ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103427
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
  • 449 بازدید
  • ارسال توسط :
شورای امنیت و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند/ایستادگی مقتدارانه ما عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود/شرط پیروزی در برابر دشمن، مقاومت است

شورای امنیت و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند/ایستادگی مقتدارانه ما عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود/شرط پیروزی در برابر دشمن، مقاومت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛    استان تهران شورای امنیت و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند/ در فشار اقتصادی باید آرایش جنگی داشته باشید و جلوی سیل گرانی را بگیرید حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 

 

استان تهران

شورای امنیت و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند/ در فشار اقتصادی باید آرایش جنگی داشته باشید و جلوی سیل گرانی را بگیرید

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد در مورد بیانیه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بدعهدی‌های طرف مقابل در برجام، اظهار داشت: اقدام صورت گرفته ما کاملاً حقوقی و قانونی و بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام صورت گرفت. این اقدام می‌توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد که با تأخیر و با حوصله ورزی فراوان انجام شد.

وی گفت: گام برداشته شده یک گام انقلابی برای تقویت عزت و اعتبار ایران اسلامی بود، امیدوارم از این دست گام‌ها باز هم برداشته شود. خوشبختانه در بیانیه اخیر شاهد گام‌های مشخص در زمان‌های تعیین شده هستیم.

 

شورای امنیت، جامعه جهانی و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: ما از این اقدام انقلابی حمایت می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌هایی را در پی خواهد داشت. شورای امنیت و جامعه جهانی و اروپایی‌ها در معرض آزمونی بزرگ هستند.

علی‌اکبری تصریح کرد: واکنش‌های اروپایی‌ها به این اقدام انقلابی و با تأخیر ما از روی عصبانیت است و این نشان دهنده صحت اقدام است که معلوم می‌شود مسیر درستی قرار گرفتیم. از ایران عزیز ما یک صدا شنیده می‌شود.

وی بیان کرد: امروز و پس از نماز جمعه ملت عزیز ما از این تصمیم انقلابی، یکپارچه دفاع می‌کنند و بر علیه دشمنان شعار می‌دهند. واقعیت میدان آرایش جنگی دشمن در برابر ایران اسلامی است. در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی و البته نه در حوزه نامی چون عرضه‌ای در آن بخش ندارند. رهبر انقلاب هم فرمودند که حواس نیروهای مسلح ما جمع است.

 

در شرایط شعب ابیطالب نیستیم؛ بلکه در شرایط جنگ احزاب هستیم

امام جمعه موقت تهران گفت: آنها می‌خواهند القا کنند که ایران در شرایط محاصره سختی است و مردم ما وضعیت بحرانی دارند و اینکه وضعیت ما مشابه شرایط شعب ابیطالب است که این اشتباه است. ما در شرایط جنگ احزاب هستیم که سخت است ولی امیدوار کننده است.

علی‌اکبری افزود: در زمان جنگ احزاب، با طراحی مشترک یهودیان و مشرکان ائتلافی بزرگ علیه مسلمانان تشکیل شد که راهبرد اصلی آنها شایعه پراکنی و هراس افکنی بود که البته در آن شرایط خیانت‌های داخلی ضربه بیشتری را به مسلمانان می‌زد. در آن شرایط کفر و ایمان در برابر یکدیگر قرار گرفتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: کار در آن جنگ خیلی سخت شد و مؤمنین در معرض امتحانی بزرگ قرار گرفتند. جریان نفاق دائم در جامعه بزرگ نمایی دشمن و ضعف جبهه مؤمنین را داشت و منافقین می‌گفتند اگر آسایش می‌خواهیم باید از اینجا برویم. اما مؤمنین با تاسی به پیامبر (ص) و اعتماد به وعده الهی ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه نماینده جبهه حق در جنگ احزاب، حضرت علی (ع) و نماینده جبهه کفر عمر بن عبدود با آن عربده‌های مستانه بود، گفت: امروز هم نمایندگی آن جبهه را آمریکا بر عهده دارد ولی به حول و قوه الهی کمر آنها خواهد شکست. ملت ایران با اقتدار، رئیس جمهور آمریکا، این دیو سرکش را با مقاومت از میدان به در خواهد کرد. شما امروز از آمریکا رفتارهای غیر طبیعی می‌بینید و واقعیت میدان نشان دهنده استیصال آمریکا است. ملت ما عربده کشی‌های آمریکا را عربده‌های آخر یک دیو سرگردان در حال مرگ می‌بینند.

علی‌اکبری افزود: رفتارهای ناپخته و مضحک ترامپ اعتبار آمریکا را تا حد زیادی در سطح جهانی کاهش داده و خروج از قوانین و معاهده‌های بین‌المللی همچون برجام، پیمان‌شکنی و بدعهدی آبرویی برای آنها نگذاشته است. اخیراً هم که شنیدید ادعای مضحک ترامپ که از زمان خروج آمریکا از برجام هر هفته در خیابان‌های تهران اغتشاش داریم یا اینکه می‌خواهند سیاست صفر کردن فروش نفت ایران را اجرایی کنند و اینها نشان دهنده استیصال آمریکایی‌ها است.

هندسه قدرت در جهان امروز به نفع جبهه مقاومت و ایران در حال تغییر است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هندسه قدرت در جهان امروز به نفع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در حال تغییر است، تصریح کرد: این دیگر حکایت یک منطقه خاص نیست، شما نمونه آخر این موضوع را در ونزوئلا ببینید که کودتای آمریکایی شکست خورد و آنها نتوانستند در برابر مقاومت مردم ونزوئلا کاری کنند.

وی افزود: فرمول مبارزه و مقاومت را ملت ایران به دیگر ملت‌های آزاده جهان تعلیم داده است. آمریکا با همه تلاش خود نتوانست اجماعی جهانی علیه ما ترتیب دهد و حتی اروپایی‌ها هم که به طور سنتی با آمریکا متحد بودند، نتوانستند در این مسیر با آمریکا همچون سابق همراه باشند.

قاره پیر از مواجه با کدخدای دیوانه خسته است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه قاره پیر از مواجه با کدخدای دیوانه خسته است، گفت: مردم اروپا آمادگی هزینه‌ای بیشتر از این را ندارند. هر کدام از کشورهای اروپایی هم درگیری‌های خود را دارند، انگلیس درگیر مساله برگزیت است، فرانسه با جلیقه زردها درگیر است که جریانی جدید است و این قائله برای آنها تمامی ندارد. در آن نمایش شاهد رونمایی از وحشی‌های ادکلن زده و کروات زده بودیم که چشم مردم خود را کور و دست مردم خود را قطع کردند. در جریان برجام هم که گرفتار شدند. اگر بخواهند منافع خود را حفظ کنند باید با ایران همکاری کنند و از طرف دیگر با تهدیدات آمریکا مواجه هستند.

علی‌اکبری ادامه داد: ما این موضوع را فرصتی تاریخی برای اروپا میدانیم که به مسیر صحیح خود با کمک ایران بازگردد. قدرت‌های جدید در آسیا هم با آمریکا همراهی نکردند. نه روسیه، نه چین و دیگر قدرت‌های اقتصادی منطقه هم حاضر به همراهی با آمریکا نیستند.

تصاحب منابع عظیم منطقه به عنوان یک حسرت بزرگ بر دل آمریکایی‌ها ماند

وی افزود: آمریکایی‌ها سال‌ها است که بیشترین سرمایه گذاری‌های مالی، فرهنگی، اطلاعاتی و امنیتی را در منطقه ما انجام دادند تا بتوانند منابع عظیم این منطقه را تصاحب کنند، اما یک حسرت بزرگ بر دل آمریکایی‌ها ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تمام برنامه‌های آمریکا در منطقه بهم ریخت و آنها امروز متحد با وفا و توانمند ندارند، تصریح کرد: رژیم‌های پوسیده کهنه و بدون ارتباط با مردم خود هستند که نمونه آن رژیم سعودی است؛ اخیراً هم دیدیم که ۳۷ نفر را با چه روش زشتی به قتل رساندند. عربستان امروز در باتلاق یمن گرفتار شده است. عربستان می‌خواست یک هفته‌ای یمن را اشغال کند ولی الآن چهار سال است که مردم یمن مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه در یمن فاجعه بزرگ انسانی در حال رخ دادن است، ولی از طرفی آن ملت مظلومانه در حال مقاومت هستند، بیان کرد: جریان داعش را به عنوان مولود نامشروع ارتباط آمریکا و آل سعود را هم دیدید که به چه حالی درآمد، آن گروه در حال کشیدن نفس‌های آخر خودش است. اندیشه مقاومت در منطقه رسوخ کرده و نهادینه شده و امروز نه فقط هسته‌های مقاومت که زنجیره طلایی و جبهه مقاومت را داریم. دولت‌های مقاومت چون عراق، یمن، فلسطین، سوریه و لبنان را داریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: متحد اصلی آمریکا در منطقه که همان رژیم صهیونیستی است، در سراشیبی کامل سقوط و انهدام قرار گرفته و گرفتار جبهه مقاومت در منطقه شده است. طرح ضعیف و پوسیده معامله قرن هم که نتیجه‌ای برای آنها نداشت. دشواری‌های داخلی آن رژیم را از پای در می‌آورد.

موشک‌های مقاومت فلسطین توانست گنبد آهنین رژیم صهونیستی را به راحتی سوراخ کند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نمونه آخر جنایات این رژیم هم در حملات وحشیانه اخیر آنها به غزه را همه شاهد بودیم، اما فتح بزرگ مقاومت در آنجا شکل گرفت و کمتر از ۴۸ ساعت این رژیم تبهکار را زمین گیر کرد و به آتش بس کشاند و شرایط خودش را به آن تحمیل کرد. موشک‌های مقاومت فلسطین توانستند آن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را به راحتی سوراخ کنند و چترهای امنیتی آنها را در نوردند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما در منحنی رو به سقوط قرار گرفتند و ملت سرافراز ما به عنوان پرچمدار مقاومت در منطقه و بلکه در سطح جهان دائم در حال صعود و رشد است، اظهار داشت: این موفقیت‌های ما در شاخص‌های مختلف امنیتی، اقتصادی، تأمین زیر ساخت‌ها، علمی و دیگر حوزه‌ها چهل سل پر افتخار را پشت سر گذاشته است. ملت ما با رهبری شجاع و غیور وسط میدان هستند و هر روز هم این موفقیت‌ها بیشتر از پیش قابل ملاحظه است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خدا می‌داند در جریان سیل اخیر با آن قدرت و فراگیری که داشت، چه حماسه بزرگی از نیروهای جهادی، هلال احمر، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم آفریده شد. کار بسیار بزرگ و پر افتخاری رُخ داده است. نیروهای مردمی و روحانیون عاشقانه به خدمت مردم سیل زده آمدند. مردم و مسئولین متحد با یکدیگر اقدامات بسیاری انجام دادند و شکر خدا تعداد کشته‌های کمی داشتیم؛ این علی رغم پیش بینی اروپایی بود که می‌گفتند هزاران کشته خواهیم داشت.

علی اکبری افزود: مسئولان ما که در حال خدمت در قوای گوناگون هستند، به وعده‌هایی که دادند برای مناطق سیل زده عمل کنند، مساجد، ائمه جمعه، پایگاه‌ها، مؤمنان و هر کس می‌تواند به اقدامات خود در جهت تسهیل شرایط برای مردم سیل زده کمک ادامه دهند تا آلام این عزیزان برطرف شود.

در فشار اقتصادی باید آرایش جنگی داشته باشید و جلوی سیل گرانی را بگیرید

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در شرایط ویژه سیل دیدیم که مردم چگونه با مسئولین همراه و هماهنگ شدند، تصریح کرد: در فشار اقتصادی که معلوم است نفوذی‌ها، منافقین، احتکار کنندگان و زیاده خواهان همچون زالو به جان مردم افتاده‌اند از مردم کمک بگیرید و آرایش جنگی داشته باشید، جلوی سیل گرانی را بگیرید و اجازه ندهید که مردم بیش از این اذیت شوند، از کمک جوانان انقلابی و کاردان استفاده کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما حاضرند هزینه عزت خود را پرداخت کنند و تعارف هم ندارند، در مقابل فشار اقتصادی هم مقاومت می‌کنند که کردند، اما هزینه سوءتدبیرها و تنبلی‌ها را که نباید بدهند. انشاالله با همت مسئولین در قوای گوناگون این سیل مهار شود، خسارت‌های آنها جبران شود و وضعیت عمومی به شرایط مناسبی بازگردد.

 

استان خراسان جنوبی

تصمیم شورای عالی امنیت ملی انقلابی است/ هرگز نباید به دشمنان اعتماد کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های امروز نمازجمعه بیرجند گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر روحیه انقلابی‌گری در جامعه ترویج شود بسیاری از مشکلات حل می شود و تقویت روحیه انقلابی گری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند خداوند نخواهد گذشت از افرادی که با زبان و قلمشان روحیه انقلابی را بین جوانان تضعیف کنند.   امام جمعه موقت بیرجند با بیان این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری روحیه انقلابی یعنی ترس نداشتن گفت: اگر معتقدیم دارای روحیه انقلابی هستیم خودمان را با این معیارها بسنجیم.   حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که سپاه یعنی مجموعه ای که می خواهد از انقلاب اسلامی پاسداری کند افزود: آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست نامید اما مردم ایران می گویند ما همه سپاهی هستیم یعنی همه مردم احساس تکلیف می کنند از انقلاب اسلامی پاسداری کنند.   وی اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری روحیه انقلابی، زمینه تحقق تمدن اسلامی است و پیشرفت کشور با روحیه انقلابی ممکن است و عزت و اقتدار ملی در گرو روحیه انقلابی است.   امام جمعه موقت بیرجند گفت: این روزها یکی از تصمیمات اتخاذ شده که می توان از آن به عنوان تصمیم انقلابی تعبیر کرد، تصمیم قاطعانه شورای عالی امنیت ملی در مقابل سه کشور اروپایی است و هشدار به این کشورها است که سر دو راهی هستید یا همراهی با آمریکا همانطور که در عمل همراهی کردید یا طبق تعهداتی که دادید باید منافع ایران در برجام دنبال شود.   حجت الاسلام نوفرستی افزود: در برجام آمده مطابق عهدشکنی طرف ها، ایران می تواند اقداماتی انجام دهد و در تصمیم اخیر مقرر شد ظرف 60 روز آینده اقدام عملیاتی، فوری و تضمین شده جهت تامین منافع ایران از سوی اروپا انجام شود.   وی تأکید کرد: هرگز به دشمنان نباید اعتماد کرد و این نیز آزمایش است.   امام جمعه موقت بیرجند گفت: هفتم رمضان رحلت حضرت ابوطالب عمو و حامی بزرگ پیامبر اسلام(ص) و دهم رمضان رحلت حضرت خدیجه کبری(س) است.   حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: میرزای شیرازی در چنین روزی فتوای تحریم تنباکو را داد.   استان کهگیلویه و بویر احمد   حمایت ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از مواضع دولت در موضوع برجام/رئیس جمهور نباید ذره ای از حق ایران در برجام کوتاه بیاید   ظهر امروز آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج: اگر اروپایی ها خروج آمریکا را جبران نکنند برخورد ایران قاطع تر خواهد بود

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گفت:  ماه مبارک رمضان ماه پر فضیلتی است و باید قدر دان این نعمت بزرگ باشیم، سفره خداوند در این ماه گسترده شده است، پیامبر اسلام فرموردند تلاوت یک آیه از قرآن در ماه رمضان با کل ختم قرآن در سایر ماه ها برابری می کند این ماه بسیار پر فضیلت است و خواب انسان های مومن در این ماه هم عبادات محسوب می شود قدر این ماه را بدانیم زیاد استغفار و دعا کنیم استغفار زیاد باعث محو گناهان می شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برجام گفت: نکته اول پیام ارزشمند برجام است که داده شده است چند سال قبل در پی برخورداری ایران از فناوری هسته ای برای مصارف اقتصادی و پزشکی دشمنان قادر به تحمل ایران با این توانمندی نبودند و دنبال توطئه بودند و می گفتند ایرانی ها دنبال ساخت بمب اتم هستند اما وقتی دیدند ایران برای مصارف پزشکی و اقتصادی استفاده می‌کنند مجبور شدند پای میز مذاکره بنشیند.

وی افزود: مذاکرات شروع شد نهایت ایران با پنج و یک به برجام دسترسی پیدا کردند هم ما متعهد شدیم و هم آنها باید کارهایی را انجام می دادند اما آمریکایی ها از همان روز اول دبه در آوردند، ترامپ از برجام خارج شد و ما هم می‌توانستیم خارج شویم اما پایبندی خود را اعلام کردیم اما کشورهای چهار و یک گفتند خروج آمریکا از برجام را جبران می کنند اما اینها هم جرات نمی کردند بدون آمریکا کاری انجام دهند و در یک اقدام شورای امنیت ملی بیانیه ای صادر کرد و این حق برای ایران محفوظ بود تعهدات خودش را کاهش دهد.

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: دو ماه به سایر کشورها فرصت داده شده است که اگر در این دو ماه خروج آمریکا را جبران نکنند بدون شک جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع تری خواهد داشت، برای اعلام حمایت از این بیانیه امروز مردم استان بعد از نماز از این بیانیه حمایت می کنیم و نشان می دهیم از آمریکا متنفر هستیم و انزجار خودمان را به نمایش می گذاریم.

وی افزود: رهبر انقلاب در روز معلم با فرهنگیان دیدار داشتند و گفتند روحیه انقلابی روح و جان ملت است، اشاره فرمودند تنها راه مبارزه با دشمن مخصوصا در این شرایط داشتن روحیه اقتصادی است برخورداری از روحیه جهادی عامل مهمی در مقابله با این شرایط است.

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: ما در چله اول انقلاب اسلامی علیرغم وجود تحریم ها و فشارها به توانمندی هایی دسترسی پیدا کردیم از جمله انسجام و اتحاد ملی است، در کشور اقوام مختلفی با اتحاد و انسجام کنار هم هستند و این انسجام سه رکن دارد که در راس آن رهبر انقلاب قرار دارد و مردم و روحیه ایمانی دو راس دیگر آن است که وجود دارد.

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: آرزوی آمریکا ایجاد اختلاف بین مردم است، امتیاز عنصر قدرت در نشان ما اقتدار دفاعی ایران اسلامی است ایران از یک قدرت ناب سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین از توان ارزشمند دفاعی نابی برخوردار است، در برخورداری از هواپیماهای جنگنده نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج مردمی به خود می بالیم، قدرت نرم افزاری و سخت افزاری ما عامل اقتدار نظام ماست و آمریکا به شدت از این موضوع وحشت دارد.

وی افزود: یک جنگ روانی و خوش خدمتی به رژیم جعلی اسراییل غاصب است، جرات ندارند دست به اقداماتی علیه سپاه ما انجام دهند، 170 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس نیروهای مسلح ما است پس آمریکا هرگز نمی تواند این را عملیاتی کند یک شوی تبلیغاتی است.

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: روحیه شهادت طلبی و جهادی باعث شده است آمریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را نداشته باشد.

وی ادامه داد: سومین عنصر قدرت و اقتدار ایران موضوع نفوذ ایران اسلامی است که رکن آن جبهه مقاومت است که آمریکا به شدت نگران نفوذ منطقه ای ایران است و امروز ساعت توسعه اسلام در خاور میانه هستیم ضربات مهلکی که آمریکا از ما دریافت کرده باعث شده است که دست و پا بزنند، شاهد افول سلطه در غرب هستیم.

امام جمعه موقت یاسوج از انرژی به عنوان چهارمین عنصر قدرت ایران یاد کرد و گفت: ما برخوردار از زمین و آب و خاک و‌ نفت و گاز هستیم ما کشور فقیری نیستیم باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم جا دارد همه ما دنبال اقتصادی مقاومتی و رونق تولید باشیم، شعار امسال رونق تولید است و به عملیاتی شدن نیاز دارد مبارزه با قاچاق، اصلاح نظام بانکی و اینکه دولت از تصدی گری دست بردارد اینها بخشی از الزامات برای رونق تولید و مشکلات اقتصادی است .

امام جمعه شهرستان لنده: رئیس جمهور نباید ذره ای از حق ایران در برجام کوتاه بیاید

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:ماه رمضان ناه بندگی و خود سازی است و این ماه ازاین جهت رمضان نامگذاری شده است چرا که گناهان ما دراین ماه با عبادات بندگانش سوزانده می شود.

وی افزود: دراین ماه باید حواسمان به ایتام و نیازمندان باشد چرا که رفع نیازهای آنان یکی از مهمترین و بهترین ثواب های است که انسان دراین ماه عزیز می تواند انجام دهد.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:توجه به قرآن یکی از مهمترین فرصت های است که درماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرارگیرد.

وی تاکیدکرد: مقایسه انقلاب ما و مصر در تعبرمقام معظم رهبری در پیروی از قرآن دراین دو انقلاب باعث پیروزی انقلاب شد ولی درمصر به دلیل عدم توجه به دستورات قرآن باعث شد به امریکایی ها اعتماد کردند و ضربات کاری نیز از استعمار و استکبار خوردند.

محمودی اصل اظهارکرد: ملت ما به واسطه روحیه انقلابی خود قدر انقلاب، نظام و رهبری خود را می دانند و نتیجه آن می شود همین استقلال و عزت ایران اسلامی که روحیه انقلابی در حال گسترش است.

خطیب جمعه لنده گفت: اگر بخواهیم به سلامت از جنگ اقتصادی عبور کنیم باید روحیه انقلابی داشته باشیم که متاسفانه بی تدبیری برخی مسئولان و حرص ورزی برخی کسبه بازار کمی فشار بر مردم زیاد شده است.

وی تاکیدکرد:کسانی که در فضای مجازی و حقیقی به دنبال تضعیف مردم هستند باید خوب بدانند که روحیه انقلابی ما در حال گسترش در منطقه است که در حملات گروه های مقاومت به اسرائیل را در ۲۴ساعت گذشته به عینه دیدیم.

محمودی اصل در ادامه خاطرنشان ساخت:اگر بخواهیم برای جلوگیری از استحاله انقلاب تلاش کنیم باید تلاش کنیم روحیه انقلابی ما تقویت شود.

وی تصریح کرد:آرایش جنگی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف یکی ازمهمترین نیازمندی های ملت است.

خطیب جمعه لنده گفت:بعداز مدت ها و خروج امریکا از برجام و عهد شکنی اروپایی ها نظام تصمیم گرفت مازاد فروش آب سنگین ما مهلت شصت روزه تعیین کرده است که اگر دیر ولی این تصمیم درست و بجا بود که اتحادیه اروپا یک روز بعد از این تصمیم نظام انان این ضرب العجل را رد کرد.

وی تاکیدکرد:از رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی می خواهیم که ذره ای از حقوق ملت کوتاه نیایند که این مطالبه مهم ما است.

محمودی اصل گفت:حفظ شئونات این ماه باید رعایت شود و نباید این اقدام در ملا عام  صورت گیرد اگر کسی به خاطر ضعف عقیده قدرت روزه گرفتن ندارد و سیگار بر لب درخیابان می گردد نیروی انتظامی باید قاطعانه برخورد کند و دستگاه قضایی نیز احکام قوی صادر کند.

امام جمعه شهر لیکک: موضع جدید برجامی دولت قابل تقدیر و مبارک است

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با تبریک ماه مبارک رمضان،به تبیین نقش روزه و روزه داری در تربیت جسم و روح پرداخت.

حجت الاسلام افروغی گفت:دو چیز بلای جان ماست که اجازه تعقل و تفکر را از ما میگیرند،یکی شکم و دیگری زبان است.

وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تأسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع روحانیون،گفت:رهبر انقلاب در این دیدار به بخشی از وظایف سنگین روحانیت پرداخت.

حجت الاسلام افروغی با تأسی از فرمایشات رهبری تصریح کرد:خیلی از شخصیت هایی از اول انقلاب تاکنون بودند که خدمتگزاران خوبی بودند اما مطالعه کمی داشتند ؛بنابراین یکی از وظایف اصلی روحانیت مطالعه بیشتر است.

خطیب نماز جمعه بهمئی خاطرنشان کرد:چیزی که تشیع را در دوران سخت حفظ کرده است،زهد و معنویت علما بود؛ نباید زندگی و خورد و خوراک من طلبه از قشر متوسط جامعه بالاتر باشد.

حجت الاسلام افروغی با تقدیر از اقدام قاطع رئیس جمهور و دولتمردان در برخورد با بد عهدی غرب،گفت:اقدام اقدامی قابل تقدیر بود،هر چند دیر اقدام شد.

وی با اشاره به برداشتن محدودیت های هسته ای برجامی، افزود:ما باید این اقدام دولت و شورای امنیت ملی را مبارک بداریم.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به سالروز اشغال فلسطین،گفت:خدا را شاکر هستیم که در آستانه این روز که به روز نکبت اعراب معروف است،ده ها موشک جبهه مقاومت فلسطین بر سر رژیم اشغالگر صهیونیستی شلیک شد.

خطیب جمعه بهمئی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج سازندگی،گفت:مدیریت و اقدامات خوبی در حال انجام است،مردم در صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی سرمایه گذاری کنند.

وی در واکنش به سنت های غلط در مراسمات عزل،گت:تزیین کردن اسب و تیر اندازی و پوشیدن لباس محلی چه کمکی به میت می کند؟این رسم ها غلط است،گاو کشتن ، گوسفند کشتن،ساختن مناره و گنبد کار غلطی است،هم متدینین و خم علما روی چنین سفره هایی ننشینند.

حجت الاسلام افروغی در پایان گفت:تیر اندازی اسب سواری و کاروان راه انداختن ارزشی ندارد دختران ما به خاطر نداری دارند به فساد کشانده می شوند.همه همکاری کنند و این کارها را محکوم کنند.

  استان قم   پرونده های قضائی در ماه رمضان کاهش پیدا می کند/در ماه رمضان سیل‌زدگان مورد غفلت قرار نگیرند    آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های‌ اولین نماز جمعه مام مبارک رمضان اظهار داشت: آغاز ماه رمضان خداوند به مسلمانان و مومنان نظر لطف و عنایت می افکند همین مسئله برای پر بردن به عظمت ماه رمضان کافی است، ماه مبارک رمضان بهار پرفیض معنوی است و جو  فضائی فراهم می کند که به راحتی اعمال خوب بشر در نزد پروردگار موردقبول قرار می گیرد.

وی گفت: ماه مبارک رمضان به دلیل دارا بودن ارتباط بین زمین و اسمان و انسان و عالم غیب دعاها به راحتی مقبول و برآورده می شود، نه تنها اعمال و دعاها به آسانی قبول می شود بلکه عمل‌های خوب در ماه مبارک رمضان مورد لطف قرار می گیرد و ثواب آن چندین برابر می شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان نفس های انسان روزه دارد تسبیح است و خواب وی هم ثواب دارد، ذات ماه رمضان و روزه داری گناهان را پاک می کند و عفو کامل در ماه مبارک رمضان شامل حال مؤمنان می شود و ملائکه آسمان در خدمت انسان روزه دار واقعی قرار می گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: ماه رمضان دارای یک لطف و لطافتی است که در روزهای دیگر نیست نظر خاص خداوند شامل حال بندگان است می شود و ارتباطی فراتر از عذاب و عقاب است، رمضان یک مکتب است دارای اثرات فردی و اجتماعی است روزه داری یک مکتب است که باید یک جامعه را دگرگون کند و که را در مسیر خداوند قرار دهد.

وی ضمن گرامی داش ایام وفات حضرت خدیجه(س) گفت: زمانی که همه علیه پیامبر بودند حضرت خدیجه(س) یک تنه سرباز و یاور پیامبر بود بانوی مجاهدی که الگوی نه تنها زنان بلکه مردان عالم است.

در ماه رمضان پرونده های قضائی کاهش پیدا می کند

اعرافی تصریح کرد: رمضان یک فرصت برای خودسازی و جامعه سازی و تربیت فرزندان و نسل جوان و نوجوان است تربیت در ابعاد عبادی، اجتماعی و اخلاقی و دیگر ابعاد برای تربیت در این ماه مبارک جمع شده است.

امام جمعه قم با اشاره به کاهش جرم در ماه رمضان بیان داشت: در ماه رمضان پرونده های قضائی کاهش پیدا می کند و آسیب های اجتماعی افت پیدا می کند  ماه مبارک رمضان مخصوصاً در شهر قم باید شکوه بیشتری پیدا کند و فقر و نابسامانی  اجتماعی را حل کند پیام رمضان در همه ابعاد زندگی محقق شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی صحنه ها را به وجود می آرد که دل هر انسانی را می لرزاند در ماه رمضان دولتمردان بیدار شوند و برای گشایش زندگی مردم جدی تر تلاش کنند، در ماه رمضان توجه به هم‌وطنان سیل زده مورد غفلت قرار نگیرد  همچنین  در ماه مبارک رمضان در جشن های گلریزان آزادی زندانیان شرکت کنیم.

اروپایی ها دوپهلو سخن می گویند

امام جمعه قم تأکید کرد: از رهبر معظم انقلاب که جمعی از طلاب را به حضور پذیرفتند تشکر می کنیم باید تلاش کنیم رهنمودهای رهبر انقلاب را در فضای برنامه هایی که در جامعه داریم مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به مسائل اخیر در خصوص برجام بیان داشت: از همه کسانی که بری مقابله با دشمن آماده شدند اند پشتیبانی خواهیم کرد،  قضایای پسا برجام نشان داد که ملت ایران و رهبر ایران صبور و بردبار هستند و پایبند به تعهدات خودشان هستند  دنیا این مسئله را مشاهده کردند.

اعرافی بیان داشت: پسا برجام نشان داد که  پیمان شکن ترین دولت عالم دولت رذل آمریکا است و در پرونده آمریکا صدها جنایت و خیانت جود دارد همچنین اروپایی‌ها در سخن دو پهلو سخن گفته ولی هرگز آنهایی که مدعی عهد و حقوق بشر هستند پای این پیمان نایستادند.

امام جمعه قم گفت: در پسابرجام دیدیم که صهیونیست‌ها و دولت‌های حقیر در منطقه همراهی کرده و در برابر تحریم‌های ظالمانه ایران احساس شادمانی کرده و نه تنها این کشورها تحریم ها را محکوم نکردند بلکه به همراهی با آنان پرداختند.

دولت های عالم تحقیر شدند

اعرافی با تأکید بر این مسئله که سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت در برابر یک امتحان بزرگ رفوزه شدند گفت: آن‌ها باید برابر این تحریم‌ها و عهد شکنی‌ها بایستند تا ملت‌های مظلوم عالم نگاه پوشالی به این سازمان‌ها نداشته باشند، ما باکمال عزت و افتخار در برابر دشمن خواهیم ایستاد ولی دولت‌های عالم بدانند که تحقیر شدند؛ یعنی در این عالم یک کدخدا وجود دارد و دیگران به‌حساب نمی‌آیند و این تحقیر در تاریخ دولت‌های عالم ثبت شد.

وی بیان داشت: امروز می‌خواهند تحریم‌ها را تشدید کنند ولی ملت ما آزاده بوده و در ماه رمضان همه سختی‌ها را تحمل کرده و فریاد هیهات منا الذله بر می آورد، سپاه، نیروهای بسیج و مردمی، جبهه مقاومت و… در برابر دشمن خواهد ایستاد و ملت از این مشکلات عبور می‌کنند، با اعلام بیانیه شورای عالی امنیت ملی در قالب برجام گام‌هایی برای احیای صنعت هسته ای برداشته می شود و این خواسته ملت است و ملت شجاعت خود را نشان می دهند و به دشمن خواهیم فهماند که ایستاده ایم.

 

استان سیستان و بلوچستان

حمایت ائمه جمعه سیستان و بلوچستان از بیانیه شورای امنیت ملی/ منویات رهبر انقلاب مدنظر دولت باشد

حجت الاسلام و المسلمین محامی در خطبه های جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا، ماه مبارک رمضان را فرصتی بزرگ برای بهره بردن از رحمت الهی برشمرد و گفت: روزه گرفتن راهی برای تقرب و تمرینی برای تقوای الهی ست؛ وقتی مومنی بتواند یک ماه از خوردن و آشامیدن و گناه دست بکشد می تواند در کل سال نیز تقوا پیشه کند و به سمت گناه نرود. وقتی مومنی در این ماه برای دور بودن از گناه به مناجات و راز و نیاز با پروردگار پناه می برد، استجابت دعای او بهتر و بیشتر است.

وی تصریح کرد: آنچه مردم در جلسات دیدار و درد دل هایشان مطرح می کنند گلایه مندی از مشکلات معیشتی شان است؛ مردم از مسئولان تقاضا دارند ارتباط شان با مردم بیشتر کنند تا مشکلات و گرفتاری ها برطرف شود.
مسئولان باید خود را خدمت گذار مردم بدانند و از هیچ تلاشی برای آسایش و رضایت این مردم دریغ نکنند.

حجت الاسلام محامی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر دشمن برای کشور ما آرایش جنگی گرفته و در مقابل مان صف کشیده است؛ باید متحد و گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشیم.

وی اذعان داشت: آمریکا مجددا خواهان مذاکره با کشور ما است، اما نمی داند این مردم سختی بسیار کشیده اند و پای خون شهدای خود ایستاده اند. ایرانیان دیگر اعتماد به آمریکا و خلف وعده هایش نمی کند.

وی ضمن حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی، گفت: با خروج از برجام بار دیگر به کل دنیا ثابت کنیم که نمی‌توان به آمریکا و اروپا اعتماد کرد.

آمریکا قابل اعتماد نیست/ عاقبت بن سلمان همانند صدام است

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه موقت زابل در خطبه های این هفته از شهرستان زابل گفت : امام (ره) در مقابل آمریکا سینه سپر کرد و به این شیطان بزرگ اعتماد نداشت.

وی افزود: روزگاری انگلیس به بهانه خرید تنباکو وارد ایران شد و در نهایت به کشور و حکومت مسلط شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ترامپ همان راه را در پیش گرفته است و میگوید تنها از شما فعالیت هسته‌ای نمی خواهیم و باید کشور معمولی باشید.

امام جمعه موقت زابل ادامه داد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست دشمنان می خواهند ایران در برابر زورگویی های آل سعود سر خم کند و واکنشی نشان ندهد.

وی گفت: هر کجا که مردم پیرو ولایت فقیه بودند توانسته اند مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند و هر کجا که نیز از رهبری فاصله گرفته اند دشمن از آن شکاف سواستفاده کرده است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: بن سلمان باید بداند که صدام نیز روزگاری دوست صمیمی آمریکا بود اما در نهایت توسط همین دوست صمیمی اعدام شد لذا عاقبت بن سلمان نیز از هم اکنون قابل پیشبینی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن گاهی می خواهد مردم ما را بترساند اما باید به یاد سربازان خود بیفتد که چگونه با چشمان اشکبار به پای پاسداران ما افتاده بودند.

وی گفت: ترامپ همانطور که توسط ماهواره های خود فعالیت هسته ای ایران را رصد می کند، مزار هزاران شهید ایرانی را نیز از این طریق ببیند.

امام جمعه موقت زابل بیان کرد: ترامپ دیگر کشورها را به چشم گاو شیرده می بینند و تا وقتی که آن کشور منفعت دارد آن را خواهد دوشید همانند کشور عربستان که آخرت صدام در انتظارش است.

وی ادامه داد : آمریکا باید بداند که کشور جمهوری اسلامی ایران صاحب دارد و صاحب اصلی آن امام زمان (عج) است و مردم تا پای جان خود پای آرمان های انقلاب اسلامی و انقلاب ایستاده اند.

منویات رهبر انقلاب باید مدنظر دولت باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ماه بندگی خدا بیان کرد: همه ما باید از این ماه و فضایلش بهره و غنیمت ببریم و به آموزه های قرآن کریم عمل کنیم و هر چه به دستورات الهی عمل کردیم، نصرت الهی نصیب ما شد و هر جا از این آموزه ها فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم چون از قرآن و دستوراتش غفلت کردیم و تلاوت قرآن با تدبر و تعمق باشد.

وی با انتقاد از افرادی که خود را پیرو اولو الامر میدانند، ولی در عمل به اعلان اول ماه، به تبعیت از اولو الامر مبارک رمضان را تبعیت نمی کنند، یادآور شد: این افراد خود را در تبعیت از اولو الامر مقید بدانند، چطور که از نظام جمهوری اسلامی مطالبات فراوان دارند.

خطیب جمعه شهرستان چابهار ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه تصریح کرد: پیامبر(ص) محبت حضرت خدیجه (س) نسبت به خود را عنایت الهی می‌دانست زیرا خدیجه(س) گوی سبقت در میان بانوان امت اسلامی را برده است، بنابراین مقام حضرت خدیجه(س) بالاتر از آن است که ما بتوانیم آن را تفسیر کنیم و این بانوی بزرگوار در ترویج اسلام کمک شایانی به پیامبر بزرگ اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در بعضی از مدارس، به اسم شادی، فرهنگ ابتذال را ترویج میکنند افزود: این حرکات مذبوحانه، در صدد تربیت نیرو برای دشمنان اسلام است و تنها ایمان و باورهای انقلابی ما تامین کننده نظام جمهوری اسلامی و کمال ماست و پیمودن مسیر انقلاب با پیمودن گام های انقلابی میسر است.

وی ادامه داد: پیشرفت کشور فقط با روحیه اسلامی و انقلابی مقدور است، عده ای قصد استحاله انقلاب را دارند و باید مواظب سند 2030 باشیم که در حال نفود در عرصه‌های مختلف جامعه ما هستند و همه باید هوشیار باشیم که دشمن در حال پیشروی است.

حجت السلام موسوی گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب باید مدنظر دولت باشد مردم از قطعنامه شورای عالی امنیت ملی حمایت می کنند و این حمایت در سایه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب می باشد.

وی تاکید کرد: مسئولین در این ماه مبارک تلاش کنند تا اقلام ضروری مردم را در اختیار مردم قرار دهند و در این ماه مبارک با مشکل تهیه اقلام ضروری دغدغه مردم نباشد تا تهیه مواد غذایی روزه داران آسانتر باشد.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: سیاست سالیان طولانی آمریکا ستمگری بوده، امروز نیز ترامپ همان راه را در پیش گرفته است و میگوید تنها از شما فعالیت هسته‌ای نمی خواهیم و باید کشور معمولی باشید.

خطیب نماز جمعه چابهار بیان کرد: دنیای استکبار قابل اعتماد نیست دشمنان می خواهند ایران در برابر زورگویی های آل سعود، صهیونیسم و آمریکا سر خم کند و واکنشی نشان ندهد.

وی تشریح کرد: هر کجا که پیرو ولایت فقیه باشید مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زده اید و هر کجا که نیز از رهبری فاصله گرفته شود دشمن از آن شکاف سواستفاده خواهد کرد و شروع به تبلیغات رسانه ای دروغین می‌کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که صدام نیز روزگاری دوست صمیمی آمریکا بود اما در نهایت توسط همین دوست صمیمی اعدام شد لذا عاقبت آل سعود نیز از هم اکنون قابل پیشبینی است.

وی در ادامه به بیانیه اخیر شورای امنیت کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: سرانجام متعاقب عهدشکنی علنی آمریکا و خروج از برجام باعث شد تا ما تصمیم به خروج از برجام بگیریم.

مماشات در مسئله برجام قابل پذیرش نیست

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان میرجاوه، گفت:ماه رمضان بهار قرآن و نزول قرآن است و مسلمین باید اهتمام بیشتری در قرائت و عمل به مفاهیم آن داشته باشند تا بهره کافی را از این ماه مبارک ببرند.

وی افزود:برخی حکام مرتجع منطقه با همکاری آمریکا و اسراییل دست شان به خون مسلمین فلسطین و یمن آغشته است هر دولتی به کشتار مسلمانان کمک کند در این جنایت سهیم است.

وی خاطرنشان کرد:بیانات رهبرانقلاب درباره برجام باید مدنظر دولت باشد ما از قطعنامه شورای عالی امنیت ملی حمایت می کنیم و این حمایت  در سایه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است و دولتمردان باید تمام اقدامات خود درباره برجام را با دستورات رهبر انقلاب و تاکیدات ایشان هماهنگ کنند و در تصمیماتی که اتخاذ می کنند منافع ملی کشور و عزت ملت ایران را مدنظر داشته باشند چرا که مماشات در مسئله برجام قابل پذیرش نیست.

مولوی ریگیان پور تاکید کرد: مسئولین در این ماه مبارک تلاش کنند تا اقلام ضروری مردم را در اختیار مردم قرار دهند و در این ماه مبارک با مشکل تهیه اقلام ضروری دغدغه مردم نباشد.

وی اذعان کرد: مردم میرجاوه انتظاراتی از فرمانده جدید هنگ مرزی میرجاوه دارند تا دوشادوش مردم امنیت کامل بر شهرستان حاکم باشد، همچنین طرح هر مسجد یک منزل که توسط سپاه پیگیری می شود طرحی مناسب برای کمک به سیل زدگان است تا مشکلات مردم سیل زده کشور نیز برطرف شود و تمام مردم و طوایف مختلف نیز باید سعی کنند مشارکت لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند.

دشمن نمی خواهد یک کشور مقتدر در دنیای اسلام به وجود آید

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در جمع مردم نمازگزار روز جمعه شهرستان سراوان گفت:  در ماه رمضان انسان ها باید برای جمع آوری حسنات تلاش کنند چرا که ماه رمضان فرصت بسیار عظیمی است که خداوند متعال برای بندگان خود قرار داده است. 

وی با اشاره به دیدار جمعی از قاریان با مقام معظم رهبری، افزود: از قرآن باید انرژی دریافت کنیم چرا که قرآن نیاز امروز ماست،  قرآن است که با استکبار، ظلم، طغیان و طاغوت مخالفت و مقاومت می کند.

 امام جمعه شهرستان سراوان گفت: عربده کشی هایی که در موضع ریاست جمهوری و پادشاهی علیه ملت ها، صلح و آرامش همان هایی هستند که قرآن سر آنها داد کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه استکبار هیچ زمان راضی نخواهد بود که در  دنیای اسلام، حکومت اسلامی و انقلابی سر کار باشد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران چهل سال با ندای قرآنی حرکت و مقابل استکبار شیطان صفت ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه چهل سال عزت، استقلال و عزتمندی به سمت جلو حرکت می کند، اضافه کرد: آنهایی که تکیه بر استکبار کردند تو دهنی خوردند و از بین رفتند.

امام جمعه سراوان یادآور شد: برخی از مسئولین در داخل که به جهالت دل بسته بودند که ضربه آن را نیز خوردند اما نظام اسلامی و انقلاب با سکان داری ولی خدا همچنان که در بدو انقلاب و تا به امروز  به خوبی مدیریت شده، انقلاب در مسیر ریل، آرمان ها و ندای قرآن عبور دادند که یقین داریم سختی هایی که دشمنان استکباری امروز بر ما تحمیل کرده اند، عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به پیام قاطعانه برجامی ایران به آمریکا و اروپا، خاطر نشان کرد: همواره در طول تاریخ کشور ها  و آدم های بد صفت، عهد شکن هستند که در بحث برجام که تقریبا یک توافق نامه با ساز و کار بین المللی بود که همه باید پایبند باشند، اما کشوری که دایه حقوق بشر را دارد، عهد شکنی کرد و از برجام خارج شد.

وی در تکمیل مطلب  با بیان اینکه کشور های اروپایی هم که نسبت به موضوعات بعد از خروج آمریکا پایبند می بودند، قصور کردند، اضافه کرد: استکبار و اروپاییان از کشوری که در آن پرچم های حق برافراشته شده است، کینه دارند و نمی خواهند یک کشور مقتدر اسلامی در دنیای اسلام به خصوص در ایران اسلامی به وجود بیاید.

امام جمعه شهرستان سراوان تصریح کرد: از سوی رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی کشور تصمیم مناسبی گرفته شد که به پنج کشور که بعد از خرج آمریکا ابلاغ شد که اگر نتوانتد به تعدات خود عمل کنند تا 60 روز فرصت داند که در غیر این صورت ایران در بحث برجام هیچ گونه مسئولتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: در برخی از بند ها برجام آمده است که اگر هر یک از کشورها به تعهدات خود نسبت به ایران عمل نکند؛ ایران می تواند به صورت ملی و یا جزئی نسبت به آن تعهدات ایجاد شده متوقف کند.

وی اضافه کرد: درمان پیشرفت، استقلال و ارزش ها این است که خودباوری و خودمحور در داخل داشته باشیم که دشمنان این را نمی خواهند.

اقدام دولت برای خروج از برجام بسیار بجا و خوب بود

حجت الاسلام ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ایرانشهر با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد: ما در ماه رمضان مهمان کسی هستیم که اطعام میکند ولی خودش اهل اطعام نیست، ماه، ماه اطعام و دستگیری از مستمندان و در راه ماندگان است.
 
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: یکی از حکمت های روزه آن است که مردم بفهمند که فقرا چه می کشند و این حال فقرا را درک کردن باعث می شود که آنچه خداوند واجب کرده براموالشان پرداخت کنند و انسان تنها با روزه گرفتن به این حال رسیده و از احوال فقرا و مستمندان باخبر می شود.

وی در گوشه ای دیگر از خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به گرانی اجاره مسکن و دستگیری نیازمندان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این چند سال خانه به آن صورت ساخته نشد و 5 سال کسی وزیر مسکن بود که افتخار کرد یک خانه هم نساخته و درحالی که ارزش پول ملی ناچیز و حقوق ها نیز اضافه نشده است، همدردی با فقرا فقط گرسنه ماندن نیست و باید مسلمان و انسان مومن اگر خانه ای برای اجاره دارد با کمترین هزینه آن را در اختیار برادر دینی خود قرار دهد و وجدان داشته باشد.

حجت الاسلام ابطحی با توجه به سالگرد لغو امتیاز تباکو در سال 1270 نیز گفت: در آن تاریخ آیت الله شیرازی یک فتوای انقلابی داد و بساط کمپانی انگلیس را بهم ریخت و مردم هم پشتیبانی کرد زیرا هرجا انسان انقلابی حرکت کند خدا هم کمکش می کند.

وی با اشاره به اقدام رئیس جمهور و شورای امنیت برای لغو برجام نیز بیان کرد: این اقدام رئیس جمهور یک اقدام انقلابی بود و امریکا بیش از یک سال از برجام خارج شده بود و کشورهای اروپایی نیز با وعده ها توخالی خود را کنار کشیده بودند و این که ما نیز به برجام پایبند نباشیم حق مااست.

ابطحی ادامه داد: شورای امنیت ملی اروپایی ها و امریکایی ها را تهدید کردند و این تهدید هم بجا بود و این یک اقدام انقلابی خوبی است که جای تشکر دارد ولی واکنش کشورهای اروپایی این بود که باید برجام حفظ شود و ضرب الاجل تهران را نمی پذیریم و این نشان دهنده شیطنت و ب غیرقابل اعتماد بودن آنها است.

وی افزود: دولت بداند که اگر بخواهد کار انقلابی انجام دهد مردم از این اقدام پشتیبانی خواهند کرد و اگر هم امریکایی ها بخواهند غلطی از آنها سربزند نیروهای نظامی ما مثل صاعقه برسرآنها فرود خواهند آمد.
 
وی با اشاره به 25 اردیبهشت و موجودیت اسرائیل خبیث در 71 سال قبل خاطرنشان کرد: اسرائیل با موجودیت خود منشا تمام فتنه ها در غرب آسیا شد و پس از 71 سال از نیز دست از سر جهان اسلام برنداشته اند اما در عالم اسلام واقعی، شیری وجود دارد به نام ایران و نمی گذارد این لقمه نصیب اسرائیلی ها شود.

شایان ذکر است نمازگزاران استان پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در رابطه با مقابله به مثل حداقلی در برابر نقض عهد و بدقولی‌های طرفین برجام راهپیمایی کردند.

 

استان قزوین

ایستادگی مقتدارانه ما عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود/ هر جا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به‌دلیل قدم‌برداشتن براساس قرآن بود

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدای متعال یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان را ماه قرآن معرفی کرده است و می فرماید قرآن در این ماه نازل شده است و وقتی این همه اهمیت ماه رمضان را در قرآن، کلام رسول خدا (ص) و انبیاء (ع) مشاهده می کنیم باید خیلی بیشتر به قرآن متصل شویم.

وی عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، بخاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم بر نداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید به ضرورت بهره گیری از قرآن کریم اذعان کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) در کتاب کافی آمده است: هر کجا که اوضاع تیره و تار شد و تشخیص مشکل شد از قرآن کمک بگیرید، خدای متعال می خواهد ما با تمسک به قرآن سربلند و عزیز و باکرامت شویم، قرآن کتاب عزت، کرامت و عظیم است. برای داشتن یک زندگی باکرامت و سعادتمند باید از این کتاب الهی بهره بگیریم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در ادامه این حدیث آمده است «هرکس قرآن را امام خود قرار دهد و دنباله روی این کتاب آسمانی باشد قرآن او را تا بهشت رهنمون خواهد کرد و هرکس قرآن را رها کرده و به آن بی اعتنایی کند این کتاب الهی او را به سمت جهنم می راند.»

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره بقره ابراز کرد: مومنین بدانید که کافران که اهل کتاب، نصرانی و یهودی ها و مشرکان هستند، هیچ وقت دلشان نمی خواهد و دوست ندارند که هیچ خیر و برکتی به شما برسد. خدای متعال چقدر بر این مسئله تاکید دارد اما ما متوجه نمی شویم. اگر افرادی که در مذاکرات وقت ملت ایران را تلف کردند و به کشور ضربه زده و دشمن را امیدوار کردند نگاه مومنانه به همین آیه داشتند امروز بی آبرو نمی‌شدند.

عابدینی گفت: در قرآن کریم می خوانیم که ای کسانی که ایمان دارید غریبه ها را صاحب اسرار خود نکنید زیرا دشمنان تا شما را خسته نکنند از دشمنی خود دست برنمی دارند، مثل کسانی نباشید که آشکارا می گویند خزانه کشور خالی است و زمینه طمع مستکبران را فراهم کردند. زمانی دشمنی دشمنان ما تمام می شود که محکم و مقتدرانه مقابل آنها بایستیم.

هرجا محکم ایستادیم دشمن عقب نشینی کرده است

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در طول تاریخ شاهد بودیم که هر زمانی مقاومت و ایستادگی ما افزایش یافته دشمنان عقب نشینی کرده اند، برای نمونه از زمانی که حزب الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست ها افزایش داد روند ظلم اسرائیلی ها کاهش یافت و شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شد.

‌وی گفت: خدا متعال در معرفی دشمنان ما می گوید، «از دهان های آنها عداوت و دشمنی علیه مومنان و مسلمانان می بارد و آنچه در دل هایشان وجود دارد خیلی بدتر است، این شما هستید که خود را به آنها وصل می کنید آنها ارزشی برای شما قائل نیستند»، دشمن تهدید به جنگ و تحریم و دشمنی می کنند تا ما را بترساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: شاه پهلوی همیشه خود را به غربی ها وصل می کرد و وابسته آنها بود، صدام همه زندگی و دوران پادشاهی اش را فدای امریکایی ها کرد اما غربی ها چقدر برای این پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهانی به رسمیت شناخته و از آنها حمایت کرده است؟

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال می فرماید، ما هیچ راه تسلطی از کافران برای مومنان قرار ندادیم، بلکه خداوند تسلط مومنان را بر کافران و مشرکان می خواهد و در صورت این تسلط امدادهای غیبی خود را به مومنان می رساند.

وی ادامه داد: اگر ما عزتمندانه عمل کنیم دشمنان انقلاب عصبانی می شوند. در این شرایط قرآن به ما می گوید به دشمنان بگویید از عصبانیت خود بمیرید، این نگاه و عملکرد اثرگذار خواهد بود و عامل عقب نشینی دشمن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: فرمود هر کجا شما موفقیتی به دست آورید، ناراحت می شوند و اگر فتنه ای بین شما برپا شود، اختلافی بین شما ایجاد شود و به جان هم بیافتید، خوشحال می شوند اما اگر اهل صبر و تقوا باشید، هیچ کاری علیه شما نمی توانند انجام دهند و خدا آنها را زیر نظر دارد و بساطشان را بر می چیند.

امام جمعه قزوین به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: این اقدام از افتخارات بزرگ در مقابل مستکبران جهان است و مشاهده کردیم برای مردم ما عزت به همراه داشت.

وی عنوان کرد: موجودیت منحوس رژیم غاصب صهیونیستی را در این ایام داریم که عرب های فلسطینی این روز را روز نکبت نام نهاده اند چرا که نکبت و بدبختی به همراه داشته اند. قطعا مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین تا روزی که صهیونیست ها را سر جای خودشان ننشانند و از سرزمین اشغالی خارج نکنند، این مطالبه را رها نخواهند کرد و اوج آن را ان‌شاءالله در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهیم کرد.

عابدینی ادامه داد: یکی از سرداران به درستی گفته بود که نتانیاهو باید شنا در دریای مدیترانه را تمرین کند چرا که اگر به آنها حمله شود راهی ندارند مگر اینکه به دریا بزنند و این شرایط در پیش روی آنهاست.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: وفات حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) که هر دوی این بزرگواران حامی رسول گرامی اسلام (ص) بودند و نقش مؤثری در ترویج اسلام داشتند را در پیش داریم.

 

استان آذربایجان غربی

اصحاب رسانه از بنزین پاشی روی موضوع اختلاف مسئولان خودداری کنند/روحیه انقلابی و مدیریت جهادی حلال مشکلات کشور است

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

اصحاب رسانه از بنزین پاشی روی موضوع اختلاف مسئولان خودداری کنند/ حرمت‌شکنی در ماه رمضان با جدیت رسیدگی شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: پرخاشگری و بی ادبی نباید در میام مسئولان و مردم نهادینه شود. این موضوع بدی است که مشکل میان چند نفر به کل کشور کشانده شود و بی ادبی مسئولان همه‌گیر شود.
وی، افزود: اصحاب رسانه در فضای مجازی به موضوع دامن نزنند و فضا را کنترل کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: امروز در جریان جنگ با دشمن هستیم و نباید چنین موضوعاتی را بزرگنمایی کنیم.
وی، ادامه داد: همه باهم باید نسبت به حل مشکلات تلاش کنیم نه بنزین پاشی و افزایش اختلافات میان مسئولان.
حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از سخنان تود، با اشاره به ماه رمضان و الزامات این ماه، گفت: موضوع جمع‌خوانی قرآن در ماه رمضان دارای اهمیت بسیاری است که باید توجه ویژه شود.
وی، بیان داشت: برخی مسائل موجب توهین به روزه داران است که از آن جمله موضوع پخت نان در ساعات اولیه صبح است و رسیدگی به این وضعیت باید حتما مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش نسبت به روزه‌خواری در مدارس دقت کنند و دانش آموزانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند از خوردن در ملا عام و در میان سایر دانش آموزان تا حد امکان منع شوند. این موضوع با تعببه محیطی ویژه این دانش‌آموزان قابل حل است.
وی، همچنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا و اتفاقات اخیر، تاکید کرد: نصرت الهی نزدیک است و با ایستادگی در برابر تحریم‌ها شاهد پیروزی امت اسلام خواهیم بود.
حجت‌الاسلام قریشی، در پایان ابراز داشت: آمریکد و هم‌پیمانانش در ۴۰ سال انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای سرکوب مردم ایران دریغ نکرده‌اند و این بار نیز مثل گذشته شکست خواهند خورد.

روحیه انقلابی و مدیریت جهادی حلال مشکلات و عامل تداوم انقلاب و پیشرفت کشور است/باید در مقابل آرایش جنگی دشمنان، آرایش مناسب و جنگی گرفت

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دیدار هزاران نفر از معلمان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نباید با قلم یا بیان یا اشکال دیگر در صدد تضعیف روحیه انقلابی در میان مردم و جوانان بود و کسانی که به دنبال تضعیف روحیه انقلابی باشند، خدواند آنها را نمی بخشد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه انقلاب را انسان های ضعیف و سست عنصر نمی توانند به پیش ببرند، افزود:  باید با روحیه انقلابی و مبارزه و جهادی انقلاب را به پیش برد نه اینکه دشمن شاد کن بود و به دنبال تضعیف انقلاب و روحیه انقلابی در مقابل دشمن شد.

وی با تاکید بر اینکه تداوم و پیمودن مسیر انقلاب و پیشرفت کشور تنها با روحیه انقلابی و انسان های قوی و باصلابت و با اراده قوی امکان پذیر است، گفت: روحیه انقلابی مانع رواج اندیشه های غیرانقلابی برای استحاله انقلاب شده و تمدن سازی نیز بدون روحیه انقلابی امکان ندارد.

حسن زاده با بیان اینکه تحقق تمدن اسلامی در گرو تربیت نسل انقلابی است، تصریح کرد: روحیه انقلابی حافظ کشور در برابر تهدیدات پیدا و پنهان دشمنان بوده و عزت و اقتدار ملی نیز در گرو روحیه انقلابی گری است.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: مسئول انقلابی، شبانه روز نمی شناسد، همانگونه که شهیدان باکری و همت ها و… شبانه روز نمی شناختند.

وی با بیان اینکه کسانی که هر روز زیر پرچم یک نفر قرار می گیرند و پرچم اصلی را فراموش می کنند، انسانهای ضعیف هستند، افزود: هرجا مردم گله مند هستند در آنجا روحیه انقلابی و جهادی نداشته ایم.

حسن زاده با اشاره به اینکه نتیجه روحیه انقلابی، موشک های نقطه زن، کشتی ها قاره پیما، پهپاد و نفربر و تکنولوژی هسته ای …هستند، گفت: اگر در همه بخش ها روحیه انقلابی داشتیم در آن صورت پوشاک و خودرو و قند گران نمی شد تا مردم گله مند باشند، آیا کسانی که موشک تولید می کنند، نمی توانستند ماشین تولید کنند؟

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم باید کسانی که روحیه انقلابی ندارند را کنار بزنند، اظهار کرد: نباید روحیه انقلابی را کنار گذاشته و به جان هم بیفتیم

خطیب نماز جمعه میاندوآب اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در مقابل آرایش جنگی دشمن در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و… علیه ملت ایران، باید آرایش جنگی مناسب گرفت و همه مسئولان و آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ای مشغول به کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

وی به الزامات آرایش جبهه ای در مقابل تهاجم همه جانبه دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن آرایش جنگی گرفته و بر همه وظیفه است تا با روحیه انقلابی و جهادی و گوش به فرمان ولایت  بودند، خود را برای مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان آماده کنند.

حسن زاده با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم خود با محور جنگ های اقتصادی، افکار و باورهای نخبگان و توده های اجتماعی را هدف گرفته است، افزود: دشمن نباید صداهای مختلف در مقابل خود بشنود و احساس کند که ر پشت جبهه ما امکان یارگیری وجود دارد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید در کشور دوقطبی و چند قطبی ایجاد کرد، گفت: همه گروهها و سلایق مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدال و…. باید متحد بوده و گوش به فرمان ولایت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی باید با اولویت های منطقی هزینه شود، تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس اعلام مسئولان، ذخایر ارزی کشور بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است و این اندوخته باید با اولویت های منطقی هزینه شده و نیز توجه دولت به محرومان و مستضعفان جامعه باید دو چندان شود.

حسن زاده با بیان اینکه دشمن، دشمن است و دموکرات و جمهوری خواه ندارد، تصریح کرد:  اسرائیل و آمریکا کفر محض هستند و ما هرگز زیر پرچم کفار قرار نمی گیریم.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه اتحاد و معنویت عامل حدوث و بقای انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: باید دست به دست هم د اده و با اتحاد و معنویت به دنبال حل مشکلات بود و دشمن را عقب راند.

وی به موضوعات شهرستانی نیز اشاره کرد و گفت: مردم هر جا که دیدند کسی در شهر دو دستگی ایجاد کرده و تفرقه می اندازد و با سیاست زدگی نمی خواهد  شهر پیشرفت کند، بدانید که دشمن مردم بوده و دوست نیست.

حسن زاده با بیان اینکه باید جلوی این حرکات موریانه ای ایستاد، افزود: مسئول باید آرامش داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دائم در فضای مجازی به دنبال هراس مردم هستند و می گویند ناوبرهای آمریکا به خلیج فارس آمده اند، اظهار کرد: به آنها می گوییم که سال ۵۸ و قضیه طوفان طبس را در نظر بگیرند که امدادهای غیبی خداوند دشمنان را زمین گیر کرد و زمانی که ما نه ارتش، نه سپاه، نه بسیج و نه امکانات داشتیم، با نیروهای نظامی خود به دنبال توطئه بودند ولی امدادهای غیبی آنها را زمین گیر کرد.

هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) است

حجت الاسلام عسگر امامی امام جمعه موقت شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه عموم نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و مؤمنان را به قناعت در زندگی سفارش کرد و گفت : برای زندگی راحت و بدون دغدغه میتوان نگاه پایین دستی را در وجود خود تقویت کنیم.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب به آن سفارش کردند اشاره کرد و گفت : با مطالعه این بیانیه میتوان به این نکته دست پیدا کرد که هدف انقلاب مقدمه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است و پس از گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب پیشرفتهای زیادی داشته ایم اما دستاوردهای واقعی انقلاب شهدا هستند ،مگر شهدای عزیز را تقدیم انقلاب کردیم که جاده ها عریض شوند یا کارخانجات پیشرفت و توسعه پیدا کنند،خیر ،هدف واقعی همان فرهنگ ایثار و شهادت است ،اما سوال اینجاست که آیا شرایط ظهور فراهم است؟
خطیب موقت نماز جمعه شاهین دژ ادامه داد : ایجاد امنیت یکی از شرایط ظهور است که این فضای امن بایست همان فضای دوازدهم بهمن 57 باشد که مردم امنیتی کامل را برای ورود امام (ره) ایجاد کردند،و کسی جرات شلیک حتی یک گلوله را نداشت،امروز مقامات سیاسی آمریکا در سخنرانی خود حتما نام ایران را در جملات خود بکار میبرند و این نشان از وحشت آنان است و خوب میدانند اگر کوچکترین حرکتی داشته باشند سیلی سختی را خواهند خورد،امروز وجود وحدتی که بین مردم عزیز ایران هست و از طرفی تقویت محور مقاومت در منطقه عرصه را بر دشمن تنگ کرده و جرات کوچکترین حرکتی را از دشمن گرفته است.

وی افزود : ترامپ نادان نیست اما یک احمق واقعی است آنچنان که امام صادق (ع) فرمودند: خداوند دشمنان اسلام را از احمقان آفریده است،ترامپ گفته است ایران در عرض 12 دقیقه میتواند به خاورمیانه دست پیدا کند و از سویی اما (ره) فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و با در کنار هم قرار دادن این دو متوجه خواهیم شد که فلسطین قلب تپنده اسلام است و آرام و احمق از همین وحشت دارد.

امام جمعه موقت شاهین دژ گفت : دشمنان میبینند که مقدمه ظهور فراهم است اما از طرفی از تاریخ اسلام برای خود تجربه کسب کرده اند ، آنچنانکه در جنگ صفین دشمنان اسلام قرآن را بر نیزه کردند، اما ملت ایران بصیر است و در طی 40 سال با بصیرت کامل در مقابل خدعه های دشمن ایستاده اند.

وی تصریح کرد : دشمن میخواهد افکار عمومی را دچار تردید کرده و با تهدیدهای خود ملت ایران را از مسیر واقعی خود گمراه نماید، اما آزموده را آزمودن خطاست با این وجود بایست مواظب خائنین داخلی باشیم که خدایی نکرده با اقدامات رذیلانه خود اهداف دشمن را بتوانند در داخل کشور هدایت کنند.

دولت و ملتی که به آمریکا اعتماد کرده، ضربه خورده است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سلماس با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اینکه برخی دم از ارتباط با آمریکا می‌زنند اظهار کرد: این در حالی است که امام خمینی(ره) فرمود تا آخر عمر باید با آمریکا مبارزه کنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، هر دولت و ملتی که به آمریکا اعتماد کرده، ضربه خورده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اینک ذخایر ارزی کشور بیش از 120 میلیارد دلار است تصریح کرد: این ذخایر ارزی باید برای اولویت‌ها هزینه شده و از اسراف پرهیز شود.

امام جمعه سلماس در ادامه نیز با اشاره به تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا و کشورهای عضو برجام بیان کرد: در بندهای 26 و 36 برجام آمده که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ایران نیز حق دارد اقدام متقابل انجام دهد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور گفت: بی‌شک این موضوع سبب فشار بر قشر آسیب‌پذیر جامعه شده و مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد می‌کند بنابراین از وظایف حاکمیت این است که مسکن مناسب را برای تمامی اقشار جامعه فراهم کند.

راه‌حل مشکلات در نزد دشمن نیست

حجت‌الاسلام ناصر آقایی امروز در آیین نماز جمعه چالدران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر تعهدات خود در برجام به وعده‌های خود عمل کرده است اظهار کرد: این در حالی است که طرف مقابل ایران یعنی آمریکا بدعهد بوده و از برجام خارج شد و همین نشان داد که دل‌بستن به دشمن در عمل چیزی جز ناکامی نداشته است.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که راه‌حل مشکلات در نزد دشمن نیست و در این زمینه، خداوند متعال در قرآن کریم فرمود برای مقابله با دشمن هر چه می‌توانید مهیا کنید تا دشمن را بترسانید و همچنین امام علی(ع) فرمود هرگز عهدشکن نبوده و دشمنت را به پیمان فریب نده.

امام جمعه چالدران تصریح کرد: انفعال و ناتوانی کشورهای عضو برجام مانند روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه سبب شد که جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرد که اگر دشمن این توافقنامه را نقض کرد، ایران نیز تصمیم متقابل در این زمینه اتخاذ کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: آنها دارای فعالیت‌های پرتکاپویی بوده و مردم‌محور و از مردم و برای مردم هستند و در مسئله سیل نیز در کنار سیل‌زدگان بوده و به آنان کمک کردند.

آقایی گفت: آنان خدمت بی‌منت در جامعه ارائه داده و مورد اعتماد مردم هستند و همواره در سختی‌ها و دشواری‌ها خدمات ارزنده‌ای را به هم‌نوعان خود ارائه می‌دهند.

ایران بعد از خروج آمریکا از برجام خویشتنداری کرد

حجت الاسلام شکوری در خطبه اول این هفته نماز جمعه خوی در ماه رمضان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن معیارهای تقوا و غنیمت شمردن فرصت های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان با اشاره به نقش اصلاحی روزه ماه رمضان با استناد به احادیث اظهار داشت: کسی که روزه میگیرد سعی دارد به جهت جلب رضای الهی از گناهان خود را دور کند بنابراین یک اثر تربیتی و اصلاح اخلاقی و رفتاری را برای روزه دار در پی خواهد داشت.

وی به جایگاه دعا در این ماه نیز اشاره و گفت :دعا یکی از اعمال مستحبی در ماه رمضان می باشد و دعاهای خوبی نیز از ائمه اطهار برای استفاده سفارش و تاکیدشده است بطوریکه خداوند می فرماید این ماه متعلق به بندگان من است و یاد کننده خدا در ماه رمضان آمرزیده است و خواهنده از او در این ماه محروم نمی شود .

امام جمعه خوی در ادامه شرایط پذیرفته شدن دعا در درگاه خداوند را برشمرد و افزود : شناخت خداوند ،یقین داشتن به اجابت دعا،ترک کردن محرمات و رد کردن مظالم، پاک کردن کسب خودو پرداختن حق الناس از جمله شرایطی هستند که سبب قبولی دعا می شوند .

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه(ع) گفت : یکی از درسهای مهم زنـدگی حضـرت خدیـجه مباهات و قدرشناسی رسـول خدا(ص) و ائمه(ع)ازخدمات و ایثارگریهای حضرت خدیجه می باشد. که پیامبر اسلام در شان ایشان می فرموند خـدیـجه اولـین ایـمان آورنـده به مـن بود که ثروت خود را در اختیار من قرار داده و در زمانی که همه مرا تکـذیب می کردند او مرا تأیید کرد و نیز می فرمودندخدیجه از بهترین زنان دنیا و آخرت است که بهـشت مشتـاق ایشان است.

وی با بیان جنایات ۷۰ ساله اسرائیل غاصب علیه مسلمانان فلسطین تشریح کرد: ۲۶ اردیبهشت سالروز اشغال فلسطین و اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس در سال ۱۳۲۷ می باشد که هدف از تأسیس رژیم اشغـالگر قـدس از طـرف کـشورهـای استعمارگر آن روز یعنی آمریکا ،شوروی و انگلستان در امان ماندن از شرّ نژادپرستان صهیونیست در کشورهای خود ،غارت کردن منابع و ذخایر مسلمانان منطقه و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان می باشد.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان عمق جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت:ترور کردن مبارزان ،نخبگان و دانشمندان جهان اسلام ،راه اندازی زرادخانه هایی با ۲۰۰ الی ۴۰۰ بمب اتمی خطرناک ،زیر پا گذاشتن تمامی مقررات بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل ،قتل عام صدها مسلمان در طول سالیان متمادی در کشورهای مختلف اسلامی از جمله جنایات بیشمار این رژیم علیه انسانیت می باشد.

امام جمعه خوی در پایان خطبه دوم پیام بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی را بیان و تشریح کرد: این بیانیه حامل پیام مهمی از جمله دستور توقف برخی از اقدامات ایران در توافق برجام و این تصمیم نیز به سران ۵ کشور عضو برجام یعنی انگلستان ،روسیه ،چین ،آلمان و فرانسه اعلام شد ،در طول یکساله پس از خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی در برابر قلدری های آمریکا خویشتن داری کرد لکن از ناحیه سایر اعضای برجام اقدامی عملی صورت نگرفت همچنین به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده می شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی کنند در غیر اینصورت ایران محدودیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی با حسن نیت وارد مذاکرات هسته ای شد و با حسن نیت توافق کرد و با حسن نیت توافق را اجرا کرد و پس از خروج آمریکا با حسن نیت زمان کافی در اختیار دیگر اعضای باقی مانده برجام قرار داد حال نوبت کشورهای باقی مانده در برجام است که حسن نیت خود را در فرصت محدود ثابت کنند چرا که مسئولیت شکست برجام و هر گونه تبعات احتمالی آن به طور کامل بر عهده آمریکا و اعضای باقی مانده در برجام خواهد بود .

تداوم راه انقلاب در گرو داشتن روحیه انقلابی است 

امام جمعه پلدشت ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان دنبال بهانه ای است تا به انسان ها نعمت هایش را عطا کرده و از گناهانشان بگذرد.

وی تصریح کرد: در روزه گرفتن فلسفه های بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن اظهار کرد: جامعه اسلامی نیازمند قرآن است و اگر امروزه کشورهای اسلامی با استواری در برابر دشمنان ایستاده اند نتیجه عمل به قرآن و پیروی از آن است.

امام جمعه پلدشت افزود: ملت مصر به ظالم اعتماد کرده و او را یاری نمود و امروز می بینیم که گرفتار دیکتاتور شده است.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و فرهنگیان گفت: عده ای در تلاش برای تضعیف روحیه انقلابی هستند و خداوند از چنین افرادی نمی گذرد، روحیه انقلابی در واقع جان مردم است.

وی تصریح کرد: اقدام انقلابی و تصمیم به موقع بسیار خوب و شایسته است و مقام معظم رهبری نیز از آن حمایت می کند.

وی اظهار کرد: عبور از شرایط بحرانی و شرایط اقتصادی کنونی نیازمند روحیه انقلابی و اقدام جهادی است.

خطیب نماز جمعه پلدشت با تاکید بر دستاوردها و برکات روحیه انقلابی افزود: تداوم و پیمودن مسیر انقلاب، تحقق تمدن اسلامی در افق 50 ساله آینده، پیشرفت کشور، عزت و اقتدار ملی در گروه روحیه انقلابی و تربیت انقلابی است.

طالبی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: امروزه شاهد ناتوانی انگلیس، فرانسه و آلمان در عمل به تعهدات خود در برجام بعد از عهد شکنی آمریکا هستیم.

وی ضمن حمایت قاطع از اقدام کشورمان در خصوص عدم فروش کیک زرد و آب سنگین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای عهد شکنی آمریکا در مورخه 18 اردیبهشت اقدام به کاهش تعهدات خود کرده است و مهلتی60 روزه برای اعضای برجام داد تا به تعهدات خود عمل کنند در غیر این صورت اقدامات بعدی خود را انجام می دهد.

وی اظهار کرد: تمام ملت ایران از این اقدام قاطع حمایت کرده و اقدامات دشمنان را محکوم می کنند.

امام جمعه پلدشت ضمن انتقاد شدید از اتفاق رخ داده در شهرک ارس پلدشت افزود: امروز برخی اقدامات در جامعه رخ می دهد که نتیجه کوتاهی در برخی امور است و دست های پشت پرده ای وجود دارد که مانع اقدامات فرهنگی و رشد منطقه می شود.

طالبی گفت: اتفاق اخیر در شهرک ارس پلدشت غیر قابل قبول بوده و برای اینکه دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در منطقه نباشیم باید اقدام قاطع صورت گیرد تا درس عبرتی برای برخی ها باشد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به کمبود فضای سبز در شهرستان افزود: اخیرا اقداماتی در جهت بتن  پلاک کردن میادین و بلوار ها صورت گرفته است و از مسئولان مربوطه خواستار توقف فوری این اقدام و گسترش فضای سبز را داریم.

هم چنین امروز مردم روزه‌دار آذربایجان غربی با برپایی تجمع و راه‌پیمایی، حمایت خود را از تعلیق برخی تعهدات برجامی جمهوری اسلامی توسط دولت اعلام کردند.

 

استان اردبیل

تصمیم برجامی ایران دشمنان را به تب و تاب انداخته است/ دولت توان خود را در مدیریت بازار نشان دهد

 آیت الله سید حسن عاملی امروز در خطبه‌ اول نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اردبیل با اشاره به تصمیم و اقدام متقابل ایران در برابر برجام، اظهار کرد: تصمیم دولت ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای هرچند دیر صورت گرفت ولی اقدامی شایسته و ضروری بود؛ این اقدام تمام دشمنان را به تب و تاب انداخته است و بزرگترین برکت آن این است که آمریکا و اروپا را از توهم بیرون می‌آورد.

وی افزود: در یک سال گذشته آن‌ها بطور مدام با نقض برجام، ما را می‌زدند، ما هم تماشا می‌کردیم، برای آن‌ها یقین شده بود که ما در وضعیت ناچاری به سر می‌بریم و کار ما به آخر رسیده است، مخصوصاً منافقین که به پمپئو و بولتون متصل هستند به آن‌ها مشورت می‌دادند که ایران در اثر نقض‌های ترامپ، متلاشی شده است و این توهم را در ذهن او ساخته بودند، اگر به سخنان ترامپ نگاه کنید از اوضاعی درباره ایران صحبت می کند که اصلا واقعیت ندارد.

عاملی اظهار داشت: آن‌ها به توهم افتاده بودند که ایران بخاطر اوضاع اقتصادی، مکتوف الایدی و مغلول الیدین است و توان هیچ عکس العملی را ندارد و لذا روز به روز در فشار بر ایران جدی‌تر می‌شدند؛ انفعال دولت ایران حتی اروپایی‌ها را هم به توهم انداخته بود که ایران به اضطرار مطلق افتاده و اگر چند ضربه دیگر بزنند یا ضربات را قدری ادامه یا کانال مالی تازه تاسیس شده را قدری معطل کنند، کار ایران تمام است و حالا با این حرکت حماسی، متوجه شدند که کار تازه شروع شده و از این به بعد نوبت حمله ایران است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: باید به چند نکته باید توجه کنیم، اول اینکه این حرکت حماسی قطعاً جواب خواهد داد چون امنیت خاورمیانه، امنیت انرژی و بلکه امنیت جهانی برای آن‌ها بسیار مهم است، آن‌ها از حالا به اضطرار افتاده‌اند؛ دوم اینکه ترامپ از نظر عملکرد، کاملاً صفر الیدین است و در انتخابات آتی هیچ شانس پیروزی ندارد، او ذره‌ای در تامین امنیت برای اسرائیل موفق نبوده و در همین هفته آتی با موشک باران اسرائیل توسط حماسکاملا زیرسؤال آیپک رفت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کره شمالی هم از مهار آن‌ها خارج شد و ملت‌های عربی هم بخاطر انتقال پایتخت اسرائیل به قدس و بخاطر معامله قرن و بخاطر حمایت ویژه آمریکا از کشتار یمن و حمایت از ابومنشار یعنی بن سلمان و مخصوصاً بخاطر فروش سلاح به ائتلاف ضد یمن، از جهت دیپلماسی عمومی کاملا به سوی ایران برگشته‌اند و خط مقاومت در اثر اشتباهات ترامپ، جایگاه بسیار ویژه و قدسی پیدا کرده است و حالا علاوه بر همه آن‌ها، کاری کرد که ایران هم از مهار خارج شد.

وی افزود: سوم اینکه یک فرصت استثنایی برای ما درست شده است چون پیدا شدن آثار خروج ایران از برجام، اثرات منفی بزرگی بر امنیت منطقه، جهان و انرژی خواهد داشت؛ به همین جهت سیاست‌مداران اروپایی اعلام کردند هیچ چیزی بدتر از خروج ایران از توافق هسته‌ای نیست؛ تصمیم ایران به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای، بدترین خبری بود که در آمریکا و اروپا منتشر شد و حالا هر دو قدرت، تحت فشار افکار عمومی و ملت‌های خود هستند که شما باعث عقب نشینی ایران شدید.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: دولت‌ها و ملت‌های دنیا، همه می‌دانند که علت اقدام ایران، یکه تازی دولت آمریکا و تعلل اروپا است، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، همیشه فصل الخطاب بین دولت‌ها است و حتی بعضی از اروپایی‌ها گفته‌اند که ما آن را بالاتر از حکم خدا می‌دانیم! از طرفی این دولت آمریکا است قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و برجام امضاء شده در شورای امنیت سازمان ملل را زیرپا گذاشته است نه ایران.

وی تصریح کرد: وادار شدن ایران به کاهش سطح تعهدات خود در برجام یک فرصت عظیم تبلیغاتی برای ما فراهم ساخته است؛ آقای ظریف حتما و باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار آمریکا مقاله بنویسد و یا با رسانه‌های آن‌ها مصاحبه کند که ترامپ نه تنها نتوانست توان هسته‌ای کره شمالی را مهار کند بلکه باعث عقب نشینی ایران از برجام شد.

خطیب نماز جمعه اردبیل ادامه داد: این مسأله، مثل قتلگاه برای ترامپ است و من از سر تحقیق می‌گویم که هیچ چیز مثل این قضیه در رأی آینده ترامپ مؤثر نیست، او با فشار بر ایران، خطای بسیار بزرگی را مرتکب شده است و اگر ما از این فرصت از راه‌های مختلف استفاده نکنیم، بزرگترین توفیق را از دست داده‌ایم.

وی افزود: از حالا در آمریکا و در مقالات مختلف سیاستمداران اروپا هجمه بزرگی بر علیه اطرافیان جنگ طلب ترامپ مخصوصاً بولتون و پمپئو شروع شده است و خود ترامپ آن قدر تحت فشار قرار گرفته که اخیرا اعلام کرد "ما از ایران فقط یک چیز می‌خواهیم و آن اینکه ایران تسلیحات اتمی نداشته باشد، همین!" این مسئله با برجام کاملا تضمین شده بود اما خطاهایشان ایران را از مهار خارج می‌سازد و مقصران اصلی خود آن‌ها هستند.

عاملی ادامه داد: اینکه ترامپ می‌گوید آرزوی من این است که ایرانی‌ها به من زنگ بزنند ولی جان کری نمی‌گذارد، این نشان احتیاج فوق العاده او به مهار ایران است، اما علت عدم تماس ایران، جان کری نیست بلکه فرهنگ و مدنیت و شخصیت ایرانی‌ها اینگونه است که هر قدرتی آن‌ها را تحقیر کند و به کرامت آن‌ها تعرض نماید و با آن‌ها از سر قلدری و تفرعن و فزونخواهی برخورد کند آن‌ها یک جواب دارند که از حسین بن علی(ع) یاد گرفته‌اند و آن «هیهات منا الذله» است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: چهارم اینکه بسیار خنده‌دار است که با اقدام دولت ایران، فوراً دولت‌های اروپایی اعلام کردند که ما از ایران می‌خواهیم به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و اگر ایران پایبند باشد، ما هم به تعهدات و الزامات خود پایبند می‌مانیم! در جواب باید گفت «فی الصّیف ضیّعت اللبن»! چرا از اول انعقاد این قرارداد بین المللی که به امضای شورای امنیت رسیده به تعهدات خود عمل نکردید؟ و الان از کدام تعهد صحبت می‌کنید؟

وی افزود: رئیس جمهور فرانسه گفته اگر ایران به تعهدات خود عمل نکند، تحریم بر می‌گردد، کسی نیست به این مرد فراموش کار بگوید کدام تحریم مانده که آمریکا آن را برنگردانده باشد؟! دیگر برای شما تحریم و حربه‌ای نمانده تا با آن ایران را تهدید کنید و پنجم اینکه آن‌ها با نقض میثاق خود، حیله بزرگی برای ایران چیده بودند اما خودشان دچار دردی بزرگ شدند، آن‌ها در معادلات خود، خداوند و سنت‌های آفرینش را کنار گذاشته بودند؛ خداوند بارها خبر داده که در برابر کید کفار ساکت نمی‌ماند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: همه این وعده‌های الهی زمانی محقق می‌شود که ما به یکدیگر رحم کرده و از خیانت به یکدیگر و به کشور اجتناب کنیم؛ خداوند فرموده «أَوْفُوا بِعَهْدِی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ » (بقره 40) اهل بازار در معاملات خودشان انصاف داشته باشند، ملت باید به نیاز جمع کند نه به میل و  مخصوصاً دولت مردان باید در عمل به وظیفه خطیر مدیریت اقتصادی و تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها دقت کامل داشته باشند و توان خود را نشان دهند.

 

استان همدان

همه کشور با وحدت و یکپارچگی از بیانیه شورای امنیت ملی حمایت می کنیم/اروپایی های مانند آمریکایی ها غیر قابل اعتماد و بدعهد هستند

آیت الله  حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی گفت:تمایل به ظالم پیدا نکنید و بعضی از کسانی که به ظاهر شیعه هستنداما عمل و گفتارش مطابق با ظالمین است .

امام جمعه همدان با بیان اینکه مستکبران خوب حرف می زنند اما در ذهن و قلب خود چیز دیگری را می پرورانند ادامه داد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب بین المللی است و مستکبران بر اساس قوانین و تعهدات خود عمل نمی کنند.

آیت الله شعبانی در خصوص سالروز خروج امریکا از برجام است گفت: این اولین بار است که کشور اقدام عملی در مقابل خروج اروپا از برجام همردیف با آمریکا انجام داد و همگان باید آگاه باشند که نباید به اروپایی ها دلخوش شد.

وی با بیان اینکه بیانیه شورای امنیت ملی نشان دهنده همصدایی همه کشور است و همه مسئولان در این زمینه وحدت دارند ادامه داد: اگر اروپا به تعهدات مالی خود عمل نکند نشان دهنده خروج از تعهدات و برجام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: تحریم های جدید دولت آمریکا شامل صنایع فولاد و فلزات است که همگان بدانند این تحریم ها اثری ندارد چرا که از یکسال قبل شروع شده است.
حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: ترامپ برای تاثیرات روانی این موضوع را بار دیگر عنوان کرده و این در حالی است که این تحریم ها یک سال است که عملیاتی شده است.
وی افزود:ما دوسال است  به تعهدات خود در برجام عمل کردیم متآسفانه کشور ما نتوانست از فوایدی که برجام از نظر اقتصادی برای کشور ما باید داشته باشه استفاده کنیم

شعبانی افزود:اما یک اتفاق خوبی ولو اینکه دیر هنگام بود بیانیه ای بود که شورای امنیت صادر کرد و آن مطابق با بند26و 36 خود برجام است.
عدم اعتماد به ظالمین به  میزان تمایلات قبلی شما به ظالم است .

امام جمعه ملایر
عزت و منافع ملی در گرو روحیه انقلابی است/ امیدی به اروپایی ها برای اقدامی مهلت دو ماهه نیست

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به سخنان رهبری در جمع قاریان اظهار کرد: رهبری در این دیدار به توجه به قرآن تاکید داشتند و  باید دانست که قرآن همواره به ما پرهیز از اعتماد به دشمن را تذکر داده است.
وی همچنین با اشاره به سخنان رهبری در جمع فرهنگیان اشاره و  بیان کرد: ما با روحیه انقلابی می توانیم در برابر مشکلات امروز مقاومت کنیم و این روحیه باعث ایستادگی در برابر دشمنان می شود.
امام جمعه ملایر گفت: کسانی که اموال مورد نیاز مردم را احتکار می کنند باید دولت به شدت با آنان برخورد کند.
وی تاکید کرد:  دولت و بخش های خصولتی حق ندارند کالایی را انبار کنند تا قیمت آن بالا رود.
وی روحیه انقلابی را لازمه پیمودن مسیر انقلاب و تحقق تمدن اسلامی دانست و بیان کرد:  عزت و منافع ملی در گرو روحیه انقلابی است و باید به آن توجه شود.
حجت الاسلام برقراری به تصمیم مسئولین جمهوری اسلامی درباره برجام اشاره کرد و گفت:  آمریکایی ها نسبت به توافق بین المللی برجام عهد شکنی کردند ک دولت ترامپ از آن خارج شد و پس از آن  آلمان و فرانسه و انگلیس گفتند به تعهدات پایبند می شویم اما نبودند.
وی افزود:  ناتوانی اروپایی ها از تامین منافع برجامی کشورمان باعث شد که ایران اسلامی  سطح تعهدات خود را کاهش دهد و ایران به دستور رئیس جمهور و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به پنج کشور نامه دادند و  دو تصمیم مهم گرفتند.
امام جمعه ملایر گفت:  طبق بند 23 برجام ایران می تواند در مقابل بد عهدی طرف های مقابل کل برجام یا بخشی از آن را لغو کند و بر همین اساس این تصمیم در کشور گرفته و 60 روز به اروپایی ها مهلت داده شده است.
وی تاکید کرد: ما با شناختی که از امریکا و اروپا داریم می دانیم که هیچ امیدی به اروپایی ها نیست و اقدام قابل قبولی نخواهند داشت و هر چند فرصتی که  به آنان داده شده اما انتظار بیهوده به اروپاییان تا کنون فرصت های زیادی از ایران گرفته است.
امام جمعه ملایر گفت:  تصور اقدامی ازجانب بیهوده است و از دیپلماسی خارجی می خواهیم این تصور را با اقدامی موثر پاسخ دهند.
وی به پاسخ حماس در مقابل حملات اسرائیل اشاره و بیان کرد: نتانیاهوددر مقابل این حملات سر تعظیم فرود آورد و بسیاری  تعهدات جدید به فلسطین را پذیرفت.
وی با اشاره به روز وفات حضرت ابوطالب در هفتم رمضان و حضرت خدیجه در دهم رمضان بیان کرد: حضرت خدیجه با مال خود با اسلام ابرو و داد و همع ما مدیون فداکاری آن بانوی بزرگوار هستیم.
حجت الاسلام برقراری به سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزا حسن شیرازی اشاره و عنوان کرد: این اقدان نشان دهنده این است که دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به ایران بوده و غربی ها همواره به دنبال این بوده که منافع کشور را به نفع خودشان مصادره کنند و علمای بزرگ در مقابل آنان ایستاده اند.

امام جمعه رزن با اشاره حلول ماه گفت:رمضان ماه باز شدن دریچه رحمت خداوند و ماه خودسازی است
حجت السلام مولازاده افزود:حتی خواب و نفس کشیدن، عمل عبادت، روزه داری و سحر خیری انسان مورد توجه قرار میگیرد،حتی نفس کشیدن هم عبادت است
وی افزود :در این دانشگاها همه جور افراد با ظرفیت ها ی مختلفی وجود دارد و هر کس با توجه به ظرفیتش از این ماه بهرمند می شوند
وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه مسابقه و واحد بیشتر گرفتن است ادامه داد: از لحظات ماه رمضان باید بیشتر استفاده کرد

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن افزود:نظام اسلامی پس از عهد شکنی آمریکا و اروپا با جدیت تمام. و قاطعیت تصمیم برجامی خود را اعلام کرد.
ملازاده با اشاره به عهدشکنی های مداوم اظهار کرد:فرصتی که به آنها داده شد برای این بود که اعلام شود فرهنگ ما اینگونه است.برخی بندهای برجام این اجازه را به ما داده است که اگر طرف مقابل تعهدات خود را انجام ندهد برخی یا همه تعهدات خود را انجام ندهد.
امام جمعه رزن ادامه داد:بر اساس این تصمیم ما مازاد فرآورده های هسته ای خود را نمیفروشیم.کشورهای خریدار و تأثیر گذاران باید حساب کار دستشان بیاید.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:سند برجام یک سند کاملا حقوقی است.اگر برجام برای ما فایده نداشته باشد جمهوری اسلامی جایی برای ترس نخواهد داشت و ما ترسی از آنها نداریم.
وی تصریح کرد:بخصوص اتحادیه اروپا باید بدانند اگر بخواهند آمریکا را به عنوان قهرمان معرفی کنند ایران تدابیر سختی را بر علیه آنان به کار خواهد گرفت.
ملازاده خاطرنشان نود:فکر نکنند ما را در شعب ابی طالب قرار داده اند.ما نیروهای نخبه فکری و اقتصادی داریم و هم نیروهای امنیتی و نظامی که جهان را می توانند متاثر کنند.
ما از نظام جمهوری اسلامی و نیروهای نظامی و رییس جمهور تشکر میکنیم.

امام جمعه رزن اضافه نمود:در ماه رمضان احترام و تکریم این ماه یکی از مصادیق مسئولیتهای دینی مردم است.
رعایت شئونات این ماه بر همگان واجب است ،برخی علاوه بر روزه خواری آن را نمایش میدهند.

خدا به کاسبانی که حرمت ماه مبارک را نگه دارند  چند برابر اعطا خواهد کرد

امام جمعه بخش گل تپه کبودراهنگ:چهل سال  مقاومت ایران در برابر آمریکا در حال به ثمر نشستن است

امام جمعه گل تپه گفت :ایران درطول چهل سال ثابت کرده است که در برابر آمریکا سرخم نمی کند و این مقاومت با عقب نشینی دشمن به ثمر خواهد نشست.

حجت الاسلام ابراهیم موسوی امام جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز در گل تپه اظهار کرد:آمریکاقدرت حمله به ایران را ندارد زیرا کارنامه آنها خراب است وهمه جهان میداند که عامل همه جنگ های منطقه آمریکا است.
وی با احمقانه خواندن ادعای سران آمریکا افزود: این حرف احمقانه است که آمریکا به ایران حمله میکند،زیرا آمریکا می داند ایران،ایران زمان جنگ نیست.

امام جمعه گل تپه باتوجه به شروط آمریکا در مورد انرژی هسته ای پایبندی به این شروط گفت:شروط آمریکا  احمقانه است وایران چنین کاری انجام نمی دهد.

موسوی در ادامه با انتقاد از برخی جریان های داخلی در حمایت از برحام اضافه داشت: تاسف راباید از مواضع داخلی هامون بخوریم.برخی روزنامه ها میگن برجام دارای منافعات است ناشکری نکنید درصورتی که مسولین مذاکره کننده میگن برجام هیچ ثمره ای برای این کشور نداشت.

وی در خصوص احتمال جنگ میان ایران و آمریکا بیان کرد:درخودآمریکا حتی سیاستمداران اعلام کردند با ایران وارد جنگ نمیشوند …

وی با اشاره به شرایط مذاکرات مطرح شده عنوان کرد:شرایطی که آمریکا برای ما مطرح کرده است همه ابعاد ضدیت است ازجمله متوقف کردن اورانیوم یا دراختیار گذاشتن اطلاعات نظامی،ایران باید به بازرسان اجازه دهددهمه سایتها را بررسی کنن،ایران باید برنامه موشکی بالستیک خود را متوقف کند.ما انقلاب کردیم که سرمان رابلند کنیم تا برای کسی سر خم نکنیم والا چه زحمتی برای ما بود!!!!!

وی در پایان با تشریح بندهای برجام خاطر نشان کرد:برجام۱۲بند دارد که هرکدام با باید شروع شده و باید یعنی ذلت یعنی زور ایران باید ازسپاه قدس حمایت نکند ایران باید نفوذخودرا ازمنطقه بیرون بکشد. که پاسخ همه ما و ملت ایران در مقابل زیاده خواهان یک کلام خواهد بود هیئات من الذله.

امام جمعه اسدآباد:

مسئولان ما در رابطه با برجام باید خیلی قبل‌تر از اینها به خود می‌آمدند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد بهترین توشه دنیا و آخرت را تقوا دانست و اظهار کرد : داشتن صبر و استقامت، راستگویی و صداقت، تقوا، انفاق و بخشش، از نشانه های انسان کامل در نزد خداوند است.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی است که با بذل و بخشش به نیازمندان کمک کرد و امر انفاق کردن بارها در قرآن به آن اشاره شده است.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر رونق دادن مساجد در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های فرهنگی و اقامه نماز اول وقت ، گفت: محفل انسی با قرآن روزانه به صورت جزخوانی در حال برگزاری است که میتوان از این فرصت استفاده کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص طلبه همدانی در دیدار با حوزه های علمیه، گفت: ایشان وظیفه حوزه علمیه را سنگین دانستند و از علما خواستند که مجاهدت کنند.

حسینی مجد به مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپایی ها اشاره کرد و گفت: مسئولان باید از خیلی قبل تر به خود می آمدند چراکه بارها رهبر انقلاب فرمودند امریکایی و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند .

وی افزود: انقلاب اسلامی میراث گرانبهایی در دست ماست و حفظ آن از روزه و نماز و حج واجب تر است و اگر این انقلاب از هم بپاشد، همه اعمال ما زیر سؤال است.

امام جمعه اسدآباد گفت: دولتمردان و مسئولان ما باید قدر این مردم باشند و در حل مشکلات آنان کوشا باشند.

نمازگزاران بعداز اقامه نماز جمعه در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی راهپیمایی کردند و شعار مرگ بر امریکا سر دادند.

امام جمعه نهاوند:

اروپایی های مانند آمریکایی ها غیر قابل اعتماد و بدعهد هستند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: بعد از اجرای برجام آمریکایی ها با همکاری چند کشور اروپایی مدام عهد شکنی کردند و به تعهداتشان عمل نکردند.

وی اظهار داشت: گزارش های متعدد آژانس انرژی هسته ای نشان می دهد که کشور ما تعهداتش را انجام داده است ولی طرف های مقابل به تعهدات پایبند نبودند.

امام جمعه نهاوند افزود: اروپایی ها در موارد متعددی نشان دادند که تابع امریکایی ها هستند و دنباله رو سیاست های انها هستند.

وی بیان داشت: بیانیه چند روز اخیر شورای عالی امنیت ملی و سخنان مسئولان و مهلتی که به اروپایی ها داده شد تا به تعهداتشان در زمینه های مخصوصا بانکی و مالی عمل کنند، اقدام عملی مناسبی بود.

وی ادامه داد: بعد از یک سال مدارا با اروپا شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گرفت تا تعهدات برجامی را کاهش دهد تا در مدت ۶۰ روز اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل کردند دوباره به شرایط برجام برگردند وگرنه ایران تصمیمات جدیدی حواهد گرفت.

امام جمعه نهاوند گفت: اروپایی ها به تصمیم کشورمان اعتراض کردند و کسانی که از ناراحتی اروپایی ها میترسند مشکل از خودشان است و انهایی میترسند که منافعی دارند وگرنه مردم حتی از آمریکا که ارباب اروپایی ها است نمیترسند.

مغیثی گفت: این اقدام باعث میشود تا اروپایی ها متوجه شوند که اگر اقدام عملی انجام ندهند در مراحل بعدی کشورمان اقدامات دیگری انجام خواهد داد و در محدودیت هایی که بر اساس برجام قبول کرده است تجدید نظر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،
گفت: امریکایی ها مدام دم از تهدید می زنند در حالی که در عرصه عمل خودشان بهتر از توانمندی ها و اقتدار نیروهای مسلح ما خبر دارند و میدانند که در صورتی که اقدامی از انها سر بزند با پاسخ کوبنده کشورمان مواجه خواهند شد.
شهرستان بهار:

امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار به فضایل ماه مبارک رمضان با توجه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: افضل اعمال در ماه مبارک رمضان را تقوا و پاکیزگی و پرهیز از گناه است و فلسفه روزه داری در این ماه نیز رسیدن به قلعه محکم تقوا و پرهیزکاری است.

حجت الاسلام حاتم نیا در ادامه  عربده کشی امریکا علیه ایران و فریبکاری کشورهای اروپایی را محکوم کرد و گفت: کشورهای باقی مانده در برجام در طول این مدت به تعهدات خود پایبند نبودند و عملا هیچ اقدام موثری انجام ندادند از این رو اقدام قاطعانه شورای عالی امنیت  ملی کشورمان که مهلتی شصت روزه برای طرفهای دیگر قرار داده اقدامی انقلابی و قاطعانه است.
وی ادامه داد: اگر اقدام عملی از سوی اروپا نبینیم و صورت نگیرد با تمام قوا به حالت قبل از توافق،  کما اینکه در مواد تبصره برجام این حق برای ایران محفوظ است برخواهیم گشت.

 

استان چهارمحال و بختیاری

ملت ایران در مقابل عربده کشی و زیاده خواهی آمریکا ایستاده اند

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های اولین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت  : تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و نشست های قرآنی و جزء خوانی نیز یکی از کارهای مهم برای بهره مندی از فضلیت ماه رمضان است.

وی با اشاره به برخی از موارد که باعث روزه داری مومنان می شود گفت : در طول ماه رمضان استخرها و پارک های آبی که نیازمند آب است و اگر تمام بدن مومن در آب قرار گیرد ، روزه را باطل می کند نباید در ماه مبارک رمضان در روز مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، رهمنون قرآن درباره تقوا است که یک امر مهم است و باید همیشه به ویژه در مام مبارک رمضان مساله دعاست که یک تقوا و وسیله تکامل است.

وی با تاکید بر بهره گیری از ماه مبارک رمضان تصریح کرد : دعا تسهیل کننده امر است و فضا را برای انسان به سمت کمال باز می کند.


حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه برخی از سران کشورهای دیگر  ایمان و معرفت قرآنی ندارند و به میزهای خود دل بسته اند ، از امریکا می ترسند افزود:   آمریکا ، نزد ملت های جهان از جمله در ایران یک طبل توخالی است و ملت ایران هرگز از آمریکا هراسی نداشته اند و در برابر زیاده خواهی و عربده کشی آمریکا ایستاده اند.

خطیب جمعه شهرکرد به مساله کاپیتالسیون در رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت : 23 اردی بهشت در سال 58 سالروز لغو کاپیتالسیون است که یک قرارداد ننگی بود برای حفاظت از سربازان آمریکا در علیه ملت ایران که از سوی حکومت پلید پهلوی اجرا می شد که ایرانی را تحقیر می کرد.

وی گفت : انقلاب اسلامی بساط این ها را جمع کرد و مشت محکم در دهن اینها زد و اکنون آمریکا می خواهد بگوید کدخداست ولی آمریکای امروز یک کشور توخالی است و با عربده ها بزدل را می ترساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد :
برجام یک مساله نگاه به بیرون است و اجماع ملی بر روی این معاهده در ایران وجود نداشته است و جوانان انقلابی و مومن به بیرون از کشور و به برجام دل نبستند.

نکونام یادآور شد: انتظار بود که مسوولان دولتی هر چه زودتر تصمیم جدی در باره برجام می گرفتند و کشور را معطل برجام تا این اندازه نمی کردند.

به گفته وی، امروز مردم در راهپیمایی خود خواسته ای دارند و آن تعیین تکلیف هر چه زودتر برجام است تا اجازه عربده کشی به دشمن ندهند.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور تاکید کرد : باید با احتکار کنندگان برخورد جدی کرد و مسوولان به دنبال کنترل بازار و رفع گرانی ها باشند.

 

اگر مدیران بر اساس لیاقت انتخاب کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر فارسان با سفارش همگان به تقوای الهی، از تقوا به‌عنوان عامل نجات انسان در دنیا و آخرت یادکرد و بر ضرورت تقویت فرهنگ ارزشی در جامعه تأکید کرد.

وی به سند 2030 اشاره داشت و گفت: در این‏که سند ۲۰۳۰ یونسکو مغایرت آشکار با مبانى فرهنگى و اسلامى ما دارد جاى تردیدى نیست. هم‏چنین بر کسى پوشیده نیست یونسکو که مرجع پیگیری و ناظر بر اجراى این سند است، مانند دیگر آژانس‏هاى بین‏المللى تحت سیطره نظام سلطه قرار دارد تا از این طریق بتوانند مردم جهان را به شهروندانى تابع تبدیل کنند و نظام‏هاى سیاسى را کاملاً در اختیار خود بگیرند؛ اما این سؤال همچنان باقى است که پذیرش و اجرای بی‌سروصدای سند موسوم به ۲۰۳۰ در کشور اسلامى ما با چه اهدافى صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: پذیرش اسناد بین‏المللى بدون طى مراحل قانونى در کشور خود یک معلول است، که علت واقعى را باید در جاى دیگر جستجو کرد.

وی تصریح کرد: ما امروز با تفکرى و مسئولینی روبرو هستیم که تصور مى‏کند مقاومت در برابر برخى رویه‏ها و رویکردهاى جهانى، هرچند ظالمانه باشد، موجب پدید آمدن مشکلاتى براى دولت و روابط خارجى کشور مى‏شود و به‏طور مبنایى تقابل با برخى موضوعات بین‏المللى را حتى اگر سلطه آمیز باشد، به صلاح کشور نمى‏دانند و مدعى هستند چاره‏اى جزء همراهى با ساخت فعلى نظام بین‏الملل نداریم؛ بنابراین تا این تفکر قدرت سیاسى را در اختیار داشته باشد باید همواره انتظار برخى پیشامدها نظیر ۲۰۳۰ را داشت

امام‌جمعه فارسان گفت: بنده سؤالم از مسئولان این است این‌همه مشکل و کار به زمین‌مانده در کشور وجود دارد چرا روی اجرای این سند تمرکز کرده‌اند نکند یک زد و بندی بین این‌ها و غربی‌ها وجود دارد آیا این بیکاری جوانان و گرانی‌ها را نمی‌بینند اما باید عرض کنم برادران و خواهران اگر مدیران سفارشی را کنار بگذاریم و مدیران را بر اساس لیاقت انتخاب کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: خیلی وقت‌ها درحالی‌که کسی کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد، برکنارش می‌کنند و شخص دیگری را به خاطر اینکه در ستاد انتخابات کسی دوندگی کرده و روحیه نوکری دارد، جایگزین می‌کنند.

وی تصریح کرد: هنوز عده‌ای قلدر داریم که جنازه‌شان باقی‌مانده است اما برخی از مسئولان از جنازه آن‌ها نیز می‌ترسند و حیف است که از این تریبون نام آن‌ها را بیاوریم و کاری جز رایزنی و قلدری ندارند و با استبداد و زور عده‌ای را سفارش می‌کنند که حتماً باید مسئول و مدیر شوند.

وی اظهار داشت: متأسفانه کسانی که لیاقت ندارند حمایت و پشتیبانی می‌شوند تا کسانی که لیاقت دارند، منزوی شوند و نهایت چنین حرکت و جریانی فقر، گرانی و آشفتگی به همراه می‌آورد و چنین مدیر بی‌لیاقتی با اقدامات نسنجیده اقتصاد را مختل می‌کند؛ که در این سال‌ها دیدیم چه بر سر مردم آوردند
امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: باید از شرِّ چنین انسان‌هایی به خدا پناه ببریم همان‌گونه که موسی (ع) به خدا گفت: ((وَقَالَ مُوسَى إِنِّی عُذْتُ بِرَبِّی وَرَبِّکُمْ مِنْ کُلِّ مُتَکَبِّرٍ لَا یُؤْمِنُ بِیَوْمِ الْحِسَابِ)) از هر متکبری که به‌روز قیامت اعتقادی ندارد به تو پناه می‌آورم و دیدید این افراد به فرمایشات رهبری معظم توجه نمی‌کنند و درکی از ولایت و امامت ندارند و کشور را با مشکل و مردم را با سختی مواجه می‌کنند؛ و امیدواریم و در این ماه دعا می‌کنیم خدا این‌ها را هدایت کند.

نمازگزاران فارسانی پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلی و مسجد امام حسین(ع) راهپیمایی کرده و حمایت قاطع خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر مقابله‌به‌مثل حداقلی در برابر نقض عهد و بدقولی‌های طرفین مذاکره برجام به صحنه ظهور گذاشتند.

ماه رمضان فرصت ارتباط هرچه بیشتر با فضائل الهی است/ استفاده نامتعارف از فضای مجازی آفت خانواده های اسلامی است

 

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد در خطبه اول نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند وی بنا بر فرموده امام علی علیه السلام عنوان دانستند ای مردم دوست دارید جز حزب خداوند باشید؟ امام می فرمایند کسی می تواند جزء حزب خداوند باشد که تقوای الهی پیشه کند و در تمام مراحل زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد . ایشان در خطبه اول به روز ۲۵ اردیبهشت و جایگاه خانواده و روز خانواده اشاره نمودند و به نقش محوری خانواده در جامعه بر اساس روایات فرموده های بزرگان و ائمه اطهار اشاراتی داشتند.
 وی به هم گسیستگی کانون خانواده در جوامع غربی اشاره نموده اند و گفت: ارزش والای انسانی در آن جوامع رو به افول است و عامل اصلی آن مادی گرایی و دوری از معنویت است.
 ایشان در ادامه در مقایسه با جوامع غربی و مادی گرایی تفکرشان جامعه اسلامی را مطابق آیات و روایات جامعه دینی و معنوی دانسته اند که جوامع اسلامی طبق آیات قرآن کریم در پیشگاه خداوند خواستار این است که خانواده اش نور چشم و پیشرو و پیشگام نسبت به جوامع دیگر باشد.

 وی خانواده اسلامی را مایه آرامش و مودت دانست و آغاز زندگی ها را مودت و ادامه و پایان زندگی ها را رحمت خداوند دانست.
امام جمعه لردگان؛  دومین اصل تشکیل خانواده در اسلام را تحکیم و نجات دادن از آتش جهنم دانستند.

استفاده نامتعارف از فضای مجازی آفت خانواده های اسلامی است
ایشان در ادامه خطبه اول فضای مجازی و استفاده نامتعارف از اینترنت را آفت جامعه اسلامی و خانواده های اسلامی ما عنوان داشتند و خانواده ها را به کنترل بیشتر دعوت نموده اند چرا که این فضا، فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین برده و در حال کمرنگ کردن آن است.
 
حجت الاسلام تاج زاد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حلول ماه مبارک رمضان و ماه اکبر و اولیای الهی را تبریک عرض نموده اند وگفتند: در این ماه درهای رحمت تا پایان ماه مبارک گشوده است و ایشان این ماه را ماه مغفرت و دعا و تضرع و ماه نزول قرآن و تلاوت قرآن دانستند .

وی نمازگزاران را به توفیق درک شبهای قدر دعوت نمودند در این ماه تکریم بزرگان و رسیدگی به امورات نیازمندان  و ایتام را فراموش نکنیم.
 
امام جمعه لردگان همچنین به روز نکبت وسالروز تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کردند و این روز را یک تراژدی غمبار برای دنیای اسلام به خصوص فلسطین مقاومت دانست و نابودی اسرائیل را از درگاه خداوند متعال مسئلت دانستند.
 ایشان در ادامه خطبه به تصمیم اخیر مسئولان کشور در محدود ساختن تعهدات برجامی و خود اشاره کردند و این عکس العمل را هر چند دیر ولی در مقابل بد عهدی ایادی استکبار و 5+1 ستوده اند و به کشورهای اروپایی توصیه نمودند به این اولتیماتوم مسئولان جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه نمایند و این فرصت دوماهه داده شده را جدی بگیرند و در عمل و رفتار صداقت خود را نشان دهند.
 
وی در ادامه از مسئولین می خواستند با اقتدار و قدرت با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم با قدرت به پیش رود و به تغییر دولت های آمریکا توجهی  ننمایند و سیساست اقتداری خود ما را پیش ببرند .ایشان همچنین انتقادات اروپایی‌ها را فاقد صداقت دانسته و راه غلبه بر آنان را ایستادگی و صداقت است.

 

توقف ایران در برخی تعهدات برجام به منزله واکنش در مقابل بدعهدی دولت آمریکاست

حجت الاسلام  حمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل  در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با بیان تفسیر آیه  سوره بقره"183  یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ "(ای کسانی که ایمان آورده اید! روزه بر شما واجب شده ، همان طور که بر کسانی که قبل از شما بودند واجب شده شایدباتقوا شوید) افزود:مسئله وجوب روزه برمسلمانان در این آیه از باب تشریع منحصربه امت پیامبر نیست بلکه حکمی است در امتهای سابق نیز تشریع شده بود.

بهرامی اظهارکرد:کلمه صیام وصوم در لغت مصور وبه معنای خود داری از عمل است ومنظور از امتهای کذشته قبل از ظهور اسلام ، موسی وعیسی وغیر ایشان است ودلالت برانحصاردر اسلام ندارد .

وی افزود:ماه رمضان ماهی است که شما را در آن به میهمانی خدا فراخوانده اند وشما را گرامی ومحترم شمرده اند ومورد پذیرایی قرار داده اند تا آنجا که نفس زدن شما دراین ماه ثواب تسبیح گفتن وخواب شمادر آن ثواب عبادت دارد اعمال شما مورد پذیرش حضرت حق ودعای شما مستجاب است.

بهرامی بیان کرد:رمضان ماه دعا است از شرایط دعا این است که خداوند را با نیت درست و قلب پاک بخوانید .در هرعملی نیت لازم است در نیت اخلاص شرط است پس بانیت های راست ودلهای پاک از خداوند درخواست کنیدکه شمارا به روزه وتلاوت قرآن توفیق دهد وشقی وبدبخت در این ماه کسی است که از رحمت خداوند محروم شود.

توقف ایران در برخی تعهدات برجام به منزله واکنش در مقابل بدعهدی دولت آمریکاست
 
حجت الاسلام حمید بهرامی امام جمعه موقت شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جعه این هفته شهر اردل با اشاره دیداررهبرفرزانه انقلاب با هزاران نفراز فرهنگیان سراسر کشورگفت: مقام معظم رهبری در این دیداربا انتقاد شدیداز کسانی که باقلم یابیان واشکال دیگر در صدد تضعیف روحیه انقلابی در میان مردم وجوانان هستند فرمودند:روحیه انقلابی بمنزله جان وروح این ملت است وخداوند از کسانی که دراین مسئله تشکیک قرآن را تضعیف کنند نخواهدگذشت.تصمیم واقدام انقلابی به معنای بی توجهی برنقدعالمانه نیست چرا که استقبال از نقدعالمانه جزء روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران مبنی برکاهش سطع تعهدات خود در توافق هسته ای گفت:متعاقب عهدشکنی علنی ایالات متحده وخروج دولت ترامپ ازبرجام وفراتر از آن انفعال وناتوانی سه کشور اروپائی در تامین منافع برجامی کشورمان نظام جمهوری اسلامی در 18اردیبهشت هم زمان باخروج سال گذشته آمریکا این تصمیم را رئیس جمهور کشورمان وشورای امنیت ملی به 5کشور باقیمانده در برجام ابلاغ کردند.

وی بیان کرد:براساس این توافق اگرمواد غنی سازی شده به 30کیلوگرم می رسید مازاد آن نباید در داخل ایران ذخیره می شد وباید ضمن خروج از کشور به کشورهای دیگر ارسال می شد ودر ازای فروش این مواد ایران کیک زرد دریافت می کرد فلذا ایران اسلامی دیگر تعهدی نسبت به فروش وارسال این مواد غنی شده به دیکر کشورها ندارد به تعبیری دیگر ذخایر غنی سازی کشورمان در وطن باقی می ماند.
 
امام جمعه موقت شهر اردل گفت: توقف ایران در برخی تعهدات برجام به منزله یک واکنش در مقابل بدعهدی ایالات متحده و اروپا و به خصوص آمریکای جنایتکار است.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد:در صورت ارسال پرونده ایران به شورای امنیت ایران اقدام سختی را در پیش خواهد گرفت فلذا اروپا ناچاراست دست به انتخاب بزند،آنچه مسلم است زمان مدارای جمهوری اسلامی با اروپا به سرآمده است وجائی برای مصالحه ایران باقی نمی گذارد.

 

استان سمنان

شرط پیروزی در برابر دشمن، مقاومت است/ یک سال به پای اروپا نشستیم اما ثمری نداشت

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه هایب  اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که در مصلی شهر سمنان برگزار شد با تسلیت سالروز وفا حضرت خدیجه و با بیان اینکه حضرت خدیجه امتیازات زیادی دارد گفت: بنده همه امتیازات را در دو چیز میدانم. اول سبقت در اسلام، که این بانو اولین بانوی مسلمان است. دوم اینکه ایشان مادر حضرت زهراست و کدام زنی است که چنین دختری داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جلسه انس با قرآن در خصوص مقاومت و ایستادگی اظهار کرد: رهبری فرمودند تنها راه غلبه بر شیاطین و کفار مقاومت و ایستادگی است. اگر میخواهیم دربرابر دشمنان به پیروزی برسیم، مقاومت شرط آن است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با دشمنان کار را به آخر نمیرساند گفت: آن چیزی که کار را به آخر می‌رساند مقاومت در برابر دشمن است.  انقلاب اسلامی که بر رژیم طاغوت پیروز شد و پیروزی در جنگ تحمیلی  با مقاومت بدست آمد.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: پیروزی های اخیر کشورهای منطقه در برابر صهیونیست ها و تکفیری ها ثمره مقاومت بود و مردم غزه با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی اسرائیل را به زانو درآوردند.

شاهچراغی با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام گفت: اسلام از ما مقابله به مثل میخواهد. اگر دشمن تعدی کرد نباید در برابر او ساکت ماند. آمریکا یکسال از برجام خارج شده و یکسال است به پای اروپا نشستیم.

وی افزود: در برابر دشمن نباید ساکت ماند. این مقاومت خیلی دیر انجام گرفت اما جلوی ضرر را هرموقع بگیریم منفعت است. مسئولان در راه مقاومت در برابر آمریکا ثابت قدم باشند و بدانند مردم در مقاومت برابر دشمن همراه آنها هستند و تنهایشان نمی‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر جایگاه روحانیت در راه خدمت به مردم و تاثیر آن در حوادث روزگار گفت:روز قیامت مرکب عالم را باخون شهید می سنجند. قلم میرزا حسن شیرازی در تحریم تنباکو انگلیس را شکست داد. برخی می گویند روحانیت محبوبیت ندارد، روحانیت خادم مردم است و مردم خادمانشان را دوست دارند.

استان خراسان رضوی

امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود در برجام عمل کند/مذاکره با کدخدا نه چرخ سانتریفیوژ را به کار انداخت و نه چرخ اقتصاد را

ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و شعار سال پرداخته شد که مشروح آن به شرح ذیل است:

امام جمعه مشهد:

غنی سازی 20 درصد‌ و آب سنگین اراک را راه بیندازید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد وعده‌های خداوند در قرآن بود که خداوند متعال وعده داده بندگانش به ثواب و بهشت و بندگان گنهکار و منافقان و کفار به عذاب در دوزخ وعده داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: میزان ثبات این وعده‌ها و تغییرناپذیری وعده پروردگار در چه موردی است و آیا نسبت به همه است یا خیر؟ اینکه خداوند فرموده گناه‌کار را در عذاب گرفتار و به بنده متقی ثواب می‌دهد آیا هر بنده مومن به ثواب خدا می‌رسد و این وعده قابل تغییر نیست و هر انسان کافر و گناه‌کاری به عذاب خدا نائل می‌شود و این قطعی نیست یا خیر؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برخی با استغفار گناهان‌شان بخشیده می‌شود و مسئله عذاب نسبت به آن‌ها صدق نمی‌یابد یا در مقابل عده‌ای انسان مومن که به ثواب و بهشت وعده داده شده‌اند دچار حبط عمل شده و اجر عمل آن‌ها سقوط می‌کنند و به بهشت وعده داده نمی‌رسند؛ ثبات وعده‌های خدا در چه موردی است؟

وی خاطرنشان کرد: ذات مقدس پروردگار در سوره مبارکه زمر این مسئله را تبیین می‌کند که وعده تخلف‌ناپذیر در مورد چه کسانی تغییرناپذیر است؛ در آیه 16 این سوره خداوند متعال در این مورد مطالبی را بیان می‌کند. گاهی کفر و نفاق در فردی رسوب کرده و وی براساس عناد با خدا کفر می‌ورزد و این‌ها کسانی هستند که در این آیه خداوند در مورد آن‌ها نکاتی را می‌فرماید و در قیامت نیز در آتش به‌سر می‌برند و زندگی دنیوی آ‌ن‌ها نیز این چنین است و وعده خدا نسبت به این‌ها تغییرپذیر نیست و در محاصره آتش و عذاب الهی هستند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: کلمه عذاب و حقیقت عذاب بر این‌ها وارد شده و در مورد این‌ها حقیقت یافته است. مگر می‌توان کسی را که تا ابد در آتش است را نجات داد؟ در مورد افراد متدینی که بهشتی‌بودن آن‌ها نهادینه و قطعی است در آیه 20 همین سوره مبارکه زمر نکاتی ارائه می‌شود. متدینی که اعمال صالحی دارد و زندگی‌اش تحت نرم‌افزار تقوا است و با برنامه تقوا زندگی می‌کنند کسانی هستند که بهشت برای آن‌ها نهادینه شده و این‌ها مرتب در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه آرایش جنگی با دشمن است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید در مقابل دشمن آرایش جنگی داشته باشیم؛ جنگ دشمن، جنگ اقتصادی است و ماه رمضان فقط این نیست که مردم به عنوان عبادت خدا روزه بگیرند؛ جامعه روزه‌دار است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه کسی که علنی روزه می‌خورد در حقیقت وحدت اجتماعی را در روزه می‌شکند، تصریح کرد: باید روزه بگیریم تا تکلیف را صورت دهیم و تظاهر برخلاف تکلیف الهی چه با عذر شرعی و یا غیرشرعی، صحیح نیست و یک حرکت ناهنجار است؛ نباید تظاهر به روزه‌خواری صورت بگیرد زیرا جامعه، جامعه روزه‌دار است؛ آرایش، آرایش جنگی است و دشمن سفره ما را هدف قرار داده است.

وی گفت: در ماه رمضان سفره خود را جمع کرده و جامعه، جامعه روزه‌دار است و کسی که علنا روزه می‌خورد، هنجارشکن اجتماعی است و طبق قانون نیز باید با وی برخورد شده و مورد تعقیب قرار گیرد و در قانون پیشگیری از جرم داریم که از هر تظاهر به جرم باید پیشگیری شود زیرا روزه‌خوار یک ناهنجار اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تصریح بر این نکته که در آرایش جنگی باید مدیران و مسئولان جلو باشند، افزود: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ با دشمن همان فرهنگ و ادبیات هشت سال دفاع‌مقدس است که دشمن را به جهنم فرستادیم و خودمان در عین قدرت، زنده هستیم و فرهنگ ما همان فرهنگ هشت سال است که جوانان به جبهه می‌رفتند زیرا شاهد بودند که فرماندهان ازخودگذشتگی می‌کنند و در جان‌دادن و ایثار به آن‌ها مقدم هستند و در شب عملیات، صف مقدم جبهه خود فرمانده بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: امروز در مقابل دشمن وارد شده به جنگ نرم و اقتصادی باید آرایش جنگی داشت و مدیران و مسئولان باید آرایش جنگی را مدیریت کنند؛ روز ماه مبارک رمضان، کالای اساسی در زندگی مردم که افطار و سحرشان قائل به آن است مدیریت نشده و دائم می‌گویند کالای اساسی فراوان داریم و انبارها پر است اما در توزیع مدیریت نمی‌کنند و کالا به این گرانی به دست مردم می‌رسد. این چه آرایش جنگی است؟ مگر فرمانده آرایش نیستید؟ مگر مدیریت را قبول نکردید؟ باید توزیع را مدیریت کنید نه اینکه مردم را به بلای گرانی یک مشت افراد زالوصفت که به جان مردم افتاده‌اند گرفتار کنید.

‌امام‌جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: تجربه برجام این بود که اروپا خائن است و باید با آمریکا جنگید؛ باید در آرایش جنگی محکم بایستید؛ غنی سازی 20 درصد‌ و آب سنگین اراک را راه بیندازید؛ با قدرت وارد شوید و بدانید که مردم هم پشت سر شما هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این مردم 40 سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند و در خط انقلاب نمایش دادند که از استکبارستیزی دست برنمی‌دارند و منتظر آقایی هستند که سفره استکبار را جمع می‌کند؛ این مردم با مستکبر یکی نمی‌شوند و معامله نمی‌کنند؛ در این آرایش جنگی مردم ایستاده‌اند؛ عزیزان ما در دولت و قوه قضائیه و مجلس باید مرد و مردانه جلودار مردم شوند و آرایش جنگی را فرماندهی کنند. این آرایش جنگی طبیعی است که نیازمند بستر و حرکت است که مقام معظم رهبری فرمودند تولید باید رونق یابد؛ تولید کشاورزی با وجود بارندگی‌ها باید مدیریت شود و مسئله دامداری مدیریت شود و ما به محصول کشاورزی وارداتی و گوشت وارداتی وابسته نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید واردات را در این آرایش جنگی کم کنیم؛ خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کرد و ذات مقدس پروردگار این نعمت را فرستاد و مزارع آماده شده و شما با مدیریت فناور کشاورزی این تولیدات کشاورزی را بالا ببرید که بخش عمده صادرات ما از همین تولیدات کشاورزی است؛ در مقابل دشمنی که به جنگ اقتصادی آمده این‌ها آرایش جنگی است؛ مردم آمده و در میدان هستند؛ مردم در نداشتن و حذف میولات نفسانی و در عرصه‌های همه نگرانی‌ها مقاوم ایستاده‌اند. شما مسئولان و مدیران این آرایش جنگی را فرماندهی کنید تا دشمن بفهمد ما آماده جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ نظامی آن‌ها را شکست می‌دهیم و مثل همه توطئه‌ها، دشمن خاک و خاکستر می‌شود.

امام جمعه خلیل آباد:

امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود در برجام عمل کند

حجت‌الاسلام علی ناهیدی در خطبه‌های نماز جمعه خلیل‌آباد با اشاره به پیام قاطعانه برجامی ایران به اروپا و آمریکا، اظهار داشت: دیگر جایی برای مدارا با غرب باقی نمانده است.
وی با بیان اینکه با خارج شدن آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی تصمیم به کاهش تعهدات خود در برجام گرفت و این تصمیم به کشورهای عضو اعلام شد، خاطرنشان کرد: برجام در بندهای 26 و 36 به کشور ما حق داده که اگر کشورهای دیگر به تعهدات خود عمل نکردند جمهوری اسلامی می تواند به تعهدات خود را به صورت جزعی یا کلی عمل نکند.
خطیب جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ایران، ذخیره سازی خود را به دیگر کشورها ارسال نمی کند، تصریح کرد: اروپایی‌ها ناچارند یا همراهی با کاخ سفید داشته باشند یا حفظ منافع ایران را مطابق برجام پیش بگیرند و امروز نوبت دنیا است که به تعهدات خود عمل کند.
وی همچنین در ادامه اذعان کرد: کاهش تعهدات به معنای خروج از برجام نیست و به هر میزان که اروپایی‌ها به برجام متعهد بمانند ایران هم به همان اندازه، نه کمتر نه بیشتر متعهد خواهد ماند.

مساجد نقش اساسی در شکل گیری هویت انسان دارند
ناهیدی در ادامه با اشاره بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در رابطه با محوریت بخشیدن به مسجد، عنوان کرد: محوریت بخشید به مساجد از جمله هنرهای امام راحل بوده است و مسجد پایگاه انواع فعالیت های اجتماعی است که نقش اساسی در شکل گیری هویت دارد.
وی در پایان با بیان اینکه باید غبار روبی از ظرفیت های این نهاد انسان ساز صورت گیرد تا ثمرات ارزشمندی را به همراه داشته باشد، تشریح کرد: مسجد پایگاه عبادت، محل برگزاری جمعه و جماعات، پایگاه اطلاع رسانی و… است که باید بیش از گذشته در باب مساجد سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم نقش مطلوب مسجد را به دست بیاوریم.

امام جمعه سرخس:

«روحیه انقلابی» باطل کننده نقشه‌های آمریکا است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز بشر بیش از هر زمانی به عمل به قرآن نیاز دارد، اظهار کرد: قرآن به‌شدت با استکبار و ظلم و طاغوت‌ها مخالفت می‌کند و می‌گوید اگر به طاغوت اعتماد کردید، گرفتار آتش جهنم می‌شوید.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به بیداری اسلامی در برخی کشورهای اسلامی در سال‌های گذشته افزود: در برخی کشورهای اسلامی این بیداری اسلامی شکل گرفت، اما پس از انقلاب در این کشورها، دولتمردان آن‌ها به‌جای اعتماد به خدا به آمریکا اعتماد کردند و به خواری و ذلت افتادند و انقلاب آن‌ها نابود شد.

وی به مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی صهیونیستی و الگو گرفتن آن‌ها از روحیه انقلابی، ایثار و مقاومت ملت ایران اشاره و تصریح کرد: امروز می‌بینیم که با مدد الهی فلسطین مظلوم یک‌تنه در مقابل رژیم نامشروع اسرائیل ایستادگی می‌کند و در مدت ۴۸ ساعت توطئه‌های ظالمان را به شکست مبتلا می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه تضعیف روحیه انقلابی خیانت به انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: این روحیه انقلابی است که می‌تواند ملت ایران را در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز کند و باطل کننده توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آمریکا باشد.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به هفته بسیج سازندگی و با تقدیر از خدمات این سازمان در عرصه محرومیت‌زدایی بیان کرد: بسیج سازندگی برای خدا کار می‌کند و پاداشش را هم از خدای متعال می‌گیرد و در حقیقت همین روحیه انقلابی بسیج سازندگی می‌تواند ما را در جنگ اقتصادی با دشمن نیز پیروز کند.

امام‌جمعه سرخس در پایان با تقدیر از تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی درباره برجام عنوان کرد: آمریکا و اروپایی‌ها باید بدانند که ملت ایران هیچ‌گاه اسیر حیله‌ها و تزویر آن‌ها نمی‌شوند

امام جمعه درگز:

مذاکره با کدخدا نه چرخ سانتریفیوژ را به کار انداخت و نه چرخ اقتصاد را

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: نتیجه ارتباط با امام زمان (عج)، صبر و تقوا، رستگاری و نجات در آخرت است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع خانواده، صبر و بردباری را یکی از اصلی ترین راههای اصلاح روابط خانوادگی دانست و گفت: ما نمی توانیم فرزندان، زندگی و جامعه خوبی داشته باشیم مگر خود را اصلاح و تربیت کنیم، اصلاح و تربیت هم از طریق صبر و بردباری امکان پذیر است؛ صبر کردن زن و شوهر نسبت به بد اخلاقی یکدیگر ثواب جهاد و شهادت در راه خدا و همنشینی با حضرت زهرا (س) دارد.

امام جمعه درگز در بخش های دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پیام قاطعانه ایران به آمریکا و اروپا در خصوص عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام و همچنین انفعال و ناتوانی اروپا در تامین منافع ایران از برجام، اگر چه دیگر هنگام اما خوب و لازم بود.

حجت الاسلام ایروانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد اما عده ای به اشتباه گمان کردند مذاکره با کدخدا راهی برای حل مشکلات کشور است؛ خیال باطل آنها هم چرخ سانتریفیوژ را از کار انداخت و هم چرخ اقتصاد کشور را.

وی تبیین کرد: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی جلوه های دیگری از عزت مومنین و ذلت دشمنان اسلام است؛ جوانان فلسطینی توانستند با نیروی اعتقاد و توکل، بیش از 690 موشک را به سرزمین های اشغالی شلیک کرده و گنبد آهنین اسرائیل را از کار بیندازند؛ این اقدام آنها باعث تسلیم رژیم نحس صهیونیستی در برابر خواسته های جبهه مقاومت شد.

امام جمعه درگز در ادامه چند گروه را عامل گرانی های لجام گسیخته کشور دانست و گفت: در تمام دنیا مرسوم است اگر کالایی گران شد مردم از خرید آن خودداری می کنند تا ارزان شود امام متاسفانه در کشور ما به محض گران شدن و یا حتی انتشار شایعه گرانی، مردم خانه های خود را تبدیل به انباری می کنند؛ این فرهنگ بسیار ناپسندی است که باید همه در جهت اصلاح آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام ایروانی افزود: البته مهم ترین عامل گرانی ها عدم توانایی دولت و مسئولین در کنترل اوضاع کشور است؛ مسئولین ما در ارتباط با کنترل بازار و رفع مشکلات فقط دستور می دهند ولی هیچ کس اقدامی نمی کند؛ این در حالی است که هزاران نفر بابت نظارت بر اوضاع بازار از بیت المال حقوق دریافت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مردم برای حفظ نظام هزینه ها کرده و جان و مال خود را فدا کرده اند؛ دولت و مسئولین خدا را در نظر بگیرند و به وظیفه خود عمل کنند تا مبادا در آتش نفرین مردم گرفتار شوند.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

لزوم عملیاتی کردن تصمیمات انقلابی در پاسخ به بدعهدی اروپایی ها

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: بیانیه قاطعانه برجامی شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری در پاسخ به بدعهدی اروپایی ها مبنی بر اینکه چنانچه غربی ها در فرصت بافیمانده به تعهدات خود عمل نکنند این امکان را برای جمهوری اسلامی فراهم کرده که طبق مفاد برجام تصمیم گیری لازم را داشته باشد.

امام جمعه تربت حیدریه با تمجید از افدام اخیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری مبنی بر تعلیق برخی تعهدات و عدم فروش اورانیم غنی شده و آب سنگین ، افزود؛ هر چند این اقدام دیر انجام گرفت و چنانچه زودتر عملیاتی می شد اثربخشی بیشتری داشت اما امیدواریم این تصمیم به معنای واقعی کلمه عملی شود.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: امت اسلامی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان به اروپا و آمریکا بی اعتماد است و در  این چهل سال از عمر با برکت انقلاب هر آنچه موفقیت از آن این ملت شده مرهون تبعیت از ولی فقیه جامعه اسلامی بوده است.

وی به موضوع گرانی های اخیر اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از تورم افسار گسیخته جامعه متوجه مردم است، لذا مردم بعنوان خریداران ضمن خودداری از حرص و طمع برای خرید مازاد بر مایتحاج خود، فروشندگان و اصناف هم باید با رعایت انصاف و جوانمردی نیز داد و ستد کنند.

امام جمعه قوچان:

دولت در تثبیت قیمت ها و مدیریت توزیع ارز برنامه ریزی ندارد

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی دستجردی در خطبه های نماز جمعه قوچان با اشاره به رویدادهای اخیر پیرامون برجام گفت: فشارهای اقتصادی،  فرهنگی و رسانه ای ترامپ  به ایران در طی ماه های اخیر، با هدف ترمیم موقعیت سیاسی و سیاست خارجی آسیب دیده وی برای انتخابات آتی این کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: تصمیم شورای عالی امنیت ملی برای کاهش سطح  اجرای تعهدات ایران در برجام، تصمیمی درست و قاطع در برابر عهدشکنی آمریکا بود و افزیش سطح غنی سازی اورانیوم و ذخیره سازی آن و آب سنگین در شرایط موجود یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تضعیف روحیه انقلابی در جامعه اسلامی، بخشودنی نیست، افزود: در حال حاضر، شاهد جنگی تمام عیار با دشمنان انقلاب اسلامی هستیم و طی 70 سال گذشته رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی حکام خودفروخته منطقه در حال سرکوب اسلام و مسلمانان بوده و قطعا ادامه هم خواهد داشت اما شکی نیست که تنها ابزار موفقیت و پیروزی در این جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی، داشتن روحیه انقلابی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با انتقاد از وضعیت اقتصادی جامعه و عدم برنامه ریزی دولت در تثبیت قیمت ها تصریح کرد: اگر دولت به درستی توزیع ارز را مدیریت کند نیازی نیست که برخی تصور کنند در شعب ابی طالب هستیم و یا شب بخوابیم و بیدار شویم و ببینیم قیمت ها تا سه برابر افزایش داشته است.

حجت الاسلام دستجردی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن به بیش از سه برابر در شهر قوچان، هیچگونه توجیهی ندارد، خاطر نشان کرد: افزایش لحظه به لحظه  قیمت اجناس غیر قابل قبول است و دولتمردان باید بدانند که مردم در حال تحمل این شرایط سخت می باشند، اما جای سوال است که چرا دولت کنترلی بر روی قیمت مایحتاج مردم ندارد و برای ثبات اقتصادی برنامه ریزی نمی کند؟

وی تاکید کرد: پیش از این و در گرانی های اخیر گفتیم باتوجه به افزایش قیمت ها، مردم گوشت و مرغ کمتر بخورند، اما الان نباید اانتطار داشته باشیم که مردم دیگر سیب زمینی و ماکارانی هم نخورند.

امام جمعه با اشاره به رویکرد ریاست جدید قوه قضاییه پیرامون اصلاح شیوه خصوصی سازی گفت: نحوه خصوصی سازی طی سال های اخیر، کمر تولید و صنعت را شکست اما خداروشکر ریاست جدید قوه قضاییه در حال ورود به این موضوع و اصلاح روند و شیوه خصوصی سازی می باشند.

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه حسن ظن و شادابی در خانواده بسیار مهم است و آماده سازی و بسترسازی مناسب  برای ترویج شادابی در خانواده یک ضرورت است، یادآور شد: دنیای امروز، دنیای پر و پیچ و خمی شده که خانواده و جامعه را درگیر کرده است و کوچکترین غفلت منجر به آسیب های جدی و جبران ناپذیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر در خانواده شادی و طراوت وجود نداشته باشد، قطعا معنویت آن خانواده و جامعه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، گفت: اذکار مختلف از جمله صلوات، استغفار، شکرگزاری، احترام به همسر و والدین و… معنویت را در انسان و جامعه توسعه داده و منجر به تعمیق خوبی ها و ارزش ها در خانواده می شود.

استان خراسان شمالی

ملت ایران پشت شورای امنیت ملی است/ پایبندی ایران به برجام نشان دهنده جنگ ستیزی ایران است

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد اظهار کرد: تعیین مهلت 60 روزه برای طرف های غربی در معاهده برجام اقدامی سنجیده است.

حجت الاسلام یعقوبی پایبندی ایران به برجام را نشانه تعهد ایران به قوانین و تعهدات بین المللی خواند و افزود: این صبوری برای این است که به دنیا ثابت کند ما اهل جنگ نیستیم اما اگر بخواهند تعهدات را بر هم زده و عهد بشکنند ما هم این عهد را می شکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اقدامات اخیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیام این شورا نسبت به اروپاییان و غربی‌ها قاطع و کوبنده بود و ملت ایران پشت دولت و این شورا هستند.

وی در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه تقوا به‌عنوان سرفصل همه خوبی‌ها برشمرد و اضافه کرد: روزه گرفتن انسان را به یاد آخرت می‌اندازد و باعث دوری از گناهان در اعمال می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رونمایی از سند توسعه استان در جمعه گذشته از عدم توجه به حوزه فرهنگی در این سند انتقاد کرد و گفت: توسعه باید جامع و همه جانبه باشد و در کنار برنامه ریزی برای مسائل مادی، برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی هم مورد توجه باشد.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با انتقاد از اینکه سفر رهبر انقلاب در سند توسعه استان مورد غفلت قرار گرفته، گفت: مردم استان در سال 91 شاهد توسعه بزرگی بودند که به برکت حضور رهبر انقلاب محقق شد اما این سفر در سند بیان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر آنان که بودجه این سفر را دریافت کرده اند، سفر رهبری استان را 20 سال جلو برده است، از این رو باید این کمک ها در سند توسعه بیان شود تا نقش ولایت فقیه و روحانیت در جامعه فراموش نشود.

 

اقدام شورای عالی امنیت ملی قابل تقدیر است

حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از جلوه های عبادت، دعا کردن است و ماه رمضان بهترین فرصت برای این عبادت است.

وی با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) گفت: چهار نفر دعایشان مستجاب است و رد نمی شود تا اینکه درهای آسمان به روی آنان گشوده و به عرش بالا می رود اول دعای پدر در حق فرزند، دوم دعای مظلوم بر علیه ظالم، عمره گزار و روزه دار تا هنگامی که افطار می کند و ماه رمضان را باید قدر بدانیم زیرا که که دعاها در این ماه مستجاب است

 امام جمعه شیروان در خطبه دوم گفت: رمز پیروزی بر دشمنان را کسب تقوا و ایمان و تقویت روحیه ایمانی برشمرد.

وی از آمریکا به فرموده امام (ره) و رهبر انقلاب به عنوان دشمن شماره یک و شیطان بزرگ یاد کرد و گفت در این ماه رمضان با بهره گیری از آموزه های قرآن باید در مقابل دشمنی ها و بدعهدی های اتحادیه اروپا ایستاد و مسیر خود را آنگونه که قرآن ترسیم نموده طی کنیم تا دشمن را زمین گیر کنیم

حجت الاسلام کوثری گفت: ملت عزیز باید باور کند که دشمن جز خسارت و بدبختی چیز دیگری برای ما نمی آورد و باید هرچه زودتر مسیر رشد و اتکا به نفس و داشته های خود را بپیمائیم و با وحدت و همدلی و اطاعت از رهبری بر نقشه های شیطانی دشمنان پیروز شویم.

وی از اقدام شورای عالی امنیت ملی و حرکت رییس جمهور در اقدام علیه آمریکای جهانخوار و اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت این اقدام گرچه دیر هنگام است اما کاری انقلابی است

  استان کرمانشاه    هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد/ عمل به دستورات قرآن و عدم اعتماد به دشمن رمز تداوم و موفقیت انقلاب اسلامی است    ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، رمضان را ماه رحمت الهی بیان کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه برکت و مغفرت بی حد الهی است و از آن جهت که از بین برنده گناهان است آن را رمضان نام نهادند.

وی با بیان اینکه هر چه انسان با معنویت انس پیدا کند بیشتر محبوب و هم سنخ ملائکه و مجردات عالم می‌شود، افزود: ماه مبارک رمضان یک کلاس و دوره کامل است و باید با تمام وجود روزها و دعاهای مخصوص آن بهره ببریم.

ماه رمضان فرصت خوبی برای عبادت و بندگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ماه رمضان را فرصت خوبی برای عبادت و بندگی عنوان کرد و بیان داشت: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و عید بزرگی در آن است و امام سجاد (ع) ۲۰۰ بار به آن سلام کرده است یعنی ماه رمضان زمان است و درک دارد.

وی اشاره‌ای به ۲۴ اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: خرسندیم که یک روحانی با مرقوم کردن نصف خط توانست این امتیاز را لغو کند.

آیت الله علما به دیدار طلاب با رهبر انقلاب طی، روز گذشته اشاره کرد و افزود: روحانیت اصیل، امین و صادق هنوز مورد توجه هستند.

وی گفت: ۲۵ اردیبهشت سالروز، بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است که زبان فارسی را زنده نگه داشت.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ۲۵ اردیبهشت سالروز حمله هماهنگ امریکا و عراق به ترمینال نفتی خارک بود افزود: همچنین روز بین المللی خانواده است و باید از خانواده مراقبت کنیم چراکه هسته اصلی و مرکزی اجتماع است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۵ اردیبهشت روز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس است که این روز یوم النکبه نام گذاری کردند.

آیت الله علما در ادامه به بیان سخنانی از امام راحل در خصوص مورد اعتماد نبودن آمریکا پرداخت و گفت: امام (ره) فرمود تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و این سخنان رهبر فرزانه بر اساس تدبیر و تفکر بود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارد و همواره می‌فرماید امام به حقیقت حکیمی فرزانه بود.

هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد

خطیب جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: همانطور که امام خمینی فرمودند هرکس به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد که مصداق این سخن افرادی همانند قزافی، مبارک، صدام هستند که نوکران آمریکا بودند و توسط آمریکا هم خوار و ذلیل شدند و آنها را به کناری انداخت.

وی در ادامه عمل به قرآن را موجب پیشرفت کشور و جامعه دانست و گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز توجه به مفاهیم قرآن و عمل به دستورات آن است.

آیت الله علما اظهار داشت: پیشرفت ملت ایران در عمل به قرآن است و همین امر سبب شده تا دشمنان اسلام هر روز نقشه‌ای شوم برای کشورمان بکشند چرا که ایران را در سایه قرآن صاحب قدرت می‌دانند.

عمل به قرآن راه غلبه بر مستکبران است

وی عنوان کرد: عمل به قرآن راه غلبه بر مستکبران است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید با تکیه بر قرآن در برابر این مستکبران مقاوم باشیم.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین درگذشت جانباز شیمایی امیر سرتیپ جهان تیغ را تسلیت گفت و بیان داشت: این فرمانده بزرگوار یک بسیجی با صفا بود.

وی در پایان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان اطعام و اکرام فقرا و ایتام را فراموش نکنیم.

 

 اگر اروپایى ها اقدامى تضمین شده در راستاى حفظ منافع ایران در برجام صورت ندهند، جایى براى مصالحه با آن‌ها باقى نمی ماند

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامى در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: رهبری با انتقاد شدید از کسانى‌که با قلم یا بیان یا اَشکال دیگر درصدد تضعیف روحیه انقلابى در میان مردم و جوانان هستند، فرمودند: «روحیه انقلابى به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانى‌که در این مسأله تشکیک و آن‌را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.البته تصمیم و اقدام انقلابى به‌معناى‌بى‌توجهى به نقد عالمانه نیست چراکه استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابى است.»

وی افزود:  در پاسخ به چرایى عدم گذشت خداوند از تضعیف کنندگان روحیه انقلابى ادله زیادى مى‌توان اقامه کرد که اهم آن‌ها عبارتند از:  عبور از شرایط جنگ اقتصادى کنونى نیازمند روحیه انقلابى مردم و جوانان مى‌باشد و هرگونه اقدام تضعیف‌کننده و خلاف روحیات ایثارگرانه، امیدبخش و انقلابى همسویى و بازى در زمین دشمنان انقلاب اسلامى محسوب مى‌شود.

امام جمعه شهرستان بیان داشت:  یکى از اضلاع اصلى جنگ فعلى دشمنان ملت ایران، علمیات روانى و تضعیف روحیه مردم و نومید کردن جوانان است. بر اساس تئورى جنگ‌هاى قرن ۲۱، برنده میدان کسى است که بتواند فکر تسلیم را در اندیشه طرف مقابل بنشاند.

وی افزود: بر اساس جمع بندى اتاق‌هاى فکر آمریکا علت اصلى پیروزى و موفقیت جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته، حمایت مردم ایران بوده است. لذا براى تسلیم کردن ایران، تنها راه فشار به مردم تاجایى است که حمایت خود از نظام را کاهش دهند. بر این اساس، در صحنه رویارویى آمریکا و ایران، تمرکز بر مردم مى‌باشد. در این شرایط روحیه انقلابى ملت ایران باطل السحر نقشه شوم آمریکا به‌حساب مى‌آید. چراکه این روحیه اساس شکل‌گیرى انقلاب و ماندگارى مردم ایران را شکل داده است.ایمان و باورهاى مذهبى، وجدان و غیرت ملى و عقلانیت جمعى و فردى ایجاب مى‌کند در این شرایط وظیفه رسانه‌ها، تریبون داران، خواص و نخبگان جامعه افزایش روحیه انقلابى مردم و افزایش امید در جوانان باشد. عمل خلاف این وظیفه ملى و اسلامى گناهى نابخشودنى است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار دادند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: هرگونه اقدام عامدانه و سهوى، جاهلانه یا عالمانه‌اى که در شرایط فعلى به تضعیف روحیه انقلابى و غرور ملى ملت ایران منجر شود، خیانت به تک تک مردمى است که چهل سال براى مبارزه با استکبار و زورگویى غرب متحمل مشکلات مادى و معنوى زیادى شده‌اند. لذا این اقدام در حال حاضر مصداق حق الناس بوده که از نگاه دینى قابل بخشش نیست. به‌ویژه آن‌که بخشى از این ملت، عزیزان خود را تقدیم اسلام کرده و بهترین جوانان این ملت جان خود را فدا کرده‌اند. ازاین‌رو، امکان کسب رضایت براى خائنان ممکن نبوده و خداى عادل نیز این چنین گناه بزرگى را نخواهد بخشید.

وی عنوان کرد: سر انجام متعاقب عهد شکنى علنى ایالات متحده و خروج دولت ترامپ از برجام و فراتر از آن، انفعال و ناتوانى تروییکاى (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) اروپایى در تأمین منافع برجامى کشورمان، جمهورى اسلامى ایران تصمیم به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌اى گرفت.

حجت الاسلام مهری ابراز داشت: تصمیم قاطع ایران صبح روز چهارشنبه از سوى رئیس جمهور کشورمان و شوراى عالى امنیت ملى به ۵ کشور باقیمانده در توافق هسته‌اى (آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس) ابلاغ شد. برجام در بندهاى ۲۶ و ۳۶ به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل، تعهد خود را نقض کرد، جمهورى اسلامى ایران نیز تعهدات برجامى خود را به‌صورت کلى یا جزئى انجام ندهد. مطابق تصمیم اخیر، جمهورى اسلامى ایران از این پس، مازاد مواد غنى‌سازى شده خود یعنى فراتر از ۳۰۰ کیلوگرمى که تاکنون به فروش مى‌رسید وهم‌چنین فروش مازاد آب سنگین تولید شده یعنى فراتر از ۱۳۰ تن، در کشورمان به مدت دو ماه (۶۰ روز) متوقف مى‌شود.

وی خاطرنشان ساخت:  اقدامات اخیر جمهورى اسلامى ایران، به‌منزله یک «واکنش» در مقابل «کنش» ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است و در صورتى که اتحادیه اروپا (خصوصا سه کشور اروپایى) بخواهد از طریق کشاندن پرونده ایران به شوراى امنیت سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا را به بازیگرى تصمیم گیر و تعیین‌کننده در این پروسه تبدیل کند، ایران اقدامات سختى را در مقابل واشنگتن و تروییکاى اروپایى (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) صورت خواهد داد.

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: اقدامات اخیر جمهورى اسلامى ایران، داراى مستندى کاملا حقوقى (طبق سند برجام) بوده و هیچ مغایرتى با متن توافق هسته‌اى ندارد. هم‌اکنون سه کشور اروپایى که طى یکسال اخیر بازى در زمین دولت ترامپ را نسبت به انجام تعهدات حقوقى خود در برجام ترجیح داده بودند، در مقابل انتخابى بزرگ قرار گرفته‌اند. آن‌ها باید میان استمرار همراهى با کاخ سفید و حفظ منافع ایران مطابق توافق هسته اى، صرفا یک گزینه را انتخاب کنند.

وی افزود: بدون‌شک در صورتى که طرف اروپایى طى ۶۰ روز آتى اقدامى فورى، عملیاتى، تضمین شده و قاطعانه در راستاى حفظ منافع ایران در برجام صورت ندهد، جایى براى مصالحه با آن‌ها از سوى جمهورى اسلامى ایران باقى نخواهد ماند.

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجاره مسکن افسار گسیخته و مسولیت‌هاى فراموش شده در برابر محرومین‌، گفت:  مسأله افزایش قیمت‌ها در یک سال گذشته فشار بسیار زیادى بر قشر متوسط و ضعیف جامعه وارد کرده است. افزایش بسیار زیاد قیمت‌هاى اقلامى که براى زندگى مردم ضرورى هستند موجب افزایش فشار زندگى مردم شده است. افزایش قیمت مسکن و در نتیجه آن افزایش قیمت اجاره بهاى مسکن از مهم‌ترین این موارد است.

وی افزود: خانواده بدون یک مسکن مناسب، مشکلات بسیار زیادى خواهد داشت. از وظایف حاکمیت اسلامى است که مسکن مناسب براى خانواده‌ها ایجاد کند و مراقب باشد تا آن‌ها به این نیاز مهم دسترسى داشته باشند. متاسفانه در یک سال گذشته در شهر تهران و برخى شهرهاى کشور و بر اساس آمار رسمى بانک مرکزى و مرکز ملى آمار، قیمت‌هاى مسکن به‌طور متوسط حدود دو برابر شده است و در بعضى نقاط چندبرابر شده است. ضرر اصلى را در این افزایش قیمت، متوجه خانواده‌هاى مستاجر است. بخش زیادى از خانواده‌ها در شهرهاى بزرگ مستاجر هستند. با افزایش قیمت اجاره بها، خانواده‌ها باید بخش بیشترى از درآمد خودشان را براى مسکن هزینه کنند. هزینه مسکن در حدود ۴۰ درصد سبد هزینه خانواده را شکل مى‌دهد و باید مسؤولان به این مهم توجه کنند.

وی اضافه نمود: آیا مى‌شود جلوى این وضعیت لجام گسیخته در بازار مسکن را گرفت. اول؛ باید با وضع مالیات بر سوداگرى مسکن، جلوى رشد قیمت مسکن را سد کرد. دوم؛ باید مالیات بر خانه‌هاى خالى که قانون آن از سال ۹۳ وجود دارد، اما موردبى‌توجهى و غفلت مسولان بوده است، اجرا شود تا «احتکار مسکن» پایان پیدا کند. سوم؛ هرچه سریعتر باید مسکن‌هاى مهر آماده و تحویل داده شود. این باید یک مطالبه عمومى از مسؤولان باشد. در کشور نزدیک به دو و نیم میلیون واحد مسکونى خالى است. دلیل آن نیز نگاه سرمایه‌اى و سوداگرانه مالکان این واحدها به مسکن بوده و براى کسب سود بیشتر، حاضر به ارائه واحدهاى خالى خود به بازار نیستند.

امام جمعه شهرستان با بیان نکاتى درباره مواجهه صحیح فرهنگى با ناهنجاری تظاهر به روزه خوارى‌، بیان داشت: تکریم ویژه ماه مبارک رمضان یکى از مصادیق بارز مسؤولیت‌هاى اجتماعى مسلمانان بوده و از رفتارهاى شاخصى که به تکریم این ماه عزیز معنا مى‌بخشد، رعایت همگانى شئونات این ماه در محیطهاى عمومى و هم‌چنین مواجهه صحیح با هنجار شکنى برخى افراد در تظاهر به روزه خوارى است.

وی افزود: هرچند مَحاکم قضایى روزه خوارى علنى را جرم و مورد پیگرد قانونى قرار مى‌دهند، اما وجود این قانون، نافى مسؤولیت‌هاى اجتماعى یکایک مسلمانان در فرهنگ‌سازى ارزش‌هاى دینى در جامعه نیست به‌خصوص این‌که در آموزه‌هاى اسلام، هدف این است که ارزش‌ها به شکل فرهنگى فراگیر در جامعه خود را نشان دهد تا اگر کسى خلاف ارزش‌ها عمل کرد، فضاى عمومى جامعه و اعراض همگانى مردم از عمل ناهنجار او، باعث تنبّه، اصلاح و هدایت او شود.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: با توجه به این‌که فرهنگ‌سازى در جامعه و مواجهه صحیح با آسیب‌هاى اجتماعى، دو رسالت اصلى و ذاتى قرارگاه هاى نماز جمعه است و در مواجهه با ناهنجار تظاهر به روزه خوارى نیز باید اقدامات فرهنگى در اولویت عملیات هاى این قرارگاه‌هاى انقلابى قرار گیرد.

بی اعتمادی به امریکا سالیان متمادی برای ملت ایران ثابت شده است

ملا یحیی شهبازی در خطبه های نماز جمعه اولین هفته از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بفرموده پیامبر اسلام (ص) ده روزه اول ماه رمضان رحمت است و خداوند متعال می‌فرماید: «الصَّوْمُ‏ لِی‏ وَ أَنَا اُجْزَی بِه‏» ماه رمضان ماه من است و فقط من جزای آن را می دهم

امام جمعه موقت روانسر تصریح کرد: سی روز ماه مبارک رمضان به سه دهه تقسیم شده است. دهه ی اول آن رحمت، دهه ی دوم مغفرت و دهه ی سوم نجات از آتش دوزخ می باشد. در دهه ی دوم ماه مبارک رمضان تمامی گناهان مسلمانان از سوی پروردگار بخشیده می شود.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان نزد خداوند جل جلاله بهترین و بافضیلت ترین ماه است و در این ماه مسلمانان بیشتر به عبادت می پردازند و از خداوند جل جلاله طلب مغفرت می کنند.

شهبازی در ادامه افزود: پیامبر اکرم می فرمایند در هرکجا و هرمکانی که هستید و زندگی می کنید تقوا الهی داشته باشید

 امام جمعه موقت شهر روانسر افزود: رمضان ماه ضیافت الهی است و شهرالله است، ماه رمضان دارای تقوا و معنویت بی نظیری است که باید از آن بهره‌مند شد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج به عملکرد بسیج در سال 97 پرداخت و افزود: اندیشه والای بسیج، نه تنها جوامع اسلامی را در برگرفته، بلکه در حال رسوخ به‌همه جوامع بشری است

ملایحیی شهبازی امام جمعه موقت شهر روانسر درادامه  به سالگرد خروج آمریکا و تشدید دوباره تحریم ها علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: بی اعتمادی به امریکا سالیان متمادی برای ملت ایران ثابت شده است

وی در پایان افزود: رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نخستین واکنش به خروج آمریکا بیان داشت: خروج آمریکا از برجام اثبات پیش بینی او است و همواره بیان داشتند امریکا "برای هیچگونه مذاکره ای قابل اعتماد نیست و آمریکا اهل عمل به تعهداتش نیست.

عمل به دستورات قرآن و عدم اعتماد به دشمن رمز تداوم و موفقیت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به دیدار قاریان قرآن با رهبر انقلاب اظهارداشت : رهبر انقلاب دراین دیدار به بیان یک تجربه و یک عبرت در رابطه با عمل به دستورات قرآن پرداخته و عمل به قرآن را موجب موفقیت انقلاب اسلامی در برابر دشمنان دانستند.

وی افزود : بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱ میلادی و انقلاب مردمی مصر و سرکارآمدن گروههای اسلام گرا به گفته مقام معظم رهبری به علت عمل نکردن به آموزه ها و دستورات قرآنی تداوم نیافت در حالیکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل به دلیل عمل کردن به آموزه های قرآنی تداوم یافته است.

خطیب جمعه شهرستان بابیان اینکه انقلاب اسلامی می تواند عبرت خوبی برای انقلابهای مردمی باشد افزود : انقلاب اسلامی با پیروی از دستورات قرآن کریم و عدم اعتماد به دشمنان اسلام در برابر دشمنان پیروز بوده و از گردنه های سخت عبور کرده است.

وی اذعان داشت: سران کشور مصر پس از بیداری اسلامی ،پیروزی اولیه و سرنگون کردن دیکتاتور غرب گرا و وابسته به آمریکا بجای عمل به دستورات قرآن و عدم رجوع به ظالمین به آمریکا اعتماد کرد و به جای همراهی با مومنین و وحدت با کشورهای اسلامی به سمت دشمنان دین اسلام رفتند که نتیجه آن مصادره انقلاب شد.

فاطمی نسب تصریح کرد: امروز بعد از حدود چهاردهه از عمر انقلاب اسلامی عده ای ساده اندیش و غربگرا بدون توجه به فرامین قرآن به نوعی به دشمن اعتماد کردند که نتیجه آن تعطیلی بیش از ۹۰ درصد صنعت هسته‌ای و افزایش فشارهای بیشتر به جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: دشمن امروز آرایش جنگی علیه نظام اسلامی گرفته و به دنبال تهاجم گسترده به مردم ایران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نفوذ اطلاعاتی و ضربه زدن خصوصاً به وسیله به فضای مجازی است لذا مسئولین و اقشار مختلف مردم و نخبگان وظیفه دارند که با آمادگی کامل وارد میدان شوند.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد : دشمن قصد دارد از طریق تضعیف قدرت اقتصادی ایران و به قول خود به صفر رساندن توان اقتصادی ایران اسلامی ر را از مسیر استقلال طلبی و تبدیل شدن به یک قدرت موثر منطقه‌ای و بین‌المللی باز دارد.

وی خاطرنشان کرد : در فرهنگ اسلامی همه افراد جامعه علاوه بر تکالیف فردی دارای مسئولیت های اجتماعی نیز هستند یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی مسلمانان تقویت‌قوای و گسترش ارزشهای اخلاقی در جامعه است.

وی ادامه داد : تکریم ویژه ماه مبارک رمضان یکی از مصادیق بارز این مسئولیت الهی است لذا رعایت همگانی شئونات این ماه در محیط‌های عمومی از وظایف مهم همه مسلمانان است.

حجت الاسلام فاطمی نسب درادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها را از مناسبت‌های ماه رمضان دانست و گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها الگوی از ایمان بصیرت و پایداری برای زنان در نظام اسلامی است.

 

استان هرمزگان

بیانه شورای امنیت ملی به‌خوبی قدرت کشورمان را به نمایش گذاشت/سخنان ترامپ در تهدید ایران یک لاف سیاسی است

 

ائمه جمعه هرمزگان با بیان اینکه بیانه شورای امنیت ملی به‌خوبی قدرت کشورمان را به نمایش گذاشت، گفتند: سخنان ترامپ در تهدید ایران یک لاف سیاسی است.

ترامپ از همبستگی نیروهای مسلح ایران وحشت دارد

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام، امری درست و زیبا بوده و به‌خوبی قدرت کشورمان را به نمایش گذاشت، اظهار کرد: هر زمان که ما با شلی پیش رفته ایم آنها با قلدری آمده و هنگامی که ما با قدرت پیش رفتیم آنها سست شده اند.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه سرمایه‌ای بالاتر از کشاورزی نداریم و همه‌چیزمان به زراعت بستگی دارد، گفت: هیچ‌گنجی بالاتر از کشاورزی نیست؛ کشاورزی نیاز زندگی و نفس کشیدن من و شماست.

نعیم آبادی با تاکید بر اینکه زراعت گران‌بهاترین گوهر نایاب است، عنوان کرد: در سال رونق تولید باید به امر کشاورزی مبادرت بیشتری ورزیده شود و تولید گندم نباید در پیچ‌وخم ادارات معطل شود.

بیانه شورای امنیت ملی به‌خوبی قدرت کشورمان را به نمایش گذاشت

وی با بیان اینکه ترامپ از همبستگی نیروهای مسلح ایران وحشت دارد، تصریح کرد: اگر سپاه و اترش نبودند امروز انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت و اتحاد آنها وحشت را در دل دشمنان این مرو بوم ایجاد کرده است.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: سپاه با وجود اینکه کار اصلی‌اش دفاع و حفظ اعتقادات است اما همواره در خدمت مردم بوده و منشأ خدمت است و این مجموعه شبانه‌روز در حال تلاش برای توسعه و خدمت‌رسانی به کشور هستند.

نعیم آبادی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: یک سال ملت صبور کشورمان صبر کرد و باعث تغییر لحن ترامپ شد و ما از مجموعه دولت و حرکت خوبی که در پاسخ به ندای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری حمایت می کنیم.

مدیران باید پیشتاز جنگ اقتصادی باشند

حجت الاسلام والمسلمین میرزا، حسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب در خطبه های نماز جمعه امروز؛سلامت روح و روان عاری بودن از آفات عنوان کرد و گفت: با روزه گرفتن روح انسان از آفات و بیماری ها پاک می شود و امانت داری حقیقت جویی رشد مستمر نشانه سلامت روحی برای انسان است.

وی ماه رمضان را ماه قدیس شدن و اهل الهی شدن برای انسان دانست و گفت: در ماه رمضان نباید تمایلات دنیایی و مادی بر ما چیره شود؛ در این ماه مبارک باید قلب را از تمایلات شیطانی پاک کنیم.

خطیب جمعه میناب حضرت علی(ع) را مظهر اسما الهی برشمرد و گفت: رفتار و منش ما باید در جامعه علی گونه باشد.

امام جمعه میناب اضافه کرد: رسیدن به درجه کمالات انسانی درک کردن ماه مبارک رمضان و پاک کردن دل از بغض و کینه است.رمضان؛ ماه بالانس کردن روح و کارخانه آدم سازی است

معتمدی فر گفت: در ماه مبارک رمضان خمس و زکات بجای خود اما دستگیری نیازمندان و صله رحم و حلال خوری جای خود دارد، عبادتی که با مال حرام امیخته شود مثل ساختن بنا بر روی خاکستر است و فاقد ارزش دنیوی است و آدم حرام خور اجابت نمی شود.

 استقامت ملت ایران دشمنان انقلاب را به زانو در خواهند آورد

معتندی فر اظهار کرد: روزه دار نیست کسی که عصیان رهبر کند، جامعه اسلامی بی رهبر رها نشده است، روزه زمینه پیوند امام و ولایت است.

وی تصریح کرد: از زیر کار در رفتن یکی از آفت های جدی جمهوری اسلامی است، روزه بگیری اما کار و خواسته مردم براورده نکنی و مردم در به در دنباد مسئول از زیر کار در رو بگیرند بی ارش است و روزه آن مسئول قبول نیست.

معتمدی فر با بیان اینکه دنیا تشنه محمد و آل محمد است، تبلیغ دین را یکی از وظیفه مهم حوزه های علمیه علی رغم سمپاشی های دشمن دانست و گفت: دنیای اسلام تا چه برسد به دنیای کفر پیامبر را نمی شناسند؛ چون دنیای اسلام نتوانسته پیامبرش را معرفی کند.

خطیب جمعه میناب گفت: مدیران باید پیشتاز جنگ اقتصادی باشند،چند صدایی در پیشبرد اهداف انقلاب نداشته باشند، به مستمندان و محرومان توجه کنند و به کمک اروپائیان امید نداشته باشند.

وی با اشاره به قطعنامه برجامی گفت: یکسال است مسئولین و مردم دندان روی جگر گذاشتند،اگر ترامپ به تعهداتش عمل نکند جمهوری اسلامی برجام را به آتش می کشد.

معتمدی فر تاکید کرد: ملت ایران با استقامت دشمنان انقلاب را به زانو در خواهند آورد و اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر از صحنه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه میناب روز هلال احمر را گرامیداشت و گفت: نیروی های هلال احمر و بسیج‌سازندگی با اعتماد هستند و بی تفاوت نیستند.

امام جمعه میناب با گرامیداشت هفته بسیچ سازندگی در کشور اظهار کرد: بسیج سازندگی چهره شاخص انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین است، بسیج سازندگی را بقیه الصیف و بقیه الشهدا می دانیم.

امام جمعه میناب گفت: در میناب ۲۵۰ گروه جهادی تشکیل یافته و قریب به ۵ هزار نفر با نیروهای متخصص و متعهد با کم کردن هزینه های اضافی با کیفیت و مجهادانه د میناب فعالیت می کنند.

سخنان ترامپ در تهدید ایران یک لاف سیاسی است

حجت الاسلام غلامپور، امام جمعه موقت پارسیان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه بندگی و پربرکتی است که می طلبد لحظه به لحظه این ماه را درک نماییم.

غلامپور، با اشاره به مهم ترین مسئله امروز دنیای رسانه بین المللی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مهم ترین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی آن را مطرح فرمودند و چه خوب نامی بر آن نهاده شد.

وی، در ادامه به سه ضلع مهم این بیانیه اشاره و تاکید کرد: مسئله عقلی، اعتقادی و علمی مهم ترین اضلاع این بیانیه هستند که عقل حکم می کند که انسان برایورییدن به موفقیت تلاش نماید و این مسیر نیز با شناخت و تئوریزه کردن و کاربرد عملی خواهد شد و در این بیانیه به این موضوع ها کاملا پرداخته شده است.

بزرگترین خروجی مذاکرات هسته ای  بدعهدی آمریکاست

امام جمعه موقت پارسیان با بیان اینکه هر حرکتی برای در امان ماندن از ایستایی نیاز به مولفه هایی دارد، تصریح کرد: این انقلاب برای اینکه مسیر خود را با موفقیت طی کند باید در آن هدف را تعریف نماییم که زمینه سازی جهت ظهور حضرت مهدی (عج) مهم ترین هدف خواهد بود.

حجت الاسلام غلامپور افزود: شناسایی ابزار دیگر مولفه در امان ماندن از ایستایی انقلاب است که اشاره بیش از ۴۰ بار به کلمه جوان در بیانیه گام دوم، نشان از شناسایی ابزار است و مشخص شدن برنامه جهادی و انقلابی حرکت کردن همه مدیران و مسئولان و مردم می تواند معرف برنامه مشخص باشد.

خطیب موقت نماز جمعه پارسیان، سخنان ترامپ در تهدید ایران را یک لاف سیاسی دانست و تاکید کرد: حضور ناوچه های آمریکایی در خلیج فارس یک جنگ روانی است که ترامپ راه انداخته، در موضوع سخنان نامزدهای انتخاباتی آمریکا بیشتر این سخنان حول محور مسائل ایران است و خود آنها اذعان دارند که تنها کشوری که توانسته در مقابل آنها قد علم کند ایران است.

امام جمعه موقت پارسیان، بزرگترین خروجی مذاکرات هسته ای را بدعهدی آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: صبر نظام اسلامی زیاد است تا جایی که دشمن از مرز بی حیایی هم عبور می کند و تحریم ها را تشدید می نماید.

اروپایی ها هیچ وقت به تعهداتشان عمل نکردند

حجت السلام مهدی دُری، امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره بدعهدی های اروپایی ها در برجام اظهار کرد:اروپایی ها هیچ وقت به تعهداتشان عمل نکردند شصت روز که هیچ اگر یک سال یا دوسال دیگر هم فرصت بدهیم فایده ای ندارد و ملت ایران از تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور  در کم کردن تعهدات برجام حمایت و پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب اعلام می داریم که اگر دشمنان بخواهند بدعهدی کنند اجازه نخواهیم داد حقوق ملت پایمال شود.

امام جمعه رودان با تشکر از مسئولان در گران نکردن بنزین افزود: واقعا کشور ما تحمل گرانی دیگر را نداشت بواسطه گران شده دلار گرانی عجیبی بر ملت ما تحمیل شد برخی اجناس قریب به پنج برابر گرانتر شدند واقعا کشور ما تحمل گرانی دیگر را نداشت و اگر بنا بود بنزین هم گران شود شرایط بر مردم سخت تر می شد.

دُری ادامه داد:بعضی افراد اعتقاد دارند که اگربنزین گران شود جلوی قاچاق گرفته می شود و اشتغالزایی می شود ولی عوارض آن را درنظر بگیریم که چقدربه مردم فشار می آید اگر بنزین گران شود بهانه ای دست سودجویان می افتد که اجناس را گران کنند باید از راه های دیگر باید جلوی قاچاق گرفته شود.

وی افزود: برخی افراد دیگر بر این باورندکه چرا در کشورهای دیگر نرخ بنزین زیاد است و ما هم باید گران بفروشیم باید در نظر داشت که در کشورهای دیگر چه خدمات بهتری در قبال گرانی بنزین به مردمشان ارائه می شود و یا اینکه نفت را وارد می کنند و بنزین تولید می کنند در صورتیکه ما از نفت خودمان بنزین تولید می کینم.

امام جمعه رودان با اشاره به گرانی بی رویه برخی از  ضروریات مردم تصریح کرد: برخی از اجناس مانند ماکارونی و تن ماهی جزء  از ارزان ترن غذاها بحساب می آید اگر این اجناس هم گران شود واقعا به قشر ضعیف و کارگر فشار می آید که کل درآمدشان را باید برای یک وعده غذای ارزان قیمت بدهند.

خطیب جمعه رودان با اشاره به ۲۴ اردیبهشت سالگرد لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ هجری شمسی اظهار کرد: مردم ما هرزمانی که با روحانیت و مراجع تقلید و بزرگان دین همراه بودند توانستند در مقابل دشمنان بایستند ولی اگر خدای نکره حامی مراجع و ولایت نباشیم ضربه محکمی خواهیم خورد و دشمن هم فهمیده که تا زمانیکه مردم ایران با علمای خودشان هستند نمی توانند با آنها مبارزه کنند.

دُری افزود: دشمنان می خواهند بین علمای دین و مردم دوری بیاندازند و براحتی درباره مراجع شایع پراکنی می کنندما باید دقت کنیم که ذهنیت مردم نباید نسبت به مراجع تضعیف شود.

وی با اشاره به ۱۳۶۷ حمله هماهنگ آمریکا و عراق به ترمینال نفتی خارک در سال۱۳۶۷ خاطرنشان کرد: در آن سال ما مستقیم با آمریکا وارد جنگ شدیم آن کسانیکه که نمی دانند آمریکا چه ضرباتی به کشور زده تاریخ را بخوانند.

آمریکایی ها آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد

حجت الاسلام محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی در خطبه های نماز جمعه امروز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ؛گفت:انسان در سایه ارتباط با پروردگار متعال به تکامل میرسد و ماه رمضان بهترین فرصت برای رشد و تکامل و انس با ذات اقدس الهی است

حجت الاسلام بارانی حضرت خدیجه سلام الله علیها را بانویی نمونه ؛فداکار و مظلومه معرفی کرد و ضمن تشریح ابعاد مختلف ایثارگری حضرت در جهت حفظ و تقویت اسلام افزود:رنج هایی که این بانو در دوران همسری پیامبر به آن مبتلا شدند را سایر همسران پیامبر ندیدند؛در دوران اوج سختی ها و فشارها خصوصا در شعب ابی طالب خدیجه در کنار پیامبر و یاوری دلسوز و مقاوم برای نبی اکرم بودند.

امام جمعه توکهور-هشتبندی با اشاره به بحران آب شرب در سطح شهر و روستاهای منطقه و تشدید این بحران در ماه مبارک رمضان یاداور شد:با پیگیری مسئولین منطقه کارهایی انجام و قول هایی داده شده است اما بی آبی مردم در این گرمای هوا و ماه مبارک اصلا قابل قبول نیست.

بارانی  شبکه فرسوده انتقال آب؛ انشعابات غیرمجاز و عدم تدبیر و برنامه ریزی مناسب را سه عامل مهم ایجاد بحران کم آبی دانست و گفت:مسئولان مربوطه باید با قید فوریت و جدی به مساله ورود بکنند و این مشکل اساسی را برای همیشه رفع بکنند.

حجت الاسلام بارانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب مجموعه اداره برق در خدمات رسانی مناسب به مردم و تدبیر در رفع نواقص در قبل از فصل گرما اظهار کرد:همه دستگاهها موظفند در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم پیش بینی لازم را داشته باشند و نباید اجازه بدهیم بحرانی به وجود بیاید و بعد به فکر چاره باشیم.

خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با اشاره به مساله برجام و بیانیه شورای امنیت ملی ضمن بیان نکاتی در این رابطه گفت:رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که برجام هم یک تجربه دیگر برای ملت ایران خواهد بود و بدعهدی آمریکایی ها و نوچه های اروپایی شان بازهم به اثبات رسید لذا باید یک درس برای مسئولان ما باشد که دوبار از یک سوراخ گزیده نشوند.

امام جمعه توکهور و هشتبندی رفتار امریکایی ها را در راستای اعمال چهل ساله آنها علیه ملت ایران دانست و تاکید کرد:تهدید؛جنگ روانی ؛دلسرد کردن مردم و ایجاد دودستگی از ابزار مهم آنها در برابر ملت ایران است اما بابصیرت ملت در طول این چهل سال به معنای واقعی کلمه نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

حجت الاسلام بارانی افزود:در مساله برجام از اعتماد بی جای به دشمن باعث شد که ضربه بخوریم و البته به تجربه ثابت شده است که آمریکایی ها جز به تسلیم و برده بودن ملت ها راضی نمی شوند و برای این هدف به بهانه مختلف وارد میشوند و البته به لطف الهی ترامپ هم مثل باقی مقامات سابق آمریکایی آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد.

وی  ضمن تایید اقدام شایسته شورای امنیت ملی کشور در مقابل بدعهدی آمریکا و اروپا به موضع سخیف اروپایی ها در این رابطه اشاره کرد و گفت:اروپایی ها با وقاحت تمام در برابر خواسته به حق ملت ایران اعلام میکنند که زیر بار ضرب الاجل ایران نخواهند رفت و ایران همچنان باید به تعهدات برجامی خود پایبند باشد ؛که حقیقتا این مدل نگاه اوج تفکر استعماری آنها را در مواجهه با ملت ها نشان می دهد.

ملت ایران محکم پای آرمان های انقلاب ایستاده اند

امام جمعه توکهور-هشتبندی تصریح کرد:اروپایی ها در حالی که در برابر قلدری و عربده کشی ترامپ به یک اظهار تاسف بسنده میکنند اما در برابر مطالبه به حق ملت ایران گردن کلفتی میکنند و بعد یکصدا با آمریکایی ها شروع به تهدید ملت ایران می نمایند اما ما ملت ایران اعلام میکنیم که هم احمق های آمریکایی و هم خبیث های اروپایی و هم بی غیرت های کاسه لیس منطقه ای آنها بدانند که محال است ملت قهرمان ایران و رهبری انقلابی نظام در مقابل فشارهای اقتصادی اعمال شده در مقابل آمریکا زانو بزنند ؛قطعا کسی که زانو خواهد زد شما خواهید بود و درخواهید یافت که ملت ایران اهل صبر و مقاومت است.

امام جمعه توکهور-هشتبندی ضمن دعوت ملت ایران به وفاق و همدلی و وحدت گفتند:صدایی که از ملت ایران به دنیا مخابره میشود چیزی جز وحدت ملت و دولت نیست لذا جهانیان بدانند آحاد ملت ایران محکم پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و آمریکائیها آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد.

 

استان کرمان

برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است

 

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان: برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است/ آغاز خوبی بر بدعهدی های اروپا و آمریکا شروع شده است

حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در خطبه های نماز جمعه در جمع مردم و مسئولین شهر کرمان با اشاره به آیات قرآن در زمینه جرم و جنایت گفت: اولین و آخرین کسی که پا به دنیا گذاشته است همه دچار حوادث قیامت هستند.

وی ادامه داد:کیفر روز قیامت و ترس و اضطراب در چهره گناهکاران دیده می‌شود در حالی که این افراد فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند اما به خاطر ریاکاری مورد قبول خداوند نبوده است.

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: عده ای که در دنیا مال و ثروت در اختیارشان بوده است در حالی از دنیا می روند که این اموال را در راه خدا خرج نکرده اند؛ گفتنی است که این افراد فرزند صالحی نیز از خود بر جا نگذاشته اند و در روز قیامت بسیار شرمنده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به نامه امام علی علیه االسلام به یکی از فرماندارنش گفت: ایشان اینگونه نوشته بودند که از آتشی بترس که ژرفای آن بسیار است پس مسئولیتی را که قبول می‌کنی به‌درستی عمل کن و این سخن حضرت برای همگان است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی افزود: این افراد در صف مومنان قرار می گیرند و اعمالشان ناقص است؛ عمل این افراد به مانند گرد و غباری است که در نور دیده می‌شود؛ این افراد در مقابل حرام از خود اختیار ندارند و به سمتش می‌روند.

امام جمعه شهر کرمان با تأکید بر اینکه چهار رکن اصل هر کشور و ملت هستند، تصریح کرد: تا زمانی که چهار رکن رعایت شود عزت یک ملت حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفکر حاکم بر جامعه یک رکن از این چهار رکن است که اندیشمندان یک جامعه از چه تفکری استفاده می‌کنند، عنوان کرد: قانون و مقرارت ساری و جاری بر یک کشور رکن دیگری است که باید ببینیم چه مقدار طبق عدالت نوشته شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارگزاران یک جامعه از جمله ارکان مهم است، ابراز کرد: چرا که این افراد باید قوانین را اجرا کنند که نوبت برای تامین همین خواسته است؛ همچنین رکن چهارم مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه مشکلات جامعه خود را برطرف می‌کنند و عزت در سایه همین چهار رکن است و هر کس در طول تاریخ از این چهار رکن عدول کرده است، نتیجه سهمگین و بد آن را دیده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد: در اوضاع سخت اقتصادی باید به فکر مردم باشیم و متوجه باشیم که بخشی از گرانی ها ریشه خارجی دارند؛ اما گاهی  این گرانی‌ها به خودمان مربوط است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان جهادگر و توانایی در کشور داریم، اظهار کرد: با این وجود برخی مشکلات ناشی از بی‌عرضگی مسئولان است و بخش دیگر به سودجویی و بی‌رحمی برخی از مردم برمی‌گردد.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه در موضوع برجام باید در مقابل دشمن بیاستیم و به آنان اعتماد نداشته باشیم؛ چرا که اعتماد به دشمنان نتیجه ای جز ذلت و خواری در پی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه آغاز خوبی بر بدعهدی های اروپا و آمریکا شروع شده است و باید در راه با جدیت بیاستیم، تصریح کرد: در این روزها به روحیه انقلابی و حفظ انسجام ملی نیاز داریم.

امام جمعه ریگان:اگر منویات رهبری در زمینه برجام اجرا می شد؛امروز نیازی به بیانیه نبود

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:با توجه به اینکه یک سال از خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام میگذرد و تحریم های غیر قانونی و یک جانبه آمریکا مجددا روز به روز بیشتر شده است جمهوری اسلامی هم نهایت خیشتن داری خود را انجام داده و با درخواست دیگر اعضای برجام کشورهای عضو برجام از برجام خارج نشد و باقی ماند مشروط بر اینکه تبعات خروج آمریکا از برجام را دیگر اعضای برجام جبران کنند که متاسفانه این حسن نیت و خیشتن داری مردم ایران بی پاسخ ماند و به همین جهت شورای عالی امنیت ملی بیانیه ای را صادر کرد.

وی ادامه داد:امروز در سراسر کشور راهپیمایی در حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی به دنبال بدعهدی طرفین مذاکره کننده برگزار میشود.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه سخنان رهبری در مورد برجام را باید آویزه گوش کرد، افزود:مقام معظم رهبری فرمودند طرف آمریکایی دروغ گو فریب گر و خنجر از پشت بزن است.اگر منویات رهبری را در برجام مو به مو اجرا میکردیم امروز نیازی به این بیانیه شورای عالی امنیت ملی و این راهپیمایی نبود.

ایشان بیان داشت:در سال رونق تولید هستیم و دولت برای رونق تولید باید موانع تولید را بردارد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فرهنگیان کشور افزود:دشمن به دنبال آرایش جنگی است.بعضی ها میخواهند مردم و ملت را بترسانند.اینکه میگویند بعد از ماه رمضان جنگ شروع میشود این ترساندن مردم است.کسانی که خودشان میترسند مردم را هم میترسانند ،مردم محکم و مقاوم در مقابل دشمن ایستاده اند، آقا فقط اشاره ای کردند که دشمن به دنبال آرایش جنگی است و جبهه انقلاب هم باید به دنبال آرایش مناسب باشد.

امام جمعه ریگان ادامه داد:آرایش جنگی در مقابل دشمن به چند مولفه محقق میشود؛توجه دولت به محرومان و مستضعفان جامعه باید دوچندان شود تا مقاومت آنها و این آرایش جنگی زیاد شود.امروز ارزاق و کالاهای اساسی و مورد نیاز درجه یک جامعه قیمت های روز به روز بالاتر می رود.

با توجه به اینکه همه ساله رهبر معظم انقلاب یک مبلغی را به عنوان افطاری به بعضی از روستاها اختصاص میدهند ما سال گذشته هر خورشت سبزی که اختصاص می دادیم قیمت روی ۶ هزار تومان بود اما امروز همان خورشت سبزی ۱۱هزار تومان شده است.قیمت ها روز به روز علی برکت الله بالا می رود.دولت باید مدیریت صحیح داشته باشد چرا غذایی که ۶ تومان پخت میشود امروز باید ۱۱ هزار تومان شود؟این مشخص میشود که سفره های مردم خالی شده است و باید مدیریت شود.

وی با اشاره به فصل گرما ،افزود: از همه مردم شهرستان درخواست میکنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند و مدیریت صحیح برق را جدی بگیرند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و باعث کاهش هزینه های قبوض برق باشیم و از قطعی برق نیز جلوگیری کنیم.

امام جمعه ریگان در پایان گفت:بسیج سازندگی این نهاد مقدس خدمات و کارنامه ی درخشانی داشته که جای تقدیر و تشکر از بسیج سازندگی شهرستان ریگان را داریم.استفاده از گروه های جهادی در جهت عمران و آبادانی و پزشکی در شهرستان،استفاده از اساتید مجرب برای آموزش اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی،پرداخت وام قرض الحسنه اشتغال زایی،کمک هزینه و ساخت واحد مسکونی برای مددجویان،کمک هزینه ساخت مساجد،کمک هزینه ساخت حوزه علمیه،کمک هزینه ساخت خانه عالم نمونه هایی از خدمات این نهاد مقدس و انقلابی است.

امام جمعه رفسنجان:رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین ، به معارفه سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان اشاره کرد  و اظهار داشت: امیدواریم با حضور فرماندار بومی زیرساخت‌های لازم شهرستان فراهم و ان را از محرومیت‌های که وجود دارد خارج کند.

وی افزود: سیل زدگان را نبایستی فراموش کنیم که همه داراییشان به زیر آب رفته و ضرورت دارد که مردم نوعدوست از مجاری تعیین شده کمیته امداد، سپاه و هلال احمر و برخی موکب ها کمک های خودتان را داشته باشید.

رمضانی پور رحلت حضرت ابوطالب بزرگترین حامی برای وجود مقدس پیامبر اکرم و رحلت حضرت خدیجه(س) که بهترین یاور برای پیامبر و اسلام بودند را تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: لغو امتیاز تنباکو توسط میرزا حسن شیرازی یک مبارزه آشکار علیه دستگاه ظالمه انگلیس قدرت مرجعیت را به نمایش می‌گذارد، باید ببالیم که مرجعیت با عظمت شیعه را دارا هستیم و امروز نمایش این قدرت با وجود رهبر حکیم انقلاب که در خط مقدم مبارزه با استکبار ایستادند خیلی آسان تر از گذشته است.

رمضانی پور با گرامیداشت روز خانواده بیان داشت: توجه به اصالت خانواده ضروری است ،به بیراهه نرفتن و ولنگاری ایجاد نکردن این اصالت حفظ می شود مادری که با حجاب خود فرزندانش را تربیت می کند دارای اصالت است؛ خانواده نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، حفظ حریم خانواده ضرورت دارد.

وی با اشاره به یوم النکبه روزی که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین ساکن شد بیان داشت: شاید یک روزی صهیونیست ها قدرت داشتند اما امروز اینچنین نیست طاقت دشمن کم شده و دو روزه تسلیم می شوند، این قدرت اسلام است، زوال و نابودی این رژیم جعلی قطعی است قدرت از آن مسلمانان و اهل ایمان است این سلاح برنده است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: نگاه امام راحل اینطور بود که اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی خسارت محض است و اینکه هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند ضربه خواهد خورد دیدگاه رهبر حکیم انقلاب است؛ ما نباید به دشمن اعتماد کنیم تا به امروز دولت و ملتی نبوده که به آمریکا اعتماد کرده و ضرر نکرده باشد این دیدگاه باید حفظ شود.

رمضانی پور تصریح کرد: تصمیم شورای عالی امنیت ملی بر کاهش تعهدات ایران در برجام گ گرچه دیرهنگام است ولی مطلوب است.

وی افزود: حمایت مردم ایران از این اقدام دو پیام دارد یکی به دولت ثابت می شود که مردم همراه شما هستند اگر صادق باشند مردم آنها را حمایت می کنند و دیگری به کشورهای ستمگر غربی به ویژه آمریکا که مردم با هر سلیقه و خط و خطوط پای انقلابشان هستند، همه این فشارها وجود دارد اما باز هم در میدان می مانند.

وی بیان داشت: انقلاب و دستاوردهای آن بوسیله این ملت و فرزندان آن بوده است حال هرکس که بخواهد با قلم و رفتارش در هر اداره و یا مجموعه ای بدبینی ایجاد کند خدا از آنها نخواهد گذشت.

رمضانی پور بیان داشت: رونق تولید بهترین سلاح در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است دولت به وعده هایش به تولیدکنندگان و کارخانه داران توجه کنند وسرعت ببخشد ، اگر بخواهید کارخانه دار و سرمایه گذار را معطل کنید کارگران ریزش پیدا می کند، کمیته رفع موانع تولید به سرعت در استان تشکیل و ادامه یابد.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع طلاب جوان بیان داشت: اقبال امروز به دین نه تنها در جوانان ایرانی که در خارج هم وجود دارد باید تمام توانمان را برای تبلیغ دین مبین اسلام بگذاریم؛ این پندار غلطی است که بگوییم که میل مردم به دین کم شده است، امروز هم حضور در برنامه های دینی و مذهبی بیشتر از گذشته است و هم پرداخت وجوهات شرعیه از سوی مردم.
وی خاطر نشان کرد: علیرغم سیاه نمایی علیه روحانیت که گناه گرانی ها و سختی ها را به گردن او می اندازند طلبه ها مثل سایر مردم در سختی هستند حتی مضاعف تر هم است.

وی افزود: الحمدالله روحانیت در جامعه کارش را به خوبی انجام می دهد و همراه با ملت این انقلاب را به صاحب اصلی اش خواهد رساند.

لازم به ذکر است راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره توقف برخی تعهدات برجامی ایران پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور مسئولین شهرستان از مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) تا میدان صیاد شیرازی رفسنجان برگزار شد.

 

استان کردستان

بیانیه شورای عالی امنیت ملی باید زودتر اعلام می شد

حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب تقوا است اظهار داشت: ماه مبارک رمضان باید با احترام یاد شود چرا که ماه مبارک رمضان ماهی پر از خیر و برکت برای انسان است و بهشت به فرموده پیامبر اسلام هر ساله خود را برای ماه مبارک رمضان آراسته می نماید.

    وی افزود: با روئیت هلال ماه مبارک رمضان دربهای بهشت باز و دربهای جهنم به روی انسان بسته می شوند.     امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان باید به یاد فقرا بود افزود: امسال متاسفانه با وجود گرانی ها و تحریم های به وجود آمده خیلی ها نمی توانند به راحتی امرار معاش کنند و بنابراین باید توجه ویژه‌ای به فقرا شود.     به گفته باباییان باید به یاد فقرا باشیم و با برگزاری یک افطاری ساده فقرا و نیازمندان را به میهمانی خود دعوت کنیم.     امام جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی گفت : ما بارها در سخنرانی های خود تکرار نموده ایم که اگر ما به آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند عمل کنیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد اما متاسفانه سیاستمداران ما توجهی به این موضوع نداشتند.      وی ادامه داد: امروز تمام جریان های فکری به این نتیجه رسیده اند که برجام مرده است و هیچ نوع بازدهی ای ندارد.     باباییان افزود: ما بر اساس اسلام بر تعهدات خود پایبند بودیم اما آیا آمریکا و اروپا هم به تعهدات خود پایبند بودند؟      به گفته وی آنها هیچکدام به تعهداتشان پایبند نبودند و رهبر انقلاب بارها تذکر دادند اما سیاستمداران ما توجهی به آن نداشتند.     وی افزود: این بیانیه دیر بیان شد اما لازم بود که بیان شود و هم اکنون این دشمن است که باید به دنبال ما باشد.     امام جمعه قروه بیان داشت: این اقدام اقدام انقلابی و بر اساس اقتدار در برابر دیپلماسی التماس بود که اقتدار ایران اسلامی را نشان می‌دهد.     وی افزود: امروز می بینیم که هر روز آمریکایی ها تحریم های جدیدتری را با وقاحت بیشتر علیه مردم ایران اسلامی صورت می دهند.     وی در خصوص احتمال حمله آمریکا به ایران گفت: مطمئن باشید به هزار درصد آمریکا و اروپا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.     وی با بی اثر خواندن تهدیدات دشمن افزود: اگر به یاد داشته باشیم بچه های سپاه پاسداران 2 سال پیش آنچنان سربازان آمریکایی را به گریه انداختند که فراموش دشمن نخواهد شد.     باباییان خاطر نشان کرد: امروز دشمن از لحاظ اقتصادی و رسانه ای جنگ همه جانبه ای را به وجود آورده است که ما باید با تکیه بر توانمندی های داخلی در برابر این حرکت دشمن بایستیم.     وی افزود: اگر مدیران ما و دستگاه های اقتصادی و سیاسی ما درست عمل کنند دشمن نمی تواند به اهداف خود در تحریم های ظالمانه دست یابد.     باباییان تصریح کرد : دشمن برای آنکه بتواند با تحریم های ناکارآمد قلب مردم را بلرزاند در فضای مجازی سر و صدا می کند که این سر و صدا ها نشان دهنده کم اثر بودن آن است.     وی ادامه داد: ما اصلا نباید به اروپا و آمریکا دل ببندیم و ای کاش همین فرصت 60 روزه را هم برداریم.     **امام جمعه بیجار: بد عهدی ها آمریکا و کارشکنی اروپایی ها را محکوم می کنیم      حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک ماه رمضان و دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه برکت و مغفرت بی حد الهی است و از آن جهت که از بین برنده گناهان است آن را رمضان نام نهادند.     وی ماه رمضان را فرصت خوبی برای عبادت و بندگی عنوان کرد و بیان داشت: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و عید بزرگی در آن است و امام سجاد (ع) ۲۰۰ بار به آن سلام کرده است یعنی ماه رمضان زمان است و درک دارد.     امام جمعه بیجار به بیان سخنانی از امام راحل در خصوص مورد اعتماد نبودن آمریکا پرداخت و گفت: امام (ره) فرمود تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و این سخنان رهبر فرزانه بر اساس تدبیر و تفکر بود.     حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارد و همواره می‌فرماید امام به حقیقت حکیمی فرزانه بود.     وی ضمن حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی گفت : هرکس و ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند ضربه می‌خورد که مصداق این سخن افرادی همانند قذافی، مبارک، صدام هستند که نوکران آمریکا بودند و توسط آمریکا هم خوار و ذلیل شدند و آنها را به کناری انداخت.     امام جمعه بیجار تاکید کرد: ملت ایران بدعهدی آمریکا و کارشکنی اروپایی ها را محکوم می نمایند.      وی عنوان کرد: عمل به قرآن راه غلبه بر مستکبران است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید با تکیه بر قرآن در برابر این مستکبران مقاوم باشیم.     خطیب جمعه بیجار بر اطعام فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.     **امام جمعه موقت سقز: پشتیبان بیانیه شورای عالی امنیت ملی هستیم     ماموستا عبدالرحمن ابن الخیاط امام جمعه موقت شهرستان سقز در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۰اردیبهشت۹۸ گفت: ماه رمضان ماه عبادت و دعا است، ماه رمضان ماه توبه و راز و نیاز با خداوند متعال است و مردم دست به دعا خواهند بود که جامعه مسلمین را در سایه رحمت الهی حفظ و راه حق را در پیش گیرند.     وی افزود: مسلمانان در حوادث طبیعی و غیر طبیعی هم باید شکر گزار نعمات و معجزات الهی باشند و در مقابل تمام آنها سجده شکر بجا بیاورند.     عبدالرحمن ابن الخیاط در ادامه با اشاره به اقدام اخیر شورای عالی امنیت در مورو برجام تشریح کرد: ما شهروندان سقزی امروز با راهپیمایی بعد از نماز جمعه اعلام می کنیم که پشیبان بیانیه شورای عالی امنیت هستیم و از آن حمایت خواهیم کرد.     امام جمعه موقت شهرستان سقز افزود: کشورهای طرف برجام نشان دادند که پای تعهدات خود نبودند و قصد هم ندارند واکنشی نسبت به اقدامات خسمانه آمریکا نشان دهند و در این زمان شورای عالی امنیت مناسب ترین واکنش را در مقابل اقدامات طرف های بدعهد برجام انجام داد و ملت ایران هم باید یار و یاور مسئولین کشوری باشند.     وی در پایان خطبه های نماز جمعه افزود: امیدواریم بحث اقتصاد کشور هم توسط مسوولین مرتبط حل شده و گرانی های اخیر مدیریت شوند تا مردم نیز بیشتر از این در این ماه مبارک با سختی های کمر شکن دست پنجه نرم نکنند.     **کسی که روزه می گیرد از شرایط فقرا آگاه می شود     ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: گاهی در معابر عمومی دیده می شود برخی به شرایط ماه مبارک رمضان توجه نمی کنند که باید آنها امر به معروف و نهی از منکر شوند.     وی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید به پیشواز این ماه پر برکت برود و کسانی هم که به هر دلیلی امکان روزه گرفتن ندارند مراعات کسانی که روزه گرفته اند را بکنند.     ماموستا خدایی با اشاره به اینکه روزه گرفتن و ماه رمضان یکی از ارکان دین مبین اسلام است، افزود: قرآن این کتاب آسمانی برای نجات انسان و نشان دادن راه خوشبخ تی به او در این ماه مبارک نازل شده است.     وی با بیان اینکه خداوند متعال در کتاب قرآن روزه را بر مسلمانان واجب دانسته است، یادآور شد: افرادی که دچار ناتوانی جسمی هستند و نمی توانند روزه بگیرند به همان میزان باید به فقرا و نیازمندان کمک کنند.     امام جمعه سنندج اظهار داشت: روزه بر زنان باردار، بیماران و کسانی که به سفر می روند واجب نیست اما باید در شرایطی که برای آنها ممکن است به جبران ماه رمضان روزه بگیرند.     وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگذار باشیم که می توانیم از فرصت ماه مبارک رمضان بهره مند شویم، یادآور شد: به واسطه تشنگی و گرسنگی دل مسلمان روشن می شود و راه شیطان بسته می شود.     ماموستا خدایی با بیان اینکه کسی که روزه می گیرد از شرایط گرسنگان و فقرا آگاه می شود، گفت: روزه دار به واسطه روزه به معده خود استراحتی می دهد و از بیماری ها رها می شود.     وی اظهار داشت: روزه خالص و برای خداست و هم او به مسلمانان روزه دار وعده داده پاداش بزرگی در روز قیامت به آنها می دهد.     ماموستا خدایی همچنین ضمن یادآوری تلاش های امدادگران هلال احمر افزود: این مجموعه زحمت کش از اول انقلاب تاکنون در هرجا و موقعیتی که مشکلی رخ داده برای رفع آن و کمک به آسیب دیدگان حضور داشته اند.     استان اصفهان   اقدام متقابل شورای عالی امنیت ملی در برابر آمریکا تحسین برانگیز بود/ دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند   آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه باید حرمت این ماه را حفط کنیم و کسانی که روزه نمی گیرند حق ندارند به هر نحوی در سطح جامعه حرمت ماه مبارک رمضان را خدشه دار کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مغازه دارها باید حرمت این ماه را حفط کنند و در ماه رمضان به صورت علنی اقدام به فروش غذا نکنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی هم مکلف به ممانعت از باز بودن و حرمت شکنی این مغازه ها شده است؛ همه می دانیم همیشه کارها فقط برمحور نصیحت انجام نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: تورات در ششم ماه رمضان، انجیل در دوازدهم، زبور در هجدهم این ماه و قرآن در شب قدر نازل شده است و این نشان از عظمت این ماه حتی از پیش از اسلام دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه گرفتن روزه ای که همه جوارح بدن از معصیت خداوند به دور باشند و همه جوارح در مسیر رضایت خداوند عمل کنند، خواسته امام سجاد(ع) از خداوند است، تاکید کرد: در اسلام توصیه های زیادی به افطاری دادن شده است؛ این تاکید به گونه ای بوده که حتی به دادن نصفی از خرما برای کسی که در مضیقه مالی است، سفارش شده و این حکایت از نیت خالص و دل در گرو خد ابودن در ماه مبارک رمضان دارد.

وی ادامه داد: در تمامی عبادت ها زمینه ریا کردن وجود دارد ولی در عبادت روزه داری ریا جایگاهی ندارد و حتی می توان در جایی که حتی هیچ کس جز خداوند نیست، روزه دار بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون آمریکایی، گفت: این قانون جز با بیداری امت اسلامی توسط امام راحل لغو نشد.

وی در توضیح مسایل سیاسی روز به عجز و ذلالت صهیونیست ها در مقابل فلسطینی ها اشاره کرد و ادامه داد: گنبد آهنین رژیم اشغالگر اسرائیل در مقابل ۶۰۰ موشک و راکت حزب الله لبنان به زانو در آمد و یک پیروزی بزرگ دیگری برای مقاومت اسلامی ایجاد شد که یک دهن کجی بزرگ به جهان استکبار با همه هیاهوی توخالیش بود

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: همه باید این خطابه قرآن را گوش فرا دهیم که نترسید و نگرانی به خود راه ندهید و شما بلندترید اگر مومن به خداوند باشید.

وی با بیان اینکه آمریکاییان هرگز از سلاح ها و ناوهای خود در مقابل کشور ایران استفاده نخواهند کرد،  تاکید کرد: آن ها می دانند اگر یکی زدند به حول خداوند و فرامین رهبری چندین برابر ضربه خواهند خورد؛ رهبرمعظم انقلاب چون برخی از مسئولان نیستند که برای ایستادگی در مقابل آمریکاییان امروز و فردا کنند و سریع اقدام خواهند کرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: استقامت ۴۰ساله ما باعث عزت و سرافرازی امروز شده و ابایی برای یاددادن و فروختن سلاح ها ودستاوردهای خود به دیگران به ویژه جبهه مقاومت اسلامی نداریم

وی در پایان اقدام رئیس جمهور وشورای عالی امنیت ملی برای دستور اقدام متقابل ایران در مقابل تمدید تحریم ها توسط آمریکا را تحسین برانگیز دانست و گفت: اقدام ایران براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام است که بیان شده هریک از طرفین اگر مفادی را تقض کنند، طرف مقابل می تواند بخشی از تعهدات خود را اجرا نکند.

دولت منتظر اقدام عملی اروپا نماند

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه باغبهادران اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در هر عبادتی باید مورد توجه قرار گیرد و منشا قبولی عمل است اخلاص و طهارت دل در انجام عمل است.

وی با بیان اینکه اخلاص یکی از اسرار  بین خدا و بنده است که هر کسی نمی تواند به درجات آن به راحتی دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: اخلاص گنجی است نهان که تنها با توجه به خدا به دست می آید و حذیفه بن یمان می گوید از پیامبر اکرم(ص) معنای اخلاص را پرسیدم، حضرت فرمود من از جبرئیل و او از خدا سؤال کرد و خدای سبحان نیز فرمودند اخلاص سری است از اسرار من که در دل محبوب خود قرار می دهم.

امام جمعه باغبهادران با اشاره رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آرایش جنگی دشمن در زمینه اقتصادی متذکر شد: ملت ایران هم باید آرایش مناسبى بگیرد و همه‏ ى مسؤولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ‏اى مشغول کارند، باید بااحساس مسؤولیت و آمادگى وارد میدان شوند.

وی با تاکید براینکه تمام پیش بینی های رهبر انقلاب به عنوان دیدبان تیز بین انقلاب محقق شد و آن بی اعتمادی به دشمنان به ویژه اتحادیه اروپاست، تصریح کرد: امروز بعد از سال ها مذاکره از زبان رئیس جمهوری شنیدیم که اروپا قابل اعتماد نیست، درست است نسبت به بعضی از جزئیات کار نقد داریم ولی به خاطر اینکه این بیانیه موضع نظام در رسانه ها محسوب می شود و برای اینکه جلوی شکاف بین مسؤولان و مردم گرفته شود و دشمنان سوء استفاده نکنند ما از اصل کار حمایت می کنیم ولی از دولت و سیاستمداران تقاضا داریم که منتظر اقدام علمی اروپا شدن از بین بردن ظرفیتهای داخلی است.

خطیب نماز جمعه باغبهادران امید به اتحادیه اروپا باعث معطل شدن حرکت جهادی و خدمت خالصانه از درون نظام به مردم است، اظهار کرد: سیاست دشمن مشغول کردن ما به بعضی مسائل از جمله برجام است تا از حرکت درونی نظام غافل شویم.

فرهنگ خطاب به نمایندگان مجلس متذکر شد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم همانطور که شتابزده و هیجانی وارد شدند و برجام را تصویب کردند الان موقع اقدام انقلابی مجلس و وادار کردن دولت به حرکت جدی در برابر اروپا و آمریکاست.

امام جمعه باغبهادران یادآور شد: دشمن در صدد است تا در این هیاهوی گرانی و بی قیدی در بازار، مسؤولان را به برجام مشغول کند تا آنان از رسیدگی به این گرانی های افسار گسیخته غافل شوند، به همین خاطر از دولتمردان تقاضا داریم، اقتصاد کشور را به برجام گره نزنند.

ملت ایران زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته نایین در مسجد جامع این شهر گفت: طبق فرمایش الهی، اگر به دین خدا کمک‌ کنیم، خداوند نیز کمک کار ما خواهد بود. 

امام جمعه نایین گفت: فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی مقابل دشمن همان ادبیات دوران هشت سال دفاع مقدس است که در آن دوران جوانان می‌دیدند فرماندهان در صف اول قرار دارند و آنان نیز تبعیت می‌کردند؛ زمان این تهدیدهای توخالی نیز پایان می یابد و به حول و قوه الهی، پیروزی با امت اسلامی خواهد بود.

وی گفت: به طور قطع ملت ایران از مشکل های اقتصادی کنونی نیز عبور خواهد کرد ولی زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: پسابرجام نشان داد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بسیار صبور، نجیب بوده و به عهد و پیمان خود وفادار هستند.

سجادی، باتاکید بر اینکه دنیا صبر ایران بزرگ و رشید را مشاهده کرد، گفت: پسا برجام به دنیا نشان داد که رذل ترین دولت دنیا، دولت آمریکاست که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.

وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا صدها جنایت و عهد شکنی ثبت شده است ولی این عهد شکنی در برجام در جایگاه نخست پیمان شکنی های ،پیمان شکنان قرار دارد.

امام حمعه نایین با تاکید بر اینکه اروپایی ها در پسابرجام هرگز امتحان خوبی پس ندادند اظهار داشت: اروپایی های مدعی عهد و پیمان و دفاع از حقوق بشر هرگز به وظایف خود در بر جام عمل نکردند و یاوه گوییهای اخیر آنها نیز نشان داد که هنوز آمادگی عمل به وظایف خود را ندارند.

وی با اشاره به همراهی و شادمانی برخی کشورهای منطقه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه گفت: همراهی آنها و اسرائیل غاصب در مقابل تحریم های ظالمانه، پرونده سیاه دیگری است که در تاریخ معاصر ثبت شد.

سجادی در بخش دیگری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، بزرگترین نعمت خداوند به بندگان است زیرا در این ماه موجبات استفاده از رحمت الهی فراهم می شود.

وی افزود: باید از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را ببریم تا پس از اتمام آن، حسرت فرصت های از دست رفته را نخوریم.

وی اضافه کرد: مومنان و مسلمانان باید با استفاده از فرصت این ماه مبارک، در زمره بهره مندان از آمرزش الهی قرار بگیرند.

امام جمعه بر انفاق مال در این ماه مبارک تاکید کرد و ادامه داد: هر کس از مال خود در راه خدا انفاق کند، خداوند چند برابر آن مال را برمی گرداند.

تصمیم شورای عالی امنیت ملی واکنشی به بدعهدی برجامی اروپا بود

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر، اظهار کرد: اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکرد و جمهوری اسلامی ایران نیز پس از ادامه این بدعهدی اروپائی ها تصمیم گرفت برخی از تعهدات برجامی خود را کناربگذارد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر، افزود: پس‌ از آن که رژیم آمریکا در سال گذشته از برجام خارج شد، اروپایی‌ها به‌نوعی دنباله‌رو سیاست‌های ضدبرجامی و تحریمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدند و به تعهدات خود عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 14 بار تأیید کرد که کشور ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما طرف‌های اروپایی برجام، به تعهدات خود در خصوص روان‌سازی معاملات انرژی و بانکی عمل نکردند.

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: مسئولان کشور در این‌یک سال خروج آمریکا از برجام با صبوری و با وجود تشدید تحریم‌های دولت ترامپ به تعهدات خود عمل کردند و هربار به سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گوشزد کردند که صبر ایران نیز حدی دارد.

وی با استقبال از تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مرحله اول یکی از ستون‌های برجام را هدف قرار داده که اگر تا دو ماه دیگر خواسته‌های قانونی کشور اجرا نشود گام دوم را نیز برخواهد داشت و در اقدام بعد درصد غنی‌سازی را هدف قرار خواهد داد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر، تصریح کرد که نقشه راه کاملاً روشن است و مسئولان کشور تصویر واضحی را پیش روی 1+4 گذاشته‌اند و البته آمادگی را هم برای مذاکره اعلام کرده‌اند.

وی پیروزی اخیر حماس را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تبرک گفت و اظهار کرد: مقامات تل‌آویو به عدم بازدارندگی در برابر حماس اعتراف کردند و جنبش حماس توانست رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات بیشتری در مفاد آتش‌بس مجبور کند

امام‌جمعه شاهین‌شهر، اضافه کرد: تل‌آویو هیچ نیروی بازدارنده‌ای در برابر جنبش حماس در نوار غزه نداردو مقامات این رژیم جعلی در برابر جنبش حماس سر فرود آورده‌اند.

وی برخورد با روزه‌خواران را از وظایف نیروی انتظامی و قوه قضائیه وامربه معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد ملت یادآوری کرد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهردربخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که روحیه انقلابی به‌منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسئله تشکیک و آن را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: انقلابی گری یعنی تدین و پایبندی به تکالیف شرعی،خدمت خالصانه و بدون منت‌، عدالت‌خواهی، آزادگی و دفاع از مظلومان عالم‌،استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر، نفاق و طمع‌ورزی و سلطه بیگانگان‌، مرزبندی شفاف با دشمنان دین و انقلاب، دفاع از اقتدار و امنیت ملی‌ و اعتماد به مردم، صداقت و وفاداری‌
است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر سالروز رحلت حضرت خدیجه کبرا(س) همسر نبی مکرم اسلام(ص) را تسلیت و از جان‌فشانی‌های آن حضرت در پیش برد اسلام سخن گفت.

وی مؤمنان را به دستگیری و کمک‌رسانی بیشتر به مستمندان و تأمین بیشتر بسته‌های افطاری برای آنان توصیه کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه نخست نماز درباره فواید وآثارروزه در زندگی دنیوی و اخروی مؤمنان مطالبی بیان کرد که روزه موجب استجابت دعا، رفع گرفتاری‌ها و وسیله‌ای برای شکرگزاری از پروردگار متعال است.

  استان خوزستان   توجه به مناطق محروم و سیل زدگان یکی از فرصت های ماه رمضان است/ مسئولان وضعیت کشور را به خارج مشروط نکنند   حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه 20 اردیبهشت ماه شهرستان اهواز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه فرصت های ویژه است و باید از فرصت های بی نظیر انس با قرآن، ذکر، دعا و توبه در این ماه استفاده نکنیم.   وی افزود: عموم مردم باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و یکی از آن حرمت ها پرهیز از روزه خواری در ملع عام است که اگر با چنین سوژه ای برخورد کردیم وظیفه مردم تذکر لسانی و وظیفه مسئولان عمل به قانون است.   نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اکنون برخی از هم استانی ها ما درگیر سیل هستند، عنوان کرد: درحالی که بسیاری از ما در منازلمان و کنار خانواده هایمان با آرامش بر سر سفره افطار حاضر می شویم، عده ای از هم استانی ها ما تمام دارایی خود که منزل و زمین های کشاورزی آنهاست را از دست دادند.   موسوی فرد خاطرنشان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب، عمق فاجعه نمایان می شود، بنابراین یکی از فرصت های ویژه پرداختن به رفع نیازهای نیازمندان است که مصداق آن کمک به سیل زدگان است.   وی افزود: باید به مناطق محروم و حاشیه شهرها به ویژه حاشیه کلانشهر اهواز مانند ملاشیه، کوی علوی، عین دو، حصیرآباد و منبع آب توجه ویژه ای صورت گیرد.   امام جمعه اهواز در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به تحولات سیاسی اخیر در کشور، عنوان کرد: ابر جنایت ها تلاش می کنند از طریق جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، اراده خود را بر مستضعفان جهان تحمیل کنند.   حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، امروز شرایط کشور باید آرایش جنگ نیمه سخت اقتصادی و اجتماعی به خود بگیرد، تصریح کرد: پنج مولفه است که باعث شد در هشت سال دفاع مقدس حرف اول را در عالم بزنیم و در سیل اخیر نیز نمایان شدند که اولین آنها مجاهدت است که دشمنی دشمن را باور کنیم و همه توان خود را به میدان بیاوریم.   وی افزود: دومین مولفه، مقاومت به معنای از بین بردن موانع است که در شرایط امروز اقتصادی و تخریم باید بستر و زمینه های تولید داخلی فراهم شود.   خطیب نماز جمعه اهواز خاطرنشان کرد: سومین مولفه های قدرت برای نظام اسلامی، داشتن خلاقیت است که نمونه های آن در تاریخ اسلام، دوران دفاع مقدس و پیشرفت های علمی امروز کشور وحود دارد.   موسوی فرد عنوان کرد: مولفه چهارم، استقامت و اراده است که در جنگها می تواند عامل پیروزی باشد که اگر آموزه های دین رعایت شود، اراده مومنان تقویت می شود.   نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه پنجمین مولفه اتحاد و همبستگی است، گفت: هر زمانی که این 5 مولفه را رعایت کردیم، مشکلات کشور را حل کرده و ما را به پیروزی خواهند رساند.   وی در ادامه به تاکیدات رهبر انقلاب درباره مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: مقام معطم رهبری در پیام نوروزی خود فرمودند که مشکل اساسی کشور همچنان اقتصادی است و ایشان بر سه محور تأکید داشتند که پول ملی، قدرت خرید مردم و رونق تولید بود.   امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر مسئولان به این سه محور اصلی توجه داشته باشند، می توانیم رقبای سرسخت و تنومند تولید را مهار کنیم.   موسوی فرد در ادامه سخنان خود با اشاره موضوع برجام و بدعهدی های اروپا، خاطرنشان کرد: با توجه به موضع گیری های قدرتمندانی که در تلاش هستند اراده خود را به دنیا تحمیل کنند، در بحث برجام آن اتفاقی که دیده شد، عدم همکاری اروپایی ها با مسئولان نظام ما بود، و این همان توصیه رهبر انقلاب است که فرمودند از این تنور چیزی برای مردم ایران گرم نخواهد شد.  

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: پس از آنکه آمریکایی‌ها خود را یکطرفه از این توافق خارج کردند، رهبری باز هم فرمودند که اوضاع اقتصاد کشور را مشروط و به آنها وصل نکنید.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن