ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103842
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :

95 درصد تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های یمن از کار افتاده‌اند

سرویس خارجیبنابر اعلام وزارت بهداشت یمن،95 درصد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور به دلیل حملات ائتلاف سعودی و حمایت‌های غرب از این ائتلاف از کار افتاده‌اند.حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن طی 4 سال گذشته باعث شده این کشور عربی با بحران بزرگ قرن مواجه شود. ائتلاف سعودی که خیالش از بابت سازمان […]

سرویس خارجی
بنابر اعلام وزارت بهداشت یمن،
95 درصد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور به دلیل حملات ائتلاف سعودی و حمایت‌های غرب از این ائتلاف از کار افتاده‌اند.
حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن طی 4 سال گذشته باعث شده این کشور عربی با بحران بزرگ قرن مواجه شود. ائتلاف سعودی که خیالش از بابت سازمان ملل و کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر راحت است، حتی بیمارستان‌ها و زیر ساخت‌های بهداشتی این کشور فقیر را هم بمباران می‌کند. این وضع باعث شیوع وحشتناک انواع بیماری‌های مرگبار تقریبا در تمام استان‌های این کشور شده و نبود دارو و امکانات درمانی نیز این فاجعه را «غیر قابل تحمل»
کرده است.
حالا مردم یمن در وضعیت بسیار سختی قراردارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده، فعالیت بین ۹۲ الی ۹۵ درصد تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختل شده‌ و یا از کار افتاده‌اند و یا تاریخ انقضای آنها فرا رسیده است. وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کرده، کشتار ائتلاف سعودی در صنعا و دیگر استان‌ها وخامت اوضاع درمانی و بهداشتی یمن را به دنبال داشته است.
گفتنی است، «محمد عبدالسلام»، رئیس‌هیئت ملی و سخنگوی جنبش انصارالله یمن اخیرا تاکید کرده بود که سازمان ملل با پیشنهاد شماری از کشورها برای درمان زخمی‌شدگان متجاوزان سعودی مخالفت کرده است. عبدالسلام این را هم گفته بود که این کشورها از سوی سازمان ملل پاسخی مبنی بر اینکه نیازی به هیچگونه کمک به زخمی‌شدگان متجاوزان سعودی نیست! دریافت کرده‌اند. در همین راستا، «طه احمد المتوکل»، وزیر بهداشت در دولت صنعا در جریان گفت‌وگو با المیادین گفت، سازمان‌های بین‌المللی در برآورده کردن نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی به یمنی‌ها تعلل می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن