ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103642
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۱
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :

الحوثی: پهپادها ساخت یمن است؛ انصارالله از انتخابات حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه مانیتورینگ بین‌الملل، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در مصاحبه با شبکه «بی.بی.سی» در پاسخ به این سؤال که آیا جنگ یمن، جنگی ایدئولوژیک است، پاسخ داد:‌ «خیر این، جنگ ایدئولوژیک نیست. قطعاً ما مخالف ایدئولوژی وهابی عربستان سعودی هستیم که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه مانیتورینگ بین‌الملل، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در مصاحبه با شبکه «بی.بی.سی» در پاسخ به این سؤال که آیا جنگ یمن، جنگی ایدئولوژیک است، پاسخ داد:‌ «خیر این، جنگ ایدئولوژیک نیست. قطعاً ما مخالف ایدئولوژی وهابی عربستان سعودی هستیم که ایدئولوژی ترور است و خواستار حمله به دیگران و کشتن آنها است».

* انصارالله از برگزاری انتخابات حمایت می‌کند

رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: «سعودی‌ها از شبه‌نظامیان خود برای نفوذ در یمن و مقابله با زیدی‌ها که همیشه خواستار صلح هستند، استفاده کردند و تروریست‌های سلفی خود را برای مقابله با اسلام میانه‌رو همچون فرقه زیدی و شافعی در این کشور مستقر کردند».

مجری بی‌بی‌سی در سؤالی مطرح کرد که انصارالله با توسل به زور و نه از طریق دموکراسی، کنترل صنعا و باقی قسمت‌های یمن را به دست گرفته است و محمد علی الحوثی در پاسخ به این سؤال تأکید کرد: «ما از برگزاری انتخابات استقبال می‌کنیم. من یادداشتی را در اختیار سازمان ملل و همچنین شورای امنیت قرار دادم و خواستار برگزاری انتخابات شدم اما ائتلاف سعودی همانطور که می‌بینید خواستار ماندن در یمن است».

*نیروی‌های وابسته به  رئیس‌جمهور مستعفی  یمن از سلاح‌های آمریکا و انگلیس علیه انصارالله استفاده می‌کند

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در ارتباط با کشته شدن هزاران نفر از مردم یمن در جنگ سعودی گفت: «طرف مقابل، فاقد مشروعیت است. پروژه‌ ائتلاف سعودی شکست خورده است و طرف مقابل ما را هدف گرفته است و علی‌رغم آنکه هیچ توجیهی برای این جنگ وجود ندارد، طرف مقابل علیه ما از سلاح استفاده می‌کند. آنها از سلاح‌هایی که از انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی دریافت می‌کنند، علیه ما استفاه می‌کنند».

* آمریکا در جنگ یمن به دنبال پول است

محمد علی الحوثی در خصوص تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی گفت: «ما خواستار تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات جنگی شدیم که علیه ما مرتکب شده‌اند، جنگ علیه ما غیرقانونی است. انگیزه آنها برای برپایی این جنگ هیچ اساس قانونی ندارد».

وی در ارتباط با حمایت واشنگتن از ائتلاف سعودی در یمن گفت: «وقتی بحث‌هایی در آمریکا در خصوص جنگ یمن صورت گرفت، مشخص شد که انگیزه اصلی جنگ سعودی در یمن، انگیزه مالی است. آمریکا می‌خواهد از طریق عربستان به پول برسد بنابراین اساس این جنگ همین است و این جنگ قانونی نیست».

* طرف مقابل علیه ما پروپاگاندا راه انداخته است

محمد علی الحوثی ادامه داد: «ما به نیروهای خود آموزش داده‌ایم که به هیچ عنوان حقوق بشر و قوانین یمن را نقض نکنند. همانطور که گفتم از کمیته تحقیقات درخواست کردم تا تحقیقاتی را درباره این جنگ انجام دهد و این طرف مقابل بود که مانع تحقیقات کمیته مستقل بین‌المللی درباره رخدادهای صورت گرفته شد و این تنها پروپاگاندای آنها است که می‌گویند انصارالله چنین جنایاتی را مرتکب شده است و در واقع این طرف مقابل است که مسئول رخدادهای صورت گرفته در یمن است».

*تأخیر در خروج از الحدیده به دلیل اقدامات خود ائتلاف بود

وی در ارتباط با تأخیر خروج نیروهای انصارالله از «الحدیده» گفت: «ما توافقاتی را به امضا درآوردیم و تعهداتی را در قبال سازمان ملل پذیرفتیم اما وقتی طرف مقابل با سعودی‌ها وارد رایزنی شد، از آنها دستور گرفت تا از این توافقات پیروی نکند و به همین دلیل خروج از الحدیده با تأخیر صورت گرفت».

محمد علی الحوثی در تأیید خروج انصارالله از الحدیده گفت:‌ «بله من خروج نیروهای انصارالله از الحدیده را تأیید می‌کنم و نه تنها من بلکه رئیس کمیته بین‌المللی نظامی نیز این مسئله را تأیید می‌کند».

*ائتلاف سعودی “مهاجم” است

وی در خصوص برخی ادعاهای غرب که مدعی حمایت ایران از عملیات‌های انصارالله علیه ائتلاف سعودی است، گفت: «هر زمان که به جنگ یمن اشاره می‌شود، به ایران نیز اشاره می‌شود اما ما خود قادر به تصمیم‌گیری هستیم. در صورتیکه طرف مقابل خواستار صلح باشد و خشونت علیه ما را متوقف کند، ما تقریباً برای صلح با طرف مقابل آمادگی داریم. آنها مهاجم هستند. اگر بخواهند محاصره‌ای را که به یمن تحمیل کرده‌اند لغو کنند،‌ اگر مسدود کردن محدوده ما را کنار بگذارند، ما خود درباره برقراری صلح با آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم».

محمد علی الحوثی ادامه داد: «طرف مقابل مرز طولانی‌تری با ایران دارد و اگر مشکلی ایجاد کنند، مستقیماً‌ با خود ایران روبه‌رو خواهند بود».

خبرنگار بی بی سی در سؤالی از وی پرسید که آیا شما دریافت هرگونه کمک نظامی از ایران را انکار می‌کنید؟

*هیچ سلاحی از ایران وارد نکردیم

وی در پاسخ به این سؤال، یک سؤال دیگر مطرح کرد و گفت:‌« من سؤال را طور دیگری مطرح می‌کنم. آیا ما توانسته‌ایم علیرغم قحطی، غذا وارد کنیم؟ آیا توانسته‌ایم کالاهای ضروری را وارد یمن کنیم؟ چطور می‌توانیم موشک و دیگر تجهیزات نظامی را از ایران و مکان‌های دیگر وارد کنیم؟ برخی از موشک‌ها 12 متر طول دارند. چطور می‌توانیم چنین موشک‌هایی را وارد الحدیده کنیم در حالیکه نمی‌توانیم حتی یک قرص نان واردالحدیده کنیم؟ الحدیده تحت کنترل سازمان ملل است و آنها از آنچه وارد این منطقه می‌شود یا از آن خارج می‌شود، اطلاع دارند».

رئیس کمیته انقلابی اعلای یمن سپس تصریح کرد:‌ «آنچه در حال حاضر نیاز داریم این است که طرف مقابل محاصره زمینی، دریایی و هوایی را لغو کند تا غذا و لوازم ضروری وارد یمن شود».

*پهپادهایمان را خودمان می‌سازیم

محمد علی الحوثی درباره حمله پهپادی سه‌شنبه هفته جاری انصارالله به ایستگاه پمپاژ نفت عربستان سعودی گفت: «این پهپادها تولید محلی است. بخشی‌هایی از این پهپاد را از آمریکا، چین و کشورهای به دست آوردیم و این پهپادها را به صورت محلی تولید کرده‌ایم».

سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان روز سه‌شنبه با تأیید حمله پهپادی انصارالله به پمپاژ نفت این کشور گفت: رأس ساعت شش تا شش‌ونیم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» به شکل جزئی هدف قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

*ما در حال دفاع از خود مقابل عربستان هستیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه به چه دلیل در این برهه از زمان که تنش میان آمریکا و ایران در منطقه اقزایش یافته است، عربستان سعودی را هدف حملات پهپادی قرار داده است، گفت: «همانطور که می‌دانید، تنش‌هایی میان ایران و آمریکا وجود دارد و علی‌رغم آنکه ترامپ گفته است خواستار مذاکره با ایران است، ایران تأکید کرده که هرگز مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت اما کاری که ما می‌کنیم، مبارزه آشکار با عربستان سعودی است. ما در حال دفاع از خود هستیم».

* انصارالله عامل ایران نیست

محمد علی الحوثی در پایان با رد تمامی ادعاهای غرب در خصوص نقش ایران در جنگ یمن گفت: «ما عامل ایران نیستیم. اگر عامل ایران بودیم، در حال حاضر با شما گفت‌وگویی انجام نمی‌دادم. تمام آنچه ما می‌خواهیم، توقف اقدامات تهاجمی است. ما خود قادر به تصمیم‌گیری هستیم. اگر آنها اقدامات تهاجمی و محاصره یمن را متوقف کنند، ما نیز حملات موشکی و پهپادی خود را متوقف می‌کنیم».

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن