ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 103978
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۵:۳۸
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :

فرودگاه «نجران» عربستان با پهپاد یمنی هدف قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (سه شنبه) در عملیاتی منحصر به فرد فروگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (سه شنبه) در عملیاتی منحصر به فرد فروگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه نظامی، این عملیات دقیق با پهپاد « قاصف K۲» انجام شد و خسارت‌های بسیاری به ائتلاف متجاوز وارد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، عملیات مذکور یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و منجر به آتش‌سوزی در مکان مذکور شد.

پهپاد انتحاری قاصف K۲ در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را پخش می‌کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است که سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است.

این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ و در پی جنگ نظامی عربستان علیه یمن و واکنش موشکی یمنی‌ها تعطیل شد اما بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه «عکاظ» سازمان هواپیمایی عربستان دوم می ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت) از تکمیل شدن مقدمات برای بازگشایی این فرودگاه و از سرگیری پروازها خبر داده بود. 

شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.  

ارتش یمن در بیست و چهارم ماه جاری اردیبهشت (۱۳۹۸) نیز با پهپاد تأسیسات نفتی در منطقه ریاض را هدف قرار گرفت . هدف این حمله دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» بود و پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان برای ساعاتی متوقف شد (جزئیات بیشتر). 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن