ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103450
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۴:۵۹
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
موافقت انصارالله با عقب‌نشینی یکجانبه از بنادر استان الحدیده و استقبال سازمان ملل

موافقت انصارالله با عقب‌نشینی یکجانبه از بنادر استان الحدیده و استقبال سازمان ملل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: عقب‌نشینی یکجانبه ارتش و کمیته‌های مردمی از بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی به دلیل مخالفت کشورهای متجاوز ائتلاف عربی با اجرای توافق‌نامه استکهلم است. این عقب‌نشینی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: عقب‌نشینی یکجانبه ارتش و کمیته‌های مردمی از بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی به دلیل مخالفت کشورهای متجاوز ائتلاف عربی با اجرای توافق‌نامه استکهلم است. این عقب‌نشینی نشان می‌دهد که دلیل کارشکنی در اجرای توافق استکهلم کشورهای متجاوز ائتلاف هستند و این کشورها مانع صلح می‌شوند.

وی افزود: ما سازمان ملل و شورای امنیت را مسئول ادامه بحران انسانی به خاطر محاصره و ممنوعیت پروازها در فرودگاه صنعا می‌دانیم. ما خواهان اتخاذ اقداماتی علیه کشورهای متجاوز هستیم.

مایکل لولیسگارد، رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد جمعه اعلام کرد که انصارالله با عقب‌نشینی یکجانبه از بنادر اصلی استان الحدیده بین ۱۱ تا ۱۴ مه موافقت کرده است.

وی ضمن استقبال از این اقدام، اعلام کرد که هیئت سازمان ملل بر عقب‌نشینی نظارت خواهد داشت و این گام نخست در مسیر اجرای توافق صلح است. بهتر است به دنبال این اقدام اقدامات شفافی از سوی دو طرف انجام شود.

وی تأکید کرد: عقب‌نشینی به سازمان ملل اجازه می‌دهد که نقش اصلی را در حمایت از بنادر ایفا کند. اجرای کامل توافق الحدیده تضمینی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

قرار است دولت مستعفی یمن نیز از پایگاه‌هایی در ورودی‌های شهر الحدیده خارج شود.

سازمان ملل اعلام کرد که عملیات استقرار مجدد از امروز (شنبه) شروع می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن