ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103539
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
  • 252 بازدید
  • ارسال توسط :
نبویان: غرب‌گرایان دولت، ملت را بی‌عرضه می‌دانند/ تاج زاده: از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی هم چنان دچار مشکل هستیم

نبویان: غرب‌گرایان دولت، ملت را بی‌عرضه می‌دانند/ تاج زاده: از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی هم چنان دچار مشکل هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس نهم امروز در مناظره «بررسی علل مشکلات فعلی کشور و راه‌های برون رفت از آن» که با حضور مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف […]

نبویان: غرب‌گرایان دولت، ملت را بی‌عرضه می‌دانند/ تاج زاده: از لحاظ منطقه‌ای و بین‌المللی هم چنان دچار مشکل هستیمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس نهم امروز در مناظره «بررسی علل مشکلات فعلی کشور و راه‌های برون رفت از آن» که با حضور مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: دو تفکر در سیاست خارجی ما وجود دارد که یک تفکر آن تفکر و دیپلماسی غرب گرا است کهاین تفکر ۶ سال است که در کشور پیاده می‌شود. از طرفی یک دیپلماسی دینی، اسلامی و قرآنی داریم که این دو اختلافات زیادی با هم دارند.

وی با بیان اینکه آیات زیادی در قرآن وجود دارد که چگونه باید با دشمن که امروز آمریکا است ارتباط داشته باشیم، تصریح کرد: آقایان دیپلماسی اسلامی را کنار زدند و می‌گویند اگر توافق شود همه مشکلات مردم حل خواهد شد و بر همین اساس نیز گفتند مردم ایران بی عرضه محض هستند و باید مشکلات آن‌ها با ارتباط با آمریکا حل شود.

نبویان از برجام و سی اف تی به عنوان دو دستاورد دیپلماسی غرب گرا یاد کرد و افزود: دولت مصصم است که دوستان ما در دانشگاه از متن برجام خبر نداشته باشند با این وجود من امروز می‌خواهم به بازخوانی متن برجام بپردازم تا ببینیم اصلاح طلبان چگونه دیپلماسی ضد دینی را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: من به عنوان دبیر وقت کمیسیون برجام مجلس ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت وقت برای برجام گذاشتم با این وجود سوال این است که آیا برجام برد برد بود یا نه.

این نماینده سابق مجلس گفت: زمانی که آقای ظریف به کمیسیون آمد گفت: در اولین مذاکره در سال ۹۲ جان کری را در سالن دیدم و با او سلام علیک کردم و بعد رهبری به من گفت: چرا در سلام علیک با جان کری مکث کرده‌ای در هر حال آقای ظریف به خوبی پاسخ حساسیت‌های رهبری را دادند و حرف‌های او را گوش کردند و دیدیم که چند ساعت چند ساعت با کری قدم می‌زد.

وی گفت: من ۱۵ جلسه با عراقچی و ۱۰ جلسه با ظریف داشته ام و به صورت طلبگی با آن‌ها بحث کرده ام در هر حال برجام که در ۲۳ تیر ۹۴ مصوب شد دارای ۶ جز، ۵ ضمیمه و ۱۰ تا ۲۰ صفحه متن است که در زمینه اول تعهدات کشور مشخص شده است.

نبویان با اشاره به اینکه ایران در نامه‌ای به البرادعی اعلام کرد می‌خواهد ۱۰ مرکز هسته‌ای ایجاد کند، تصریح کرد: در نطنز قرار بود که ده سایت دیگر ایجاد شود با این وجود در لوزان گفتند که نه تنها باید در فردو را گل بگیرید بلکه نباید آن ده سایت نیز ایجاد شوند والان نیز شاهدیم که بیش از سه سال است در فردو را گل گرفته اند.

وی افزود: آقای تاج زاده به این مناظره آمده تا زیر دو سه چیز بزند اول اینکه بگوید مردم نسبت به انتخابات بدبین شده اند، بعد اینکه بگوید اگر ولایت فقیه نباشد همه مشکلات حل می‌شوند و در نهایت بگویند آزادی هم وجود ندارد و این راهکار خوبی است.

نبویان تصریح کرد: باید احکام اسلام در جامعه اجرا شود با وجود سوال بنده از آقای تاج زاده این است که شما از کجا می‌فهمید که اسلام ولایت فقیه دارد یا نه آن هم زمانی که امام صادق علیه السلام می‌گوید در زمان غیبت کسانی که من می‌گویم باید بر جامعه حاکم باشند.

وی گفت: ما در نطنز ۱۶ هزار سانتریفیوژ داشتیم، ولی آمریکا گفت: باید تعداد آن‌ها به ۵۰۶۰ سانتریفیوژ برسد و الان همه را جمع کرده اند.

نبویان با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر ۶۰ میلیون دلار اورانیوم از روسیه خریداری می‌کند در حالی که ما باید خودمان آن را تولید کنیم تصریح کرد: آقایان خط غنی سازی بیست درصد را نابود کردند و این در حالی بود که طرف مقابل گفت: اگر خواستید ما پنج کیلو پنج کیلو نیاز شما را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه الان نزدیک به سه سال است ما حق غنی سازی بیش از ۲.۶۷ درصد را نداریم اظهار کرد: در فردو ۲۷۱۰ سانتریفیوژ وجود داشت و غنی سازی ۳.۵ تا ۲۰ درصد انجام می‌شد، ولی آمریکا گفت: هر چه سانتریفیوژ داریم باید جمع شود. در هر حال سوال من این است که الان که غنی سازی معلوم شده آیا دانشجویان ما حق دارند که به فردو و نطنز بروند قطعا خیر، چون آقایان در برجام تعهد دادند که دانش غنی سازی هم ممنوع شود.

نبویان با بیان اینکه تا زمانی که این تفکر که برجام را بر کشور تحمبل کرد وجود دارد حامعه اسلامی ضرر خواهد کرد، تصریح کرد: برجام کشور را به سمت جنگ برده است به گونه‌ای که امروز کار از آمریکا گذشته و کشور‌های درپیت منطقه هم ما را تهدید به جنگ می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پیش از برجام یک راکتور در اراک وجود داشت که سالانه می‌توانست نه کیلو پلوتونیوم تولید کند با این وجود آمریکا از ظریف تعهد گرفت که این راکتور باید بتن ریخته شود و دیدیم که چگونه آقایان پس از این کار عکس یادگاری هم گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال تاج زاده که گفت: اگر برجام بد است پس چرا مجلس نهم بیست دقیقه‌ای به آن رای داد تصریح کرد: واقعیت این است که برجام اصلا به مجلس نیامد در هر حال من فکر می‌کردم که آقای تاج زاده باسوادتر از این هستند و این جای تعجب دارد.

نبویان تصریح کرد: آنچه که در مجلس بیست دقیقه مصوب شد طرح نه ماده‌ای آقای لاریجانی بود که فق‌های شورای نگهبان هم به آن رای دادند در هر حال من متاسفم که آقای تاج زاده فرق این دو را نمی‌دانند و این نشان می‌دهد که او اصلا متن برجام را نخوانده است.

وی با اشاره به اینکه برجام برای تصویب به مجلس، شورای نگهبان و شورای امنیت ملی نرفت تصریح کرد: برجام زیر سر پنج نفر یعنی لاریجانی، روحانی ظریف ولایتی و شمخانی بود.

نماینده سابق مجلس خطاب به تاج زاده گفت: تاج زاده مخالف ولایت فقیه هستید در هر حال حرف‌هایی که تاج زاده می‌زند اصلا ارزش ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال اقتدار این ملت هستیم نه به دنبال بمب اتم افزود: با این وجود دشمنان این ملت چنین فهمی را ندارند و هر کاری را که بخواهند انجام می‌دهند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: آقایان برجام را زیر قطعنامه ۲۲۳۱ بردند، چون الزام بین المللی دارد با این وجود ظریف گفت: هیچ کس نمی‌تواند از برجام خارج شود، ولی دیدیم که آمریکا چگونه خارج شد و الزام بین المللی داشت.

وی به یکی دیگر از تعهدات ایران در برجام در خصوص تحویل دادند تمام سوخت‌های مصرفی در تمام راکتور‌های حال و آینده تصریح کرد: من از آقایان پرسیدم که تحویل دادن سوخت‌های مصرف شده راکتور‌های حال را می‌فهمم، ولی تحویل دادن سوخت‌های مصرف شده آینده در راکتور‌ها را نمی‌فهمم. در هر حال بنده به آقای صالحی گفتم شما با این تعهد چند نسل را محروم کرده اید.

نبویان با بیان اینکه آقایان تعهددادند که ملت ایران تا ابد بازآفرینی نمی‌خواهد افزود: روحانی گفت: اگر می‌خواهید مشکل آب، هوا و مشکلات روی زمین، زیر زمین و افلاک حل شود راهکار همین برجام است و الحمدالله دیدیم که دلار و ماشین ارزان شد.

وی گفت: مشکلات مردم برای مسئولانی که بالای شهر زندگی می‌کنند مهم نیست در هر حال این آقایان تمام کارخانه‌ها را تعطیل کرده اند.

نبویان با بیان اینکه رهبری برجام را با ۲۸ شرط پذیرفت تصریح کرد: آقایانی که می‌گفتند برجام همه مشکلات را حل می‌کند و آن را آفتاب تابان می‌نامیدند بگویند که کدام شرط رهبری را اجرا کردند در هر حال رهبری گفتند که اجرای تعهدات باید گام به گام باشد، ولی کاری را که آقایان انجام دادند یک بنگاهی هم نمی‌رفت تا برجام را امضا کند.

وی بیان کرد: مثلا دولت باید می‌گفت که ما فردو را مشروط بر این تعطیل می‌کنیم که تحریم‌های شورای امنیت برداشته شود، اما به یکباره همه تعهدات را انجام دادند، چون امضای جان کری تضمین بود.

نبویان بیان کرد: رهبری گفتند که طرف مقابل باید برای حفظ حقوق مردم نامه، امضا و تعهد کتبی بدهد، اما آقایان گفتند آن‌ها آدم‌های خوبی هستند و متن برجام را کیلویی بستند.

وی از صنعت هسته ای، موشکی و اقتدار منطقه‌ای ایران به عنوان سه عامل اقتدار ایران نام برد و افزود: قطعا اقتصاد عامل اقتدار ایران نبوده است، چون اقتصاد به دست کسانی است که به دنبال اختلاس و حقوق‌های نجومی هستند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه الان حرف ترامپ این است که اوباما چرا هسته‌ای را از ایران گرفت، ولی صنعت موشکی و نفوذ منطقه‌ای را نگرفت، تصریح کرد: الان هیچ کس در برجام نیست و فقط ایران مانده است به گونه‌ای که می‌توان گفت: عالم و آدم از برجام خارج شده اند، ولی ظریف و روحانی خارج نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اوباما نیز به تعهدات خود در برجام عمل نکرد، افزود: در دوران اوباما نیز رابطه بانکی با ایران برقرار نشد پس تحریم‌ها سر جای خود بود.

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: آلمان، انگلیس و فرانسه همه گفتند رابطه بانکی با ایران برقرار می‌شود، اما نکردند و گفتند اینستکس که فقط مختص به غذا و دارو است و پولی هم به ما نمی‌دهند را راه اندازی می‌کنند با این وجود اصلاح طلبان جشن گرفتند.

نبویان در پاسخ به این ادعای تاج زاده که پرونده ایران به دلیل اقدامات صورت گرفته در دولت احمدی نژاد به شورای امنیت رفت تصریح کرد: پرونده ایران به این دلیل به شورای امنیت رفت که در دولت اصلاحات ایران تعلیق را شکست به گونه‌ای که آقای روحانی می‌گوید من تعلیق را انجام دادم و آن را نیز شکستم با این وجود تاج زاده می‌گوید رفتن پرونده ایران به شورای امنیت تقصیر جلیلی بوده است.

وی در پاسخ به این ادعای تاج زاده که جریان مقابل آن‌ها جنگ طلب است و می‌خواهد کشور را به سمت جنگ ببرد، تصریح کرد: آقای تاج زاده عراق و سوریه زیر جنگ و خرابی محو است پس چرا ارزش پول آن‌ها از پول ایران بیشتر است. در هر حال امروز با سیاست تدبیرو امید ارزش پول ما از افغانستان نیز کمتر شده است.

نبویان با بیان اینکه خروجی برجام نابودی اقتصاد بوده گفت: در زمان اوباما هم هیچ تحریمی برداشته نشد با این وجود او می‌گفت: من نمی‌توانم با ایران بجنگم، اما آقای تاج زاده می‌گفت که کشور با خطر جنگ روبرو است با این وجود حرف من این است که آقای تاج زاده اول اجازه دهید شمشیری بالا برود و بعد آن کاری را که عمروعاص انجام داد انجام بدهید.

وی با بیان اینکه آمریکا در همه جا از ما شکست خورده و همین حالا هم ترامپ می‌گوید ما قصد جنگ نداریم تصریح کرد: منطقه یعنی حاج قاسم سلیمانی با این وجود آقایان در سی اف تی تعهد دادند که حاج قاسمی را تحویل بدهند.

نبویان با اشاره به مذاکرات انجام شده با آمریکا تصریح کرد: آمریکا یکبار زیر تعهدات خود زده است با این وجود چه کسی تضمین می‌دهد که او پس از مذاکره دوباره زیر تعهدات خود نزند. در هر حال ما در برجام هیچ تضمینی از طرف مقابل نگرفتیم. از این رو برجام نود درصد از صنعت هسته‌ای ما را نابود کرد.

وی با بیان اینکه هنر اصلاح طلبان تعطیلی کارخانه ها، بیکاری، رکود و بدبختی است تصریح کرد: می‌گویند اختیار نداریم در حالی که بودجه نفت، مالیات و بخش‌های مهم کشور را در اختیار دارند.

نبویان تصریح کرد: تاج زاده درست می‌گوید کشور نباید به سمت جنگ برود، ولی آقای تاج زاده مگر ما الان در جنگ نیستیم ما الان در جنگ اقتصادی قرار داریم و راه موفقیت در این جنگ هم این نیست که هر چه دشمن بگوید بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه برای انجام مذاکره باید کسی باشد که بتواند منافع کشور را تامین کند تصریح کرد: ۱۸ میلیارد دلار به دستور دولت توسط بانک مرکزی توزیع شده، ولی معلوم نیست که این پول را به چه کسی داده اند آیا این مسئله ربطی به تحریم دارد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی خارج کردن دلار از تبادلات است افزود: باید فاسدین و دزد‌ها هم کنار بروند و به همت جوانان اعتماد کردیم.

نبویان با بیان اینکه هر کسی قانون اساسی را با لوازم آن قبول دارد باید در انتخابات شرکت کند گفت: با این وجود باید منتظر ماند و دید که مردم اسفند ماه رای خود را به چه کسانی می‌دهند، اما امیدوارم آقایان باز هم مثل سال ۸۸ فتنه نکنند و جر نزنند.

وی خطاب به تاج زاده گفت: بنده طرفدار مذاکره هستم، ولی نباید سعی کنیم که مردم ایران را با یک دولت در توهم و یک جنگ توهمی بترسانیم در هر حال ما الان نیز در حال یک جنگ اقتصادی هستیم، اما آمریکا به دنبال جنگ نظامی نیست.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اقتدار ما در این است که به مردم برسیم، ولی با این مسئولان که بالای شهر زندگی می‌کنند و درد مردم را نکشیده اند نمی‌شود در هر حال باید شعار صادقانه به مردم بدهیم نه اینکه مردم را بترسانیم و برجام را به آن‌ها تحمیل کنیم برجامی که جز از دست رفتن منافع مردم حاصلی نداشت.

وی گفت: آقایان با برجام هسته‌ای را دادند با این وجود آیا می‌خواهند موشکی را هم بدهند آقای تاج زاده آیا شما تضمین می‌دهید که این اتفاق نیفتد.

نبویان بیان کرد: ظریف و روحانی دوبار مذاکره کردند، ولی بار اول گفتند تقریبا هیچ، ولی الان تحقیقا هیچ با این وجود الان نیز می‌گویند باید برای بار سوم مذاکره کنیم. در هر حال اگر قرار است مذاکره هم شود باید کسی باشد که شرایط مذاکره را بلد باشد و بتواند منافع کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه کار ظریف و روحانی این است که ما را بیشتر به سمت تحریم‌ها ببرند تصریح کرد: خروجی برجام نابودی اقتصاد و خروجی سی اف تی که ظریف و روحانی دنبال آن هستند یعنی نابودی امنیت کشور.

نبویان با بیان اینکه اسم حاج قاسمی سلیمانی به عنوان تروریست در لیست اس پی ان آمریکا آمده تصریح کرد: براساس اف‌ای تی اف نیز اموال افراد تروریسم باید مصادره شود و از طرفی براساس اف‌ای تی اف باید در مجلس مصوب شود که حاج قاسم مجرم است در حالی که امروز ناموس ما به خاطر او امنیت دارد.

وی با بیان اینکه آقایان تعهد داده اند که نهایت همکاری و معاوضت قضائی را در قالب اف‌ای تی اف انجام دهند و به درخواست‌های مستقیم مراجع یا ضابطان قضائی خارجی نسبت به اجابت و استرداد مجرم عمل کنند، اظهار کرد: با این وجود آقایان امضا کردند که حاج قاسم سلیمانی را نیز تحویل دهند.

نبویان افزود: اس پی ان مبنای اف‌ای تی اف نیست چرا که مبنای اف‌ای تی اف قطعنامه ۲۲۳۱ است، اما واقعیت این است که اسم حاج قاسم سلیمانی در قطعنامه ۲۲۳۱ نیز است و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز لغو شدنی نیست.

تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در این مناظره مشکلات کشور را به دو دسته مشکلات ایجاد شده در کوتاه مدت و مشکلاتی که در بلندمدت به وجود آمده اند تقسیم بندی کرد و افزود: امروز در کشور با یک گمگشتگی مواجه ایم مثلا وقتی که نزد رئیس جمهور می‌رویم می‌گوید اختیاری ندارم. از طرفی رهبری هم که در هر موضوعی از اسم خیابان گرفته تا مذاکره نظر می‌دهند، می‌گویند مجریان با من همکاری نمی‌کنند و اگر می‌کردند وضع بهتر می‌شد. از طرفی در پایین هم چرخش قدرت ضعیف است و فقط یک طیف را در بر می‌گیرد.

این فعال اصلاح طلب افزود: از لحاظ منطقه‌ای و بین المللی هم چنان دچار مشکل شده ایم که این مسئله نیز بر روی معیشت مردم اثر مستقیم گذاشته است بنابراین ما در یک بن بست قرار گرفته ایم و باید آن را بشکنیم و تحریم‌های نفتی و بانکی را از سر بگذرانیم.

وی با بیان اینکه ما در این انگیزه هستیم که ایران سربلند بوده و عزت داشته باشد و با این وجود موافقین و مخالفین در این رابطه اتفاق نظر دارند، اظهار کرد: مشکل ما این است که چرا ایران در جایگاهی که شایسته نظام است، قرار ندارد، در هر حال اختلاف نظر ما در تحلیل و راه حل‌هایی است که می‌دهیم.

تاج‌زاده با بیان اینکه یکی دیگر از اختلافات این است که مرجع اینکه کدام راه حل باید پذیرفته شود، چه کسی است؟ افزود: ما فکر می‌کنیم که مرجع حل تمام اختلافات ملت ایران هستند و تنها راهی که می‌توان با آن کشور را به سرمنزل مقصود برسانیم این است که به ملت برگردیم و انتخابات آزاد برگزار کنیم. در هر حال هر نسلی حق دارد که سرنوشت خود را تعیین کند و هر کسی بر اساس جایگاه اجتماعی و انتخاب مردم در حکومت حضور یابد.

وی تصریح کرد: در آمریکا هم مخالف و موافق وجود دارد، اما آیا کسی تا به حال از دیپلماسی دینی و غیردینی صحبت کرده است؟ البته آن‌ها این را می‌گویند که چه کسی خیانت کرده و یا خیانت نکرده است که در این راستا نیز ترامپ معتقد است برجام خفت بارترین قراردادی بوده که منعقد شده است.

وی تصریح کرد: اگر ظریف خیانت کرده و بر خلاف نظر رهبری گام برداشته پس چرا یک ماه پیش وقتی استعفا داد، همه التماس کردید که برگردد، خب آدم خیانت کار را که اینطور تحویل نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما با گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی به این موضوع توجه نکردیم که می‌خواهیم مسئولیت حکومت را به گردن روحانیت بندازیم و آن‌ها را مسئول همه مشکلات کشور کنیم بدون اینکه روحانیت برنامه و کادر لازم را داشته باشد. در هر حال در هیچ دینی روحانیت برای این کار ساخته نشده است.

تاج زاده با بیان اینکه در متن قانون اساسی که در پاریس نوشته شده بود ولایت فقیه وجود نداشت، ولی جایگاه مرجعیت مشخص بود، اظهار کرد: آیت الله سیستانی به عنوان مرجعیت عراق هیچ نقشی در حکومت ندارد، ولی با فتوای او داعش شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت پیش از انقلاب دولتی نبود و یک پناهگاه و مرجع برای جامعه محسوب می‌شد، تصریح کرد: پیش از انقلاب پزشکان با فاصله بعد از روحانیت محرم مردم بودند، ولی بعد از انقلاب این پناهگاه را از مردم گرفتیم و آن‌ها را در مقابل مردم قرار دادیم.

تاج زاده تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت ما از لحاظ آزادی از دیگر کشور‌های منطقه بهتر است، اما این آزادی آن چیزی نیست که مدنظر شعار‌های انقلاب بود، در هر حال معتقدم در هیچ دوره‌ای به مانند دوران پس از انقلاب شاهد دین گریزی و دین ستیزی نبودیم؛ چون به نام دین کار‌هایی می‌کنیم که با آن ریشه دین را می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه با ولایت فقیه عملا حاکمیت را دوگانه کردیم، تصریح کرد: با نهاد‌های انتصابی که روسای آن‌ها با انتخاب رهبری تعیین می‌شوند، کسی نمی‌تواند از این نهاد‌ها بازخواست کند در هر حال امروز شاهدیم که نهاد‌های انتخابی روزبه روز ضعیف تر، محدودتر و بسته‌تر می‌شوند، با این وجود امروز درصد قابل توجهی از مردم به این نتیجه رسیدند که ما چه رای دهیم و چه رای ندهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد پس اصل انتخابات و اصل سیستم زیر سوال رفته است.

در حال تکمیل…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن