ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103454
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۵:۰۰
  • 181 بازدید
  • ارسال توسط :
ازکمک 32میلیارد ریالی مردم قم به سیلزدگان تاممنوعیت افطاری توسط شهرداری

ازکمک 32میلیارد ریالی مردم قم به سیلزدگان تاممنوعیت افطاری توسط شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، راهپیمایی مردم قم در حمایت از اقدام متقابل ایران دربرابر نقض برجام، تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم ، راه اندازی کامل تالار شهر تا شهریور ماه ، مشکلات بلوار آیت الله بروجردی ، ساخت 500 واحد مسکونی در مناطق سیلزده و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، راهپیمایی مردم قم در حمایت از اقدام متقابل ایران دربرابر نقض برجام، تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم ، راه اندازی کامل تالار شهر تا شهریور ماه ، مشکلات بلوار آیت الله بروجردی ، ساخت 500 واحد مسکونی در مناطق سیلزده و ثبت ملی 9 اثر تاریخی قم نیز ازدیگر اخبار قابل توجه در سومین هفته اردیبهشت ماه 98 دراین استان می باشد.

** نبود واحد اقتصادی بحرانی در قم
استاندار قم گفت: قم ازنظر امنیت سرمایه‌گذاری در رتبه‌های نخست کشور قرار داشته که نشان از وضعیت رضایت‌بخش این مساله در استان است. بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با تاکید بر برنامه استان در احیای واحدهای راکد اقتصادی افزود: عارضه‌یابی واحدهای اقتصادی مشکل‌دار و احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید ادامه پیدا خواهد کرد. سرمست گفت: در کنار تعامل با سرمایه‌گذاران موجود، حفظ اشتغال و احیای واحدهای راکد باید به دنبال جذب سرمایه‌های جدید در استان برای ارتقای ظرفیت تولید و اشتغال بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آخرین وضعیت واحدهای تملک شده در قم در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود، واحد اقتصادی بحرانی در استان وجود ندارد.

** کمک 32 میلیارد ریالی مردم قم به سیلزدگان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: مردم این استان بیش از 32 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از احمر برای سیل زدگان کشور ارسال کردند. محمد گلفشان سه شنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: مردم قم که همواره پیشگام فعالیت های خیرخواهانه هستند، 20 میلیارد ریال کمک نقدی و 12 میلیارد ریال کمک غیر نقدی خود را به هلال احمر استان تحویل دادند که این کمک ها در کوتاه ترین زمان در اختیار سیل زدگان کشور قرار گرفت.وی ادامه داد: در این مدت گروههای مختلف امدادی از میان داوطلبان جمعیت هلال احمر قم و کارکنان آن به صورت مستمر در مناطق مختلف سیل زده کشور از جمله استان های گلستان، خوزستان و لرستان حضور داشتند و به امداد رسانی پرداختند که این روند همچنان ادامه دارد.

**وضعیت مطلوب قم در ارتقای ظرفیت تولید
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به وضعیت مطلوب قم در ارتقای ظرفیت تولید گفت: جایگاه این استان درزمینه ارتقای ظرفیت تولید در کشور سوم بوده اما همچنان فاصله تا وضعیت ایده آل زیاد است. مهرداد غضنفری هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: برای ارتقای تولید و اشتغال باید به دنبال جذب سرمایه‌های جدید رفت.وی اولویت‌های اصلی اقتصادی استان را مورد توجه قرارداد و گفت: رفع مشکل واحدهای راکد، ارتقای ظرفیت و توسعه تولید سه اولویت اصلی قم در مساله اشتغال و تولید است.

** راهپیمایی نمازگزاران قم
نمازگزاران روزه دار قم پس از پایان نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی باشکوه ، حمایت خود را از تصمیم اخیر مسئولین نظام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی در اقدام متقابل در برابر نقض عهد و بد قولی های طرفین مذاکره در برجام اعلام کردند. آنان در این راهپیمایی ضمن انتقاد از تعلل اروپا در اجرای تعهدات خود در قبال ایران، ایستادگی و مقاومت مسئولان نظام در برابر زیاده خواهی دشمنان و دفاع تمام قد از منافع ملی را خواستار شدند.

** تغییر ساعت کاری مدارس قم
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: مدارس این استان از 21 اردیبهشت ماه مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر کار خود را آغاز می کند. غلامرضا رضایی درگفت وگویی افزود: باعنایت به پیگیریها وتماسهای مکرر اولیای گرامی درنحوه وچگونگی فعالیتهای مدارس در ماه مبارک رمضان در قم و به منظور ایجاد شرایط مطلوب در بهره مندی دانش آموزان و فرهنگیان استان از فضایل ومعنویات ماه مبارک رمضان فعالیت مدارس با یکساعت تاخیر در صبح ها همراه خواهد بود.وی افزود: مدارس در نوبت عصر نیز یکساعت زودتر تعطیل می شود.

** برپایی نمایشگاه ها با هدف حمایت از تولید باشد
استاندار قم گفت: هدف از برپایی نمایشگاه های مختلفی که در طول سال برگزار می شود، باید با هدف حمایت از تولید استانی باشد. هفته گذشته بهرام سرمست درجلسه کارگروه توسعه صادرات قم افزود: در برپایی نمایشگاه ها باید ظرفیتی برای حمایت از تولید استانی تعریف شود و اولویت بازاریابی برای محصولات داخل استان باشد. وی با تاکید بر این که در نمایشگاه بین المللی هدف اصلی باید صادرات باشد، اضافه کرد: برپایی نماشگاه باید به قصد بازاریابی، توسعه صادرات و برندسازی صورت گیرد، ولی تا رسیدن به این افق باید اقتضایی عمل کنیم.

** مشکلات بلوار آیت الله بروجردی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: نبود کافی دوربین‌های هوشمند و نظارتی و پیچ‌های تند در بلوار آیت الله بروجردی به دغدغه مهم مردم تبدیل و منجربه افزایش سوانح رانندگی شده است. سید محمدرضا هاشمی هفته گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن جلسات استانداری قم افزود: از 11 تن کشته ‌شده در تصادف های درون شهری قم در سال 97، هشت تن در بلوار آیت‌الله بروجردی جان خود را ازدست ‌داده‌اند. معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: شهرداری و راه و شهرسازی هرکدام یک طرح در رابطه با بلوار آیت الله بروجردی ارائه کرده اند که به دلیل تضارب زیاد آرا هنوز در کمیته فنی استان به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. محسن بهشتی ادامه داد: ایجاد فضای سبز به عمق 200 متر و دیده شدن حداقل کاربری‌های تجاری و مسکونی، 2 رویکرد مهم در ارتباط با این بلوار است.

** 320 میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام قم
معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه ‌و بودجه قم با اشاره به اعتبارات موردنیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام گفت: 320 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان نیاز است. نعمت الله امانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم افزود: این برآورد بر مبنای هزینه‌ های سال قبل بوده و رقم واقعی این اعتبارات در سال 98 افزایش پیداکرده است. وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های عمرانی قم در سال جاری گفت: در پیوست شماره یک قانون بودجه سال 98 کشور ، 42 طرح با اعتبار 193 میلیارد تومان و افزایش 39 درصدی نسبت به سال گذشته ویژه استان در نظر گرفته ‌شده است.وی ادامه داد: سال 98 همچنین هفت طرح مشترک با استان‌های دیگر با اعتبار 80 میلیارد تومان به همراه هشت طرح ملی استانی با اعتبار 23 میلیارد تومان نیز پیش‌بینی‌شده است.

** ساخت 500 واحد مسکونی درمناطق سیلزده
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، 500 واحد مسکونی برای سیل زدگان شهرستان دوره چگنی استان لرستان توسط گروه های جهادی استان قم ساخته خواهد شد.سرهنگ پاسدار علی دستوری هفته گذشته در گفت و گو با اصحاب رسانه بیان کرد: فعالیت های اولیه و ضروری در مناطق سیل زده توسط گروه های جهادی اعزامی از قم انجام شده است و اکنون به دنبال ساخت مسکن برای سیل زدگان در همراهی با دولت و بنیاد مسکن هستیم. وی افزود: به همین منظور، گروه های تخصصی عمران و ساخت و ساز بسیج سازندگی استان قم فراخوان شده اند و داوطلبان فعال در این گروه ها برای آغاز مراحل ساخت واحدهای مسکونی سیل زدگان آمادگی کامل دارند.

** آسیب به 40 اثر تاریخی قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به آسیب 40 اثر تاریخی قم در بارندگی های شدید فروردین ماه امسال گفت: خانه تاریخی ملاصدرا واقع در شهر کهک این استان از جمله آثار تاریخی است که در این بارندگی ها آسیب دیده و مرمت آن آغاز شده است. حمید یزدانی در گفت وگویی افزود: عملیات مرمت خانه تاریخی ملاصدرا به منظور رفع رطوبت های نزولی و رفع آسیب های ناشی از نزولات جوی در حال انجام است.وی ادامه داد: اعتبار لازم برای مرمت این خانه تاریخ مبلغی بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.وی ادامه داد: در بارندگی های شدید فروردین ماه امسال، تمام 380 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی قم آسیب شناسی و پایش شد که از این آثار 40 اثر در اولویت رفع آسیب قرار گرفته است.

** خام فروشی در صنعت مبلمان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: هنوز هیچ سرمایه گذاری بزرگی برای تکمیل تولید مبلمان در این استان انجام نشده و همچنان خام فروش می کنیم. ابوالفضل خاکی هفته گذشته در جلسه کارگروه توسعه صادرات قم افزود: صدها پروانه تولیدی برای واحدهای کوچک و بزرگ صادر شده و این واحدها مشغول تولید انواع مبلمان هستند.
وی اضافه کرد: روزی 100 دستگاه کامیون و وانت حامل مبلمان نیمه ساخته از صبح تا نیمه های شب از استان خارج می شود و به سمت تهران حرکت می کند و هنوز سرمایه گذاری چرخه تولید مبلمان در قم کامل نشده است.

** پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم
پیکرهای مطهر 2 شهید از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س)، هفته گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر شهیدان ازتیپ زینبیون، بر روی دوش مردم شهیدپرور قم ‌از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بدرقه شد. مشایعت کنندگان با در دست داشتن تصاویری از این شهیدان و پرچم های یا حسین(ع) و یا زینب(س)، شعارهای «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق، لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا زینب(س)، لبیک یا خامنه ای، این گل پرپر شده فدای زینب(س) شده» سردادند.

** لزوم افزایش 20 درصدی صادرات قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: هدفگذاری توسعه صادرات استان در سال جاری باید 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد و در این راستا وزن و ارزش ریالی کالا مدنظر باشد.مهرداد غضنفری درجلسه کارگروه توسعه صادرات قم افزود: باید از خام فروشی عبور کنیم و نگاهمان به افزایش ارزش کالا باشد و با افزایش حجم کالاهای صادراتی، وزن صادرات استان را افزایش دهیم.به گفته وی، دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات باید حلقه های مفقوده در صادرات را پیدا کند و توسعه یابد.

** ثبت ملی 9 اثر تاریخی قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: 9 اثر تاریخی شامل قلعه خشتی دیرگچین، سرای احمدزاده، سرای نو، مزرعه احمدآباد، خانه کرمانی ها، تکیه روستای کاسوا، خانه پایین قلعه قمرود، مجموعه زنبورک، مجموعه بناهای تاریخی روستای حسین آباد نیزار این استان ثبت ملی شدند.حمید یزدانی در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت های آثار تاریخی این استان افزود: در جلسه کمیته ثبت سازمان میراث فرهنگی که با حضور کارشناسان، صاحب نظران و مسئولان مربوطه برگزار شد این آثار واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شدند.

** افطاری توسط شهرداری ممنوع
عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در جلسه هفته گذشته این شورا با تاکید بر جلوگیری از افطاری دادن دستگاه های اجرایی قم در ماه رمضان گفت: شهرداری اجازه هیچ گونه افطاری دادن از بودجه های عمومی را نداشته و باید در این زمینه نیز شهردار نظارت لازم را در این زمینه انجام دهد ضمن اینکه انتظار می رود استانداری نیز این موضوع را در تمام دستگاه های اجرایی استان پیگیری و مانع از افطاری دادن آنها از بودجه عمومی شود. حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: افطاری ندادن دستگاه های اجرایی از بودجه عمومی، عین ثواب است.

** تالار مرکزی شهریورماه به طور کامل راه اندازی می شود
سرپرست تالار مرکزی شهر قم گفت: روند تکمیل این مجموعه فرهنگی مراحل آخر خود را طی می کند و تا شهریورماه امسال به طور کامل تکمیل و راه اندازی می شود.محمدکاظم رضوانی هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا ، تالار مرکزی شهر را یکی از مهمترین زیرساخت های فرهنگی هنری قم دانست و افزود: تاکنون بخش های مختلف این تالار ازجمله نگارخانه، برخی سالن های نمایش و کتابخانه به بهره برداری سیده است. وی اظهار داشت: راه اندازی این مجموعه بزرگ فرهنگی به صورت مرحله ای در دستور کار بوده و تاکنون برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در آن برگزار شده است که با بهره برداری نهایی از این مجموعه فرهنگی شاهد تحول در زیرساخت های فرهنگی هنری قم خواهیم بود.
6133/
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن