سمت شرق».

او در ادامه تأکید کرد: با ائتلاف برای مبارزه با حوثی‌ها شراکت و همکاری می‌کنیم نه برای اداره استان‌های آزاد شده».

المیسری همچنین خواستار بهبود روابط میان دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی-اماراتی شد اما تأکید کرد: «ما معتقدیم که یمن هرچند ضعیف شده اما همچنان یک کشور است و باید اداره تمامی مناطق آزاد شده به دولت سپرده شود».

وزیر کشور دولت مستعفی منصور هادی در پایان گفت: یمن مریض شده اما نمرده است.

پیش از وی نیز مسئولان زیادی از دولت مستعفی منصور هادی به فعالیت‌های اقتصادی و نظامی عربستان در استان المهره واکنش نشان داده‌اند.

یک منبع یمنی روز چهارشنبه هفته گذشته به الجزیره خبر داد که «محمد عبدالله بن کده» وزیر مشاور دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» سه ماه پیش به ریاض فراخوانده شده و از آن تاریخ اجازه خروج از عربستان سعودی را ندارد. او از مخالفان حضور سعودی‌ها در المهره است.

استان المهره در شرق یمن، ماه‌هاست صحنه اعتراضات ضد سعودی است و شخصیت‌ها و قبائل المهره اعلام کرده‌اند که مخالف حضور نظامی عربستان سعودی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی از سوی ارتش این کشور  و نهایتا طرح انتقال نفت سعودی از طریق این استان به دریای عرب هستند.


موقعیت استان المهره

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن