ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 104073
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۴۸
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

دو روزنامه‌نگار ناپدید شده اردنی و یمنی در بازداشت عربستان سعودی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «گزارشگران بدون مرز» اعلام کرد که دو روزنامه‌نگار اردنی و یمنی که از ماهها پیش به یکباره در عربستان ناپدید شده بودند در بازداشت نیروهای امنیتی این کشور هستند. در گزارش این سازمان جهانی آمده است «مروان المریسی» روزنامه‌نگار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «گزارشگران بدون مرز» اعلام کرد که دو روزنامه‌نگار اردنی و یمنی که از ماهها پیش به یکباره در عربستان ناپدید شده بودند در بازداشت نیروهای امنیتی این کشور هستند.

در گزارش این سازمان جهانی آمده است «مروان المریسی» روزنامه‌نگار یمنی که از ژوئن 2018 ناپدید شده بود و «عبدالرحمن فرحانه»  خبرنگار اردنی شبکه الجزیره که از فوریه گذشته ناپدید شده در بازداشت مأموران سعودی به سر می‌برند اما مکان بازداشت آن‌ها نا مشخص است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشته است که با مسئولان سعودی تماس گرفته اما آن‌ها حاضر به گفت‌و‌گو در این زمینه نشدند.

همسر «مروان المریسی» هفته پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود که شوهرش برای اولین بار از زمان ناپدید شدنش با او تماس گرفته و گفته است که زنده است و همچنین ابراز امیدواری کرده که به زودی آزاد می‌شود.

خانواده «عبدالرحمن فرحانه» روزنامه‌نگار 60 ساله اردنی شبکه الجزیره نیز که در شهر «الدمام» در شرق عربستان سکونت دارد، به سازمان «گزارشگران بدون مرز» گفته‌اند نهادهای امنیتی سعودی به سفارت اردن در ریاض حبر داده‌اند که فرحانه به زودی آزاد می‌شود و بدین صورت به بازداشت وی اذعان کرده‌اند.

این خبرنگار اردنی تا پیش از بحران میان قطر و عربستان سعودی برای شبکه الجزیره کار می‌کرد و عمده نوشته‌های وی در خصوص حقوق فلسطینیان بود.

دلیل بازداشت این دو روزنامه‌نگار و همچنین مکان بازداشت آن‌ها کماکان نامشخص است و سازمان «گزارشگران بدون مرز» نوشته است که تا کنون آزادی 29 روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای را از حاکمان سعودی درخواست کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن