ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103655
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰:۱۶
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
نگرانی سعودی ها از ذخایر تسلیحاتی یمنی ها

نگرانی سعودی ها از ذخایر تسلیحاتی یمنی ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ نماینده دائم سعودی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت ادعاهایی را درباره انفجارهای انجام شده بر خطوط انتقال نفت این کشور مطرح کرد و آن را به انصار الله یمن نسبت داد. عبدالله المعلمی روز پنج شنبه در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ نماینده دائم سعودی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به شورای امنیت ادعاهایی را درباره انفجارهای انجام شده بر خطوط انتقال نفت این کشور مطرح کرد و آن را به انصار الله یمن نسبت داد.

عبدالله المعلمی روز پنج شنبه در نامه خود به سازمان ملل متحد ادعا کرد هفت انفجار ناشی از حملات پهپادها بر خطوط لوله نفت در الدوادمی و عفیف روی داده است.

وی این حملات را متوجه انصار الله یمن کرد و آنها را مورد حمایت ایران دانست. 

سفیر سعودی در سازمان ملل متحد بدون اشاره به پنج سال بمباران و تجاوز کشورش به مردم و زیرساخت های یمن، ادامه داد در حالی که حوثی ها مسئولیت کامل آن را پذیرفته و پیروزی نامیده اند، اینگونه اقدامات تنها موجب افزایش تنش در منطقه خواهند شد.

المعلمی در این نامه از راه حل سیاسی ناشی از تلاش های نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد حمایت کرد اما از تداوم حملات به اصطلاح ائتلاف سعودی که همچنان به صنعا ادامه دارد، سخنی نگفت.

وی خواستار اجرای کامل قطعنامه های 2140، 2216 و 2541 شورای امنیت سازمان ملل شد و درخواست کرد اقدامات فوری برای رسیدگی به ذخایر تسلیحاتی و خلع سلاح انصارالله که او آنها را شبه نظامیان تروریست نامید، انجام دهند.

این مقام سعودی در نامه خود اشاره ای نکرده است که چرا انصارالله دست به اقدامات دفاعی زده است و عامل ایجاد این بحران چه بوده است؟ بحران یمن از سال 2015 با تجاوز سعودی ها به همسایه جنوبی خود آغاز شد. در این تجاوز بدون توقف نزدیک به پنج سال، مردم بی گناه اعم از کودکان به خاک و خون کشیده شدند و زیر ساخت های این کشور نابود شده است.

مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گزارشی از شرایط انسانی یمن ارائه کرد که در آن تصریح شده است شبح قحطی همچنان خودنمایی می کند.

وی افزود: 10 میلیون یمنی همچنان نیازمند غذای اضطراری برای زنده ماندن هستند. شیوع بیماری وبا در سال جاری 300 هزار نفر را متاثر ساخته که این رقم در کل سال 2018، حدود 370 هزار مورد بود.

این مقام سازمان ملل متحد اظهار کرد در سه ماهه اول سال 2019، بیش از 900 مورد مرگ غیرنظامیان گزارش شده است و یکی از واقعیت های شوکه کننده جنگ در یمن این است که کشته های غیرنظامی بیشتر از سایر موارد است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن